Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Bimbo skrev (3 timer siden):

Fordi velferd for familier er ikke for kvinner men for de oppvoksende barna? Som er fremtidens menn og kvinner?

Men kvinnekampen har jo ikke ført til mer velferd for familien. Det er jo bare å se på skilsmissestatistikken. Nå får vi inn nye koster som kan lede oss alle på rett vei igjen.

Anonymkode: a9248...af0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regnestykket er ikke mer komplisert enn at menn jobber mer og tjener mer enn kvinner. Alt annet er uvesentlig fra en kynikers perspektiv 

Anonymkode: bab93...35b

Ikke fra en realists perspektiv. Heller ikke fra perspektivet til en som forsker på velferdsstaten, og på om denne tunge humla kan fly, også i fremtiden.

Da skal alt være med, sånn at man faktisk får all fakta på bordet.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kvinnekampen har jo ikke ført til mer velferd for familien. Det er jo bare å se på skilsmissestatistikken. Nå får vi inn nye koster som kan lede oss alle på rett vei igjen.

Unnskyld meg? 

Jeg stoler på at de som skiller seg ikke har lyst til å være sammen. Hvorfor er du imot fritt valg? 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser det ut som frp velgere bryr seg? 

Om de bryr seg om ting som er sant eller ikke, får være opp til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Overrasker det folk at mennesker tar friheten sin i bruk når de får muligheten? Hvis man ikke tror man kan få nye utfordringer, også med nye løsninger, så er man jo naiv her.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser det ut som frp velgere bryr seg? 

Ser det ut som vi bryr oss om frp velgere? Du kom hit med dem, jeg vet ikke om noen av oss brukte denne dagen på å tenke på dem fra før av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det ut som vi bryr oss om frp velgere? Du kom hit med dem, jeg vet ikke om noen av oss brukte denne dagen på å tenke på dem fra før av. 

Du kan velge selv om du bryr deg om hvilken retning landet går i. Vi går mot et mer kynisk samfunn der vi i større grad må forsørge oss selv. Det er en reaksjon til at flere menn er utstøtt fra samfunnet og ikke ser en grunn til å bidra, som er hva denne tråden handler om 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Unnskyld meg? 

Jeg stoler på at de som skiller seg ikke har lyst til å være sammen. Hvorfor er du imot fritt valg? 

Jeg er for fritt valg, og velger selvsagt familien. Den betyr mye, også for det psykososiale. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Overrasker det folk at mennesker tar friheten sin i bruk når de får muligheten? Hvis man ikke tror man kan få nye utfordringer, også med nye løsninger, så er man jo naiv her.

Men det funker jo bare når kvinner kan øse av verdens beste overflødighetshorn. De kan jo ikke forsørge seg selv, sånn generelt. De koster en formue i drift, ref tall over her, og menn er lei av å fø på dem. Det blir et hardt slag når dette går opp for dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det funker jo bare når kvinner kan øse av verdens beste overflødighetshorn. De kan jo ikke forsørge seg selv, sånn generelt. De koster en formue i drift, ref tall over her, og menn er lei av å fø på dem. Det blir et hardt slag når dette går opp for dem.

Så du hoppet over alt som ellers står skrevet i den forbindelse? Ingen vits i å skrive det samme om og om igjen.

Ellers er det ikke bare menn som "bestemmer" om velferdsstaten skal bestå. Det er også alle de som jobber i den og offentlig sektor, som enn så lenge aksepterer å få lavere lønn bare på grunn av det enkle faktum at de jobber i offentlig sektor og ikke i privat sektor. Og det er i overvekt kvinner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er for fritt valg, og velger selvsagt familien. Den betyr mye, også for det psykososiale. 

DU kan ikke velge for alle andre. Det er ikke bare frittvalg for DEG.

De som skilles, det er ikke sånn at de ikke helt skulle ønske de kunne velge familien. Liskom, følger du ikke med?

Tror du familie uansett dynamikk, kjæreste uansett hvor glade de er i hverandre, uansett hvor mye eller lite se tenner, ler sammen, blir enige...?

Jeg skulle gjerne hatt noen, men du må jo vite at det er mye som skal skje for at noen møtes og blir glade i hverandre også? Å alle passer ikke eller har ikke lyst, de må få velge. 

Hvca er dine tanker rundt alt dette, for jeg får på følelesen av at du ikek forstår komlekst mangfolk, utroskap, umøtt forelskelse, ulike behov for hverdagen, alle andre ting som kan sette en stopper for kjærligheten, dårlig selvtilitt, mangel på sosiale steder å bli kjent, tilfeldig livstil som for mye jobb eller mye kveldsvakter, for lite overskudd til å date.

????

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noen nevnte kriminalitet. Det er en fin dyr post, menn bidrar mest på også i å skade kvinner og menn så de fakller utenfor. Hva er dine tanker der? Vil se sexismen din jobbe litt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du kan velge selv om du bryr deg om hvilken retning landet går i. Vi går mot et mer kynisk samfunn der vi i større grad må forsørge oss selv. Det er en reaksjon til at flere menn er utstøtt fra samfunnet og ikke ser en grunn til å bidra, som er hva denne tråden handler om 

FRP er selv det mest kyniske partiet????

Jeg er normal. Jeg bryr meg i normal mengde, å klarer å gi et lyttende øre. Jeg ser ikke det fra deg. Bevis at du kan, prøv å støtt meg. Vis at du kan gi det du ber om, for en gangs skyld ønsker jeg å se det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så du hoppet over alt som ellers står skrevet i den forbindelse? Ingen vits i å skrive det samme om og om igjen.

Ellers er det ikke bare menn som "bestemmer" om velferdsstaten skal bestå. Det er også alle de som jobber i den og offentlig sektor, som enn så lenge aksepterer å få lavere lønn bare på grunn av det enkle faktum at de jobber i offentlig sektor og ikke i privat sektor. Og det er i overvekt kvinner.

Men altså... poenget er jo at stor offentlig sektor og velferdsstat er en midlertidig greie. Den er ikke bærekraftig på sikt. 

Det har ikke med hvem som "bestemmer" å gjøre. Det er den veien utviklingen går.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... poenget er jo at stor offentlig sektor og velferdsstat er en midlertidig greie. Den er ikke bærekraftig på sikt. 

Det har ikke med hvem som "bestemmer" å gjøre. Det er den veien utviklingen går.

Velferdststen vår er noe av det mest funskjonelle på denne kloden. Det har gått økonomisk verre etter corona med alle rentene, men ellers har vi det ganske så fredelig sammenlignet andre steder med flere mennesker, mer korrupsjon, mer kriminalitet, mer forurensning, mer sexisme og religion. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så du mener damer skal bry seg så menn ikke raserer velferdsstaten? Jeg bryr meg om hvilken retning landet går i, men jeg har ikke tenkt å slikke menn oppetter ryggen fordi de truer med å legge ned velferdsstaten, nei.

Du kommer ikke til å få mer gehør når du fremstiller damer på den måten heller. De blir ikke mer innstilt på å fremstille menn på bedre måter når du snakker sånn om damer. Men you do you, men da kan det være greit å slutte og skylde på alle andre.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

DU kan ikke velge for alle andre. Det er ikke bare frittvalg for DEG.

De som skilles, det er ikke sånn at de ikke helt skulle ønske de kunne velge familien. Liskom, følger du ikke med?

Tror du familie uansett dynamikk, kjæreste uansett hvor glade de er i hverandre, uansett hvor mye eller lite se tenner, ler sammen, blir enige...?

Jeg skulle gjerne hatt noen, men du må jo vite at det er mye som skal skje for at noen møtes og blir glade i hverandre også? Å alle passer ikke eller har ikke lyst, de må få velge. 

Hvca er dine tanker rundt alt dette, for jeg får på følelesen av at du ikek forstår komlekst mangfolk, utroskap, umøtt forelskelse, ulike behov for hverdagen, alle andre ting som kan sette en stopper for kjærligheten, dårlig selvtilitt, mangel på sosiale steder å bli kjent, tilfeldig livstil som for mye jobb eller mye kveldsvakter, for lite overskudd til å date.

????

Jeg forstår alt det der, men du må jo også forstå at hvis det skal koste mindre enn en kalori å splitte opp en familie fordi man er manisk opptatt av SITT frie valg for SEG, så er risikoen skyhøy med å gå inn i forhold for de som VIL leve i fordragelighet, med familieliv. 

Så blir folk psykisk syke, det koster samfunnet masse, fordi folk bare tenker på seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Velferdsforskere er verken uenig eller uenig med deg. De er uenig med hverandre og også usikre, siden det er en kompleks greie. Mye taler for og mye taler imot. Ellers er det betegnende at de fleste som studerer vestlige samfunnsformer nesten alltid fremstiller Norge som et lysende eksempel, uansett hvor jævlig vi selv mener det går.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår alt det der, men du må jo også forstå at hvis det skal koste mindre enn en kalori å splitte opp en familie fordi man er manisk opptatt av SITT frie valg for SEG, så er risikoen skyhøy med å gå inn i forhold for de som VIL leve i fordragelighet, med familieliv. 

Så blir folk psykisk syke, det koster samfunnet masse, fordi folk bare tenker på seg selv.

Sett deg ned å se noen videoer av folk som snakker om skillsmissen sin. 

Akkurat som jeg forutså, bryr du deg mer om felleskeapet enn individers frihet. Som er svært egoistisk, alle skal leve sitt liv, samfunnet er en instutisjon uten følelser. Vi skal skape den om til at vi kan trives, ikke motsatt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Velferdststen vår er noe av det mest funskjonelle på denne kloden. Det har gått økonomisk verre etter corona med alle rentene, men ellers har vi det ganske så fredelig sammenlignet andre steder med flere mennesker, mer korrupsjon, mer kriminalitet, mer forurensning, mer sexisme og religion. 

Fortsatt så er den sterkt oljefinansiert og vi har ikke tenkt noe som helst på hva som skal finansiere den etter oljen. Nå jager vi jo de største skattebetalerne og jobbskaperne til Sveits også. 

Og så lurer folk på hvorfor AP faller som en stein...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...