Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste menn er ikke horekunder, nei. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

Jeg mente 70% max har sex overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 13.32):

Det er det antagelig, men det kan nok være varierende årsaker. En kvinne gav for et par sider siden uttrykk for at det var bra at de 5% av menn som tjener minst ikke får formert seg (72% av dem er barnløs).

Mange notorisk single menn har ett eller flere av: upene, overvektige, usikre på seg selv (potensielt pga manglende suksess), fattige, lavt utdannet, problemer med psyke eller rus, etablert et sted med underskudd på kvinner…

Noen av disse kan man gjøre noe med selv. En arbeidsledig mann kan prøve å finne seg jobb. En arbeidsledig muslim kan også prøve å finne seg jobb. I begge tilfeller bør man absolutt gjøre det beste ut av egen situasjon.

Forståelsen og empatien med at det kan være vanskelig for noen, og vanskeligere for noen enn det har vært for meg, synes å stoppe idet vi snakker om kjønn for endel kvinner (mens de kan ha mye empati med alle andre grupper). Det synes jeg er rart og minner om en form for mannehat.

Anonymkode: 29ba7...27a

Jeg er denne kvinnen og resten av setningen og ordet var ganske selvforklarende da det var menn(eskene), of at det ofte er fordi noen av de fattigste velger å ikke la sine avkom oppleve en oppvekst i fattigdom.

Hvis du mener at det er et hat mot menn å ikke sette deres behov foran barnas, så er det nok det. Da hater jeg kvinner også. Jeg mener nemlig at enhver voksen bør ta avgjørelser hva barn angår med BARNETS beste i tankene. Ikke sine egne følelser og tanker rundt hva de måtte "fortjene" eller ha av "biologiske behov"...

Offerrollen får du ikke gratis av meg, prøv igjen..

Anonymkode: 49137...28f

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (1 time siden):

Sarpsborgs problemer er at alle somalierne i Oslo flyttet dit og ikk barn generelt.

Dust!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (36 minutter siden):

Ta deg en bolle. Det hadde forresten vært fint om i vi levde i en verden der flere fikk sex.

Jeg vil heller leve i en verden der færre barn sulter.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller leve i en verden der færre barn sulter.

Jeg vil begge deler takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 12.11.2024 den 20.53):

Sinte menn som føler samfunnet har sviktet dem... forrige uke hadde vi et valg i USA hvor vi så konsekvensene av det. Vi har også sett det før.

Republikanerne vant valget pga store problemer med amerikanernes privatøkonomi pga inflasjon og manglende lønnsøkning, samt ekstreme innvandringsproblemer (11 millioner illegale innvandrere de siste 4 årene). Ikke pga en håndfull med bitre og sinte menn.

Helt naturlig at amerikanere ønsker seg noe nytt når lommeboka blir stadig tommere. Vi ser jo nøyaktig det samme i Norge, hvor FrP nå er Norges største parti mens AP sliter enormt.

Anonymkode: f34b9...03a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 13.32):

Det er det antagelig, men det kan nok være varierende årsaker. En kvinne gav for et par sider siden uttrykk for at det var bra at de 5% av menn som tjener minst ikke får formert seg (72% av dem er barnløs).

Mange notorisk single menn har ett eller flere av: upene, overvektige, usikre på seg selv (potensielt pga manglende suksess), fattige, lavt utdannet, problemer med psyke eller rus, etablert et sted med underskudd på kvinner…

Noen av disse kan man gjøre noe med selv. En arbeidsledig mann kan prøve å finne seg jobb. En arbeidsledig muslim kan også prøve å finne seg jobb. I begge tilfeller bør man absolutt gjøre det beste ut av egen situasjon.

Forståelsen og empatien med at det kan være vanskelig for noen, og vanskeligere for noen enn det har vært for meg, synes å stoppe idet vi snakker om kjønn for endel kvinner (mens de kan ha mye empati med alle andre grupper). Det synes jeg er rart og minner om en form for mannehat.

Anonymkode: 29ba7...27a

Det er kun en logisk slutning om at de mennene (og kvinnene) som sliter aller mest i livet, ikke nødvendigvis bør formere seg videre. Alt av statistikk, forskning og historikk viser at gener og arv er fullstendig avgjørende når mennesker vokser opp og utvikler seg. Dette går på arvelighet og arvesynd. Svært mange fysiske og psykiske sykdommer og lidelser er sterkt arvelige. Til og med uførhet er sterkt arvelig. Det er ingen menneskerett å formere seg.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kommer å redder noen. 

Vi må alle ta ansvar for eget liv og prøve å komme i kontakt med folk. Være en noen vil være med.

Det må være ønsket fra begge hold. Syns selv det er vanskelig fordi jeg ikke har noen naturlig sted å bli vanlig kjennt med folk, å syns det er skummelt å bruke app og drikker ikke så fest blir også ikke ideelt.

Men vi må jo tilpasse oss og ta initiativ. Dagene fortsetter å gå, det å krangle om kjønn og sex endrer ingenting i våre personlige liv. 

Om noe annet enn sosiale medier er vanskelig, prøv å vær med i positive samtaler, se andre, bli kjennt. Det er hva vi gjør det til, vi er i stor grad hvordan vi er å møte av andre. 

Vet ikke egentlig hva folk forsøker med denne samtalen, men at kvinner skal komme i store mengder til tinder for å ha sex med noen, det kommer mest sannsynlig ikke til å skje. Beklager. Jeg kan si jeg ikke har lyst til det, det høres ikke noe fint ut 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Menn har bygd samfunnet og uten motivasjon og deltakelse vil hele samfunnet kollapse. Derfor er det et samfunnsproblem

Anonymkode: f4a78...594

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Menn har bygd samfunnet og uten motivasjon og deltakelse vil hele samfunnet kollapse. Derfor er det et samfunnsproblem

Du tuller så du tror det selv. 

Anonymkode: 1bb8c...70c

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Norske, høyt utdannede kvinner i storbyene gråter ikke om de ikke har sjans på de 50 år gamle, overvektige bygdemennene som henter seg postordrebruder altså 🤭

Menn som henter seg postordrebrud fra fattige land er ikke interessert i jevnbyrdige forhold. De vil ha ei til å vaske hus, sprike med beina og passe unger mens de selv pleier jobb og hobby.

Forskning viser at single kvinner er mer lykkelige enn gifte kvinner, så dette taper ikke norske kvinner på. Man ser jo også hvor stor del av mannens lønning som sendes til thaikonas familie hver måned etter at ekteskapet er inngått, så sånn sett er det vinn-vinn foe fattige familier i Asia også.

Nja, forskningen viste vel at single kvinner var lykkeligere enn single menn og gifte kvinner lykkeligere enn single kvinner og gifte menn mest lykkelige. Jeg regner vel med de var lykkelig gift da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du mener at verdenssamfunnet vil implodere pga sabotasje fra bitre og sinna menn, fordi ca 15 % menn er ufrivillig single og barnløse, mot 5-10 % av kvinnene? Kvinner må bare finne seg i å bli voldtatt av menn de ikke liker, fordi ellers går verden under?

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (5 minutter siden):

Nja, forskningen viste vel at single kvinner var lykkeligere enn single menn og gifte kvinner lykkeligere enn single kvinner og gifte menn mest lykkelige. Jeg regner vel med de var lykkelig gift da.

https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-kvinner-er-lykkeligere-uten-barn-eller-ektemann/s/12-95-3423689780

Menn drar nytte av ekteskap fordi det «roer dem ned», ifølge Dolan. - Du tar mindre risiko, du tjener mer penger på jobb og du lever litt lengre. Hun, derimot, må holde ut med de greiene og dør fortere enn hvis hun ikke hadde vært gift. Den sunneste og lykkeligste del-gruppen av kvinnelig befolkning er kvinner som aldri har giftet seg eller hatt barn, sa han.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 35, og har aldersgrense til 43 på Tinder. 
men ting jeg stusser over er at mange menn fra 40-43 år velger «usikker på om jeg vil ha barn»

jeg ønsker barn før jeg er 40, og er klar over at den biologiske klokken tikker. Greit nok at menn ikke har samme presset biologisk. Men når du er over 40, så vet du om du vil ha barn eller ikke. 
De er fuckboys til langt over 40, så stutter de over ensomhet og ufrivillige barnløst het når de nærmer seg 50.

Det blir for dumt ..

Anonymkode: 5f17b...d45

35 år her og. Har også sett det. Jeg har til 45 og det er en hel haug av dem også. Jeg opplever det litt som en «jeg har ikke lyst på barn, men så mange som har lyst på her så håper jeg å få en lettlurt en på kroken.. som etterhvert gir opp» fordi jeg tenker jo som deg.. når du er over 40 år så vet du om du vil ha barn.. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du mener at verdenssamfunnet vil implodere pga sabotasje fra bitre og sinna menn, fordi ca 15 % menn er ufrivillig single og barnløse, mot 5-10 % av kvinnene? Kvinner må bare finne seg i å bli voldtatt av menn de ikke liker, fordi ellers går verden under?

Å som om det ikke også er en undergang 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-kvinner-er-lykkeligere-uten-barn-eller-ektemann/s/12-95-3423689780

Menn drar nytte av ekteskap fordi det «roer dem ned», ifølge Dolan. - Du tar mindre risiko, du tjener mer penger på jobb og du lever litt lengre. Hun, derimot, må holde ut med de greiene og dør fortere enn hvis hun ikke hadde vært gift. Den sunneste og lykkeligste del-gruppen av kvinnelig befolkning er kvinner som aldri har giftet seg eller hatt barn, sa han.

Ser at din undersølelse er nyere en det jeg finner nå så da er det vel ikke noen vits i annet enn å være singel å ha tilfeldig sex. 

Gjør en kvinne lykkelig ikke bli kjærester.

Eller kast ut kona.

Nå kan det være de ikke var lykkelig gift da siden de endret mening da ektefellen forlot rommet.

Endret av Flintis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samfunnet er bygd på mye slaveri tror jeg. Det er bestandig fattige som gjør den harde jobben nederst. Men du hører ikke, barnearbeidere i klesindustrien har fått nok og klesinsustrien kollapser. Men vi burde ha hørt det. Diamant industrien kollapser, landsbyene med slaver har gått til krig mot kartellene. 

Det er mye vondt, å det er vondt å være ensom. Men å trur samfunnet til kollaps et desverre ingen ståsted at noen blir tiltrukket. Derfor må man selv bygge seg opp eller søke hjelp, så man kan tåle den mentale byrden det er å være alene bedre. Se kanskje på YouTube videoer av single kvinner som prøver å bygge opp livet sitt? Ikke for å plage dem men for å ta til seg rips om hvordan å selv trives. Vet ikke om menn også lager slike videoer. 

Folk er en del av samfunnet for mange grunner, også egen overlevelse. Det er ikke bare sex som er en del av livet. Å det er ikke umulig å finne noen, men det krever å være en fin person å bruke tid med. Kanskje er mange som sier sånnt det fra før, men det er vanskelig å vite når bare det blir delt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet er bygd på mye slaveri tror jeg. Det er bestandig fattige som gjør den harde jobben nederst. Men du hører ikke, barnearbeidere i klesindustrien har fått nok og klesinsustrien kollapser. Men vi burde ha hørt det. Diamant industrien kollapser, landsbyene med slaver har gått til krig mot kartellene. 

Det er mye vondt, å det er vondt å være ensom. Men å trur samfunnet til kollaps et desverre ingen ståsted at noen blir tiltrukket. Derfor må man selv bygge seg opp eller søke hjelp, så man kan tåle den mentale byrden det er å være alene bedre. Se kanskje på YouTube videoer av single kvinner som prøver å bygge opp livet sitt? Ikke for å plage dem men for å ta til seg rips om hvordan å selv trives. Vet ikke om menn også lager slike videoer. 

Folk er en del av samfunnet for mange grunner, også egen overlevelse. Det er ikke bare sex som er en del av livet. Å det er ikke umulig å finne noen, men det krever å være en fin person å bruke tid med. Kanskje er mange som sier sånnt det fra før, men det er vanskelig å vite når bare det blir delt.

Og menn må jo og forstå det at om de vil ha kjæreste så må de jo lete etter en sjelevenn ikke etter et hull å tømme seg i

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Og menn må jo og forstå det at om de vil ha kjæreste så må de jo lete etter en sjelevenn ikke etter et hull å tømme seg i

Ja, men syns også synd på hun som blir noen kjæreste om alt han brydde seg om er tilgang til sex.

Tror ikke mange nok er interisert i det samme. 

Å mange må jobbe med segselv, hvordan de står i motgang. Livet  kan jo være fint selv om det er ensomt. Jeg er selv ensom, men idag skal jeg ut med familien min en tur, så skal jeg lage natchos å skrive litt på musikk. Det er ikke verdens beste dag, men vi må sette oss små mål, finne ting vi liker, å holde ut. 

Tror mange må grave frem en viss nysgjerrighet for andre som menneske på generell basis, for det er mye hult.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (15 minutter siden):

Ser at din undersølelse er nyere en det jeg finner nå så da er det vel ikke noen vits i annet enn å være singel å ha tilfeldig sex. 

Gjør en kvinne lykkelig ikke bli kjærester.

Eller kast ut kona.

Nå kan det være de ikke var lykkelig gift da siden de endret mening da ektefellen forlot rommet.

De aller fleste er nok fremdeles preget av den eldgamle, tradisjonelle idéen om mor, far og barn. Og så kommer hverdagen etter 5-10-15 år sammen, hvor stadig flere gir opp drømmen og initierer samlivsbrudd.

Men en moderne familie kan jo komme i mange forskjellige former og utgaver. Jeg leker selv veldig med idéen om å bli særbo straks barna blir gamle nok til å flytte ut. Trenger ikke å skille meg, har ingen ønsker om noen ny mann, men merker jo veldig godt at jeg hadde hatt det mye bedre om jeg bodde uten en mann.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...