Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi at når alle kvinnene som har valgt bort disse mennene er ferdig med å løpe etter menn over sitt nivå som ikke vil ha forhold med dem sitter de også igjen og sliter med å finne noen. Fordi de har fått er forvaklet syn på hva de «fortjener». 

Anonymkode: 9ad57...46a

Unyansert, men interessant. Noen som har link til forskning som har blitt gjort på dette?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor mye må en mann i Norge i dag tjene for at han skal være egnet til å få barn, tenker du? 300.000? 500.000?

Anonymkode: 29ba7...27a

Temmelig uvesentlig hva han tjener egentlig. Hvordan økonomi forvaltes er betydelig mer vesentlig. Økonomi forvaltes ikke bra om man tilhører 5% fattigste når man har passert 40 år. Man må da ha en livsførsel som knuser økonomi. 

Folk kan leve på minste utbetaling ufør og ikke være blant de 5% fattigste. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Temmelig uvesentlig hva han tjener egentlig. Hvordan økonomi forvaltes er betydelig mer vesentlig. Økonomi forvaltes ikke bra om man tilhører 5% fattigste når man har passert 40 år. Man må da ha en livsførsel som knuser økonomi. 

Folk kan leve på minste utbetaling ufør og ikke være blant de 5% fattigste. 

Nå var utgangspunktet de 5% fattigste. Hvis du mener at det er greit at de 5% fattigste ikke får barn så kunne det være greit å få vite hvilken inntekt (eller formue) du mener man bør ha for å kunne ha barn.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du fokuserer på alderen 40. Det brukes som en «cutoff» for å definere barnløse menn fordi ganske få får barn etter fyllte 40, og det er litt lenge å vente til de blir 90 før vi konkluderer at «ja, denne mannen fikk ikke barn». Jeg håper at du er enig i at man ideelt sert burde få barn lenge før 40. Sånn sett er det mer interessant hvilken økonomi man har som 30-åring (og hvilken økonomi man da må ha ifølge deg for å få barn).

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp. Min mann er selvstendig, kjærlig og omsorgsfull. Eksen brukte meg som støttekontakt, hushjelp og fast tilgang til sex. Så sluttet han å ha sex med meg også, og da forsto jeg ikke lenger poenget med vår relasjon. Støttekontakt via kommunen er betalt stilling, så jeg kunne like gjerne bli ansatt som det og fått betalt for disse oppgavene.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Du er nok ikke den eneste som dessverre har opplevd det.

Mye av utfordringen i dag er at menn bruker LANG tid på å bli voksen. De vil være guttunger og jazze med gutta krutt til langt oppi 40-årene. De vil dra på gutteturer, game, drikke øl og sose bort de beste årene. Og så våkner de opp og innser plutselig at flyktige relasjoner ikke er noe og mulighetene til kone, barn og familieliv er færre. Og da skal de sutres.

Kvinner orker ikke kaste bort tiden sin på en guttunge som ikke vil forplikte seg. En guttunge som bare vil pule, få servert mat og få rene klær, få game så mye han vil og ikke prioritere hjemmeforholdene er ikke attraktivt. Og det må menn innse. Vil de ha forhold, barn og full pakke så må man bli voksen, selvstendig og ta ansvar. 

Verden er heldigvis ikke som før da kvinner måtte ta til takke med en døgngikt av en "mann". Det er et slag i trynet for mange menn, men HEY: Kvinner gidder ikke finne seg i hva som helst og vil ikke gi hvem som helst tilgang. Hurra!! 

Anonymkode: 6ad65...685

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 15.12):

Jeg ser ikke noen som sier det. Det synes å være en helt oppkonstruert stråmann skapt for å slippe en ubehagelig debatt med Velle og hans like?

Hvordan skulle det ellers gå til at kvinner vil ha sex og forhold og familie med fiendtlige, urenslige og overvektige menn som sitter og gamer hele døgnet? Eneste mulighet er tvang, og det kommer ikke til å skje. Menn må våkne opp og slutte å tro de har krav på alt mulig, at det er deres rett. Det er ikke det. Ikke alle får seg kjæreste, det er ikke noe nytt. Det har vært slik siden tidenes morgen at enkelte ikke er attraktive på markedet for partnere. Det er sånn i dyrenes verden også. Ikke alle hanner får noen gang paret seg. Det er de sterkeste og beste som får.

Menn synes likevel å mene at enhver spjæling og busepellende 100 kilos bor-hjemme-hos-mamma-og-gamer fyr skal få seg noe, for det er liksom "menns rett" og det er så "uuuuuuurettferdig" at de ikke får noe.

ALLE menn som er renslige, går jevnlig til frisør, tar vare på tennene sine og kanskje trener og jobber og er sosiale, har et veldig godt utgangspunkt til å få seg en dame i sin egen utseendemessige klasse. Men mennene gjør det de så hatsk anklager oss damer for; de sikter etter de mest sexy og peneste damene hele tiden, kvinner langt utenfor deres "liga".

Menn sier ALLTID at "vi menn er så visuelle", og likevel bebreider menn kvinner for å være det samme. Hvor høl i huet er ikke det? 

Anonymkode: 89492...66e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (42 minutter siden):

Unyansert, men interessant. Noen som har link til forskning som har blitt gjort på dette?

Har ikke lyst til å lese eller diskutere forskning om dating. Føler forskning er stor grunn til at ting har blitt verre.

Det er mye bedre å snakke personlig om det, for det er tross alt høyst personlig for oss alle.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå var utgangspunktet de 5% fattigste. Hvis du mener at det er greit at de 5% fattigste ikke får barn så kunne det være greit å få vite hvilken inntekt (eller formue) du mener man bør ha for å kunne ha barn.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du fokuserer på alderen 40. Det brukes som en «cutoff» for å definere barnløse menn fordi ganske få får barn etter fyllte 40, og det er litt lenge å vente til de blir 90 før vi konkluderer at «ja, denne mannen fikk ikke barn». Jeg håper at du er enig i at man ideelt sert burde få barn lenge før 40. Sånn sett er det mer interessant hvilken økonomi man har som 30-åring (og hvilken økonomi man da må ha ifølge deg for å få barn).

Jeg bruker 40 år fordi det var alderen den jeg først kommenterte til benyttet. Dessuten har det absolutt ingenting å si hvordan man ligger an økonomisk når man er nyutdannet. Hvilket folk kan være opp til rundt 30 år. Å være blant de fattigste før man har virkelig kommet i gang med å tjene penger er uvesentlig, men når man er rundt 40 bør man være i gang. 

Hva jeg mener om lønn har særdeles lite å si. Jeg påpeker at blant de 5% fattigste når de er 40 befinner det seg flere som er uegnet til å bli foreldre. Spillegalskap, narkomane alkoholiker, så store psykiske utfordringer at man undergraver egne muligheter til å ha et bærekraftig liv, med mer. Slike utfordringer er ikke helt uvanlig heller, så godt mulig det er mer enn 5% av befolkningen som ikke bør få barn, og mange av dem befinner seg utvilsomt blant de fattigst, siden de har problemer som undergraver det å ha grei økonomi. 

Virker som folk svært gjerne vil gjøre meg til en ufin mannehater ved å påpeke dette, men jeg påpekte kun noe åpenbart man må ta med i beregninger når man sammenligner barnløshet blant de økonomisk sterke mot de økonomisk svakeste. Det er ofte årsaker til at folk er blant de aller svakeste økonomisk som også medfører at de ikke bør få barn. Dette gjelder forøvrig heller ikke bare menn, men også kvinner. Å følge opp barn krever ressurser som ikke alle har. Ikke bare økonomiske heller. 

Ja jeg mener at både menn og kvinner helst bør få barn i god tid før de er 40 år. Å satse på at man finner betydelig yngre kvinne å få barn med når man er over 40 år er en strategi som går galt for stadig flere menn. Kun at menn er tregt ute gir et stadig økende utslag på hvor mange menn som ender opp barnløse. Det er ikke nok yngre kvinner som ønsker barn/flere barn og/eller barn med menn over 40 til at det er lurt å vente til man tipper 40. Kvinner sitter trossalt på babymaskinen og kvinner prefererer å etablere seg med jevnaldrende menn +/- noen svært få år. At det finnes kvinner som aksepterer 15-20 år eldre mann betyr ikke at det er det mest vanlige, og kvinner er veldig bevisst på sitt vindu angående å få barn. 

At menn venter for lenge gir dessuten også utslag på at en del kvinner ender opp barnløse. De venter for lenge på at en mann de er glad i skal bli klar. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Fordi det er destabiliserende for et samfunn å ha en enorm befolkning av unge menn som er dømt til et liv i ensomhet.

Det er derimot ikke destabiliserende for et samfunn at 48 år gamle kvinner må innse at de ikke er 24 lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (5 minutter siden):

Fordi det er destabiliserende for et samfunn å ha en enorm befolkning av unge menn som er dømt til et liv i ensomhet.

Det er derimot ikke destabiliserende for et samfunn at 48 år gamle kvinner må innse at de ikke er 24 lenger.

Men problemet er det samme. Det vil aldri finnes nok 24-åringer til alle menn i alle aldre. Hvis majoriteten av menn vil ha slanke, pene, unge jomfruer, så er det disse mennenes egen skyld at de ikke finner noen.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men problemet er det samme. Det vil aldri finnes nok 24-åringer til alle menn i alle aldre. Hvis majoriteten av menn vil ha slanke, pene, unge jomfruer, så er det disse mennenes egen skyld at de ikke finner noen.

Ikke hvis de selv er 24 ikke ikke finner noe som helst. De fleste menn på Tinder får i praksis ikke en eneste match med noen kvinne i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 15.44):

Maskulinismen lever da i beste velgående de fleste steder i verden. Det har den gjort siden tidenes begynnelse.

Når begynte kvinner å få helt like rettigheter som menn? På 70 tallet? 

Anonymkode: 272d5...0af

Siste halvdel av 1800-tallet.

Les litt historie,

Anonymkode: 5d1a2...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (4 minutter siden):

Ikke hvis de selv er 24 ikke ikke finner noe som helst. De fleste menn på Tinder får i praksis ikke en eneste match med noen kvinne i det hele tatt.

Da får de melde seg på single turer, game night, dansekurs for single, matkurs for single, bokklubb, veldedige organisasjoner, filmklubb, natteravn.

Det finnes en verden muligheter utenfor Tinder.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får de melde seg på single turer, game night, dansekurs for single, matkurs for single, bokklubb, veldedige organisasjoner, filmklubb, natteravn.

Og de gjør de. Og halvannen million nordmenn er like forbannet single. Velkommen til realitetene. 🤷‍♂️

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke hvor jeg bor 😔 Det er noe, men det er helt en del eldre enn meg og også svært få mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke hvor jeg bor 😔 Det er noe, men det er helt en del eldre enn meg og også svært få mennesker.

Er det mange på Tinder der du bor da? 

Det er også lov å flytte til et sted med flere muligheter. Om du er singel, barnløs og venneløs, så er det vel ingen som holder deg tilbake? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (10 minutter siden):

Og de gjør de. Og halvannen million nordmenn er like forbannet single. Velkommen til realitetene. 🤷‍♂️

Har ikke sett mange menn på disse tingene. Det er alltid et stort flertall kvinner på enhver singeltur, bokklubb, matkurs, dansekurs o.l

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det mange på Tinder der du bor da? 

Det er også lov å flytte til et sted med flere muligheter. Om du er singel, barnløs og venneløs, så er det vel ingen som holder deg tilbake? 

Bruker ikke tinder, er ikke noe for meg. 

Familie holder meg tilbake, er allerede noen som har flyttet, så har ikke hjerte til å dra jeg også. Men det blir sikkert mann en dag, bare misunner at det er opplegg andre steder som kanskje gjør ting litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker ikke tinder, er ikke noe for meg. 

Familie holder meg tilbake, er allerede noen som har flyttet, så har ikke hjerte til å dra jeg også. Men det blir sikkert mann en dag, bare misunner at det er opplegg andre steder som kanskje gjør ting litt lettere.

Og hverdagen mer givende og innholdsrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (22 minutter siden):

Da får de mennene begynne å tilby noe annet enn tilfeldig sex. Da jeg var på Tinder, avviste jeg følgende menn:

Ham som sendte meg dickpic uoppfordret.

Ham som mistet lappen for fyllekjøring, enda det sto på profilen min at jeg er avholds og ønsker meg en mann uten alkoholproblemer. 

Ham som bodde i kjelleren til mor i en alder av 36, fordi han spilte i band og ventet på å slå gjennom.

Ham som mente jeg måtte betale flybillett og andre utgifter for å reise til ham og pule.

De aller fleste av dem tilbød uforpliktende sex. Jeg var ikke ute etter uforpliktende sex. Den aller første mannen som var seriøs, gikk jeg videre med. 

• Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke sett mange menn på disse tingene. Det er alltid et stort flertall kvinner på enhver singeltur, bokklubb, matkurs, dansekurs o.l

Dette. Hos oss arrangeres ofte singelturer i regi av turmiljøet i kommunen. På de fleste turene er det 90 prosent kvinner. 

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...