Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler på at noen har forsket på dette, så det blir uansett bare personlige anekdoter (som likevel kan ha verdi). Når en bruker overhevder at menn opplagt er mer giftige enn kvinner så er altså min anekdotiske livserfaring fra ymse arbeidsplasser og sommerjobber det motsatte.

Menn (og spesielt menn på gølvet) kan bruke store ord og tøffe seg, men jeg har sjelden opplevd at de er virkelig fæle. Kvinner (spesielt på gølvet) har i noen tilfeller målrettet brukt ord for å «ta» kolleger, trykke dem ned i søla, stikke der hvor det gjør mest vondt og unngå å bli assosiert med det selv.

Anonymkode: 29ba7...27a

Ja, her deler vi personlige erfaringer. Du delte dine og jeg delte mine. Personlig så har jeg opplevd begge. Kvinner skal gjerne ta deg, mens menn skal gjerne ligge med deg - for så å ta deg om du sier nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blått skrev (7 minutter siden):

Tja, som en som fikk barn som 21-åring så er det ikke noe jeg ønsker å oppmuntre folk til, men kanskje 28-29 år?

Ordningene var der jo ikke for deg. Kanskje det ikke var helt planlagt heller?

Jeg tenker at det må være så bra så en ikke vinner noe på å vente.

Uten å tvinge noen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (Akkurat nå):

Ordningene var der jo ikke for deg. Kanskje det ikke var helt planlagt heller?

Jeg tenker at det må være så bra så en ikke vinner noe på å vente.

Uten å tvinge noen da.

Ja. Problemet er vel at det er litt som skjer i dagens samfunn med boligprisene, matprisene, strømprisene. Forhåpentligvis så blir det mer stabilt etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (18 minutter siden):

Dette. Jeg har noen venninner i midten av 30-årene som driver med en sædbank nå. Ingen av dem har noen gang hatt kjæreste, men de vil veldig gjerne ha barn og har nå satt i gang prosessen.

Hvis dette blir utbredt så kan man spørre seg hvorfor (barnløse) menn skal betale skatt for at samfunnet skal støtte «stakkars aleneforeldre». Som forelder selv vet jeg at samfunnet legger veldig mye til rette for oss - økonomisk og praktisk.

»En gjennomsnittlig mann koster stat og kommune 3,1 millioner kroner i løpet av livet, mens kvinner koster i snitt 15,6 millioner.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

En mulig konsekvens blir i ytterste konsekvens en nedbygging av velferdsstaten hvor alle må betale for sine egne barn. Hvis store mengder barnløse menn beveger seg veldig langt til høyre så er vel barnetrygd, sykt barn dager, foreldrepermisjon, fri utdanning under press?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mange av disse mennene er jo faktisk ofre, men ikke i den forstand at de ikke får en kvinne eller kjærlighet. De er offer for manipulasjon drevet frem av f.eks. andrew tate osv. så det kan vel kanskje ses på som en sekt eller en kult. 

Anonymkode: c6820...ce1

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår du ikke problemet eller snakker du mot bedre vitende?

1. Noen menn er usynlige for kvinner fra de er 20 til de dør. Noen av disse er bitre og deprimerte og incels og what not. Ingen av disse er «fuckboys».

2. Noen helt andre menn har mer eller mindre suksess blant damer. Noen får barn tidlig, noen sent, noen aldri. Ingen av disse ber om din sympati.

Forstår du at gruppe 1 og 2 er forskjellige? Eller er ditt mannehat så altomfattende at det blir umulig for deg?

Oj.. si meg fungerer denne hersketeknikken ute i verden for deg? 

Før du tildeler meg hat jeg ikke har burde du kanskje sette deg inn i hva samtalen handlet om? 

Skal hjelpe deg på vei jeg :) 
Jeg og andre kvinner pekte på «fuck boy» fenomenet på tider. (les det siste igjen TINDER) 

Der vi stusset over våre erfaringer. Et stort antall menn 40-45 krysser av «vet ikke om de ønsker barn» 

Vet du hvorfor de gjør det? For da får de flere match, enn hvis de er ærlige. De er ikke interessert i å stifte en familie men å pule rundt. (Hver kvinne som har vært på tider 5min har møtt en fuckboy som er uærlig om sine intensjoner) 

jeg som en 35 år gammel kvinne, svipper bevist nei på disse. For en mann som er 40år vet om han ønsker barn eller ikke. 
Når disse mennene som da blir rundt 50, klager over ensomhet, ufrivillig barnløshet osv for kvinner på rundt 30 er ikke interessert å få barn med dem, og kvinner på deres egen alder kan ikke få barn lengre. DA er det ikke sympati å hente her! De har bevist valgt å ikke forplikte seg eller stifte familie for de har  tenkt at de selv aldri går ut på dato siden de ikke har en biologisk klokke å forholde seg til..

Jeg har skrevet på et kvinneforum , at jeg har et krav til menn 40-45 år. De skal kunne svare på om de ønsker barn eller ikke.

Utifra dette har menn fortalt at jeg er:

a) umoden, b) sympati løs for jeg tar ikke hensyn til menn som har opplevd forferdelige traumer som vold.
c) En mannehater d) leser jeg dum mellom linjene her? Utdyp gjerne settingen «umulig for deg» slik at det ikke blir mer misforståelser her :)  

Tar av anonym knappen jeg ;) 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er stort sett Bare kvinner her som snakker om at menn bare vil ha sex. Kjærlighet nærhet er viktigere enn bare sex, det er bare for supergutta til damene det handler om kunn sex

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Vel, SImen Velle og andre gnåler jo om "menn som ikke får pult", fremfor å snakke om de mindre stereotypisk maskuline fokusområdene rundt forholdet mann-kvinne.

Men jeg er enig i poenget du trekker frem: sex er ikke det viktige hvis du har gått mange år uten nærhet med kvinner. Da er det ikke sex du savner, men å holde rundt noen i en seng før dere sier god natt, eller å se en TV-serie fra senga over skuldra på noen mens du tenker på hvor godt håret hennes lukter. Skjønt, sier man dette som mann til machobanden får man beskjed om å sjekke testosteronnivået sitt. jeg gremmes.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette blir utbredt så kan man spørre seg hvorfor (barnløse) menn skal betale skatt for at samfunnet skal støtte «stakkars aleneforeldre». Som forelder selv vet jeg at samfunnet legger veldig mye til rette for oss - økonomisk og praktisk.

»En gjennomsnittlig mann koster stat og kommune 3,1 millioner kroner i løpet av livet, mens kvinner koster i snitt 15,6 millioner.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

En mulig konsekvens blir i ytterste konsekvens en nedbygging av velferdsstaten hvor alle må betale for sine egne barn. Hvis store mengder barnløse menn beveger seg veldig langt til høyre så er vel barnetrygd, sykt barn dager, foreldrepermisjon, fri utdanning under press?

Jeg har sagt i 15 år at velferdsstaten ikke kan driftes på den måten den gjør i dag og at vi kommer til å merke at det blir annerledes. Mine personlige tanker er at det første som kommer til å skje er at vi får et mer privat helsevesen, sånn som i Amerika, med forsikring. Men igjen.. så vil bare tiden vise hva som skjer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mange av disse mennene er jo faktisk ofre, men ikke i den forstand at de ikke får en kvinne eller kjærlighet. De er offer for manipulasjon drevet frem av f.eks. andrew tate osv. så det kan vel kanskje ses på som en sekt eller en kult. 

Til en viss grad er vi kanskje alle «ofre» i så måte at vi er eksponert for forskjellig tankegods og tar til oss noe av dette. Alle er kanskje støttemedlemmer i en eller annen sekt eller kult.

Er du et offer for manipulasjon av den feministiske sekten eller kulten?:-)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig, de blir rett og slett lurt trill rundt, og så blir livet enda verre for dem enn det allerede er. De burde ikke blitt lurt inn i mannosfærespiralens innerste mørke, men dessverre er det ikke mulig å hindre dem heller så lenge de har internett. Trist er det, de ødelegger for seg selv.

Anonymkode: 0a08f...a9c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (6 minutter siden):

Vel, SImen Velle og andre gnåler jo om "menn som ikke får pult", fremfor å snakke om de mindre stereotypisk maskuline fokusområdene rundt forholdet mann-kvinne.

Men jeg er enig i poenget du trekker frem: sex er ikke det viktige hvis du har gått mange år uten nærhet med kvinner. Da er det ikke sex du savner, men å holde rundt noen i en seng før dere sier god natt, eller å se en TV-serie fra senga over skuldra på noen mens du tenker på hvor godt håret hennes lukter. Skjønt, sier man dette som mann til machobanden får man beskjed om å sjekke testosteronnivået sitt. jeg gremmes.

👏 Jeg er så lei av den debatten med «menn som ikke får pult» fordi det signaliserer at det eneste ting handler om er sex. 

For meg så handler det om noen som jeg kan sette meg i sofaen med, holde rundt, en som jeg kan le med, en som jeg kan bygge et liv med og lage flotte minner med. Sex er en bonus i en god relasjon, men det er ikke hva som burde være førsteprioritet. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (3 minutter siden):

Der vi stusset over våre erfaringer. Et stort antall menn 40-45 krysser av «vet ikke om de ønsker barn» 

Og det må de da få lov til?

Sitat

Vet du hvorfor de gjør det? For da får de flere match, enn hvis de er ærlige. De er ikke interessert i å stifte en familie men å pule rundt. (Hver kvinne som har vært på tider 5min har møtt en fuckboy som er uærlig om sine intensjoner) 

Jeg vet ikke hvorfor de gjør det. Jeg er skeptisk til om du vet det heller. Har du intervjuet dem? Lest noe forskning? Eller bare antar du?

Sitat

jeg som en 35 år gammel kvinne, svipper bevist nei på disse. For en mann som er 40år vet om han ønsker barn eller ikke. 

Som du er i din fulle rett til.

Sitat

Når disse mennene som da blir rundt 50, klager over ensomhet, ufrivillig barnløshet osv for kvinner på rundt 30 er ikke interessert å få barn med dem, og kvinner på deres egen alder kan ikke få barn lengre.

Kan du vise til en eneste mann på over 50 som har hatt muligheten til å starte forhold/familie som klager over barnløshet og ensomhet nå? Eller er dette en fantasifull framstilling?

Sitat

DA er det ikke sympati å hente her! De har bevist valgt å ikke forplikte seg eller stifte familie for de har  tenkt at de selv aldri går ut på dato siden de ikke har en biologisk klokke å forholde seg til..

Det blir vel litt som en kvinne som utsatte å få barn når hun var 32 og som så ikke klarer å få barn når hun er 38? Jeg er enig i at det var dumt av dem, men kan likevel ha empati med utfallet.

Sitat

Jeg har skrevet på et kvinneforum , at jeg har et krav til menn 40-45 år. De skal kunne svare på om de ønsker barn eller ikke.

Utifra dette har menn fortalt at jeg er:

a) umoden, b) sympati løs for jeg tar ikke hensyn til menn som har opplevd forferdelige traumer som vold.
c) En mannehater d) leser jeg dum mellom linjene her? Utdyp gjerne settingen «umulig for deg» slik at det ikke blir mer misforståelser her :)  

Tar av anonym knappen jeg ;) 

Kritikken min av posten din var først og fremst at du later til å ha manglende empati for en gruppe mennesker for noe en annen gruppe mennesker har gjort.

Hvis du kan ha empati for menn som (av ymse årsaker) ikke klarer å finne noen å oppleve kjærlighet, oppleve fysisk nærhet (inklusive sex) med og evt stifte familie med så står vi langt nærmere hverandre. Dette er arketypen «incel» som jeg trodde var noe av et tema for tråden?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det som er trist. Damer skjønner ikke at de får straffen før de aner det.

Damenes sønner og døtre får svi for mors oppførsel I oppveksten. Dating kulturen vi har, er det damer som lager. Det er damer som premierer rett oppførsel fra gutter, å det er damer som mobber bort menn som ingenting får. Det er surtout og være mor til en sønn som ikke ønsker og leve mer. Det er surt og ligge på gammelhjem uten og få hjelp. Damer lager selv barna som skal ta seg av oss en dag, de barna er det mange år siden damene laget. Fuckboys vil ikke ha barn, de er jo I himmelen hele tida uten barn.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Jeg får nok ingen straff. Jeg har og har hatt kjæreste eller ektemann sammenhengende siden jeg ble voksen. Har aldri vært med en fuckboy, knapt drevet med nettdating. Fått likevel mye dritt opp gjennom årene fra menn som ble avvist av meg, som da var i et forhold fra før. Det er de selv som har definert vårt møte som potensiell dating, for jeg går nesten aldri ut. De sier nok til seg selv at jeg avviste og mobbet dem, mens de selv enten ikke sjekket om jeg var singel eller ikke brydde seg. Lei av retorikken som om hver eneste kvinne er personlig ansvarlig for hver mann som ikke har det bra. 

Har en bror som ikke får seg kjæreste. Han er på autisme-spekteret og hele familien gjør mye for at han skal få en livsstil som er bra for ham og som er i nærheten av å tiltrekke seg kvinnelig selskap.

Anonymkode: 16223...972

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig, de blir rett og slett lurt trill rundt, og så blir livet enda verre for dem enn det allerede er. De burde ikke blitt lurt inn i mannosfærespiralens innerste mørke, men dessverre er det ikke mulig å hindre dem heller så lenge de har internett. Trist er det, de ødelegger for seg selv.

Anonymkode: 0a08f...a9c

Jeg er mann, voksen og jeg er ferdig med å produsere barn.

Det som nedlatende kalles «mannosfæren» er for meg til dels helt innlysende, fornuftige betraktninger. Jeg kjenner ikke til Tate så godt, men også Norsk debattanter blir til tider anklaget for å være «mannosfære» og når man leser dem så har de bare sunn fornuft?

Velle fremstår som en fornuftig, ung mann?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke sett ett eneste innlegg i denne tråden hvor en mann krever at kvinner «deler ut» sex?

Det får man virkelig håpe. Skulle bare mangle. Det er jo et fullstendig urimelig krav. 

Å klage over hvor vanskelig og urimelig kvinner er angående å "gi sex"  tolkes også som ubehagelig krav om dette, for dette er ikke noe vi kan gjøre noe med uten å gå utover hva som oppleves ok for oss. Kvinner har i tråder hvor menn har klaget på hvor urimelig og vanskelig vi kvinner er angående dette spurt menn om hva vi kan gjøre med slikt uten at det går utover kvinner. Da får vi ikke svar utover at noen innimellom er ærlige på at kvinner ikke ville like løsninger som er på slikt. Ja det er akkurat det vi vet. Derfor er temaet fryktelig ubehagelig for oss. Vi kan ikke selv bare dele ut sex til trengende menn, og vi kan heller ikke akseptere at andre kvinner blir delt ut til dette. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Samfunnet beveger seg mot høyre, ikke folkene. Man må finne nye løsninger fordi dagens system knaker i sammenføyningene. Ikke fordi unge menn er dumme og onde.

Den velferdsstaten vi har nå er umulig å få bærekraftig på sikt. Det går ikke opp økonomisk, det VET man. Man kan ikke drive videre der enorme summer går til å fø på kvinner. Dette er et reelt problem, og de som kommer til å tape på det er kvinnene. 

Såh, hvordan vil dere løse dette enorme samfunnsproblemet, kvinner?

Anonymkode: a9248...af0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er mann, voksen og jeg er ferdig med å produsere barn.

Det som nedlatende kalles «mannosfæren» er for meg til dels helt innlysende, fornuftige betraktninger. Jeg kjenner ikke til Tate så godt, men også Norsk debattanter blir til tider anklaget for å være «mannosfære» og når man leser dem så har de bare sunn fornuft?

Velle fremstår som en fornuftig, ung mann?

Problemet med Velle er jo at han går i den fellen som mange gjør.. at når du skal ta en debatt så må du ta den på korrekt måte. Om du skal sette i gang en debatt om at menn får ikke pult, så først og fremst så er det mange menn som får pult.. jevnlig. Og da må du se på, hvem er det som sliter med å få tilgang til sex og hvorfor? 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (26 minutter siden):

Jeg har sagt i 15 år at velferdsstaten ikke kan driftes på den måten den gjør i dag og at vi kommer til å merke at det blir annerledes. Mine personlige tanker er at det første som kommer til å skje er at vi får et mer privat helsevesen, sånn som i Amerika, med forsikring. Men igjen.. så vil bare tiden vise hva som skjer. 

Norge har vært veldig homogent etnisk, religiøst, kulturelt og selv økonomisk har vi vært ganske ensartet (vi har ikke hatt adel på 500 år). Før krigen så fant folk sammen i par av nødvendighet og fordi kirken sa det. Etter krigen så ble kjernefamilie en opplest mal.

I et slikt samfunn så kan man se nytten av velferdssamfunnet ved at «det kunne ha vært meg som ble ufør» eller «alle kan jo bli syke på jobb så la oss lage en felleskasse». At staten samordner det heller enn kirken eller fagforeningen er kanskje tilfeldig, eller det sier noe om Norge og Nordmenn.

Hvis store grupper ikke lengre føler et slikt eierskap men tvert imot opplever at de blir avkrevd noe som de aldri vil kunne få nytte av selv, eller opplever at noen grupper i samfunnet blir tilgodesett med en urimelig del av potten så vil systemet knake i sammenføyningene.

Innvandring er allerede en slik utfordring. En framtid hvor stadig flere menn ikke får barn kan tenkes å bli det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samfunnet beveger seg mot høyre, ikke folkene. Man må finne nye løsninger fordi dagens system knaker i sammenføyningene. Ikke fordi unge menn er dumme og onde.

Den velferdsstaten vi har nå er umulig å få bærekraftig på sikt. Det går ikke opp økonomisk, det VET man. Man kan ikke drive videre der enorme summer går til å fø på kvinner. Dette er et reelt problem, og de som kommer til å tape på det er kvinnene. 

Såh, hvordan vil dere løse dette enorme samfunnsproblemet, kvinner?

Anonymkode: a9248...af0

Det er noe som politikerne må finne ut av, om hvordan ting skal gå bærekraftig frem. Som sagt så har jeg personlig troen på at helsevesenet er det første som får merke det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (2 timer siden):

Hm.. kanskje de er flinkere til det...

Ved nærmere ettertanke så var det sterk økonomisk vekst i Vesttyskland etter krigen og jeg vil tro kvinneoverskuddet var ganske stort i den perioden. 

Ps. Jeg forstod spøken 😊

Jeg tror dette med veier har mest med geografi og politiske prioriteringer å gjøre. Hvilket vi verken kan takke menn spesielt for, eller skylde på menn.

Dumt av meg å spøke om slikt når folk er mer opptatt av å ta det andre kjønn enn å spøke. Spøke får jeg visst heller gjøre i vennligere omgivelser. 

Seriøst; Om tyske kvinner helt faktisk er bedre på sex kommer det nok av at de har en bedre kultur rundt sex. Vi har en seksuell drittkultur, så skulle ikke forundre meg om vi er blant de verste i klassen, begge kjønn, og at både menn og kvinner på en måte må heve seg over vår kulturarv for å bli bra. Hvilket sikkert en god del klarer, men neppe alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...