Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Regner med de aller fleste har fått med seg at kvinner har krav. Det har både vært på tv, i aviser og nærmest daglig snakk om dette på kg. Jeg anser at kvinner i like stor grad har evnen til å tenke rasjonelt og logisk, men kan ta feil. Om det så er penger, utdannelse, stilling osv så er dette helt vanlige krav kvinner har til menn. Selv om ikke alle kvinner har dette. Det er en akseptert sannhet at kvinner på generell basis søker oppover, minimum sidelengs.

Da argumenterer jeg for at menn det da ikke er så rart at mange menn kjenner at de også har krav. Og det er langt vanligere at menn foretrekker en med få partnere, like mange partnere, fra før av fremfor mange. Og at dette også fortjener å være en akseptert sannhet på lik linje.

I utgangspunktet tenker jeg begge parter er urimelige, for begge parter forventer av den andre noe de ikke forventer av seg selv. Rimelig hadde vært om kvinner søkte sidelengs eller nedover, og menn søkte sidelengs eller oppover (flere partnere enn han selv). Men så er vi visst ikke slik, for vi forventer likt eller mer fra en partner enn vi forventer av oss selv, kun det beste er godt nok.

Og dette er igjen med på å gjøre oss veldig uattraktive for hverandre. 

Anonymkode: 95593...81d

Og her handler det om hvordan man ser på det. Du åpner en avis og ser en 20 år gammel jente uttale seg om noe. Ok, så da er alle 20 år gamle jenter sånn som denne damen? Du åpner en avis og ser en influenser si noe, så hva da? Da er alle kvinner sånn som henne? Hvor er respekten og forståelsen om at hvert menneske er et individ? Hvert menneske fortjener å bli behandlet med respekt, omsorg og tillit for den personen de er. Ikke lag deg fantasier oppi hodet om hvordan en person er ut i fra hva du ser på TV. 

Finn noen som passer sammen med deg, som gjør deg godt i livet, som du klikker med, møt mennesker med respekt, med omsorg, bli kjent med dem for den de er. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg måtte sikkert være begeistret av at jeg som 19-åring fikk interesse fra en 70 år gammel mann i fylla. Det var KUN mine høye standard og kravstorhet som gjorde at jeg ikke fikk meg kjæreste, jeg kunne jo bare bli sammen med ham!

Anonymkode: 3bc37...dd8

Ikke minn meg på den tiden der. Jeg er så glad for at jeg er voksen nå og at jeg kan få gå i fred på gata. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du i det hele tatt lest innlegget du svarer på?

Som jeg skrev så har ofte disse mennene heller ikke noe venner og nettverk utenom romantiske forhold. Så jo de er totalt skviset ut av samfunnet.

Og jeg skrev heller ikke at det legitimerer vold, men at det å bli sinnt eller voldelig kan være en naturlig konsekvens av det å bli totalt isolert og hatet av hele samfunnet. På samme måte som at man ikke burde være overasket om en hund blir agressiv hvis den er mishandlet, eller er blitt forlatt alene på gata i lang tid så burde man ikke bli overasket av at mennesker reagerer på liknende måter.

Anonymkode: 54818...7c8

Å bli «totalt isolert og hatet av hele samfunnet» (sic) er en ting. Men dette er ikke en diskusjon om Anders Breivik eller andre forvaringsdømte.

Vi snakker om menn som ikke får pult. Man er ikke «totalt isolert og hatet av hele samfunnet» fordi man ikke får pult. Det er heller ikke slik at alle som ikke får pult er uten nettverk (familie, jobb, venner) og er skviset ut av samfunnet.

Argumentasjonen din passer bedre på massedrapsmenn en på menn som ikke får pult.

Anonymkode: 9626d...cdd

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke komme på en eneste venninne som noen gang har uttalt at de ser etter «sosioøkonomisk status» hos menn.

Selv er jeg høyere utdannet en min mann og tjener noe mer en min mann. Det samme gjelder for flere av mine venninner også.

Det er liksom litt andre kvaliteter og egenskaper som er relevante 😊

Norske kvinner greier seg helt selv økonomisk. 

Kjenner heller ingen som har rikdom som krav til en mann. At han er økonomisk ryddig er nok viktig for de fleste. 

Tror noen menn ser for mye på amerikansk tv og blander sammen kulturene. Kvinner i Norge trenger ikke økonomisk støtte av en partner for å få gå hjemme med barnet sitt mer enn 3 uker. Det koster heller ikke 200 000 å føde på sykehus her i Norge. Amerikanske kvinner stiller helt andre krav, fordi de må. Epidural koster rundt 30000 i USA. Har ikke mannen råd til å la kona gå hjemme, begynner babyen i barnehagen ved 6 uker. 

Anonymkode: 272d5...0af

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enhver kvinne kan få en partner bare hun legger ut en profil på et dating sted. Uansett alder, vekt, osc. Det er bare snakk om hun syns matchene er gode nok for henne.

For menn derimot er det mange som faktisk ikke få en eneste match eller forespørsel (bortsett fra svindlere og prostituerte). For menn er det altså ofte ikke snakk om at de er for kresene, men at de over hodet ikke har noe muligheter.

Og det er et samfunnsproblem fordi menn som blir skviset ut av samfunnet (de samme mennene har ofte få eller ingen venner eller nettverk heller) naturlig nok blir frustrerte som igjen kan føre til sinne mot andre, vold, osv. Vi gir støttekontakter til funksjonshemmede, og eldre. Men for disse mennene er det heller ikke noe slikt tilbud. De blir altså totalt sosialt isolert, og på toppen av det hele er de hatet av hele resten av samfunnet og skjelles ut som "incells", osv. Og hele det offtentlige, media, osv. omtaler dem som et problem og som voldelige, kvinneundertrykkere, osv.

Kvinner og menn som sliter med sosiale koder, selvtillit og gjerne har falt i offer rollen. De faller utenom, de skaper ikke kontakt og gir fra seg negative indikasjoner på at de gjerne ikke er den beste matchen for et forhold. 

Det er verken den ene eller den andre kjønnet sitt feil. Men de trenger gjerne profesjonell hjelp eller andre sunne arena for å komme ut av en dårlig sirkel.  Utvikler de hat syn mot det motsatte kjønn og aggression mot dem,  blir de gjerne kalt incel eller bitch,  reflektert tilbake på deres oppførsel og holdning. 

Er man bare snill, rolig, sjenert individ så er det jo det at ingen banker på døren din eller sitter å venter på at du skal synes. Så det å bryte litt opp å tørre litt kan hjelpes med speed date og andre arenaer for å treffe andre. 

Ensomhet er vanskelig, men ingen kan gjøre noe med uten om deg selv. Finnes grupper på grupper som legger opp til at det skal være lavterskel på treffe andre. 

At menn bruker dette som unnskyldning for å bedrive vold har kanskje mer alvorlige problemer enn bare mangel på partner. 

Tenk over om det virkelig er alle andre sin feil at du ikke blomstrer på markedet av kåte frustrerte og felles ensomme.  

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner får hele tiden høre at det er negativt med høy "body count"(🤮), at vi er skitne horer osv hvis vi har ligget med mer enn 4-5 stykker (eller færre enn det også, hvis partneren har lavere antall).

Men vi ligger jaggu meg FOR LITE rundt, akkurat samtidig! Kan noen fortelle nøyaktig hva vi skal gjøre snart? Skal vi ligge med absolutt alle menn, eller skal vi ikke ligge med noen?? HALLO?? :rope:

Det riktige svaret her er vel "flest mulig kvinner skal ligge med MEG og ingen andre". Og av en eller annen grunn går ikke det regnestykket helt opp.

Anonymkode: bf207...cac

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du i det hele tatt lest innlegget du svarer på?

Som jeg skrev så har ofte disse mennene heller ikke noe venner og nettverk utenom romantiske forhold. Så jo de er totalt skviset ut av samfunnet.

Og jeg skrev heller ikke at det legitimerer vold, men at det å bli sinnt eller voldelig kan være en naturlig konsekvens av det å bli totalt isolert og hatet av hele samfunnet. På samme måte som at man ikke burde være overasket om en hund blir agressiv hvis den er mishandlet, eller er blitt forlatt alene på gata i lang tid så burde man ikke bli overasket av at mennesker reagerer på liknende måter.

Og da jobber man med seg selv. Man beveger seg fremover og jobber mot et mål. Hva kan man gjøre for å komme ditt man ønsker seg i livet? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat dette er noe jeg ikke ser i virkeligheten. Det gir ikke gjenklang hverken på mitt arbeidssted, hos mine venner eller familie.

Dette er ting jeg kun ser skrevet på KG og da skrevet av menn😅

Jeg kjenner ingen som har et krav om at mannen må tjene mer, ha høyere utdannelse  og stilling en dem selv😊

La meg legge til. At om så er tilfelle, så er det ikke noe galt i det. Det er ikke feil eller galt å ha krav. Jeg bare ser ikke det du nevner i det virkelige liv.

Jeg har derimot opplevd menns krav til kvinners seksuelle historikk. Da jeg fikk spørsmålet, så avsluttet jeg/datet ikke han igjen. Om mine 4 partnere var innenfor er irrelevant.  En mann som spør om slik er uaktuell for meg. På samme måte hadde han stått fritt til å avslutte med meg om jeg spurte hvor mye han tjente.

Nei, i det virkelige liv dater du menn, og jeg dater kvinner. Og jeg er absolutt villig til å både tro og høre på kvinners opplevelse av å date menn. Synd kvinner ikke er villig til å høre eller tro menns opplevelse med å date kvinner. Men det er virkelig ikke noe nytt eller overraskende.

Selv har jeg blitt dumpet fordi jeg gav meg med bachelorgrad. For flaut å være med en som ikke hadde master. Men jeg vet jo ingen kvinner vil tro meg. Og jeg vet om flere menn som blir både dumpet og avvist av ulike grunner under samme sjanger. Kvinners virkelighet er nok veldig annerledes menns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er et samfunnsproblem fordi de folk generelt ikke trives som tapere. Konsekvensen er at de kaster oppmerksomhet, stemmer og penger etter folk som Trump, Rogen og Tate, eller går helt av skaftet som Matapour, Breivik og skoleskyterne. Dette taper ALLE på, så ingen er tjent med å bare be de som faller utenfor å finne seg i det.

Anonymkode: 993bc...a56

Men hvorfor skal kvinner finne seg i at de har lavere markedsverdi når de har bikket 30? Mens vi skal synes synd på "ufrivillig" single menn som ikke har sjans på de yngste og flotteste jentene, for å sette det på spissen?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er vel litt samme greia som at da jentene gjorde det dårligere enn guttene på skolen, var det ikke noe problem (i alle fall ingen som sa at det var det), mens da jentene begynte å gjøre det bedre, ble det plutselig et problem...

Anonymkode: 31ff0...c7c

Symptomatisk for KG, så blir altså dette innlegget ''tomlet'' til topps.

Det du skriver er fullstendig feil, en viktig del av kvinnekampen var en skole bedre tilpasset jenter, og det er og har vært utdanninger hvor kjønnskvotering foregår. Skolen og utdanningsfeltet er i dag mye mer på jenters premisser, enn motsatt.

En ting er at det du har skrevet er løgn, langt verre at mange tydeligvis godtar løgnen. Skremmende likt Trump og hans følgere.

Anonymkode: 44968...327

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner får hele tiden høre at det er negativt med høy "body count"(🤮), at vi er skitne horer osv hvis vi har ligget med mer enn 4-5 stykker (eller færre enn det også, hvis partneren har lavere antall).

Men vi ligger jaggu meg FOR LITE rundt, akkurat samtidig! Kan noen fortelle nøyaktig hva vi skal gjøre snart? Skal vi ligge med absolutt alle menn, eller skal vi ikke ligge med noen?? HALLO?? :rope:

Det riktige svaret her er vel "flest mulig kvinner skal ligge med MEG og ingen andre". Og av en eller annen grunn går ikke det regnestykket helt opp.

Så mange som det har blitt sagt her inne at de vil ha unge, fine damer fordi at de har ikke bagasje. Som om menn i 30-årene ikke har en eller annen bagasje :himle: 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, i det virkelige liv dater du menn, og jeg dater kvinner. Og jeg er absolutt villig til å både tro og høre på kvinners opplevelse av å date menn. Synd kvinner ikke er villig til å høre eller tro menns opplevelse med å date kvinner. Men det er virkelig ikke noe nytt eller overraskende.

Selv har jeg blitt dumpet fordi jeg gav meg med bachelorgrad. For flaut å være med en som ikke hadde master. Men jeg vet jo ingen kvinner vil tro meg. Og jeg vet om flere menn som blir både dumpet og avvist av ulike grunner under samme sjanger. Kvinners virkelighet er nok veldig annerledes menns

Men hvilke damer gikk du etter da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det synes du er vanskelig å svare på???!? 

Selvfølgelig skal du bare ligge med de du vil. Men om du ikke får deg en mann, eller bare finner menn som utnytter deg, så bør du gå i deg selv og finne ut om det du holder på med er riktig strategi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke minn meg på den tiden der. Jeg er så glad for at jeg er voksen nå og at jeg kan få gå i fred på gata. 

Jepp! Jeg er heldigvis ganske stygg, så slipper masse innpåsliten oppmerksomhet av menn som burde ha hatt selvinnsikt til å la være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det synes du er vanskelig å svare på???!? 

Selvfølgelig skal du bare ligge med de du vil. Men om du ikke får deg en mann, eller bare finner menn som utnytter deg, så bør du gå i deg selv og finne ut om det du holder på med er riktig strategi. 

Hun spør ikke om dette. Hun spør om hvorfor det TALLMESSIG vil gå opp, hvis alle menn skal ha tilgang til tilfeldig sex, gjerne med flere damer, mens damer skal holde seg til svært få menn, og ha sex i forhold. Dere vet faen ikke hva dere selv vil!

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal vi se? Skal vi drive med sympati-lister over hvor synd det er på meg for å bli dumpet? Tror du at du er den eneste her i verden som har blitt dumpet en eller annen idiotisk grunn? Jeg har fått negative tilbakemeldinger flere ganger for at jeg ikke har høyere utdanning, men jeg setter meg da ikke ned og griner for det. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jepp! Jeg er heldigvis ganske stygg, så slipper masse innpåsliten oppmerksomhet av menn som burde ha hatt selvinnsikt til å la være.

Ey. La oss nyte den freden vi får! ❤️:D 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (21 timer siden):

En skal være bra langt ute på den feministiske venstresiden for å påstå at horder av unge ensomme menn ikke er et samfunnsproblem.

Man skal synes synd på disse "unge ensomme menn", mens det samtidig er helt greit at de samme mennene snakker nedsettende om kvinner...

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jo, mange gjør. 

Men det dropper nok mer om de legaliserer prostitusjon.

Anonymkode: 13c04...055

Å kriminalisere prostitusjon og dop er det som har ført til at kriminalitet øker. Det ble farligere for sexarbeidere i 2009. Heldigvis er vi nær legalisering og dermed mer kontroll. 

Anonymkode: 7fc39...9b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun spør ikke om dette. Hun spør om hvorfor det TALLMESSIG vil gå opp, hvis alle menn skal ha tilgang til tilfeldig sex, gjerne med flere damer, mens damer skal holde seg til svært få menn, og ha sex i forhold. Dere vet faen ikke hva dere selv vil!

Og jeg svarer ikke det du trodde jeg svarte. Jeg skrev at selvfølgelig skal hun ligge med hvem hun vil. Om det tallmessig går opp er ikke hennes problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...