Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

:klappe: Veldig enig! I tillegg, som jeg personlig har erfart på tinder, er at du får mye av den der "Jeg er ikke interessert i et forhold nå" for så at de blir rasende over at jeg ikke er interessert i å møtes igjen eller at jeg da ikke interessert i å komme hjem til dem for å se på film. Jeg sa at jeg er interessert i et forhold, har ikke noe interesse av noe annet, men det der evige bullshitet om sex som de tror de er noe spesielt og jeg da skal gjøre et unntak for dem. 

Anonymkode: 773da...75a

Eller at du går på date med dem og forklarer dem at du kun har sex i forhold - men de tror at bare de betaler nok eller skjenker deg full så vil du ombestemme deg, for det gjør visst alle damer - og så blir de sure når de forstår at man faktisk mente det man sa :D 

Anonymkode: a7b4f...bbd

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du ser at dette ikke er ulikt hva mange kvinner holder på med? Man er bare opptatt av ulike ting. Så er det heller ikke slik at alle kvinner og menn har denne holdningen heller. Men for å illustrere, 

Mange kvinner ønsker blant annet høyere sosioøkonomisk status enn de selv har. De forventer at menn for eksempel tjener mer enn dem. Hvordan blir det da annerledes om en mann forventer mer dydighet enn man selv har? 

Det er veldig forvirrende å følge denne drakampen. Jeg tenker jo at det er rett og rimelig da at om en kvinne krever en mann som er mer bemidlet enn henne selv, så kan en mann fint kunne kreve at hun har hatt færre partnere enn ham selv. 
og dette gjelder jo på alle områder. 

- Kan en dame spørre om en manns høyde, så kan en mann spørre om en kvinnes vekt

- Om en dame spør hvor mye en mann tjener, kan en mann spørre hvor mange hun har ligget med

Om en dame spør om noe som er viktig henne, så må en mann kunne spørre om det som er viktig for ham

Dette tror jeg man begynner å bli ganske trøtt av. At det er frekt og dobbeltmoralsk når en mann stiller spørsmål, men helt på sin plass når kvinner stiller spørsmål.

Anonymkode: 95593...81d

Men kvinner er ikke så opptatt av sosioøkonomisk status som du innbiller deg. En haug av menn med vanlige jobber og vanlig inntekt er gift og har barn. Menn med kun fagbrev er gift og har barn. De fleste kvinner har ikke så strenge krav som du påstår.

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enhver kvinne kan få en partner bare hun legger ut en profil på et dating sted. Uansett alder, vekt, osc. Det er bare snakk om hun syns matchene er gode nok for henne.

For menn derimot er det mange som faktisk ikke få en eneste match eller forespørsel (bortsett fra svindlere og prostituerte). For menn er det altså ofte ikke snakk om at de er for kresene, men at de over hodet ikke har noe muligheter.

Og det er et samfunnsproblem fordi menn som blir skviset ut av samfunnet (de samme mennene har ofte få eller ingen venner eller nettverk heller) naturlig nok blir frustrerte som igjen kan føre til sinne mot andre, vold, osv. Vi gir støttekontakter til funksjonshemmede, og eldre. Men for disse mennene er det heller ikke noe slikt tilbud. De blir altså totalt sosialt isolert, og på toppen av det hele er de hatet av hele resten av samfunnet og skjelles ut som "incells", osv. Og hele det offtentlige, media, osv. omtaler dem som et problem og som voldelige, kvinneundertrykkere, osv.

Anonymkode: 54818...7c8

Ja, selvfølgelig, så er det dette hatet som dere menn må spre. Om en kvinne har lyst på en mann som er snill, hyggelig, respektfull mot henne så er hun kravstor, dum, en forbanna ku. Herregud, tenk at kvinner kan faen være så dumme og kreve noe sånt, selvfølgelig så er hun problemet dersom i det hele tatt skulle forsøke å ymte frempå noe sånt.. Det burde være forbudt og hun burde holde kjeft, burde ikke kreve en shit for sånt skal ikke kvinner gjøre. Må bare ta det man får.. Om han slår henne dårlig, så uff, ja, men da valgte hun han så da kan hun bare takke seg selv.. Kan liksom ikke gjøre noen fornøyd.. Enten så får man kjeft for å velge noen som er jævlig mot deg eller så får man kjeft for å velge bort mennesker som er ufine mot en. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Enhver kvinne kan få en partner bare hun legger ut en profil på et dating sted. Uansett alder, vekt, osc. Det er bare snakk om hun syns matchene er gode nok for henne.

For menn derimot er det mange som faktisk ikke få en eneste match eller forespørsel (bortsett fra svindlere og prostituerte). For menn er det altså ofte ikke snakk om at de er for kresene, men at de over hodet ikke har noe muligheter.

Å ikke matche med noen på Tinder er ikke å bli skviset ut av samfunnet eller legitimerer ikke vold.

Jeg har aldri hatt Tinder eller noen som helst annen app. Å møte noen, date, kjæresterelasjoner osv har aldri vært noe problem bare fordi jeg ikke har vært på Tinder.

Anonymkode: 9626d...cdd

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Eller at du går på date med dem og forklarer dem at du kun har sex i forhold - men de tror at bare de betaler nok eller skjenker deg full så vil du ombestemme deg, for det gjør visst alle damer - og så blir de sure når de forstår at man faktisk mente det man sa :D 

Anonymkode: a7b4f...bbd

"Åh herregud, mente du virkelig det du sa? Ja, men jeg er så fin og flott, du kan gjøre et unntak for meg." Som om jeg ikke har hørt det pisset utallige ganger før. Jeg hadde en som skjelte meg ut fordi jeg sluttet å ta kontakt med han, etter han sa at han ikke ønsket seg noen for jeg hadde da presisert hva jeg var ute etter. Skulle vi ikke date lengre? Skulle vi ikke møtes lengre? Nei, det klarte han ikke forstå. Han likte jo så godt og være sammen med meg, men han ville ikke være i et forhold nå. :himle: 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Åh herregud, mente du virkelig det du sa? Ja, men jeg er så fin og flott, du kan gjøre et unntak for meg." Som om jeg ikke har hørt det pisset utallige ganger før. Jeg hadde en som skjelte meg ut fordi jeg sluttet å ta kontakt med han, etter han sa at han ikke ønsket seg noen for jeg hadde da presisert hva jeg var ute etter. Skulle vi ikke date lengre? Skulle vi ikke møtes lengre? Nei, det klarte han ikke forstå. Han likte jo så godt og være sammen med meg, men han ville ikke være i et forhold nå. :himle: 

🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Min erfaring på dette her er at dette er noe som menn tenker over og er veldig opphengt i - på mange måter så har jeg inntrykk av at mange menn baserer seg sin egen verdi på dette og tror at det er noe som mange kvinner er veldig opptatt av, men de fleste kvinner gir faen i.  Selvfølgelig, så har de noen som er veldig, veldig opptatt av det, men om du har havnet i de kretsene der du bare finner seg kvinner som tenker at du er en fin lommebok så er det på tide å finne seg en ny krets og kanskje revurdere litt hvordan du kommer i kontakt med mennesker. Jeg husker jeg traff en mann som snakket mye om at kvinner bare ønsket  han for lommeboken hans, men samtidig så snakket han hele tiden om hvor rik han var, hvor bemidlet han var, hvor mye han sto på og sparte, hvor flink han var med penger, hvor mye han spanderte og ga til andre. Munnen hans gikk i et kjør om penger.. Han hadde basert hele livet sitt på penger.. for ordens skyld, så er jeg mer bemidlet enn han. Og da når du holder på sånn så skremmer du vekk andre og lander der at du tiltrekker deg det som du tror du er. 

Regner med de aller fleste har fått med seg at kvinner har krav. Det har både vært på tv, i aviser og nærmest daglig snakk om dette på kg. Jeg anser at kvinner i like stor grad har evnen til å tenke rasjonelt og logisk, men kan ta feil. Om det så er penger, utdannelse, stilling osv så er dette helt vanlige krav kvinner har til menn. Selv om ikke alle kvinner har dette. Det er en akseptert sannhet at kvinner på generell basis søker oppover, minimum sidelengs.

Da argumenterer jeg for at menn det da ikke er så rart at mange menn kjenner at de også har krav. Og det er langt vanligere at menn foretrekker en med få partnere, like mange partnere, fra før av fremfor mange. Og at dette også fortjener å være en akseptert sannhet på lik linje.

I utgangspunktet tenker jeg begge parter er urimelige, for begge parter forventer av den andre noe de ikke forventer av seg selv. Rimelig hadde vært om kvinner søkte sidelengs eller nedover, og menn søkte sidelengs eller oppover (flere partnere enn han selv). Men så er vi visst ikke slik, for vi forventer likt eller mer fra en partner enn vi forventer av oss selv, kun det beste er godt nok.

Og dette er igjen med på å gjøre oss veldig uattraktive for hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Men kvinner er ikke så opptatt av sosioøkonomisk status som du innbiller deg. En haug av menn med vanlige jobber og vanlig inntekt er gift og har barn. Menn med kun fagbrev er gift og har barn. De fleste kvinner har ikke så strenge krav som du påstår.

Kan ikke komme på en eneste venninne som noen gang har uttalt at de ser etter «sosioøkonomisk status» hos menn.

Selv er jeg høyere utdannet en min mann og tjener noe mer en min mann. Det samme gjelder for flere av mine venninner også.

Det er liksom litt andre kvaliteter og egenskaper som er relevante 😊

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, selvfølgelig, så er det dette hatet som dere menn må spre. Om en kvinne har lyst på en mann som er snill, hyggelig, respektfull mot henne så er hun kravstor, dum, en forbanna ku. Herregud, tenk at kvinner kan faen være så dumme og kreve noe sånt, selvfølgelig så er hun problemet dersom i det hele tatt skulle forsøke å ymte frempå noe sånt.. Det burde være forbudt og hun burde holde kjeft, burde ikke kreve en shit for sånt skal ikke kvinner gjøre. Må bare ta det man får.. Om han slår henne dårlig, så uff, ja, men da valgte hun han så da kan hun bare takke seg selv.. Kan liksom ikke gjøre noen fornøyd.. Enten så får man kjeft for å velge noen som er jævlig mot deg eller så får man kjeft for å velge bort mennesker som er ufine mot en. 

Ja, jeg måtte sikkert være begeistret av at jeg som 19-åring fikk interesse fra en 70 år gammel mann i fylla. Det var KUN mine høye standard og kravstorhet som gjorde at jeg ikke fikk meg kjæreste, jeg kunne jo bare bli sammen med ham!

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke komme på en eneste venninne som noen gang har uttalt at de ser etter «sosioøkonomisk status» hos menn.

Selv er jeg høyere utdannet en min mann og tjener noe mer en min mann. Det samme gjelder for flere av mine venninner også.

Tror kanskje noen menn misforstår kravet om å ha en mann som har ting på stell med høy sosioøkonomisk status. Det de ikke skjønner er at man vil ha en mann som har orden på livet sitt. Nei han trenger ikke være rik, men det er viktig at han har kontroll på økonomien. At han ikke sløser penger på alt piss og bruker over evne og slike ting. Er ikke akkurat et urimelig krav

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å ikke matche med noen på Tinder er ikke å bli skviset ut av samfunnet eller legitimerer ikke vold.

Har du i det hele tatt lest innlegget du svarer på?

Som jeg skrev så har ofte disse mennene heller ikke noe venner og nettverk utenom romantiske forhold. Så jo de er totalt skviset ut av samfunnet.

Og jeg skrev heller ikke at det legitimerer vold, men at det å bli sinnt eller voldelig kan være en naturlig konsekvens av det å bli totalt isolert og hatet av hele samfunnet. På samme måte som at man ikke burde være overasket om en hund blir agressiv hvis den er mishandlet, eller er blitt forlatt alene på gata i lang tid så burde man ikke bli overasket av at mennesker reagerer på liknende måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel her vi stopper opp dessverre. For det blir det samme som å si at ingen menn er opptatt av hvor mange partnere en kvinne har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev så har ofte disse mennene heller ikke noe venner og nettverk utenom romantiske forhold. Så jo de er totalt skviset ut av samfunnet.

Og jeg skrev heller ikke at det legitimerer vold, men at det å bli sinnt eller voldelig kan være en naturlig konsekvens av det å bli totalt isolert og hatet av hele samfunnet. På samme måte som at man ikke burde være overasket om en hund blir agressiv hvis den er mishandlet, eller er blitt forlatt alene på gata i lang tid så burde man ikke bli overasket av at mennesker reagerer på liknende måter.

Da burde fokuset deres heller være på å prøve å få venner framfor å prøve å få kjæreste. De tror dessverre at det å få kjæreste skal redde dem. De legger allt ansvar for lykke over på en potensiell kjæreste.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er vel her vi stopper opp dessverre. For det blir det samme som å si at ingen menn er opptatt av hvor mange partnere en kvinne har hatt

De fleste menn er ikke det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man da si at en kvinne som har krav om at mannen har høyere sosioøkonomisk status også er veldig usikker og mangler emosjonell intelligens? 

Jeg er enig i at syting og klaging er veldig uattraktivt. Men dette forekommer fra begge sider. Menn klager over at de ikke får sex, og kvinner klager over at det ikke finnes noen gode menn. Og resultatet vil naturligvis bli at flere ender opp alene, om de så til slutt ønsker dette selv eller om det er ufrivillig. 

Enkelt sagt, jo flere krav man har til en partner, jo flere krav må man forvente å kunne innfri. Men om man man har en lang kravliste og et av kravene på listen er at mannen ikke skal ha en lang liste med krav. Da har man egentlig allerede tatt valget om å være alene. For krav møter krav. Des færre krav man har, des færre krav møter man.

Dette går naturligvis begge veier

De fleste kvinner dater, knuller og gifter seg med menn med lik sosialøkonomisk status som dem selv. De fleste mennesker trives best i sin klasse, med folk som opptrer som dem selv. 

Det er selvfølgelig greit at begge kjønn har preferanser, men verken kvinner eller menn kan kreve at dem av det motsatte kjønn skal tilpasse seg deres preferanser. Alle har sine preferanser og må lete etter partner som er innen dem. Man gjør det var for seg selv og ikke for det motsatte kjønn dersom man har såpass vanskelige preferanser at det utelukker de fleste muligheter. 

Ellers er det forsåvidt slik at begge kjønn har mye de samme preferanser, og kun vektlegger de ulike faktorer noe ulikt. Ikke mye engang. Ikke mer betydelig enn at vi kan si at menn TENDERER TIL å vektlegge utseende noe mer enn kvinner og kvinner TENDERER TIL å vektlegge utdanning og økonomi noe mer enn menn. Ulikhetene er likevel ikke større enn at det ikke er belegg for å hevde at menn kun bryr seg om utseende og kvinner kun om penger. Begge kjønn bryr seg om begge deler, men vekter det bare litt ulikt. 

Man bør ha høye krav til den man skal leve med og stifte familie med. Det er et seriøst valg å ta. Det finnes mange mennesker av begge kjønn som verken er godt egnet til å bli partner eller foreldre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Regner med de aller fleste har fått med seg at kvinner har krav. Det har både vært på tv, i aviser og nærmest daglig snakk om dette på kg. Jeg anser at kvinner i like stor grad har evnen til å tenke rasjonelt og logisk, men kan ta feil. Om det så er penger, utdannelse, stilling osv så er dette helt vanlige krav kvinner har til menn.

Akkurat dette er noe jeg ikke ser i virkeligheten. Det gir ikke gjenklang hverken på mitt arbeidssted, hos mine venner eller familie.

Dette er ting jeg kun ser skrevet på KG og da skrevet av menn😅

Jeg kjenner ingen som har et krav om at mannen må tjene mer, ha høyere utdannelse  og stilling en dem selv😊

La meg legge til. At om så er tilfelle, så er det ikke noe galt i det. Det er ikke feil eller galt å ha krav. Jeg bare ser ikke det du nevner i det virkelige liv.

Jeg har derimot opplevd menns krav til kvinners seksuelle historikk. Da jeg fikk spørsmålet, så avsluttet jeg/datet ikke han igjen. Om mine 4 partnere var innenfor er irrelevant.  En mann som spør om slik er uaktuell for meg. På samme måte hadde han stått fritt til å avslutte med meg om jeg spurte hvor mye han tjente.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dettte var nytt for meg, kan du vise til en undersøkelse som sier at menn ønsker kvinner med BMI under 20? Jeg har nemlig sett det motsatte. Menn vil gjerne ha kvinner med litt former, men vi kvinner tror vi må være syltynne og muskuløse for at menn skal like oss.

Anonymkode: 6fac6...2f2

Dette er jo noe som stadig påstås her inne av mannlige debattanter. Jeg trodde også menn foretrakk litt former fremfor sylslank..

Anonymkode: a1eb3...5a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

De fleste menn er ikke det

Ah, men da er alt i skjønneste orden da 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er DERES EGET VALG å ikke ha venner. Det viser seg at menn generelt er dårligere til å finne og opprettholde vennenettverk. Det kan de kun fikse selv. Tilfeldig sex en gang i året vil ikke gjøre dem mindre ensom eller skaffe dem flere venner. Sex er ikke løsningen på ensomhet!

Jeg er kvinne uten venner, og har alltid vært svært lite attraktiv for menn. Jeg er født sånn. Jeg føler ikke at hele verden hater meg, eller at jeg er isolert. Jeg går på jobb, deltar aktivt på fritidsaktiviteter og så videre. Du velger selv hvor mye du deltar i et samfunn.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

For det er kvinner som har livmor, så enkelt. Uten kvinner til mennene blir det ikke barn til de som ønsker, kvinner kan få barn når de vil (med hvem de vil) om de er friske.
Vi må få opp fødselraten i Norge (vesten/Japan), da må noen føde de barna.

Anonymkode: fc3c1...d70

Nei, kvinner kan ikke få barn når de vil ned hvem de vil. Alle kvinner kan ikke velge og vrake i bra menn.

TS

Anonymkode: a1eb3...5a0

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...