Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det akkurat sex som er trist? Hvorfor ikke, 80 prosent har ikke fått en klem på 5 månder(Jeg bare finner på et tall)

Anonymkode: 13c04...055

Jeg har empati med alle som ønsker å bli holdt rundt, en klem, en hånd å holde i eller noen å snakke med. Eller sex.

Jeg ønsker folk alt godt, og det inkluderer selvsagt slike behov/ønsker?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

tror også det er noe de skjuler seg bak for å ha noen å leke med en stund. 

Men det er også disse mennene vi skal syntes synd på for de er ufrivillig barnløse når de nærmer seg 50. Så får vi kvinner «kjeft» av samfunnet for for at vi ikke har gitt dem barn 🙄

Anonymkode: 5f17b...d45

Dere har ikke sympati med dem fordi dere har laget dere et bilde av dem i hodene deres som gjør at de ikke fortjener det? 

Anonymkode: 95593...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (19 timer siden):

Dette er et typisk "kvinneargument". Unnskyld språkbruken, men menn skal ikke få lov å  mene eller tenke noe om kvinners valg. Vi skal ikke få mene noe om abort og stort sett ingenting annet i samfunnet som kvinner på noen måter er involvert i. Vi skal passe på oss selv, og nåde oss om kvinners valg blir satt på prøve: "Pass på dere selv menn!"

Du sliter med å innse at dette ikke bare er et problem for en liten promille menn som er i "incel" kategorien. Dette er IKKE en liten gruppe menn. Det nærmer seg halvparten av menn! Og når du strinekter å ta innover deg realitetene og bare må dytte skyld og ansvar over på menn, og ber dem "kle seg bedre og vaske seg", så viser du med tydelighet hvorfor dette problemet har oppstått i utgangspunktet.

Menn er ikke ufeilbarige og har selvsagt forbedringspotensiale, men kvinner er heller ikke ufeilbarige! Men får vi noe som er i nærheten av litt refleksjon og forståelse for et problem som rammer i størst grad menn, men også samfunnet på sikt? Jeg har enda ikke sett det.

Og før du lirer av deg flosklene, nei, vi krever ikke at kvinner skal ligge med kvinnemisshandlere, overgripere, incels og dårlige menn dere ikke liker. Disse valgte dere i stor grad bort på 90 og starten av 2000tallet, helt problemfritt og uten kritikk. Det dere får kritikk for idag er at kvinner i stor grad har økt "velg bort mannfolk" potten fra noen få prosent til nesten 50%. Det er den iskalde realiteten av omveltningen som har funnet sted på rekordtid etter datingkulturen ble ødelagt av datingapper og SoMe. Det vi ber om er simpelt: kan kvinner reflektere litt over hvorfor kravene til en partner brått har skutt i været, og hvorfor kan dere ikke prøve å evaluere den negative konsekvensen av SoMe og datingapper og forsøke mane til å gi flere vanlige menn en sjanse på en ekte date utenfor mobilskjermen? Er det for mye forlangt?

Du kan mene hva du vil, men du har ingen troverdighet i slike spørsmål fordi du snakker mot bedre vitende - kvinnene selv - som ÅPENBART har mye mer kunnskap, erfaring og kompetanse i det å vurdere egne datingpreferanser.

Kvinners valg blir ikke "satt på prøve" fordi noen slenger en ignorant rant om et sånt tema på et internettforum.

For å si det sånn: hvis ikke kvinnene lytter, hva har du da tenkt å gjøre? Du får ikke gjort en dritt med dette - fordi du ikke har påvirkningskraft på den gruppen du prøver påvirke.

Kvinners datingpreferanser er ikke et problem for menn. Fra mannens synsvinkel, er det han selv som må møte de ønsker og behov potensielle partnere måtte har. Det som er problemet for menn er at en del velger en vei i livet som ikke gjør dem spesielt attraktive som partnere. Og da tenker jeg ikke på om de velger snekkerlinja, men på valg av forbilder, kvinnesyn, hvordan de forholder seg til mannsrollen, hvordan de velger utvikle sine kommunikasjonsferdigheter som barn og så videre. Det er noe menn kan løse på egen hånd, hvor kvinnenes rolle ikke er mer enn å være rådgivere og veiledere ut fra hva de trenger og ønsker.

Enhver mann som sliter på datingmarkedet må se på det som et "jeg"-problem. Fordi, han har ingen andre å skylde på. Hverken kvinnene eller samfunnet. It's you and only you who are to blame, and it's you and only you who can fix yourself.

Du kan ikke skylde på kvinner for at enkelte menn velger å være "mann" på en måte som ikke er tiltrekkende. Det må de løse selv. Og, for alt jeg vet, kanskje det er en avveining en del tar, men da får de stå for at de prioriterer å beholde "sitt gamle jeg" over å fornye seg. Jeg var overvektig en periode i livet mitt, og kunne jo bare fortsatt dersom jeg ikke fant det verdt innsatsen å legge om litt. Det er et like legitimt valg som å velge å aldri prøve å lese litteratur dersom dette anses som attraktivt. Men, jeg valgte å legge ned innsatsen for å kutte noen titalls kilo, og angrer ikke i ettertid. Kanskje vil ikke gutta som velges bort angre om de bruker mer av fritiden sin på å lese bøker heller enn å game eller råne. (og bevares, gaming er ikke så ille i seg selv, men prøv i alle fall å gjør noe konstruktivt med interessen - som å lære seg litt programmering og interessere seg for å utvikle et spill selv)

Det er mangt og meget man kunne gjort med datingapper for å gjøre dem bedre for både menn og kvinner å navigere i. Noen ideer er fremmet her:

https://www.vg.no/nyheter/i/zAAKb9/dette-boer-tinder-gjoere-annerledes

Men, vi har diskutert før, og jeg antar du ikke er enig i denne litt "finere" måten å formulere poengene på og tenker "dette er hjelper ikke menn". Fordi det du egentlig vil er at menn skal slippe å måtte konkurrerere på de premissene som trekkes frem her - hvor f.eks. det å vise frem godt språk blir til et seleksjonskriterium. Og, at kvinnene heller skal endre preferanser slik at mennene skal slippe å tilpasse seg.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har empati med alle som ønsker å bli holdt rundt, en klem, en hånd å holde i eller noen å snakke med. Eller sex.

Dette 🔝burde være normalen. Men tilhører sjeldenheten. Du er god

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare hvor sexfikserte noen er i denne evig lange diskusjonen. Jeg anser det som et hinder å å få sex, at de bryr seg så lite om folk, og så mye om å ha noen å ligge med. Det blir hult.

Men om noen viser at de er greie, men bare savner sex og ser dem, de potensielt har sex med, så er det i mine øyne ingenting å pirke på. (Men jeg opplever ikke alle deltagere av denne diskusjonen her, eller verden over, som noen som faktisk vil kunne se kvinner. Utifra hvordan de kommuniserer. Å da gir det fullstendig mening at det ikke blir noe sex.)

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette 🔝burde være normalen. Men tilhører sjeldenheten. Du er god

Jeg syns det er vanskelig å se for meg en dame ha en god stund med den stereotypiske mannen vi har diskutert med i flere år. Jeg tror en sånn person er alt for svart hvit, egosentrisk og unyskjerrig på noens vesen, til å kunne ha et greit ligg med noen. Sex er sex, men det skal jo skje sammen med noen, som skal like det. Det er sosialt, å om noen sliter sosialt i en vanslig samtale, liksom hvordan skal det plutserlig gå bra under sex? Det gjør ikke det.

Den delen må i orden.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare hvor sexfikserte noen er i denne evig lange diskusjonen. Jeg anser det som et hinder å å få sex, at de bryr seg så lite om folk, og så mye om å ha noen å ligge med. Det blir hult.

Men om noen viser at de er greie, men bare savner sex og ser dem, de potensielt har sex med, så er det i mine øyne ingenting å pirke på. (Men jeg opplever ikke alle deltagere av denne diskusjonen her, eller verden over, som noen som faktisk vil kunne se kvinner. Utifra hvordan de kommuniserer. Å da gir det fullstendig mening at det ikke blir noe sex.)

Om du aldri får en klem, så trenger du sårt en klem. Om du aldri har hatt en hånd å holde i, så trenger du sårt en hånd å holde i. Hvorfor skulle det være annerledes med sex? Hva er det som gjør at et sårt behov for sex kan hånes og latterliggjøres? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du aldri får en klem, så trenger du sårt en klem. Om du aldri har hatt en hånd å holde i, så trenger du sårt en hånd å holde i. Hvorfor skulle det være annerledes med sex? Hva er det som gjør at et sårt behov for sex kan hånes og latterliggjøres? 

Om du ikke klarer å tilby en hånd, tilby en klem, tilby et smil, en god samtale, et varmt blikk og omsorg..da kan du heller ikke tilby ordetlig sex.

Det er poenget. Ønske sex=normalt. Ønske sex uten å bry seg om at det er med folk det skal skje med, de må ha lyst å ikek forstå hvor uattraktiv en er for å bare klage over sex og gi blanke f i damer generelt=Det vil aldri bli sex. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (43 minutter siden):

*Hatt betyr ikke har. Og 99% er en altfor høy beregning.

Hva får deg til å tro at du vet bedre enn danske forskere?

Anonymkode: 0e129...691

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere har ikke sympati med dem fordi dere har laget dere et bilde av dem i hodene deres som gjør at de ikke fortjener det? 

Sympati med menn som ikke «vet» om de vil ha barn når de er 40-45år, for de vil være fuckboys, for å så klage over at de er ensomme og barneløse i 50-års alderen? Vel.. nei ikke mye sympati her å hente gitt 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sympati med menn som ikke «vet» om de vil ha barn når de er 40-45år, for de vil være fuckboys, for å så klage over at de er ensomme og barneløse i 50-års alderen? Vel.. nei ikke mye sympati her å hente gitt 

Kan egentlig bare droppe sympati med fremmede. Lettere det. For vi er alle vår egen lykkesmed, og er man ulykkelig, tar dårlige valg, havner i dårlige/voldelige forhold, har levd et liv med dårlige erfaringer, sliter med tilliten osv osv. Så har man jo bare seg selv å takke. For eneste grunnen til at en mann på 40-45 ikke vet om de vil ha barn er jo selvsagt at de bare vil ligge rundt. Nei, vi kan bare slutte med sympati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan egentlig bare droppe sympati med fremmede. Lettere det. For vi er alle vår egen lykkesmed, og er man ulykkelig, tar dårlige valg, havner i dårlige/voldelige forhold, har levd et liv med dårlige erfaringer, sliter med tilliten osv osv. Så har man jo bare seg selv å takke. For eneste grunnen til at en mann på 40-45 ikke vet om de vil ha barn er jo selvsagt at de bare vil ligge rundt. Nei, vi kan bare slutte med sympati. 

Unnskyldning meg du kan ikke sammenligne vold osv med dette? Er du riktig bevart ?

en må faktisk forvente av en mann som har levd 45år på denne jord skal vite om de ønsker barn. 

hva er det med dere menn som er allergiske mot de minste krav fra kvinner? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er stort sett Bare kvinner her som snakker om at menn bare vil ha sex. Kjærlighet nærhet er viktigere enn bare sex, det er bare for supergutta til damene det handler om kunn sex

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyldning meg du kan ikke sammenligne vold osv med dette? Er du riktig bevart ?

en må faktisk forvente av en mann som har levd 45år på denne jord skal vite om de ønsker barn. 

hva er det med dere menn som er allergiske mot de minste krav fra kvinner? 

Nei, det er ikke noe gale her. Du med flere forventer av menn noe dere ikke kan forvente. At de ikke kommer med noe bagasje etter et langt liv. Hvorfor skulle ikke en mann i 40-45 års alderen ha erfaringer som gjør at han vegrer seg. Du sier jeg sammenligner med vold i forhold. Nei, du avfeier vold og alt annet som en potensiell grunn til at mann 45 ikke vet om han vil ha barn. 
Du har bare automatisk ikke sympati for dem fordi de er såpass gamle og ikke vet. Og du bestemmer deg for at de da bare vil ligge rundt. Rart at du ikke klarer å se dette selv

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er stort sett Bare kvinner her som snakker om at menn bare vil ha sex. Kjærlighet nærhet er viktigere enn bare sex, det er bare for supergutta til damene det handler om kunn sex

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Nei det er ikke det. Jeg hadde for å være ærlig ikke deltatt i denne samtalen alle disse årene(Tror det har gått 2, 2 for mye huff) om jeg trodde at det gjadt folk som bare ikke har møtt sine rette folk enda og trengte å snakke om det i mellomtiden. Jeg er med fordi det er et hint av ukultur som må snakkes om. Er faktisk bekymres på grunn av at det sitter en hul gruppe å sprer hat. Det er synd fordi de åpenbart har det vondt, men også fordi det utgjør en trussel mot oss damer at de sprer dårlige holdninger, å jeg har ikke luyst at menn skal begynne å huffe seg opp, å utgjøre noe farlig. 

De må jobbe med livenen sine, mener det på en omsorgsfull måte. Folk må sette seg ned å se hva de kan bedre, å ikke bare med sex. Jeg tror det gjelder noe sosialt også, og selvtilitt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke det. Jeg hadde for å være ærlig ikke deltatt i denne samtalen alle disse årene(Tror det har gått 2, 2 for mye huff) om jeg trodde at det gjadt folk som bare ikke har møtt sine rette folk enda og trengte å snakke om det i mellomtiden. Jeg er med fordi det er et hint av ukultur som må snakkes om. Er faktisk bekymres på grunn av at det sitter en hul gruppe å sprer hat. Det er synd fordi de åpenbart har det vondt, men også fordi det utgjør en trussel mot oss damer at de sprer dårlige holdninger, å jeg har ikke luyst at menn skal begynne å huffe seg opp, å utgjøre noe farlig. 

De må jobbe med livenen sine, mener det på en omsorgsfull måte. Folk må sette seg ned å se hva de kan bedre, å ikke bare med sex. Jeg tror det gjelder noe sosialt også, og selvtilitt. 

Gjør det selv også, så jeg vet det er vanskelig å føles umulig. Men vi må fortsette å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er ikke noe gale her. Du med flere forventer av menn noe dere ikke kan forvente. At de ikke kommer med noe bagasje etter et langt liv. Hvorfor skulle ikke en mann i 40-45 års alderen ha erfaringer som gjør at han vegrer seg. Du sier jeg sammenligner med vold i forhold. Nei, du avfeier vold og alt annet som en potensiell grunn til at mann 45 ikke vet om han vil ha barn. 
Du har bare automatisk ikke sympati for dem fordi de er såpass gamle og ikke vet. Og du bestemmer deg for at de da bare vil ligge rundt. Rart at du ikke klarer å se dette selv

Du mener at hver mann i aldersspennet 40-45 år ikke «vet» om de ønsker barn. Som da angrer seg når de nærmer seg 50 har blitt utsatt forvold?

merkelig hvordan de klarer å inngå relasjoner for sex da .. hmm  

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det altså hele 20 prosent av befolkningen som er aleneboere og det er faktisk ganske mange. 

https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/statistikk/familier-og-husholdninger/artikler/1-av-5-bor-alene

En del av dem gjør det selvsagt frivillig, men langt i fra alle vil jeg tro. Jeg tror nok uansett det finnes en partner der ute for de fleste om man leter nok. Og jeg tror også mange må innse at den perfekte partner der ute er noe som ikke finnes. Alle mennesker har sine positive og negative egenskaper, uavhengig om man er rik, fattig, høy eller lav. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at hver mann i aldersspennet 40-45 år ikke «vet» om de ønsker barn. Som da angrer seg når de nærmer seg 50 har blitt utsatt forvold?

merkelig hvordan de klarer å inngå relasjoner for sex da .. hmm  

Hvordan klarer du å lese dette ut fra det jeg skriver? Hvor svart/hvitt er du? Hva med å bli kjent med de på et litt dypere plan, så får du kanskje svaret? Bagasje er bagasje uansett hva man har fått pakket oppi den. Hvorfor er en seksuell relasjon så merkelig å få til? Det er jo så enkelt. Å skape et trygt og godt forhold derimot er veldig vanskelig. Og det blir ikke enklere med barn. Så det kan være veldig mange grunner til at man ikke vet om man ønsker barn eller ikke. Bli kjent med dem, drit i sex om sex betyr så mye om du ikke får det som du vil, eller ha sex om du vil, hva enn. Men forhåndsdømming viser en umodenhet som er ekstremt uattraktivt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenkte på hvorfor jeg egentlig blir bekymret, å jeg innså hvorfor. Det er på grunn av hva som sies. De skriver jo ofte ting som at samfunnet skal kollapse, at menn ikke vil bidra mer, eller.. ulme, bare vent. Samtidig som det er mye hore, og slikt hat og forenkling av oss som personer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...