Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker DU å fremsnakke kvinner du mener er stygge, rare, brautende, mandige, for gamle osv, til kompisene dine? Nei. Dere sitter sammen, drikker øl og slenger dritt om disse kvinnene. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

Jeg snakker aldri stygt om noen, uten at de fortjener det.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg snakker aldri stygt om noen, uten at de fortjener det.

Men fremsnakker du stygge kvinner til kompisene dine?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn kan ikke klage at de ikke får barn, når de presser gravide kvinner til abort.

Selvsagt kan Tore (27) klage over at han ikke får barn selv om Lars (42) en gang presset dama til å ta abort.

Klarer du å se en mann og tenke at det er et individ? Eller har du surret deg helt bort i kjønnskrigen?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt kan Tore (27) klage over at han ikke får barn selv om Lars (42) en gang presset dama til å ta abort.

Klarer du å se en mann og tenke at det er et individ? Eller har du surret deg helt bort i kjønnskrigen?

Tore på 27 kan få barn når han er 40. Det er litt for tidlig å klage.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men fremsnakker du stygge kvinner til kompisene dine?

Baksnakking og mobbing er damer veldig opptatt av. Gutter og menn gjør skjelden det, selv om dama er styg som du sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kvinner over 40 henter seg ikke en ung mann fra et fattig land som de så banker opp, kuer og kjefter på. Dette er forskjellen. Kvinner forblir alene og drar eventuelt til Danmark for å få barn alene. Menn MÅ hente seg en puledukke på 18 fra et fattig land. Jeg synes synd på dem som sliter, uansett kjønn. Men jeg synes ikke synd på dem som utnytter andre mennesker, og som "sliter" fordi jevnaldrende mennesker ikke er bra nok for dem.

Vet ikke hvem som hater mest her jeg. Men der tror jeg du meldte deg ut av diskusjonen

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tore på 27 kan få barn når han er 40. Det er litt for tidlig å klage.

Tore kan selvsagt klage på det akkurat når han vil. Men poenget var kanskje litt komplisert for deg: poenget er at Tore og Lars er forskjellige individer. Derfor kan ikke Tore lastes for Lars sine handlinger. Forstod du nå?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Baksnakking og mobbing er damer veldig opptatt av. Gutter og menn gjør skjelden det, selv om dama er styg som du sier.

Jeg har jobbet på flere mannsdominerte arbeidsplasser, og jeg har lest en del på mannforum på nett. Menn diskuterer løse kvinner, stygge kvinner, gamle kvinner og andre typer kvinner de ikke liker, i svært lite pene ordelag.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bruker DU å fremsnakke kvinner du mener er stygge, rare, brautende, mandige, for gamle osv, til kompisene dine? Nei. Dere sitter sammen, drikker øl og slenger dritt om disse kvinnene. 

Der tror jeg du tar fullstendig feil i din antagelse. Men du har et låst og lukket sinn, så dette får bli din virkelighet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore kan selvsagt klage på det akkurat når han vil. Men poenget var kanskje litt komplisert for deg: poenget er at Tore og Lars er forskjellige individer. Derfor kan ikke Tore lastes for Lars sine handlinger. Forstod du nå?

Selvfølgelig. Men mitt poeng er at det er for tidlig å klage på barnløshet når mannen er 27. Gjennomsnittlig førstegangsfødende KVINNER er nå på over 30 år. Menn vil som regel ha yngre damer enn seg selv. Så hvis Tores kjæreste er 23-24, kan det være at hun mener det er for tidlig å få barn enda. Tore må videre gå inn i seg selv og spørre seg: har han fridd til kjæresten? har han gjort det trygt for henne å få barn på det stedet i livet de er nå?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Der tror jeg du tar fullstendig feil i din antagelse. Men du har et låst og lukket sinn, så dette får bli din virkelighet

Nope, har jobbet i mange år med så å si utelukkende menn, og overhørt en god del samtaler i matpausen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem som hater mest her jeg. Men der tror jeg du meldte deg ut av diskusjonen

Jeg er fortsatt med i diskusjonen. Og ja, jeg føler hat mot gamle menn som utnytter unge, fattige jenter og leverer dem på krisesentre når de er ferdig å leke med dem. Dessverre så forekommer slik ikke helt sjeldent. Særlig der mannen bor på et lite sted, kanskje på en øy der man må ta ferge for å unnslippe. Man er ganske så hjelpeløs når man ikke kan henvende seg til noen andre enn mannens foreldre og kompiser.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på flere mannsdominerte arbeidsplasser, og jeg har lest en del på mannforum på nett. Menn diskuterer løse kvinner, stygge kvinner, gamle kvinner og andre typer kvinner de ikke liker, i svært lite pene ordelag.

Jeg har jobbet på mannsdominerte, kvinnedominerte og blandede arbeidsplasser. Ingen steder har de vært så stygge mot hverandre som på kvinnearbeidsplassen. Til sammenligning var mannsbastionen ganske ufarlig: de snakket rett nok om sex og kjønnsorganer i tide og utide, men de var ganske greie mot hverandre og (spesielt) de som ikke var til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, har jobbet i mange år med så å si utelukkende menn, og overhørt en god del samtaler i matpausen.

Og du hører bare slikt? Fra alle mulige menn? Jeg har fortsatt tilgode å høre noe slikt fra voksne menn. Dette er dog noe jeg kjenner igjen fra ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på mannsdominerte, kvinnedominerte og blandede arbeidsplasser. Ingen steder har de vært så stygge mot hverandre som på kvinnearbeidsplassen. Til sammenligning var mannsbastionen ganske ufarlig: de snakket rett nok om sex og kjønnsorganer i tide og utide, men de var ganske greie mot hverandre og (spesielt) de som ikke var til stede.

MOT HVERANDRE, ja. Gutter er greie mot hverandre. Men de er ikke greie mot kvinner de misliker. Vi har en dame på jobb som er 50 år og svært lite pen, også overvektig. Hun blir behandlet svært frekt av flere menn, bare fordi. De samme mennene endrer seg totalt når de snakker med hun unge, pene, langhårete fra regnskap eller hun snertne, brystfagre og trente fra HR.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du hører bare slikt? Fra alle mulige menn? Jeg har fortsatt tilgode å høre noe slikt fra voksne menn. Dette er dog noe jeg kjenner igjen fra ungdomsskolen.

Nei, ikke alle mulige menn. Men "guttastemning" er faktisk en ting. Jeg har for øvrig også vært stygg en periode. Gjengangeren var at voksne menn i kommentarfelt på FB, nettaviser osv, gikk rett på utseendet mitt med svært sårende kommentarer med en gang jeg var uenig med dem.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis vi skal se samfunnsøkonomisk på dette, det "store bildet", og ikke hvordan dette bare føles for deg og meg, så handler det i stor grad om at en høy andel enslige menn er assosiert med ustabilitet. 

Dette er en trend verden over, og slik har det vært til alle tider. Når andelen menn uten familie (partner og/eller barn) blir for høy, vokser problemene i samfunnet. Alkoholisme, atferdsproblemer og kriminalitet.

Menn kan klage mye over kone og barn, men det holder de fleste menn litt i tømmene. Gifte menn lever lengre enn enslige menn, de drikker og røyker mindre, spiser sunnere og går på jobb. Mister de jobben er de mer disponert for å finne seg en ny, de er mindre disponert for å bli konspirasjonsteoretikere og vende seg imot samfunnet. De eier oftere bolig og investerer i sitt lokalsamfunn og nabolag. De har en grunn til å oppføre seg som gode borgere.

Dette er ikke en greie blant norske menn eller et moderne fenomen, det er slik overalt, til alle tider. De aller fleste menn klarer seg selvsagt fint alene og er ikke til bry for andre, men en viss andel vil alltid være det, og når andelen bikker, går det utover hele samfunnsstrukturen. Du kan jo se på nyhetsinnslagene fra opprør og gatekamper, og se hvor mange menn du ser, og hvor mange kvinner og barn. 

Problemet i disse diskusjonene er at mange (spesielt unge) kvinner er så ideologisk fastgrodd i hvordan de ønsker at verden skal se ut, at alle bare skal skjerpe seg litt, at de ikke kan se verden for hva den er. Politikere vet innerst inne at en stor andel menn uten partner og barn blir et problem før eller senere. Det er jo dette all religion og moral egentlig handler om - incentiver for å opprettholde en god samfunnsstruktur. Det er ikke mer komplisert enn det. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt med i diskusjonen. Og ja, jeg føler hat mot gamle menn som utnytter unge, fattige jenter og leverer dem på krisesentre når de er ferdig å leke med dem. Dessverre så forekommer slik ikke helt sjeldent. Særlig der mannen bor på et lite sted, kanskje på en øy der man må ta ferge for å unnslippe. Man er ganske så hjelpeløs når man ikke kan henvende seg til noen andre enn mannens foreldre og kompiser.

Jeg er enig i at alle som behandler noen dårlig ikke er bra mennesker. Men når man automatisk føler hat for en mann som har funnet en utenlandsk kjæreste, fordi man selv aldri ville valgt denne mannen selv. Da er det noe alvorlig galt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at alle som behandler noen dårlig ikke er bra mennesker. Men når man automatisk føler hat for en mann som har funnet en utenlandsk kjæreste, fordi man selv aldri ville valgt denne mannen selv. Da er det noe alvorlig galt

Om en mann er 50 og finner seg ei på 23, føler du ingenting for henne? 

Ommdu tenker på biologien her, og ser hvilken hverdag hun får. Liksom? Har du ingen tanker om at hun kunne hatt det bedre med en yngre mann?

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en mann er 50 og finner seg ei på 23, føler du ingenting for henne? 

Ommdu tenker på biologien her, og ser hvilken hverdag hun får. Liksom? Har du ingen tanker om at hun kunne hatt det bedre med en yngre mann?

Da tenker jeg, unner du kvinner så lite?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...