Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 11.47):

Og det er et samfunnsproblem fordi menn som blir skviset ut av samfunnet (de samme mennene har ofte få eller ingen venner eller nettverk heller) naturlig nok blir frustrerte som igjen kan føre til sinne mot andre, vold, osv. Vi gir støttekontakter til funksjonshemmede, og eldre. Men for disse mennene er det heller ikke noe slikt tilbud. De blir altså totalt sosialt isolert, og på toppen av det hele er de hatet av hele resten av samfunnet og skjelles ut som "incells", osv. Og hele det offtentlige, media, osv. omtaler dem som et problem og som voldelige, kvinneundertrykkere, osv.

Anonymkode: 54818...7c8

Men vil dere ha støttekontakter på linje med eldre og funksjonshemmede? Vil ikke det oppleves som nedverdigende?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (På 12.11.2024 den 22.38):

De fattigste 5% består i stor grad av menn med diverse avhengigheter og utfordringer. Ikke særlig smart at de får barn, så dette er strengt talt som det skal være. 

Tenker du det samme om de fattigste kvinnene?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (1 minutt siden):

Men vil dere ha støttekontakter på linje med eldre og funksjonshemmede? Vil ikke det oppleves som nedverdigende?

Og forstår menn som trenger slike støttekontakter, at kvinner ikke vil tenne på dem? Jeg tenner ikke på hjelpeløse mennesker. Beklager.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Tenker du det samme om de fattigste kvinnene?

Jeg tenker det samme om kvinner som sliter med rus, uordnet økonomi og så videre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og forstår menn som trenger slike støttekontakter, at kvinner ikke vil tenne på dem? Jeg tenner ikke på hjelpeløse mennesker. Beklager.

Jeg tenker litt motsatt. Det er naturligvis ikke tennende at han har støttekontakt, men hvem ville du valgt av disse to:

Mann 1: Har sosiale problemer, men sitter bare hjemme alene og klager over at det er urettferdig at han ikke har dame, og urettferdig at eldre og funksjonshemmede har støttekontakt, mens han ikke automatisk har fått utdelt noe slikt (helt uten å fortelle noen på utsiden av et forum at han trenger hjelp). 

Mann 2: Har sosiale problemer, men forsøker å forbedre både seg selv og sin egen situasjon ved å ta kontakt med legen, så han kan få henvisning til psykolog/samtaleterapi via kommunen, og hjelp til å søke om støttekontakt (som ikke pleier å være noe vanskelig å få innvilget når det er kun for det sosiale).

Jeg ville sannsynligvis ikke innledet et romantisk forhold til en som var midt i en slik prosess, men ville ikke hatt noen problemer med å være sammen med en som tidligere har hatt støttekontakt, forutsatt at han har tatt tak i egne problemer og forbedret livet sitt. Det er jo heller ikke opplysningsplikt om dette, så det blir helt opp til en selv om man ønsker å dele. Det å ha oppsøkt psykolog for å håndtere noe man sliter meg er kun positivt for meg.

Anonymkode: 08895...949

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tenker litt motsatt. Det er naturligvis ikke tennende at han har støttekontakt, men hvem ville du valgt av disse to:

Mann 1: Har sosiale problemer, men sitter bare hjemme alene og klager over at det er urettferdig at han ikke har dame, og urettferdig at eldre og funksjonshemmede har støttekontakt, mens han ikke automatisk har fått utdelt noe slikt (helt uten å fortelle noen på utsiden av et forum at han trenger hjelp). 

Mann 2: Har sosiale problemer, men forsøker å forbedre både seg selv og sin egen situasjon ved å ta kontakt med legen, så han kan få henvisning til psykolog/samtaleterapi via kommunen, og hjelp til å søke om støttekontakt (som ikke pleier å være noe vanskelig å få innvilget når det er kun for det sosiale).

Jeg ville sannsynligvis ikke innledet et romantisk forhold til en som var midt i en slik prosess, men ville ikke hatt noen problemer med å være sammen med en som tidligere har hatt støttekontakt, forutsatt at han har tatt tak i egne problemer og forbedret livet sitt. Det er jo heller ikke opplysningsplikt om dette, så det blir helt opp til en selv om man ønsker å dele. Det å ha oppsøkt psykolog for å håndtere noe man sliter meg er kun positivt for meg.

Ingen av dem. Først fikser man seg selv, så leter man etter partner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ingen av dem. Først fikser man seg selv, så leter man etter partner.

Jeg regner allikevel med at du er i stand til å se forskjell på holdningene deres.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 23.00):

Dette er menneskesynet til høyt utdannede kvinner i dagens samfunn. 

Feminismen fører til holdninger som dette, og det er viktig at menn er klar over det. 

Jeg kommer til å bruke resten av livet mitt på å påvirke unge menn slik at de aldri forsvarer dette landet i en krig med eksempelvis Russland. 

Disse kvinnene og dette samfunnet er det ikke verdt å forsvare, for de har faktisk utviklet en forakt mot menn.

Anonymkode: 83dcc...b20

Hva med oss kvinner som ikke har det? Hva med barna? Hva med de gamle? 

Anonymkode: 967fd...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (4 timer siden):

Her må jo mannlige rollemodeller ta et ansvar og få skikk på disse guttene/mennene som står i fare for å bli incels. Det er håp for de fleste, men håpet må ikke ligge i at kvinner skal ta til takke med menn som ikke har noe å tilby. Forhold er ikke et veldedighetsprosjekt. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenker det samme om kvinner som sliter med rus, uordnet økonomi og så videre. 

Påstanden som opprinnelig ble framsatt dreide seg om økonomi. Blant de 5% fattigste mennene er 72% barnløse.

Så ble det omtolket av noen til at det er flott og fint for disse mennene er sikkert ruset, psykotisk, voldelig og hva nå det var.

Med utgangspunkt i statistikken som jeg presenterte: er det flott om de 5% fattigste _kvinnene_ ikke får barn?

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Påstanden som opprinnelig ble framsatt dreide seg om økonomi. Blant de 5% fattigste mennene er 72% barnløse.

Så ble det omtolket av noen til at det er flott og fint for disse mennene er sikkert ruset, psykotisk, voldelig og hva nå det var.

Med utgangspunkt i statistikken som jeg presenterte: er det flott om de 5% fattigste _kvinnene_ ikke får barn?

Anonymkode: 29ba7...27a

Vil du barn skal vokse opp i fattigdom?

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettop ut om en film om en dypt ensom mann.

Ryan Gosling i Lars and the real girl.

Mener ikke dette for å såre noen her inne, men kanskje en film som det kan hjelpe noen som er i en svært vanskelig situsjon. Jeg syns selv det er litt ekkelt, for jeg er mye alene og har ingen dukke, men dagdrømmer mye for å kompensere for mangel på folk.

Jeg tror noen her kan lære av en sånn film. Også når man ser hvor mye kroppspråk og personlighet betyr for hvordan en person blir oppfattet.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 22.50):

"Eget nivå"? Mulig den 42-årige mekanikeren eller elektrikeren eller kjøpmannen føler en 39-årig lege/psykolog/lektor er på "hans nivå", men det føler neppe hun (hun har tross alt høy utdanning og noe av dannelsen som henger med dette). Hennes skala er akkurat like gyldig som hans.

Anonymkode: 0a08f...a9c

Jeg er bedt i bryllupet til en kvinnelig lege og en mannlig elektriker 🤣 morsomt at du brukte disse eksemplene for å vise fordommene dine. Jeg tror nok ingen av dem føler at det er noen “nivåforskjell”, og det gjør ingen andre heller. 

Anonymkode: b40ef...01d

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (22 timer siden):

For meg er det ganske åpenbart at det å ha mulighet til å ha sex er bedre enn å ikke ha det....

Såklart. For som mann er det jo god sjanse for at du tom får en orgasme på et ONS!

Anonymkode: 16223...972

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 3.09):

Ja,nettopp! Jeg har sett flere innlegg her inne fra menn som forteller at det dummeste en mann kan gjøre er å åpne seg for en kvinne, for da vil hun se på deg som en svekling og gjøre det slutt. Hver gang tenker jeg at det sannsynligvis dreier seg om en kombinasjon av mengden han har delt og mengden han har interessert seg for hennes velbefinnende.

Selv om jeg er kvinne betyr ikke det at jeg automatisk elsker å lytte til andres problemer, eller å dele følelsene mine. Tvert imot synes jeg det kan være vanskelig, spesielt å dele. Grunnen til at jeg allikevel gjør det er at jeg har erfart hvor galt det kan gå når man forsøker å holde alt inni seg. Det endte i en depresjon som tok meg over 2 år å komme meg ut av - med profesjonell hjelp.

Ikke rart det går galt for mannen når han føler han ikke engang kan snakke med sine nærmeste venner, og heller ikke gå til psykolog. Møter han kvinnen i sitt liv så blir det nesten garantert problemer. Enten fordi han er for "mandig" kald og innesluttet til å ville snakke om "ubetydelige" følelser, eller fordi han er er så sultefora på emosjonell støtte at han skal dele absolutt alt som er tungt - alltid (og gjerne forventer at vi skal ha lyst på sex et kvarter etter å ha snakket om tunge ting fra barndommen hans, for han føler seg jo 10 kg lettere). Finner man balansen her er det større sjanse for å både finne en partner og beholde sin partner.    

Du har så rett, og dette er et fryktelig vanskelig tema å ta opp, for nevner man dette blir man fort beskyldt for å ikke takle at menn snakker om og viser følelser, selv om DET på ingen måte er en utfordring, men det er en utfordring å bli druknet i slikt mann etter mann, fordi menn kun deler med sin kjære, og som du skriver ikke har tilstrekkelig erfaring med slikt til å innse at slikt er fint og bra, men det er et absolutt behov for balanse i slikt for å ikke slite sin partner ut. 

Vi kvinner har oftest lært om viktigheten av slik balanse gjennom våre vennskap, der venninner har gitt klar beskjed dersom vi har feilet på å holde god balanse, eller vi selv har måtte gi slike beskjeder for å ikke slites ut. Har kanskje til og med opplevd at man må runde av vennskap med mennesker som ikke evner å holde en god balanse i dette, eller fulgt venninner av oss gjennom dette, og støttet dem i at de har rett til å beskytte seg selv dersom noen ikke innser at man må kreve og yte slikt i en mengde som gjør relasjoner gode for begge. Har kanskje i verste fall mistet venninner selv fordi man ble for opptatt av seg selv og sitt. Uansett, vi er klar over dette og har stort sett lært. De av oss kvinner som ikke har lært sliter med at venninner går tom, trøtt og lei, og trekker seg bort. 

Helt ærlig har hver eneste mann jeg har vært sammen med druknet meg i dette. Jeg har absolutt ingen erfaringer med at menn er noe annet enn svært krevende angående å snakke myyyyye om sine opplevelser, tanker, følelser og behov. Såpass at jeg bestandig har lagt i den grunne enden av dette, og må ty til venninner for å bli tilsvarende sett og hørt. Alle "mine menn" har satt veldig stor pris på at jeg er en god lytter. Ingen av dem har hatt samme evner eller interesse tilbake. At menn ikke snakker om sine tanker og følelser er et totalt ukjent fenomen for min del. Jeg har til og med datet to som gråt seg gjennom daten. Å være en god lytter har en relativt stor kostnad når menn holder ting inne til de slipper det hele løs i en flom. 😅

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på regelen vedr. gjengivelse av tekst og avsporinger.

Matas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.55):

Men de fleste menn vil jo heller ha samboerskap eller uforpliktende sex, enn barn:

https://www.nrk.no/innlandet/samboende-vil-ikke-gifte-seg-1.1328747

https://www.babyverden.no/prover/adopsjon/er-mannen-bremsekloss-for-kvinner-som-vil-ha-barn/

https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246

Det nytter ikke at flere menn får ligge, når menn fortsatt vil ha færre barn enn kvinner vil. 

Menn har nok våknet opp for de potensielle fellene det kan være å ha et barn med en kvinne i et forhold, som statistisk sett har 50% sjanse for å ryke. Derfor skyr såpass mange menn dette nå. Blir det brudd, står han igjen uten én eneste rettighet som pappa. Faktisk risikerer han å bli en økonomisk ruin dersom kvinnen han opplever bruddet med, slår seg vrang. Man kan sammenligne det litt med kvinner og "samboerfella". De senere årene har flere blitt oppmerksomme på hvor raskt det er å gå i den økonomiske fella og flere sikrer seg derfor mot det.

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 15.10):

Vet du hva, om menn må ta seg sammen for å fungere som vanlige oppegående mennesker, for blant annet det å ta vare på egen helse må sies å være noe vanlige oppegående mennesker gjør, så er det kanskje ikke så rart at stadig flere kvinner velger bort menn.

Hva skjer den dagen mannen ikke gidder å ta seg sammen lenger da? Er det derfor så mange ekteskap ender i brudd? Og har du tenkt på at det er enda mer ansvar å legge på kvinner? Ikke bare må vi passe på å følge opp barnas helse, vi må følge opp mannen også.

Kanskje dere menn skulle prøve med å ta dere sammen for dere selv? Så lenge dere ikke er barn eller på et eller annet vis feiler noe, så burde det være fullt oppnåelig. 

Anonymkode: 896d6...d47

Det skal leses mange kreative forslag her på kg, på hva menn må gjøre for ikke å bli valgt bort. Det neste blir vel at vi alle må utvikle mørkt hår og gro noen flere centimeter?

Bruk hodet nå! Ta litt ansvar og tør å innrømme at det kanskje har vært en negativ innflytelse hos unge kvinner via sosiale medier, og i størst grad ny datingkultur via sexapper som Tinder, som har forårsaket den perverse kjønnskrigen vi ser nå.

Spør dere selv og vær ærlige! Tror dere virkelig at nesten halvparten av verdens menn, helt plutselig har sluttet å vaske seg, rydde, sluttet å jobbe, og bare har blitt slasker? På 10 år? Når alle andre sosiale og kulturelle endringer gjerne tar flere tiår. Eller kan det faktisk være noe i at kvinner har fått urealistisk høye krav, nesten på klokkeslettet fra de første datingappene og sosiale medier kom på markedet? Menn har alltid blitt valgt bort, men den prosenten har vært veldig lav, historisk sett. Hvorfor har dette tallet nå nesten blitt halvparten av alle menn? Det er ikke lenger den sleske, svette, feite gamer'n i joggebukse som blir valgt bort av kvinner, det er helt gjennomsnittlige vanlige menn! Da er det ikke standaren på menn som har fallt, men kravene som har økt. Noe har gått fryktelig galt! Og det vil alle smertelig få merke konsekvensene av i fremtiden.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (På 14.11.2024 den 21.09):

Som mann må jeg få si at jeg virkelig ikke kjenner meg igjen i din virkelighetsoppfatning. 
Jeg har aldri på noen måte følt meg nedprioritert, trakassert, ensom, nedgradert, opplevd at jeg må ta i mot dritt eller følt meg som et problem fordi jeg er mann.

Tvert i mot så føler jeg meg prioritert. Ja. Jeg har som alle andre mennesker opplevd mange problemer opp igjennom livet, men jenter/kvinner har aldri vært et av dem.

Om du virkelig føler deg så utsatt for samfunnets og kvinners vrede som du beskriver, så kanskje du burde løfte blikket litt innover og mot deg selv og hva som er årsaken til at du opplever verden som så mannehatende, mens det er mange menn som over hode ikke kjenner seg igjen i det du beskriver.

Enig. Jeg ser jo noen artikler nå og da som kritiserer enkelte sider ved mannskulturen, men de handler ikke om meg, så hvorfor skulle jeg bli fornærmet? Jeg syns jo poengene kvinnene gjerne trekker frem som turnoffs har noe ved seg.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en kjønnskamp, er den initiert av enkelte menn. Det er jo typisk MENN som sitter og skal belære kvinner om at de dater på feil måte. Det er ikke sånn at kvinner har bedt om menns synsing og meninger om deres datingpreferanser eller partnervalg (den såkalte "kravstorheten"). Hvis problemet er "kjønnskamp", hva med å la kvinner styre i vei uten å skulle synse og mene så jævlig mye om dem?

Det er uansett mye lettere for menn å påvirke andre menn, enn å mansplaine for kvinner at de "dater på feil måte" og tro at NOEN SOM HELST lar seg påvirke til å endre adferd. Det skjer ikke. End of story.

Evig single menn har i utgangspunktet to enkle oppgaver om de vil ut av singeltilværelsen: 1) fokusere på seg selv, og 2) lytte til kvinner, og især den typer kvinner de tror er en gjensidig god match med dem selv. Og hvis jeg slenger på en tredje: reflektere mer over hva man går etter. Hvis en mann sveiper på noen på Tinder, bør det være en konkret begrunnelse for hvorfor vedkommende er et poensielt kjæresteemne. Og, nei "hun hadde så fint smil" er heller tynt. (eller enda verre: noe med pupper og lår)

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er bedt i bryllupet til en kvinnelig lege og en mannlig elektriker 🤣 morsomt at du brukte disse eksemplene for å vise fordommene dine. Jeg tror nok ingen av dem føler at det er noen “nivåforskjell”, og det gjør ingen andre heller. 

Anonymkode: b40ef...01d

Nei, og jeg er helt enig med deg😊. Jeg er en masterkvinne med en bachelormann som tjener et par hundre tusen mindre enn meg i året, og det er virkelig ikke noe problem. Er jo sammen med bachelormannen min fordi han er en tipp-topp fyr som gjør meg lykkelig.

Men....hadde mannen vært ti år eldre og tjue kilo tyngre hadde jeg neppe vært like interessert, og med sikkerhet hadde jeg ikke vært interessert dersom han var belærende og åpenbart en faglig amatør som liksom skulle vite best hele tida.

Anonymkode: 0a08f...a9c

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...