Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Joda. Dette har vi lært på KG.

Menn bygger veier og infrastruktur. Kvinner betaler for dette ved å ha sex.

Anonymkode: 9626d...cdd

Bitter much? 🤣 her er det på tide å jobbe med holdningene sine. Har man sånne holdninger er det ikke rart man er evig singel, i alle fall. 

Anonymkode: b40ef...01d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner er kyniske i dating. Det er alltid spørsmål om hva han har å tilby. Om han ikke har så så mye penger eller så fin kropp er dere heller single

Anonymkode: bab93...35b

Du snakker med en kvinne som ikke tenker sånn.

At det er vanskleige kvinner der ute er desverre sånn verden er. Det er vanskelige menn også. Å finne kjærligheten er og vil allrom bli en av de tingene i livet som vil gjøre mye med deg på godt å vondt. Det er ingen vei forbi det siden det er to levende som skal navigere alle følelser og finne sammen, i en mengde som ikke trenger å ønske det samme, være like, eller gå overens.

Anonymkode: 13c04...055

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har forståelse for dette, det er normalt å bli depresiv i ensomheten. Så sterk skal du ikke trenge å være at du ikke kan kjenne på din sorg. Det er vondt å være alene.

Har du fine stunder også? 

Å dette blir et dobbelsidig sverd, tror du sorgen din hindrer deg i å ha humøret og gi innsatsen som kreves for å møte noen, bli kjennt og den biten? 

Og, okei jeg har ingen og er mye mer ensom enn til vanlig for tiden, noen ganger har jeg sittet å forsterket min ensomhet av å være med andre som har hverandre eller noen. Men idag, sorry siden du er mye ensom, hadde jeg en veldig fin dag med noen familie medlemmer, og tenkte hvor viktig og godt det er å ta seg tid til å treffes som det her. Jeg fikk mine sosiale behov dekket med noen andre enn partner. Møter du andre og tar deg tid til å være tilstede med dem, selv om de ikke er en kjæreste? Vi skal jo ikke bare ha kjæreste tenker jeg. Prøver du å nyte livet oog være glad i andre typer relasjoner også?

Absolutt. Jeg er lett å glede, så jeg går ikke konstant rundt og synes synd på meg selv selv om jeg innerst inne er over middels trist. Har en flott familie og har fått meg en ganske god venn i år. Har også mange fine hobbyer. Kan føle meg fantastisk av å sette på god musikk, men det er jo en kortvarig glede som går over så fort jeg gjør noe annet. Å ha en kjæreste dekker helt andre behov enn alt annet, så andre ting kan egentlig ikke veie opp på lang sikt.

Ja, mangelen på suksess over tid og medfølgende fallende humør innvendig og synkende selvtillit gjør det selvsagt vanskeligere å gjøre seg sårbar ved å gå ut på markedet igjen. Det tar lengre tid mellom hver gang jeg greier det, og færre avvisninger skal til for å miste piffen igjen.

Anonymkode: ab623...839

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så si hva du mener! Hva er saken? 

Jeg mener det er langt på overtid at disse mennene blir hørt. Menn får høre at de bare må ta seg sammen. Som om det var det enkleste ting i verden. Ingen er interessert i å gå dypere i temaet, og prøve å finne ut hvorfor så mange menn føler at de feiler. De blir bare avfeid som tapere, de blir hånet og latterliggjort. Men det er ikke vits å si dette en gang. For det vil bare bli avfeid som tøv. Også er vi tilbake til utgangspunktet, som er at flere og flere menn opplever at samfunnet jobber mot dem

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Jeg er lett å glede, så jeg går ikke konstant rundt og synes synd på meg selv selv om jeg innerst inne er over middels trist. Har en flott familie og har fått meg en ganske god venn i år. Har også mange fine hobbyer. Kan føle meg fantastisk av å sette på god musikk, men det er jo en kortvarig glede som går over så fort jeg gjør noe annet. Å ha en kjæreste dekker helt andre behov enn alt annet, så andre ting kan egentlig ikke veie opp på lang sikt.

Ja, mangelen på suksess over tid og medfølgende fallende humør innvendig og synkende selvtillit gjør det selvsagt vanskeligere å gjøre seg sårbar ved å gå ut på markedet igjen. Det tar lengre tid mellom hver gang jeg greier det, og færre avvisninger skal til for å miste piffen igjen.

Anonymkode: ab623...839

Stor klem ❤️ Kanske du skal velge situasjoner hvor du fortsatt kan få noe igjen for opplevelsen, men kan potensielt møte noen der? 

Beklager om du helst vil ha trøst, se for deg at jeg holder deg i hånden som en liten fulg og kysser deg på hodet ditt 😅 Min lille pipip, håper du finner mot til å gå ut der igjen. Men det vil nok bli tøft. Samtidig er det uansett tøft fra før av, så litt drama kan jo i det minste gi innhold i hverdagen, eller hva tenker du om det? Blir det for vanskelig? 

Bakleger for å være meget rar, prøver å løsne opp i deg, å vet ikke helt hvordan.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener det er langt på overtid at disse mennene blir hørt. Menn får høre at de bare må ta seg sammen. Som om det var det enkleste ting i verden. Ingen er interessert i å gå dypere i temaet, og prøve å finne ut hvorfor så mange menn føler at de feiler. De blir bare avfeid som tapere, de blir hånet og latterliggjort. Men det er ikke vits å si dette en gang. For det vil bare bli avfeid som tøv. Også er vi tilbake til utgangspunktet, som er at flere og flere menn opplever at samfunnet jobber mot dem

Så la oss gå dypere.

Hva er det du kjenner på?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så la oss gå dypere.

Hva er det du kjenner på?

Tror ikke du har lest det jeg har skrevet…Jeg er ikke blant disse mennene. 
Det var en politiker som prøvde seg, men det gikk jo som det måtte gå da det ble gjort om til en parodi

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en politiker som prøvde seg, men det gikk jo som det måtte gå da det ble gjort om til en parodi

Dette er ikke første gang jeg møter en som jobber aktivt for andre menn og missliker kvinner for å vise seg å ikke engang ha problemer.

Det er nesten bestandig sånne som deg. Kanskje du skal vike til siden å la menn som faktisk kjenner på dette få snakke for egen sak? Hva om de ikke en gang er så imot k innerst som det slike som deg mener de er, å alt dere gjør er å male dem verre en verst på deres vegne?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er ikke første gang jeg møter en som jobber aktivt for andre menn og missliker kvinner for å vise seg å ikke engang ha problemer.

Det er nesten bestandig sånne som deg. Kanskje du skal vike til siden å la menn som faktisk kjenner på dette få snakke for egen sak? Hva om de ikke en gang er så imot k innerst som det slike som deg mener de er, å alt dere gjør er å male dem verre en verst på deres vegne?

Er forunderlig dette

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du kommer jo ikke med noe som helst, annet enn å kritisere i vage ordlag. Menn som ikke får seg en partner eller sex føler seg ofte utenfor og mislykket. La oss for diskusjonens skyld anta at det er slik. Hva mener du samfunnet skal gjøre med problemet?

Tidligere ble det foreslått å starte med skolen. Ok. Hva skal man gjøre med skolen slik at menn som ikke får seg partnere eller sex føler seg mindre mislykket? Har man ikke konkrete problemer og konkrete forslag til løsninger blir det bare sutring, det er helt poengløst og tjener ingen.

Anonymkode: 9b9e9...b47

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du kommer jo ikke med noe som helst, annet enn å kritisere i vage ordlag. Menn som ikke får seg en partner eller sex føler seg ofte utenfor og mislykket. La oss for diskusjonens skyld anta at det er slik. Hva mener du samfunnet skal gjøre med problemet?

Tidligere ble det foreslått å starte med skolen. Ok. Hva skal man gjøre med skolen slik at menn som ikke får seg partnere eller sex føler seg mindre mislykket? Har man ikke konkrete problemer og konkrete forslag til løsninger blir det bare sutring, det er helt poengløst og tjener ingen.

Anonymkode: 9b9e9...b47

Syns rett og slett at man skal lære folk av begge kjønn helt fra de er barn,at det helt fint går an å ha et meningsfylt liv uten sex og kjæreste. Rett og slett trekke frem alle fordelene ved å være alene og ikke ha andre å ta hensyn til og lære folk at det er viktigere å fokusere på vennskap og så får kjærlighets delen blir en evt bonus. Og så mener jeg det er feil at alt er då familierelatert. Det går an å lage sin egen familie som ikke består av blod men at å danne gode vennskap så kan vennene bli familien din. Syns vi er alt for fokuserte på at alle høytider kun skal være familie f.eks

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derfor. Når veldig mange menn opplever at de faller utenfor, er uaktuelle som partner og aldri vil få stifte en familie. Så vil det heller ikke være aktuelt for dem å stemme for å støtte en slik ordning. Hvorfor skulle de ønske det? Likestillingen står ikke på spill her

Velferdsstaten er universelt utformet, noe som nettopp gir den bred støtte, også til tross for om resultatet er at andre "koster mer". Velferdsgoder er også dagpenger, sykepenger og pensjon. Det er tilnærmet gratis tilgang på helsehjelp, billig barnehage for barn og skole. Kanskje vil det også inkludere tannhelsetjenester etter hvert. Velferdsstaten er ikke utelukkende for kvinner. Så her er det mye usant.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan tenker du dette skal gjøres i praksis? Bør menn bli bedre til å snakke om følelser seg i mellom, bruke psykolog og slike ting? Tenker det absolutt er en god idé, om noen tar initiativet til det. Man lærer mye om seg selv på den måten.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg opplever ikke dette. Jeg opplever et samfunn som ønsker å ta tak i temaet. Jeg opplever også at de fleste kvinner er villige til å lytte, hvis utfordringen er formulert på en måte som ikke også harselerer med damene og deres utfordringer, relativisererog bagatelliserer dem.

Jeg opplever dessverre også at samtalen ikke ennå er moden nok og at noe av redningen rett og slett blir platt og overflatisk. Men det tror jeg kan bli bedre, siden det allerede er etablert et forsøk.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Velferdsstaten er universelt utformet, noe som nettopp gir den bred støtte, også til tross for om resultatet er at andre "koster mer". Velferdsgoder er også dagpenger, sykepenger og pensjon. Det er tilnærmet gratis tilgang på helsehjelp, billig barnehage for barn og skole. Kanskje vil det også inkludere tannhelsetjenester etter hvert. Velferdsstaten er ikke utelukkende for kvinner. Så her er det mye usant.

Menn bidrar langt mer til velferdsstaten og får mindre igjen. Gjennomsnittlige kvinnen koster staten 17m, gjennomsnittlige mannen koster 3.4m. Menn gagner av en mindre velferdsstat, kvinner motsatt. Det er derfor menn stemmer frp

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn bidrar langt mer til velferdsstaten og får mindre igjen. Gjennomsnittlige kvinnen koster staten 17m, gjennomsnittlige mannen koster 3.4m. Menn gagner av en mindre velferdsstat, kvinner motsatt. Det er derfor menn stemmer frp

Nei. Menn gjør ikke det. Menn som klarer seg godt økonomisk kan gjøre det, men selv de er ikke forsikret mot livet. Det ser man i USA, der arbeidsføre menn med ok inntekt også kan havne på gata hvis livet rammer dem. Menn som tjener godt, men har sesongarbeid, tjener også på velferdsstaten, gjennom dagpengeordningen. Menn er ikke en gjennomsnittlig gruppe.

Dessuten blir det for platt. Konsekvenser av noen menns vold feks, koster samfunnet flere milliarder, og fører også til at damene koster mer, fordi de blir sjuke av det.

Og masse mer og alt som koster i konsekvens.

Skal du drive regnskapsføring så får du ta med det hele.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 174, mørkeblond, 30 år, barnløs, gjeldfri og i god form.

Frivillig singel og ligger ikke rundt.... I Norge...

Anonymkode: b79e0...efd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvinner bidrar også mindre fordi deres arbeid i snitt er lavere lønnet, dette fordi de blant annet jobber i offentlig sektor. Da betaler de naturlig vis også mindre skatt i snitt.

Ingen vits i å late som om at bidrag til velferdsstaten bare handler om raushet, arbeidsmengde og arbeidsvilje. Det blir for tomt, og usant.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Menn gjør ikke det. Menn som klarer seg godt økonomisk kan gjøre det, men selv de er ikke forsikret mot livet. Det ser man i USA, der arbeidsføre menn med ok inntekt også kan havne på gata hvis livet rammer dem. Menn som tjener godt, men har sesongarbeid, tjener også på velferdsstaten, gjennom dagpengeordningen. Menn er ikke en gjennomsnittlig gruppe.

Dessuten blir det for platt. Konsekvenser av noen menns vold feks, koster samfunnet flere milliarder, og fører også til at damene koster mer, fordi de blir sjuke av det.

Og masse mer og alt som koster i konsekvens.

Skal du drive regnskapsføring så får du ta med det hele.

Regnestykket er ikke mer komplisert enn at menn jobber mer og tjener mer enn kvinner. Alt annet er uvesentlig fra en kynikers perspektiv 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner bidrar også mindre fordi deres arbeid i snitt er lavere lønnet, dette fordi de blant annet jobber i offentlig sektor. Da betaler de naturlig vis også mindre skatt i snitt.

Ingen vits i å late som om at bidrag til velferdsstaten bare handler om raushet, arbeidsmengde og arbeidsvilje. Det blir for tomt, og usant.

Ser det ut som frp velgere bryr seg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...