Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette. Hos oss arrangeres ofte singelturer i regi av turmiljøet i kommunen. På de fleste turene er det 90 prosent kvinner. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

I en verden hvor kvinnen i forholdet får skylden for at mannen ikke holder kontakt med sine egne foreldre, så er det nok ikke så rart at det er slik.

Menn trenger kvinner til å fortelle dem når, hvor og hvordan. Ofte må kvinner fortelle dem så mange ganger at vi blir den masete bitchen ingen liker. 

Anonymkode: 272d5...0af

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så klart et samfunnsproblem at store deler av et kjønn lider. Da snakker jeg ikke bare om sex-mangel. De færreste menn ville vært fornøyde med jevnlig tilgang til sex og ikke noe forhold eller stabilitet.

Kvinner bør tenke på at det kan være din sønn, din bror eller venn som sliter. Skulle likt å se at en mor eller søster kritiserte familiemedlemmet sitt for å bare gå etter damer under 20 i BMI.

Rett og slett fordi "ingen" menn tenker sånn.

Som kvinner sier når menn klager på at bare de kjekkeste får damer; se på alle forholdene der ute. Er det bare tynne damer som er i forhold?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BerntHulken skrev (4 minutter siden):

Det er så klart et samfunnsproblem at store deler av et kjønn lider. Da snakker jeg ikke bare om sex-mangel. De færreste menn ville vært fornøyde med jevnlig tilgang til sex og ikke noe forhold eller stabilitet.

Kvinner bør tenke på at det kan være din sønn, din bror eller venn som sliter. Skulle likt å se at en mor eller søster kritiserte familiemedlemmet sitt for å bare gå etter damer under 20 i BMI.

Rett og slett fordi "ingen" menn tenker sånn.

Som kvinner sier når menn klager på at bare de kjekkeste får damer; se på alle forholdene der ute. Er det bare tynne damer som er i forhold?

Ja, menn må jammen bli flinkere til å invitere hverandre. Snakke sammen. Menn som har alt må jo hjelpe de som faller utenfor. Dere må være flinkere til å se hverandre. Hvorfor lar dere hverandre lide?

• Liker 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, menn må jammen bli flinkere til å invitere hverandre. Snakke sammen. Menn som har alt må jo hjelpe de som faller utenfor. Dere må være flinkere til å se hverandre. Hvorfor lar dere hverandre lide?

Hehe skulle likt å se at gutta som får plenty vil dele med de som ingenting får. Gutter kan ikke hjelpe hverandre med det bare damene bestemmer.

Menn er menn, får du ingen damer så forsvinner du og sliter I ensomhet og mange mødre må slite med sine sønners ulykkelig liv.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe skulle likt å se at gutta som får plenty vil dele med de som ingenting får. Gutter kan ikke hjelpe hverandre med det bare damene bestemmer.

Menn er menn, får du ingen damer så forsvinner du og sliter I ensomhet og mange mødre må slite med sine sønners ulykkelig liv.

Du misforsto. Det handler om at menn må ta sosialt ansvar å bruke tid sammen, se hverandre, prate om ring, støtte hverandre. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du misforsto. Det handler om at menn må ta sosialt ansvar å bruke tid sammen, se hverandre, prate om ring, støtte hverandre. 

Riktig. Menn må begynne å bli solidariske med hverandre, støtte hverandre og løfte hverandre opp. Være hverandres gode venner, slik kvinner ofte er med hverandre. Men neida, lettere å skylde miseren på at kvinner ikke «gir dem sex». 

Anonymkode: eec81...d5a

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Menn har ikke behov for en skullder og gråte på. De fleste som faller utenfor vill ikke ha venner, de har det aller best helt alene, det er derfor de trekker seg bort fra alle. 

Menn er menn og når de fleste som faller utenfor trekker seg bort, så er det det de er programert til å gjøre I den gitte situasjon. Det er dumt og kritisere dem for det de gjør helt instinktivt, når de aldri får kjæreste, sex, og familie.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn har ikke behov for en skullder og gråte på. De fleste som faller utenfor vill ikke ha venner, de har det aller best helt alene, det er derfor de trekker seg bort fra alle. 

Menn er menn og når de fleste som faller utenfor trekker seg bort, så er det det de er programert til å gjøre I den gitte situasjon. Det er dumt og kritisere dem for det de gjør helt instinktivt, når de aldri får kjæreste, sex, og familie.

Du får snakke for degselv.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det egentlig et problem, eller er det bare tilgangen på internett og verden som vet at dette skaper engasjement og debatt?

Vi lever i et samfunn i endring, som vi alltid har gjort. Våre besteforeldre giftet seg mulig i tidlig alder, fordi det gagnet begge kjønn på den tiden. Nå har vi et helt annet samfunn hvor kvinner har frihet, og det er derfor ingen hast med mann og barn. Det samme gjelder for menn. Det er ikke noe hast med å finne en livspartner, samtidig som at det «bare» er å skilles om ting ikke fungerer.

Problemet er at menn ikke lenger «eier» forholdet og at kvinner har frihet, men vi finner ingen løsning som vil gagne begge kjønn med å se bakover. Jeg kan selv ikke komme på en annen løsning enn å utvikle og tilpasse seg.

Da kommer såklart spørsmålet om hvordan man skal tilpasse seg, og dette er på et såpass individnivå, at man ikke bare kan si at for eksempel «menn må ta seg sammen» eller «kvinner må senke kravene».

Flere ganger blir det tatt opp at (frivillige) single kvinner er mer lykkelige enn single menn, og jeg vil tro dette bunner ofte i at kvinner er gode til å tilpasse seg og har blitt lært gjennom tidene at man er sin egen lykkes smed. Mange menn har holdningen om at mannen skal være forsørgeren og overhodet i hjemmet, og nå som kvinnen så og si er likestilt, tror jeg mange sliter med å finne sin plass. Kvinner «trenger ikke» menn. Som kvinne kan jeg ikke si jeg har erfaring, men jeg vil tro at det å finne seg en partner og få barn blir hyllet fra en tidlig alder? At en partner og barn gir status og en slags tommel opp fra samfunnet?

Men vi er i et helt annet samfunn nå enn tidligere. Menn må tilpasse seg, kvinner må tilpasse seg. Man har ansvar for seg og sitt liv, og man har ansvar for at de rundt har det bra. Da blir det for dumt at menn skriker om at ingen vil ha meg fordi xxx. Det er helt vanlig at både menn og kvinner dør alene, uten parforhold eller barn. Det er sårt, vondt og forferdelig for de som gjerne ønsker noe mer, men det er også deres eget ansvar å ta tak i det problemet. Ikke legg skylden på samfunnet for å ikke fikse opp i det. Samfunnet vi har nå, det har vi skapt selv, og må leve deretter. Survival of the fittest gjelder i bunn og grunn nå også, og de som tilpasser seg har størst sjanse for et bra utfall. Og nå mener jeg ikke at kvinner er bedre enn menn, og heller ikke omvendt, for det er snakk om enkeltindividet. 

Blir du avvist, så kanskje du skal tørre å spørre vedkommende hva som var grunnen. Man må også tåle svaret, og tolke det på riktig måte. Så må en spørre seg selv, er dette et problem for meg som jeg må ta tak i, eller er det bare et peoblem for denne personen og videre relasjon til denne personen?

Anonymkode: 12d21...6a7

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du gjør det kanskje ikke med vilje, men du er en svært dårlig venn om du bare lar kamerater som sliter seile sin egen sjø. Alle kan ha behov for egentid innimellom, men det siste en mann som sliter trenger er å bli sittende helt uten nettverk. Kanskje har du akkurat nå en venn som vurderer selvmord, og har trukket seg unna fordi han ikke klarer å snakke med venner uten å grine, men der sitter du og bare "Menn hakke no behov for en skulder å gråte på" :roll:

Gråting eller ei, menn har minst like mye behov for emosjonell støtte og vennskap som kvinner har. Dette vet vi kvinner alt om, da det ofte er oss de åpner seg for, siden de er redde for å bli latterliggjort hvis de snakker om slike ting med kamerater. Dessverre kan det ødelegge forhold, for mange menn synes det er så godt å endelig bli sett og hørt, at de begynner å behandle oss som psykologer. De får tømt seg for, og får hjelp til å analysere, alle mulige slags ubehagelige tanker, dag ut og dag inn, men gjør lite til ingenting for å finne ut av hvordan vi har det, fordi de har null erfaring med hvordan man gir og tar i dette. Det er ikke noe man uten videre lærer seg i voksen alder, derfor vil jeg oppfordre deg, andre menn, og gutter til å snakke sammen om det som er vanskelig. Det er hverken gråte- eller klemmeplikt, men vær for guds skyld et medmenneske!

Anonymkode: 08895...949

• Liker 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du gjør det kanskje ikke med vilje, men du er en svært dårlig venn om du bare lar kamerater som sliter seile sin egen sjø. Alle kan ha behov for egentid innimellom, men det siste en mann som sliter trenger er å bli sittende helt uten nettverk. Kanskje har du akkurat nå en venn som vurderer selvmord, og har trukket seg unna fordi han ikke klarer å snakke med venner uten å grine, men der sitter du og bare "Menn hakke no behov for en skulder å gråte på" :roll:

Gråting eller ei, menn har minst like mye behov for emosjonell støtte og vennskap som kvinner har. Dette vet vi kvinner alt om, da det ofte er oss de åpner seg for, siden de er redde for å bli latterliggjort hvis de snakker om slike ting med kamerater. Dessverre kan det ødelegge forhold, for mange menn synes det er så godt å endelig bli sett og hørt, at de begynner å behandle oss som psykologer. De får tømt seg for, og får hjelp til å analysere, alle mulige slags ubehagelige tanker, dag ut og dag inn, men gjør lite til ingenting for å finne ut av hvordan vi har det, fordi de har null erfaring med hvordan man gir og tar i dette. Det er ikke noe man uten videre lærer seg i voksen alder, derfor vil jeg oppfordre deg, andre menn, og gutter til å snakke sammen om det som er vanskelig. Det er hverken gråte- eller klemmeplikt, men vær for guds skyld et medmenneske!

Dette. Vi kvinner burde antagelig opplyse om dette mer, for det er virkelig ikke slik at menn ikke trenger nøyaktig det samme som oss kvinner, men at det blir en slags tåpelig mannestolthet rundt det å liksom ikke trenge dette, mens svært mange menn da ender opp med å overbelaste partner ved at hun må være deres alt angående deres emosjonelle og mentale behov. Det blir også ofte en flom av ting som har bygget seg så opp over tid at det blir ganske umulig å se partners behov oppi egen flod av alt man bærer på. 

Jeg synes ikke vi kvinner burde pådyttes alt som ikke fungerer for menn. Vi kvinner tilpasser oss endringer, men menn holdet i stor grad fast ved gammel overtro og stolthet som ikke tjener dem. Det er ikke vår skyld. Ikke kvinners skyld. Dette er noe menn pålegger seg selv og andre menn. Vi kvinner lever med at dette kun er myter og tullball vi må veie opp for innenfor husets vegger. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da får de mennene begynne å tilby noe annet enn tilfeldig sex. Da jeg var på Tinder, avviste jeg følgende menn:

Ham som sendte meg dickpic uoppfordret.

Ham som mistet lappen for fyllekjøring, enda det sto på profilen min at jeg er avholds og ønsker meg en mann uten alkoholproblemer. 

Ham som bodde i kjelleren til mor i en alder av 36, fordi han spilte i band og ventet på å slå gjennom.

Ham som mente jeg måtte betale flybillett og andre utgifter for å reise til ham og pule.

De aller fleste av dem tilbød uforpliktende sex. Jeg var ikke ute etter uforpliktende sex. Den aller første mannen som var seriøs, gikk jeg videre med. 

Dette var menn du matchet med, og de tilhører derfor altså ikke den store gruppen av menn som ikke får matcher i det hele tatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Dette. Vi kvinner burde antagelig opplyse om dette mer, for det er virkelig ikke slik at menn ikke trenger nøyaktig det samme som oss kvinner, men at det blir en slags tåpelig mannestolthet rundt det å liksom ikke trenge dette, mens svært mange menn da ender opp med å overbelaste partner ved at hun må være deres alt angående deres emosjonelle og mentale behov. Det blir også ofte en flom av ting som har bygget seg så opp over tid at det blir ganske umulig å se partners behov oppi egen flod av alt man bærer på. 

Jeg synes ikke vi kvinner burde pådyttes alt som ikke fungerer for menn. Vi kvinner tilpasser oss endringer, men menn holdet i stor grad fast ved gammel overtro og stolthet som ikke tjener dem. Det er ikke vår skyld. Ikke kvinners skyld. Dette er noe menn pålegger seg selv og andre menn. Vi kvinner lever med at dette kun er myter og tullball vi må veie opp for innenfor husets vegger. 

Ja,nettopp! Jeg har sett flere innlegg her inne fra menn som forteller at det dummeste en mann kan gjøre er å åpne seg for en kvinne, for da vil hun se på deg som en svekling og gjøre det slutt. Hver gang tenker jeg at det sannsynligvis dreier seg om en kombinasjon av mengden han har delt og mengden han har interessert seg for hennes velbefinnende.

Selv om jeg er kvinne betyr ikke det at jeg automatisk elsker å lytte til andres problemer, eller å dele følelsene mine. Tvert imot synes jeg det kan være vanskelig, spesielt å dele. Grunnen til at jeg allikevel gjør det er at jeg har erfart hvor galt det kan gå når man forsøker å holde alt inni seg. Det endte i en depresjon som tok meg over 2 år å komme meg ut av - med profesjonell hjelp.

Ikke rart det går galt for mannen når han føler han ikke engang kan snakke med sine nærmeste venner, og heller ikke gå til psykolog. Møter han kvinnen i sitt liv så blir det nesten garantert problemer. Enten fordi han er for "mandig" kald og innesluttet til å ville snakke om "ubetydelige" følelser, eller fordi han er er så sultefora på emosjonell støtte at han skal dele absolutt alt som er tungt - alltid (og gjerne forventer at vi skal ha lyst på sex et kvarter etter å ha snakket om tunge ting fra barndommen hans, for han føler seg jo 10 kg lettere). Finner man balansen her er det større sjanse for å både finne en partner og beholde sin partner.    

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (10 timer siden):

Jeg bruker 40 år fordi det var alderen den jeg først kommenterte til benyttet. Dessuten har det absolutt ingenting å si hvordan man ligger an økonomisk når man er nyutdannet. Hvilket folk kan være opp til rundt 30 år. Å være blant de fattigste før man har virkelig kommet i gang med å tjene penger er uvesentlig, men når man er rundt 40 bør man være i gang. 

Hva jeg mener om lønn har særdeles lite å si. Jeg påpeker at blant de 5% fattigste når de er 40 befinner det seg flere som er uegnet til å bli foreldre. Spillegalskap, narkomane alkoholiker, så store psykiske utfordringer at man undergraver egne muligheter til å ha et bærekraftig liv, med mer. Slike utfordringer er ikke helt uvanlig heller, så godt mulig det er mer enn 5% av befolkningen som ikke bør få barn, og mange av dem befinner seg utvilsomt blant de fattigst, siden de har problemer som undergraver det å ha grei økonomi. 

Virker som folk svært gjerne vil gjøre meg til en ufin mannehater ved å påpeke dette, men jeg påpekte kun noe åpenbart man må ta med i beregninger når man sammenligner barnløshet blant de økonomisk sterke mot de økonomisk svakeste. Det er ofte årsaker til at folk er blant de aller svakeste økonomisk som også medfører at de ikke bør få barn. Dette gjelder forøvrig heller ikke bare menn, men også kvinner. Å følge opp barn krever ressurser som ikke alle har. Ikke bare økonomiske heller. 

Ja jeg mener at både menn og kvinner helst bør få barn i god tid før de er 40 år. Å satse på at man finner betydelig yngre kvinne å få barn med når man er over 40 år er en strategi som går galt for stadig flere menn. Kun at menn er tregt ute gir et stadig økende utslag på hvor mange menn som ender opp barnløse. Det er ikke nok yngre kvinner som ønsker barn/flere barn og/eller barn med menn over 40 til at det er lurt å vente til man tipper 40. Kvinner sitter trossalt på babymaskinen og kvinner prefererer å etablere seg med jevnaldrende menn +/- noen svært få år. At det finnes kvinner som aksepterer 15-20 år eldre mann betyr ikke at det er det mest vanlige, og kvinner er veldig bevisst på sitt vindu angående å få barn. 

At menn venter for lenge gir dessuten også utslag på at en del kvinner ender opp barnløse. De venter for lenge på at en mann de er glad i skal bli klar. 

Det at noen klarer å lage en fortelling om at det er et problem at en uføretrygdet mann på 40 år, som sliter med rus og psykiatri i tillegg til livsstilssykdommer ikke får barn... Selvfølgelig er det bra at disse mennene ikke får barn. Barn har krav på så gode oppvekstvilkår som mulig, ingen har krav på å få barn. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (3 timer siden):

Dette var menn du matchet med, og de tilhører derfor altså ikke den store gruppen av menn som ikke får matcher i det hele tatt.

Forstår du ikke at kvinner blir drittlei sexfikserte bavianer på Tinder? Derfor får dere ikke matcher.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår du ikke at kvinner blir drittlei sexfikserte bavianer på Tinder? Derfor får dere ikke matcher.

Personlig sliter jeg ikke så fryktelig med matcher på Tinder.

Men du forstår altså ikke at de du matcher med på Tinder dermed får matcher? Og at menn som ikke får matcher på Tinder heller ikke matcher med deg? Og at det derfor ikke er disse mennene du matcher med?

Hvordan er det egentlig mulig å tro at du matcher med menn som ikke får matcher? 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har virkelig misforstått. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte menn, som det står i overskriften til tråden. 

Dette er en heterogen minoritet bestående av menn som er spesielle på ulike måter. Blir helt håpløst å ta denne heterogene minoriteten og la dem bli en symbol for menn, eller skape enn type kjønnskamp basert på dem. 

Tar et eksempel. 

40+ mann, fagbrev og fast jobb, en nær bestevenn og mange personer i sitt sosiale nettverk (inklusive mange kvinner) , aktiv på mange ulike sosiale arenaer, slank og svært godt trent, langt ifra stygg å se på, normal høyde (for dem som tror det er viktig). 

Men har aldri hatt kjæreste eller sex (ifølge dem som kjenner han mye bedre enn hva jeg gjør). 

Ja, han har noen psykologiske utfordringer... Men fremfor alt har han et stort problem. Han har i over 25 år hatt en meget snever preferanse for enn kvinne. 

Er hans problem et samfunnsproblem? 

Ja, kanskje det er et problem at folk ikke tørr å være så sårbare som det trengs for å søke hjelp når dem har et slikt problem. Men er vel i all hovedsak hans problem at han er sykelig opptatt av å bli kjæreste med noen som nå er gift og har familie. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 13.32):

Det er det antagelig, men det kan nok være varierende årsaker. En kvinne gav for et par sider siden uttrykk for at det var bra at de 5% av menn som tjener minst ikke får formert seg (72% av dem er barnløs).

Mange notorisk single menn har ett eller flere av: upene, overvektige, usikre på seg selv (potensielt pga manglende suksess), fattige, lavt utdannet, problemer med psyke eller rus, etablert et sted med underskudd på kvinner…

Noen av disse kan man gjøre noe med selv. En arbeidsledig mann kan prøve å finne seg jobb. En arbeidsledig muslim kan også prøve å finne seg jobb. I begge tilfeller bør man absolutt gjøre det beste ut av egen situasjon.

Forståelsen og empatien med at det kan være vanskelig for noen, og vanskeligere for noen enn det har vært for meg, synes å stoppe idet vi snakker om kjønn for endel kvinner (mens de kan ha mye empati med alle andre grupper). Det synes jeg er rart og minner om en form for mannehat.

Anonymkode: 29ba7...27a

Jeg har empati for noen av dem. Men det kommer jo an på hva som er grunnen til at de er ufrivillig single og barnløse. Jeg har sll sympati med de som er fattige pga rus eller kronisk sykdom eller psykiatriske problemer, men det beste for dem selv og potensielle barn er jo at de faktisk talt ikke får barn. Samme med kvinner i samme situasjon

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nesten bestemme oss. Folk som trives som single og ikke har noe enormt savn etter en partner representerer ikke noe samfunnsproblem. Vi kan jo bla gjennom ørten tråder her inne og finne alle menn som mener at menn selv velger å ikke prøve å date kvinner, fordi de har det bedre som single - eller slett ikke egentlig sliter med å finne seg kona i Norge, og av datingpreferanseårsaker ser til "utlandet" (les: fattige kvinner i Thailand/Filippinene).

Det største samfunnsproblemet er egentlig at menn er så skrekkelig opptatt av hva kvinner har av "krav" og preferanser, eller hvordan feminismen har "ødelagt" for dem - eller andre eksternaliteter. Det er en fallitterklæring for de mennene det gjelder som bruker kreftene sine på det de ikke kan gjøre noe som helst med - fremfor det de KAN gjøre noe med, som er seg selv.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...