Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er det antagelig, men det kan nok være varierende årsaker. En kvinne gav for et par sider siden uttrykk for at det var bra at de 5% av menn som tjener minst ikke får formert seg (72% av dem er barnløs).

Mange notorisk single menn har ett eller flere av: upene, overvektige, usikre på seg selv (potensielt pga manglende suksess), fattige, lavt utdannet, problemer med psyke eller rus, etablert et sted med underskudd på kvinner…

Noen av disse kan man gjøre noe med selv. En arbeidsledig mann kan prøve å finne seg jobb. En arbeidsledig muslim kan også prøve å finne seg jobb. I begge tilfeller bør man absolutt gjøre det beste ut av egen situasjon.

Forståelsen og empatien med at det kan være vanskelig for noen, og vanskeligere for noen enn det har vært for meg, synes å stoppe idet vi snakker om kjønn for endel kvinner (mens de kan ha mye empati med alle andre grupper). Det synes jeg er rart og minner om en form for mannehat.

Anonymkode: 29ba7...27a

Vet ikke hva du prøver å skrive her. 

Går fint an å ha empati med noen med store utfordringer når det gjelder forutsetninger å ivareta en foreldres oppdragelsesplikt, og samtid mene at det beste er at den personen faktisk ikke blir foreldre. 

Skal vi være ærlige så er det som det skal være at andelen barnløse menn er høyere enn andelen barnløse kvinner. Handler om hvilket kjønn som faktisk føder barn, og om barns behov for gode foreldre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi at når alle kvinnene som har valgt bort disse mennene er ferdig med å løpe etter menn over sitt nivå som ikke vil ha forhold med dem sitter de også igjen og sliter med å finne noen. Fordi de har fått er forvaklet syn på hva de «fortjener». 

Anonymkode: 9ad57...46a

😂 selvfølgelig så er alltid her i livet kvinners skyld og menn må selvfølgelig ikke ta noe ansvar - fordi at de er menn. Menn skal få ha krav, standarder. Går menn over noen på sitt eget nivå? Aldri. Om det ikke funker så er det fordi at hun er dum og vanskelig - igjen - alt er hennes skyld! Hun er kravstor.. sånn er det alltid med kvinner..

Enda en mann som er i offerrollen, enda en mann som serverer sitt patetiske pisspreik. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De som jeg vet om som er "ufrivillig" barnløse menn over 40 år, har reist, drukket, ligget rundt som unge, så fant de ut at de skulle få barn i 40-årene og syns det er litt vanskelig å finne seg noen. De skulle jo ha noen som ikke har barn fra før av, men... en kvinne som da vil ha barn.. som de da liker og trives med. Personlig så har jeg veldig vanskelig for å ha sympati med ufrivillige barnløse menn. De skal finne seg selv også tror de at kvinner står på døren deres, den dagen de finner ut at de plutselig syns det var ok, at de kanskje har lyst på det.. 

Svar og holdninger som dette er en av grunnene til at man ikke kommer videre i diskusjonen. "De som jeg vet." Er ikke forskningsbasert. Det er flere grunner til at det virker som om menn ikke vil ha barn, men er det sant? Kvinner som er ufrivillig barnløse er det i liten grad pga av at de ikke finner noen menn. Da er det jo noen som har vært fedre til mange barn med forskjellige mødre, disse har kvinnene valgt selv om de har flere forhold med barn tidligere. Så kommer overskuddet av menn som er rundt 70000 hentet fra SSB. Kommer man med forslag om å få de fra andre land blir man beskyldt for dårlig kvinnesyn og alt mulig negativt uten en gang å vurdere alternativer. Norge har en unik mulighet som store land som Kina og India ikke har (land som har enorme problemer med overskudd av menn) til å åpne opp grensene for enslige kvinner. Alle svar her fra kvinner er følelsbasert uten forskning eller tall, da kommer man aldri videre og menn blir sett ned på uansett. Dette fører igjen til sinte menn som utfører kriminalitet og stemmer populistiske partier. Det er mulig å styre dette politisk, status for å bo i utkantene å jobbe med yrker som ikke har mastergrad bør fremheves som noe positivt ovenfor kvinner. Tilskudd for å gå hjemme med barn og pensjons poeng for å være hjemmeværende. Fjerne kravet om å måtte være gift for å komme til Norge for å være sammen men en norsk statsborger (som er født i Norge og har bodde hær minimum 25 år eller noe i den grad.) åpne opp for at de som ønsker å være kjærester eller samboer men en nordmann kan reise hit på samme måte som turister uten alle krav som er gjeldende. Mange flere tiltak som kan innføres, men når første svar fra kvinner er æsj, det er de ekle gris av noen menn sin egen skyld så kommer man ingen vei.

Anonymkode: fc3c1...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svar og holdninger som dette er en av grunnene til at man ikke kommer videre i diskusjonen. "De som jeg vet." Er ikke forskningsbasert. Det er flere grunner til at det virker som om menn ikke vil ha barn, men er det sant? Kvinner som er ufrivillig barnløse er det i liten grad pga av at de ikke finner noen menn. Da er det jo noen som har vært fedre til mange barn med forskjellige mødre, disse har kvinnene valgt selv om de har flere forhold med barn tidligere. Så kommer overskuddet av menn som er rundt 70000 hentet fra SSB. Kommer man med forslag om å få de fra andre land blir man beskyldt for dårlig kvinnesyn og alt mulig negativt uten en gang å vurdere alternativer. Norge har en unik mulighet som store land som Kina og India ikke har (land som har enorme problemer med overskudd av menn) til å åpne opp grensene for enslige kvinner. Alle svar her fra kvinner er følelsbasert uten forskning eller tall, da kommer man aldri videre og menn blir sett ned på uansett. Dette fører igjen til sinte menn som utfører kriminalitet og stemmer populistiske partier. Det er mulig å styre dette politisk, status for å bo i utkantene å jobbe med yrker som ikke har mastergrad bør fremheves som noe positivt ovenfor kvinner. Tilskudd for å gå hjemme med barn og pensjons poeng for å være hjemmeværende. Fjerne kravet om å måtte være gift for å komme til Norge for å være sammen men en norsk statsborger (som er født i Norge og har bodde hær minimum 25 år eller noe i den grad.) åpne opp for at de som ønsker å være kjærester eller samboer men en nordmann kan reise hit på samme måte som turister uten alle krav som er gjeldende. Mange flere tiltak som kan innføres, men når første svar fra kvinner er æsj, det er de ekle gris av noen menn sin egen skyld så kommer man ingen vei.

Jeg lurer på hvorfor.. det er så vanskelig å se årsaken til at menn kan bli klandret for å være creepy eller kreve mer enn de gir.

🤡  Kunne SÅ ønske jeg kunne mentalt lage deg et video klipp av alt jeg har sett her. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skal snakke masse piss om hva jeg skriver, men svaret ditt er hva da?😂 Dette er ikke noe forskningsbasert, men bare masse om hva du føler i denne saken. Gjør ditt, gjør ditt, men da blir jeg beskyldt for og stakkars følelsene mine for hva jeg sier. Dette har skjedd med meg, og siden jeg er mann så er følelsene mine viktige - men for all del, dersom du som kvinne skriver om dine erfaringer så er dette ikke forskningsbasert og det er bare dårlig gjort, tenk at du som kvinne skal uttale deg om noe, det er bare så dårlig gjort, uff, stakkars meg, som den store sterke mannen jeg er. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er det antagelig, men det kan nok være varierende årsaker. En kvinne gav for et par sider siden uttrykk for at det var bra at de 5% av menn som tjener minst ikke får formert seg (72% av dem er barnløs).

Mange notorisk single menn har ett eller flere av: upene, overvektige, usikre på seg selv (potensielt pga manglende suksess), fattige, lavt utdannet, problemer med psyke eller rus, etablert et sted med underskudd på kvinner…

Noen av disse kan man gjøre noe med selv. En arbeidsledig mann kan prøve å finne seg jobb. En arbeidsledig muslim kan også prøve å finne seg jobb. I begge tilfeller bør man absolutt gjøre det beste ut av egen situasjon.

Forståelsen og empatien med at det kan være vanskelig for noen, og vanskeligere for noen enn det har vært for meg, synes å stoppe idet vi snakker om kjønn for endel kvinner (mens de kan ha mye empati med alle andre grupper). Det synes jeg er rart og minner om en form for mannehat.

Var jeg som skrev at det er som det skal være at det er stor barnløshet blant de fattigste menn i 40 årene, fordi det i denne gruppa er overvekt av menn med betydelige avhengigheter og andre store utfordringer. Det er selvfølgelig årsaker til de i 40 årene befinner seg i 5% fattigste, og det er årsaker som gjør dem svært dårlig egnet som foreldre også. 

Det skal en del til for å havne i 5% med dårligste økonomi når man er kommet i 40 årene. Da har man relativt konsekvent levd på måter som er uforenlig med bærekraftig økonomi. Om det er av valg eller urettferdig skjebne har svært lite å si. Barn trenger foreldre som ressurser til å gi dem alt de trenger økonomisk, praktisk, emosjonelt og mentalt, og mennesker som knapt er i stand til å ivareta seg selv er ikke egnet som foreldre. 

Man kan selvfølgelig ha empati for menneskers skjebne og utfordringer og samtidig innse at de ikke har ressurser et barn trenger i sine foreldre. Synes synd på narkomane og alkoholikere, og ønske dem alt godt og god hjelp, men likevel innse at det absolutt er det beste at ingen barn blir blandet inn i deres liv. Synes det er forferdelig trist å ha hatt en grusom barndom, og kjempe for at mennesker med store traumer for hjelpen de trenger, men likevel innse at de har mer enn nok med å takle livet sitt, og ingen ressurser til å følge opp et barn. Ha all verdens sympati med folk som har fæle fysiske sykdommer og utfordringer, og likevel innse at de ikke kan ivareta et barn. 

Mannehat er dette heller ikke. Også kvinner som ikke har ressurser til å følge opp sine barn bør så absolutt ikke få barn. Litt vanskeligere å forhindre, men at kvinner uten mulighet til å følge opp sine barn på ok måter får barn koster vårt samfunn svært dyrt, og skaper nye mennesker med dårlige ressurser og dårlig skjebne. 

Det er mer sannsynlig opp mot 10-15 % av befolkningen som er uegnet til å bli foreldre enn 5%. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kvinner greier seg helt supert alene. Single kvinner er dokumentert de lykkeligste. Hvorfor er menn så avhengig av en kvinne for å være lykkelig?

Hva er det disse mennene mangler? Er det hysteri?

https://snl.no/hysteri 🙂

Anonymkode: 272d5...0af

Tror du ikke det har sammenheng med at kvinner danner nære, intime relasjoner og fellesskap med kvinnelige venner og kanskje er tett knyttet til familien sin? 

Jeg tror, uten å ha noe som helst vitenskapelig belegg for påstanden min, at menns relasjoner til venner og familie er preget av mer avstand og overflatiskhet og lite intimitet og nærhet. De relasjonene handler mer om å gjøre enn å være. 

Jeg hadde blitt så ulykkelig om jeg ikke hadde mine venninner å gå i dybden min. Selv om jeg også har mannen min og nærhet til ham. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du skal snakke masse piss om hva jeg skriver, men svaret ditt er hva da?😂 Dette er ikke noe forskningsbasert, men bare masse om hva du føler i denne saken. Gjør ditt, gjør ditt, men da blir jeg beskyldt for og stakkars følelsene mine for hva jeg sier. Dette har skjedd med meg, og siden jeg er mann så er følelsene mine viktige - men for all del, dersom du som kvinne skriver om dine erfaringer så er dette ikke forskningsbasert og det er bare dårlig gjort, tenk at du som kvinne skal uttale deg om noe, det er bare så dårlig gjort, uff, stakkars meg, som den store sterke mannen jeg er. 

Igjen , nedlatende svar. Tror du ikke engang er klar over at slike svar er hersketeknikk?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enhver kvinne kan få en partner bare hun legger ut en profil på et dating sted. Uansett alder, vekt, osc. Det er bare snakk om hun syns matchene er gode nok for henne.

For menn derimot er det mange som faktisk ikke få en eneste match eller forespørsel (bortsett fra svindlere og prostituerte). For menn er det altså ofte ikke snakk om at de er for kresene, men at de over hodet ikke har noe muligheter.

Og det er et samfunnsproblem fordi menn som blir skviset ut av samfunnet (de samme mennene har ofte få eller ingen venner eller nettverk heller) naturlig nok blir frustrerte som igjen kan føre til sinne mot andre, vold, osv. Vi gir støttekontakter til funksjonshemmede, og eldre. Men for disse mennene er det heller ikke noe slikt tilbud. De blir altså totalt sosialt isolert, og på toppen av det hele er de hatet av hele resten av samfunnet og skjelles ut som "incells", osv. Og hele det offtentlige, media, osv. omtaler dem som et problem og som voldelige, kvinneundertrykkere, osv.

Anonymkode: 54818...7c8

Slutt å tenk det er så enkelt for kvinner, for det et det ikke. Siden kvinner er mindre og svakere enn menn må vi alltid sile ut menn etter trygghetsfaktorer - kan denne personen komme til å skade meg? - og det har jeg fortsatt ikke møtt en eneste mann være bekymret for. Dette er ikke det samme som kresenhet. Det er heller ikke noe galt i å være selektiv i valg av (senge)partner.

Kvinner har ikke lett for å finne en langtidspartner, og det er menns mangel på langtidspartner som er samfunnsproblem, ikke at menn ikke får tilfeldige ligg.

Når det er sagt har jeg stor empati for menn som er langvarig ufrivillig single, jeg tror de står i en eksistensiell krise som kan ligne den ufrivillig barnløse kvinner opplever.

Jeg håper virkelig samfunnet klarer å utnytte reserveressursen og virketrangen ufrivillig single menn utgjør. Hvis disse mennene klarte å finne mening feks innenfor frivillig arbeid kunne mange samfunnsproblemer blitt løst. Mennene kunne fått utnyttet mer av sitt potensiale, fått tilhørighet til et fellesskap og kanskje også opparbeidet noen egenskaper som gjør dem mer attraktive for kvinner. Dette bør selvfølgelig være frivillig og åpent for kvinner også.

Anonymkode: 27a90...845

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Igjen , nedlatende svar. Tror du ikke engang er klar over at slike svar er hersketeknikk?!

Åååh så sinna han ble fordi at han fikk igjen med samme mynt 😂

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Hva er motsetningen her egentlig? Det er jo ikke noe motsetningsforhold mellom at menn har sine preferanser og at kvinner har sine.

Skulle «alle» menn ha sagt at «tjukke damer i 50 årene er mer attraktivt enn spreke damer  20 årene» for at menn skulle ha kunne sagt noe rundt menn som sliter med å finne seg partner?

Det aller enkleste svaret på spørsmålet ditt er at dersom man ikke lar menn fremme sine problemer på like linje som kvinner fremmer sine… skaper man en pendeleffekt som over tid slår tilbake på alle. 

Det som er rart i dette tilfelle er jo egentlig at menn som lever ensomt bare vil ha hjelp til å bli mer attraktiv. Og hvis kvinner mener fysikk og alder ikke betyr noe for dem selv, gjelder vel det for menn også? Så hva er det da disse mennene må ta tak i?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg må si at jeg morer meg over dere menn som mener at vi skal ta hensyn til deres følelser, men samtidig så slenger på og latterliggjør kvinner. Du tåler ikke å få igjen med samme måte, men nå setter deg i kroken og sutrer som en liten drittunge fordi at en kvinne snakker tilbake til deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åååh så sinna han ble fordi at han fikk igjen med samme mynt 😂

Samme mynt ville være rapporter som motbeviser mine forslag, med faktabasert grunnlag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg må si at jeg morer meg over dere menn som mener at vi skal ta hensyn til deres følelser, men samtidig så slenger på og latterliggjør kvinner. Du tåler ikke å få igjen med samme måte, men nå setter deg i kroken og sutrer som en liten drittunge fordi at en kvinne snakker tilbake til deg. 

Latterligør ikke kvinner med å spørre hvor svarene kommer fra. Henvsininger til forskning er gyldige argument, ikke jeg føler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Latterligør ikke kvinner med å spørre hvor svarene kommer fra. 

Har du i det hele tatt lest hva du skrev? 😂 Det er så ubrukelig ufattelig morsomt hele dette her, og at du faktisk ikke evner å forstå såpass. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (57 minutter siden):

Var jeg som skrev at det er som det skal være at det er stor barnløshet blant de fattigste menn i 40 årene, fordi det i denne gruppa er overvekt av menn med betydelige avhengigheter og andre store utfordringer. Det er selvfølgelig årsaker til de i 40 årene befinner seg i 5% fattigste, og det er årsaker som gjør dem svært dårlig egnet som foreldre også. 

Hvor mye må en mann i Norge i dag tjene for at han skal være egnet til å få barn, tenker du? 300.000? 500.000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvor mye må en mann i Norge i dag tjene for at han skal være egnet til å få barn, tenker du? 300.000? 500.000?

Les en gang til, så forstår du kanskje hva hun skriver. 

Anonymkode: eec81...d5a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les en gang til, så forstår du kanskje hva hun skriver. 

Jeg forholder meg til henne så kan kanskje du ta den ubehagelige tonen din et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forholder meg til henne så kan kanskje du ta den ubehagelige tonen din et annet sted?

Du gjør jo ikke det. Men hun skal få svare for seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.03):

Enslige menn kommer svært dårlig ut på alle helsestatistikker. De har mer sykdommer, mer usunn livsstil, går sjeldnere til legen, er mer ensomme, tar oftere selvmord og dør tidligere av andre årsaker. Enslige kvinner lever sunt, tar gode helsevalg, lager seg nettverk av venner og lever like lenge som jevnaldrende i parforhold.

Løsningen kunne ha vært å oppfordre menn til å leve sunt og godt også uten livsledsager. Men akkurat nå er faktisk enslige menn svært kostbart for samfunnet.

Anonymkode: 27a90...845

I følge tall fra ssb så er alle Nordmenn et netto tap for samfunnet. Kvinner koster 15.6 millioner mens menn koster 3.1 millioner.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Vi menn er i en kort periode rundt 45 lønnsomme i middel (på toppen av karrieren), før vi begynner å pådra oss sykdommer fra 50-årene og utover.

Jeg kjenner ikke til tilsvarende statistikk for enslige eksplisitt, men det ville overraske meg om den avviker voldsomt fra det generelle.

Hvis man plukker opp belastede grupper som sosial-klienter eller vane-kriminelle så vil nok de koste mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...