Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg tror en del menn sliter med sosiale egenskaper. Delvis på grunn av oppvekst og forventninger om at menn skal «være menn» som handler om at de er svake om de uttrykker andre følelser enn sinne. Problemet er hvordan enkelte menn kommuniserer at de sliter eller føler seg ensomme ved å angripe dem som ikke vil ha en relasjon med dem (gjerne kvinner) - fordi de oppleves som at de generelt ikke liker kvinner. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Når vi har brukt det i over 30 år, så møter vi veggen. Noe jeg kan snakke for meg selv. Hvis ingen kvinner vil ha meg frivillig, så får jeg heller betale for det. 

Anonymkode: 047c3...359

Du er nødt til å ta tak i noe i livet ditt. Folk med de mest hensynsløse sykdommene har noenganger forstatt funnet noen. 

Dette er anonymt. Hva er problemstillingene i ditt liv som du står ovenfor? 

- Sosialisering.

- Sosiale egenskaper.

- Sykdom.

- Stil og image.

Hvor tror du hinderet er? 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 15.08):

Du tuller så du tror det selv. 

Anonymkode: 1bb8c...70c

Nei

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 15.32):

Du mener at verdenssamfunnet vil implodere pga sabotasje fra bitre og sinna menn, fordi ca 15 % menn er ufrivillig single og barnløse, mot 5-10 % av kvinnene? Kvinner må bare finne seg i å bli voldtatt av menn de ikke liker, fordi ellers går verden under?

Anonymkode: f34b9...03a

Hvis din definisjon av sabotasje bare er å melde seg ut av samfunnet så. Motivasjonen er ikke der hvis de ikke tjener nok eller får til å ha famile og barn.

Anonymkode: f4a78...594

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (15 timer siden):

Et gjennomsnittlig samleie er ikke særlig langt. Så opplagt så er det normale å ikke ha sex. 

Du vet hva jeg mener. Det er mange som ikke har hatt sex på lang tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (31 minutter siden):

Jeg tror en del menn sliter med sosiale egenskaper. Delvis på grunn av oppvekst og forventninger om at menn skal «være menn» som handler om at de er svake om de uttrykker andre følelser enn sinne. Problemet er hvordan enkelte menn kommuniserer at de sliter eller føler seg ensomme ved å angripe dem som ikke vil ha en relasjon med dem (gjerne kvinner) - fordi de oppleves som at de generelt ikke liker kvinner. 

Jeg tror ikke nødvendigvis menn sliter mer med det sosiale. Men det sosiale for damer er delvis noe annet enn det sosiale for menn. Nå skal jeg ta et annet eksempel da, dating.

En del menn tøffer seg også, også for andre menn, ved skryt. Dette funker på en del menn, men det funker sjeldent på damer. Hvis en del menn i tillegg feilaktig tror at han må vise seg frem sånn og sånn, for det har de hørt at damer liker, så blir det jo lite dialog.

Jeg vet om kjekke menn som sliter med forholdet til kvinner på grunn av måten de kommuniserer på. Kjekke menn som kommuniserer på en måte som ikke passer kvinner, har nok sex, men kan slite med forhold og langvarige relasjoner.

Kvinner er generelt sett mer vant til å kommunisere gjennom dialog, som inkluderer spørsmål og oppfølgingsspørsmål til andre, samt mer aktiv lytting. Kvinner er gjerne ikke så gode på å holde uoppfordrede monologer om seg selv. Det kan menn være bedre på. Når en mann da møter en kvinne og han snakker om seg selv og forventer at hun også gjør det, så blir det gjerne kræsj. Da sitter hun og stiller spørsmål til tross for at han ikke har problemer med å snakke om seg selv i utgangspunktet, mens hun, siden hun ikke er blitt forespurt, ikke sier noe.

Det er vanskelig å si hvem det er som bør skjerpe seg, om menn bør bli bedre på dialog, men kvinner også bedre til å fortelle uoppfordret . At begge kan trene på noe.

Men klart nok: Det blir jo ofte til at den som ikke føler at den andre er interessert i livet ens, takker nei, mens den som føler at den andre som var interessert i livet ens, takker ja. Da sier det jo seg selv hvem som avslutter datingen, uansett kommunikasjonsform.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke nødvendigvis menn sliter mer med det sosiale. Men det sosiale for damer er delvis noe annet enn det sosiale for menn. Nå skal jeg ta et annet eksempel da, dating.

En del menn tøffer seg også, også for andre menn, ved skryt. Dette funker på en del menn, men det funker sjeldent på damer. Hvis en del menn i tillegg feilaktig tror at han må vise seg frem sånn og sånn, for det har de hørt at damer liker, så blir det jo lite dialog.

Jeg vet om kjekke menn som sliter med forholdet til kvinner på grunn av måten de kommuniserer på. Kjekke menn som kommuniserer på en måte som ikke passer kvinner, har nok sex, men kan slite med forhold og langvarige relasjoner.

Kvinner er generelt sett mer vant til å kommunisere gjennom dialog, som inkluderer spørsmål og oppfølgingsspørsmål til andre, samt mer aktiv lytting. Kvinner er gjerne ikke så gode på å holde uoppfordrede monologer om seg selv. Det kan menn være bedre på. Når en mann da møter en kvinne og han snakker om seg selv og forventer at hun også gjør det, så blir det gjerne kræsj. Da sitter hun og stiller spørsmål til tross for at han ikke har problemer med å snakke om seg selv i utgangspunktet, mens hun, siden hun ikke er blitt forespurt, ikke sier noe.

Det er vanskelig å si hvem det er som bør skjerpe seg, om menn bør bli bedre på dialog, men kvinner også bedre til å fortelle uoppfordret . At begge kan trene på noe.

Men klart nok: Det blir jo ofte til at den som ikke føler at den andre er interessert i livet ens, takker nei, mens den som føler at den andre som var interessert i livet ens, takker ja. Da sier det jo seg selv hvem som avslutter datingen, uansett kommunikasjonsform.

Jeg tror du har rett i at en del kvinner også er usikre i en datingsituasjon og de tror at det er nok å se pen ut og le litt av vitsene hans, da de tror at menn liker passive kvinner. Jeg tror både menn og kvinner ofte glemmer at den de dater er et menneske. Og vi alle er nervøse i et første møte med en man liker.

Jeg tror alle kvinner og menn bør ha det bra med seg selv, før de er klare for et forhold. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Syns rett og slett at man skal lære folk av begge kjønn helt fra de er barn,at det helt fint går an å ha et meningsfylt liv uten sex og kjæreste. Rett og slett trekke frem alle fordelene ved å være alene og ikke ha andre å ta hensyn til og lære folk at det er viktigere å fokusere på vennskap og så får kjærlighets delen blir en evt bonus. Og så mener jeg det er feil at alt er då familierelatert. Det går an å lage sin egen familie som ikke består av blod men at å danne gode vennskap så kan vennene bli familien din. Syns vi er alt for fokuserte på at alle høytider kun skal være familie f.eks

Jeg tenker motsatt. Vi bør fra barnsben være gode rollemodeller og lære barna hvordan de kan bli en god mann eller kone. Trekke frem alle fordelene ved å leve i et tradisjonelt ekteskap med barn. Helst fra man er ung voksen. At man ikke har for stort fokus på egen vinning, av og til sette egne behov i andre rekke og ha fokus på kjernefamilien.

Anonymkode: 967fd...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må arrangeres flere singeltreff eller datingstreff. Menn må bare ta fatt i muligheten med en gang noe sånt dukker opp! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker motsatt. Vi bør fra barnsben være gode rollemodeller og lære barna hvordan de kan bli en god mann eller kone. Trekke frem alle fordelene ved å leve i et tradisjonelt ekteskap med barn. Helst fra man er ung voksen. At man ikke har for stort fokus på egen vinning, av og til sette egne behov i andre rekke og ha fokus på kjernefamilien.

Jeg tenker at vi trenger begge deler - så vi burde la folk velge selv hva slags liv de vil leve. De aller fleste av oss er middelmådige og vil ha et middelmådig liv enten det er som singel eller med 2,4 barn og rekkehus. Men om ikke han med ADHD hadde spist det røde bæret for tusenvis av år siden, slik at landsbyen lærte at det var giftig, hadde vi ikke utviklet oss som mennesker. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Menn bidrar langt mer til velferdsstaten og får mindre igjen. Gjennomsnittlige kvinnen koster staten 17m, gjennomsnittlige mannen koster 3.4m. Menn gagner av en mindre velferdsstat, kvinner motsatt. Det er derfor menn stemmer frp

Anonymkode: bab93...35b

Dette vil nok utlignes kraftig i årene som kommer da flere kvinner nå tar høyere utdanning og vil derav tjene mer og innbringe mer skatt. Det blir også født færre barn noe som gjør at færre kvinner har behov for å jobbe redusert. Så lever også menn stadig lengre nå, slik at de også får flere år med pensjonsutbetalinger. 

Det blir flere single. Single menn tar ikke godt vare på seg selv, så dette vil koste helsevesenet. 

Anonymkode: 7609a...aee

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette lærer barn når mor og far behandler hverandre ordentlig, ikke når vi oppdrar dem dogmatisk inn i mann- og koneroller. Siden veldig ulike mennesker passer sammen, skal barn først og fremst lære å være seg selv og ta hånd om sine medmennesker.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Eller noen gjør nok. Men jeg tror ikke det er om å gjøre å oppdra barn til å bli tradisjonelle. Alle er ikke tradisjonelle. Dette er den oppdragelsen som brukte å være vanlig, å den er nå svært kritisert. Vi er mennesker forbi ekteskap. Ekteskap er bare noe som er funnet på.

Alle vil ikke engang ha barn, å det må være lov. La oss ikke gå tilbake til tabu situsjonen igjen, det var en vond tid for mange det også. Barn bør oppdras til å bli siviserte, så er det opp til dem.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det må arrangeres flere singeltreff eller datingstreff. Menn må bare ta fatt i muligheten med en gang noe sånt dukker opp! 

Det blir arrangert masse forskjellig aktiviteter for single. Problemet er at det er 99% av de som kommer er kvinner. Mennene sitter hjemme og venter på en Tinder match eller raver rundt dritings på byen. 

Anonymkode: 272d5...0af

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis Velle beklaget fordi han gav etter for presset så var det uheldig.

Hvis Velle har en taktikk om å bevisst provosere for så å gå tilbake på ting så er det uheldig.

Men jeg ser virkelig ikke hva ved det han sa som var uheldig. Joda, noen satte teen i vrangstrupen, men hvis det er definisjonen av et uheldig utsagn så har man overlatt makten til de lettkrenkede. Det vil alltid finnes noen som blir såret over ett eller annet, og hvis man lar slike gruppet bestemme så vil de bli såret over stadig flere ting.

Anonymkode: 29ba7...27a

Problemet med Velles utsagn er at han malte menn som enkle sjeler som måler sin verdi i "mengde puling", ikke at han tok opp temaet "dating anno 2024".

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

FRP er suverent største parti, står det i VG og nettavisen fra siste måling.

Så hvilke "konsekvenser" du fantaserer om aner jeg ikke.

Jeg tror du er milevis fra å forstå hva dette handler om. Folk er dritt lei feminisme, mangfold og wokekultur.

Anonymkode: a9248...af0

FrP kan ikke gjøre en tøddel med kvinners partnervalg. Hvis du er uenig, forklar gjerne hvordan Velle & Co skal få kvinner til å date menn de ikke vil ha.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Menn bidrar langt mer til velferdsstaten og får mindre igjen. Gjennomsnittlige kvinnen koster staten 17m, gjennomsnittlige mannen koster 3.4m. Menn gagner av en mindre velferdsstat, kvinner motsatt. Det er derfor menn stemmer frp

Anonymkode: bab93...35b

Ironisk nok er det mennene som koster 17millioner som stemmer FrP, de som går i pluss stemmer Høyre, Venstre eller MdG.

Det er jo ikke sånn at en random lavinntektsmann har en slags moralsk share av bidraget til den (nesten alltid) mannlige milliardærens skattepenger. Skjønt, for alt jeg vet, kanskje det er den vrangforestillingen noen lever etter?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (7 timer siden):

Du vet hva jeg mener. Det er mange som ikke har hatt sex på lang tid.

Nei, når du ønsker å diskutere noe, så må du være eksakt. 

Hva er lang tid?

Hvor mange er mange? Andel er sånn generelt bedre å snakke om. En promille av en milliard er enn million.

Noen som er i et fast forhold syns at en uke er fryktelig lang tid å ikke ha hatt sex, noen som er single syns et år ikke er særlig lang tid å ikke ha hatt sex. Noen som er i forhold (faktisk etterhvert de fleste) syns det er helt greit at sexlivet er over. Noen menn velger å ikke ha sex på over et år i samband med graviditet og fødsel.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At kvinner koster staten mer er jo ikke så rart. Er kvinner som går gravide, som skal følges opp under svangerskapet, som skal legges inn på sykehus ved forbindelse med fødsel, som skal ha permisjon, som ofrer sin jobb for å være lengre hjemme med barn. Det er også en far med i dette bildet, så utgiftene burde vært fordelt på to. For noen ser jo bare et tall og ikke hva som er årsaken. 

Så vet man også at det å få barn er samfunnsnyttig for fremtiden, så kanskje det likevel ikke er kvinnene som koster mest i det lange løp. 

Anonymkode: 5ee98...d88

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei

Hvis din definisjon av sabotasje bare er å melde seg ut av samfunnet så. Motivasjonen er ikke der hvis de ikke tjener nok eller får til å ha famile og barn.

Anonymkode: f4a78...594

Hele den ideen baseres på ideen at vi andre skal forsørge dem uten å stille krav. 20-30 % av menn var barnløse på middelalderen. Men disse mennene jobbet og bidro til samfunnet uansett.

Ha krav til sex

Ha krav til å få barn

Ha krav til å bli forsørget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Neivel da. Da får du bare surmelk videre, det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.

Er jo et poeng. Kvinner blir ikke drept i militæret for de sendes ikke ut på skarpe oppdrag. Når antall drepte er like mange kvinner som menn, er det likestilling i militæret.

Anonymkode: fc3c1...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja hvor utroooolig uendelig fantastisk dere kvinner her inne på KG er. Det er jo ikke måte på hva dere ikke har peiling på. Psykologi, medisinske incel diagnoser og en oppfatningen om deres egen fortreffelighet som menesker og tankelesere. 

Dere er utrolig selvsentrert og dumme som et stykke tre sammen som flokken.

Jeg skjønner godt at gutter og menn finner andre ting enn damer og interesere seg for.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...