Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

At incels er komfortable med å ligge med potensielle dopmisbrukere, mentalt syke, ofre for overgrep og omsorgssvikt, og menneskesmugling ofre beskriver hvorfor vi kvinner ofte responderer svært negativt på dem perfekt.

De er ikke trygge. En sånn mann skal jeg aldri ha nær. Da er jeg heller en incel selv.

Anonymkode: 13c04...055

Incels har ikke sex, det ligger i ordet 

Anonymkode: 520b7...23f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei, i det virkelige liv dater du menn, og jeg dater kvinner. Og jeg er absolutt villig til å både tro og høre på kvinners opplevelse av å date menn. Synd kvinner ikke er villig til å høre eller tro menns opplevelse med å date kvinner. Men det er virkelig ikke noe nytt eller overraskende.

Selv har jeg blitt dumpet fordi jeg gav meg med bachelorgrad. For flaut å være med en som ikke hadde master. Men jeg vet jo ingen kvinner vil tro meg. Og jeg vet om flere menn som blir både dumpet og avvist av ulike grunner under samme sjanger. Kvinners virkelighet er nok veldig annerledes menns

Anonymkode: 95593...81d

Jeg tror deg, og samtidig ikke, men det er ikke fordi du ikke forteller sannheten jeg ikke tror deg, men fordi jeg ikke tror henne som påsto at hun dumpet deg på grunn av at du ikke har master.  

Min mann har opplevd å bli dumpet fra videre dating fordi han brukte Lipsyl. Det var så umandig visstnok. Selv har jeg dumpet en mann fra videre dating fordi han var irriterende perfekt, en annen fordi han smattet og hadde hundeøyne, en tredje fordi han var så belærende, med mer av merkelige årsaker. 

Egentlig ble selvfølgelig ikke min mann dumpet på grunn av Lipsyl noe mer enn at jeg ikke egentlig dumpet noen av de oppgitte årsaker, eller du på grunn av at du ikke har master. Hadde de riktige følelser oppstått hadde alt slikt vært uvesentlig,  men når slikt ikke oppstår henger man det på noe, og det noe kan være både være så dumt at det bare blir latterlig, eller såpass spesifikt og "logisk" at man helt faktisk kan komme til å tro på at dette virkelig var årsaken. Uansett, kvinnen dumpet deg ikke på grunn av manglende mastergrad. Hadde hun vært fanget av de riktige følelser hadde det ikke engang vært nødvendig med bachelor.

Endret av Trolltunge
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Hun mente ikke det heller. Hun stilte spørsmålstegn til logikken med at menn sutrer over å ikke få tilfeldig ligg samtidig som at de sitter over at det ikke er nok dydige kvinner å gifte seg med. Det går ikke an å få i pose og sekk

Det kommer kanskje som en overraskelse for deg, men vi er altså menn her som ikke mener at det er hennes problem om ikke noen får i pose og sekk. Feilen du gjør her er å anta at alle menn skal stå til svars for noe vi ikke mener. Når du tenker slik, så har du tunnelsyn. 

Anonymkode: 44968...327

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer kanskje som en overraskelse for deg, men vi er altså menn her som ikke mener at det er hennes problem om ikke noen får i pose og sekk. Feilen du gjør her er å anta at alle menn skal stå til svars for noe vi ikke mener. Når du tenker slik, så har du tunnelsyn. 

Nei jeg snakker om mennene denne tråden omhandler. De som ikke får seg noe. Det er ofte en grunn til at damer ikke vil ha dem

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ønsker seg en partner, og ikke en ekstramamma og ei knulledokke, og vil prioritere dette får seg dame. Damer er faktisk ikke interessert i å være mamma, støttekontakt, hore, hushjelp og prosjektleder for en voksen mann. Den som trenger dette får ta kontakt med bistandsavdelingen i kommunen og sørge for en god internettlinje. 

Anonymkode: 6ad65...685

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/11/24/menn-som-forklarer-hva-en-kvinne-er-verdt/

Var jo en diskusjon for en tid tilbake hvor psykologene Thuen og Kjøs forklarte hvor lav markedsverdi kvinner over 40 har. Det er slike "realiteter" kvinner bare skal innse. At de er verdiløse, avfeldige. Samtidig som det er et samfunnsproblem at menn er ufrivillig single...

TS

Anonymkode: a1eb3...5a0

Du står selvsagt fritt til å kritisere Thuen med personlige anekdoter, forskning eller teoretiske betraktninger? Hvem har sagt at du bare må godta det han sier?

Uavhengig av om Thuen har rett eller feil (og om du har forstått essensen i det han legger ut), rettferdiggjør vel ikke det å hate unge menn som ikke forstår seg på kvinner, å godte seg over deres misere?

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Nei jeg snakker om mennene denne tråden omhandler. De som ikke får seg noe. Det er ofte en grunn til at damer ikke vil ha dem

Ja, og hele problemet er at du generaliserer. Du virker overrasket over at ikke alle menn sitter her og forsvarer de som mener å få dame er en rettighet. Det er jo det jeg svarer på, det er ikke henne jeg siterte sitt problem om regnestykket går opp eller ikke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Det er det antagelig, men det kan nok være varierende årsaker. En kvinne gav for et par sider siden uttrykk for at det var bra at de 5% av menn som tjener minst ikke får formert seg (72% av dem er barnløs).

Mange notorisk single menn har ett eller flere av: upene, overvektige, usikre på seg selv (potensielt pga manglende suksess), fattige, lavt utdannet, problemer med psyke eller rus, etablert et sted med underskudd på kvinner…

Noen av disse kan man gjøre noe med selv. En arbeidsledig mann kan prøve å finne seg jobb. En arbeidsledig muslim kan også prøve å finne seg jobb. I begge tilfeller bør man absolutt gjøre det beste ut av egen situasjon.

Forståelsen og empatien med at det kan være vanskelig for noen, og vanskeligere for noen enn det har vært for meg, synes å stoppe idet vi snakker om kjønn for endel kvinner (mens de kan ha mye empati med alle andre grupper). Det synes jeg er rart og minner om en form for mannehat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mennene høres jo helt handikappa ut. De kan vel søke om støttekontakt, etc. 

Anonymkode: c6820...ce1

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor skrive et så langt innlegg, når du skriver en så elendig siste setning at hele innlegget ditt dermed er meningsløst?

Du har selvfølgelig ingen dekning for å hevde at menn generelt mener de bare skal få seg noe, det er noe du har funnet opp i ditt eget hode, og som ingen forskning hevder. 

Det er ikke slik at fordi du er kunstner, så kan du ta deg friheter i forhold til hva som er sannhet og løgn. 

Men det er mitt inntrykk av menn jeg KJENNER. Hva ukjente menn sier og gjør, har jeg ikke peiling på. Min erfaring er at menn forventer at dama "tar dem som de er". 

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Menn som ønsker seg en partner, og ikke en ekstramamma og ei knulledokke, og vil prioritere dette får seg dame. Damer er faktisk ikke interessert i å være mamma, støttekontakt, hore, hushjelp og prosjektleder for en voksen mann. Den som trenger dette får ta kontakt med bistandsavdelingen i kommunen og sørge for en god internettlinje. 

Jepp. Min mann er selvstendig, kjærlig og omsorgsfull. Eksen brukte meg som støttekontakt, hushjelp og fast tilgang til sex. Så sluttet han å ha sex med meg også, og da forsto jeg ikke lenger poenget med vår relasjon. Støttekontakt via kommunen er betalt stilling, så jeg kunne like gjerne bli ansatt som det og fått betalt for disse oppgavene.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er det antagelig, men det kan nok være varierende årsaker. En kvinne gav for et par sider siden uttrykk for at det var bra at de 5% av menn som tjener minst ikke får formert seg (72% av dem er barnløs).

Mange notorisk single menn har ett eller flere av: upene, overvektige, usikre på seg selv (potensielt pga manglende suksess), fattige, lavt utdannet, problemer med psyke eller rus, etablert et sted med underskudd på kvinner…

Noen av disse kan man gjøre noe med selv. En arbeidsledig mann kan prøve å finne seg jobb. En arbeidsledig muslim kan også prøve å finne seg jobb. I begge tilfeller bør man absolutt gjøre det beste ut av egen situasjon.

Forståelsen og empatien med at det kan være vanskelig for noen, og vanskeligere for noen enn det har vært for meg, synes å stoppe idet vi snakker om kjønn for endel kvinner (mens de kan ha mye empati med alle andre grupper). Det synes jeg er rart og minner om en form for mannehat.

Legg merke til, EN kvinne. Mot hvor mange menn? Jeg er imot alt penge snakket.

Men liker hvordan menn det gjelder syns synd på segselv i alle situasjoner hvor kvinner kritiserer, men faktisk aldri og heller da beskytter all kritikken menn kommer mot kvinner om. ??

Hva har du å si til det? Er kvinner utgått på dato som 30 åringer? En stor prosendel av kvinner i denne samtalen meg inkludert får høre vi er som sur melk, men jeg ser ikke dere menn prøve å hente inn eller føle samvittighet ovenfor at vi kan ha sørget mye i 20 årene hvor vi skulle nytt livene våre. 

Jeg bruker å ha video eller lyd dagbok istede for dagbok for orker ikke skrive, å har flere hvor jeg gråter over leder og hvor slemme menn er her inne og andre steder på nett. Det har vært veldig tøfft. Men vi blir bare bedt om å bry oss om menn mer av disse sosialt avstumpede individene som forklarer oss våre liv sitede for å spørre og rett og slett til oss proklamerer vår verdi og da helst vår mangel av den.

Kvinner er også slemme, men menn er langt ifra uskyldige nok til å sitte her å hate kvinner, når dere er like om ikke mer syke i hodet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Unnskyld meg, men sliter du med leseforståelsen? Det som ble sagt for noen sider siden er at dersom du sliter med avhengighet, alvorlig psykiske problemer osv så bør man vurdere om man faktisk er i stand til å få barn - uavhengig om du er kvinne eller menn. Å ha et barn koster faktisk penger, krever faktisk ressurser som kjærlighet, respekt, omsorg. 

Barn er faktisk ikke et leketøy, men et levende menneske. At det liksom skal være mannehat å si.. 😂 Noen ganger så lurer jeg virkelig på hva dere menn sitter og sier når dere fyrer av dere sånt pisspreik på nettet, om det virkelig er så tomt i topplokket som dere faktisk gjør uttrykk for.

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du står selvsagt fritt til å kritisere Thuen med personlige anekdoter, forskning eller teoretiske betraktninger? Hvem har sagt at du bare må godta det han sier?

Uavhengig av om Thuen har rett eller feil (og om du har forstått essensen i det han legger ut), rettferdiggjør vel ikke det å hate unge menn som ikke forstår seg på kvinner, å godte seg over deres misere?

Hvem er det som godter seg over hva? Du virker som sliter med å lese hva som blir sagt og bare lager deg masse fantasier i hodet.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

👏 dette! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Legg merke til, EN kvinne. Mot hvor mange menn? Jeg er imot alt penge snakket.

Men liker hvordan menn det gjelder syns synd på segselv i alle situasjoner hvor kvinner kritiserer, men faktisk aldri og heller da beskytter all kritikken menn kommer mot kvinner om. ??

Hva har du å si til det? Er kvinner utgått på dato som 30 åringer? En stor prosendel av kvinner i denne samtalen meg inkludert får høre vi er som sur melk, men jeg ser ikke dere menn prøve å hente inn eller føle samvittighet ovenfor at vi kan ha sørget mye i 20 årene hvor vi skulle nytt livene våre. 

Jeg bruker å ha video eller lyd dagbok istede for dagbok for orker ikke skrive, å har flere hvor jeg gråter over leder og hvor slemme menn er her inne og andre steder på nett. Det har vært veldig tøfft. Men vi blir bare bedt om å bry oss om menn mer av disse sosialt avstumpede individene som forklarer oss våre liv sitede for å spørre og rett og slett til oss proklamerer vår verdi og da helst vår mangel av den.

Kvinner er også slemme, men menn er langt ifra uskyldige nok til å sitte her å hate kvinner, når dere er like om ikke mer syke i hodet.

Ingen har sagt det han påstår. Det er bare han som ikke klarer å forstå hva som blir skrevet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å generalisere veldig: Menn må bli bedre. Hører mange vil ha en tradwife, men de mener kun hjemme. Hun skal fortsatt tjene sine egne penger, helst i en 100% stilling. Hvem er interessert i det? Og menn vil ikke ha barn, men vil ha en «mamma» som gir de sex. 
Vil man ikke dele på oppgavene både i og utenfor hjemmet, så vil jo ikke kvinner være i et forhold. Da er det bedre å være singel. Og kvinner er jo lykkeligst som singel (antageligvis derfor?) 

Dessuten virker det som om menn på 40++ mener at de skal ha noen i 20 årene. Hun skal være slank og vakker, mens han selv har selvfølgelig forfalt som kvinner på sin egen alder.

Anonymkode: 6bd0f...f21

Dette! Det er ikke noe rart at kvinner går drittlei.. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 time siden):

Man skal synes synd på disse "unge ensomme menn", mens det samtidig er helt greit at de samme mennene snakker nedsettende om kvinner...

Nei det finnes ikke greitt all denne skittkastingen begge veier.

Folk som burde være voksne oppfører seg som barneskolebarn enkelt og greitt.

Kjønnene burde bygge hverandre opp og spesiellt menn burde bygge kvinner opp isteden for å ødelegge selvfølelsen deres og gjøre de usikre på egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at når alle kvinnene som har valgt bort disse mennene er ferdig med å løpe etter menn over sitt nivå som ikke vil ha forhold med dem sitter de også igjen og sliter med å finne noen. Fordi de har fått er forvaklet syn på hva de «fortjener». 

Anonymkode: 9ad57...46a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi at når alle kvinnene som har valgt bort disse mennene er ferdig med å løpe etter menn over sitt nivå som ikke vil ha forhold med dem sitter de også igjen og sliter med å finne noen. Fordi de har fått er forvaklet syn på hva de «fortjener». 

Anonymkode: 9ad57...46a

Menn er så uappetittelige på nett at jeg orker ikke en gang date å risikere å møte noen som dette. Vil ikke møte alle de sårende meningene om at jeg er for gammel, stygg for x antall grunner menn forklarer spesifikt og kroppslig, og attpåtil ikke virker noe koslige å bruke tid med fra starten av. De ser så sjelden andre. 

Jeg er skremt bort fra å tro kjærligheten er greit å finne. Å kommer aldri til å se etter bare sex med så syke mennesker. Er lei meg, men er ikke lei meg for å ikke ha alle disse mennene jeg har sett snakke, de er jeg evig taknemmelig for å slippe å møte personlig.

Jeg er lei meg fordi mannen jeg drømmer om kanskje ikke eksisterer. Eller at jeg ikke tørr å lete etter han.

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...