Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, og de vil jo gjerne helst ha fruktbare damer i 20-årene ... Gjenganger her i nord.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Og menn skal de selvfølgelig få lov til å ha krav, mens kvinner skal bare holde kjeft - smile - og tenke JIPPI så hyggelig at noen gidder å ta i meg. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (3 timer siden):

Det siste er isåfall en manneskapt og manneopprettholdt "status", og et issue vi kvinner på ingen måte kan gjøre noe med. Om så er tilfellet må menn ta et oppgjør med menns holdninger, verdier og hva menn tillegger status. 

Angående det første er det såpass kjent at det løser seg for veldig mange menn etterhvert at dette burde gi menn håp om lys i enden av tunnellen istedenfor å dyrke frem bitterhet. Hvilket enormt mange menn også takler godt. 

Det er ikke nødvendigvis slik at vi kvinner kan fikse menns holdninger og "regler" menn setter for å ha "status" ovenfor seg selv og andre menn. Det vi som kvinner og som samfunn kan og bør jobbe med er at færre gutter faller ut av et skolesystem som ikke fungerer godt for svært mange. Der bør vi gjøre noe. For eksempel få på plass en mulighet til mer praktisk utdanning fra tidlig i løpet for dem som ikke er godt egnet for teoretisk rettet undervisning. Samt sørge for støtte og oppfølging av dem som sliter psykisk og med ensomhet. 

Jeg kjenner to idioter som har hatt sex med svært mange kvinner. Jeg klarer ikke engang å se hvordan det skulle gi dem noe status hos oss kvinner. De faller heller ned i kategorien tullinger som aldri har vokst opp, og tross en viss tiltrekningskraft angående fulle og kåte kvinner som ønsker seg et nummer der og da er de ikke akkurat partnermateriale. 

Menn får velge sine helter og sine måleenheter på å ha status selv, men skyld ikke på kvinner når dere legger lista for slikt på noe dere generelt vil ende opp med å være en taper i forhold til. Å ha sex med flere damer enn dem rundt seg er det kun en mann i hvert miljø som kan vinne. Det blir liksom litt som om vi kvinner skulle stemple oss selv som tapere dersom vi ikke er den aller peneste blant alle rundt oss. Noen gjør kanskje det også, men det blir (også!) å lage seg et problem som egentlig ikke er der. 

Min mening er at målet burde være å finne sitt menneske i livet, for det man ser er jo at dem som gjør det har betydelig mye større trivsel i livet enn andre. Inkludert dem som har knullet mange kvinner, men ikke funnet den rette. Ensomhet et et økende problem, og tilfeldig sex fikser ikke ensomhet. 

Angående det med at tilfeldig ligging gir mest status er det fordi det for mange menn er langt vanskeligere å oppnå enn forhold. Samtidig skjer det. Så jeg tror mye hadde vært løst om tilfeldig sex sluttet å være en greie. Jeg har ligget mye rundt selv så virket kanskje litt teit at jeg tar det opp, men dersom folk kun hadde hatt sex i forhold hadde vi nok ikke sett den samme ekstremismen blant unge menn. Da hadde sex også i mindre grad blitt sett på som en vare eller tjeneste, noe som hadde gagnet de aller fleste

Siden unge kvinner ofte dater eller er sammen med menn som er et par år eldre reduserer det mulighetene for jevngamle menn. Det er nok med på å forklare hvorfor så mange unge menn støtter Trump osv. Det jevner seg ut med tiden, men da blir det sånn at de seriøse mennene som finner seg kjæreste tidlig ofte ender opp med et mindre utsvevende liv enn henne, mens andre benytter muligheten til å "ta igjen" ved å ligge rundt og lure yngre kvinner

Du skriver forøvrig veldig mye fornuftig. Saklig og reflektert

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det som skader den gjennomsnittlige mannen er at kvinner blir "mettet" av å ligge rundt med attraktive menn, dermed mister de motivasjonen til å finne en partner på sitt eget nivå.

Anonymkode: 346c2...4e0

Det som skader den gjennomsnittlige mannen er menn som deg som sprer sånne løgner, sånt patetisk piss, sånt hat... Menn er virkelig sin verste fiende når det kommer til dating... Når jeg leser sånne kommentarer som dette pisspreiket her, så er det ENDA viktigere å tenke over hvem man velger som sin partner. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som skader den gjennomsnittlige mannen er menn som deg som sprer sånne løgner, sånt patetisk piss, sånt hat... Menn er virkelig sin verste fiende når det kommer til dating... Når jeg leser sånne kommentarer som dette pisspreiket her, så er det ENDA viktigere å tenke over hvem man velger som sin partner. 

hva er problemet med kommentaren? er du kanskje en av de som ligger med menn som ikke vil ha noe mer med deg å gjøre?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er menneskesynet til høyt utdannede kvinner i dagens samfunn. 

Feminismen fører til holdninger som dette, og det er viktig at menn er klar over det. 

Jeg kommer til å bruke resten av livet mitt på å påvirke unge menn slik at de aldri forsvarer dette landet i en krig med eksempelvis Russland. 

Disse kvinnene og dette samfunnet er det ikke verdt å forsvare, for de har faktisk utviklet en forakt mot menn.

Anonymkode: 83dcc...b20

Det viser seg at menn og kvinner gifter seg noen som er veldig lik dem. Dvs at rike gifter seg med rike, fattige gifter seg med fattige, lavt utdannede gifter seg med lavt utdannede. Noen ganger så skjer det at det finnes motsetninger, men det er en grunn til at ordtaket finnes med at like barn leker best. Så du kan ta det pisspreiket ditt og stappe det opp i ræva.. Herregud, jeg er så lei av de patetiske holdningene til menn på KG. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Det er et samfunnsproblem at foreldre helt åpenbart velger å oppdra sine sønner til å hate kvinner.

At mennene så forblir enslige og ikke får barn de kan videreføre denne tankegangen til er ren samfunnsgevinst. 
«Ufrivillig» single er ikke et samfunnsproblem. Det er en fordel. At de påregnelig kan velge ty til vold er et samfunnsproblem. Men nettopp fordi samfunnet antar de er villige til å ty til vold er det også til alles fordel at de aldri får partner eller barn.

Anonymkode: 49715...cef

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva er problemet med kommentaren? er du kanskje en av de som ligger med menn som ikke vil ha noe mer med deg å gjøre?

Problemet med kommentaren er at det er noe som dumme menn dikter opp som en unnskyldning fordi at de ikke får viljen sin, menn som sutrer og klager, fordi at de ikke får det som de vil. Menn som forventer å få alt servert i fanget, men så finner de ut at verden ikke fungerer sånn så istedenfor å jobbe med seg selv, istedenfor å gjøre en innsats, så lager de seg fantasier oppi hodet sitt, de setter seg ned og sutrer i offermentaliteten. Menn som det er ekstremt patetiske, ynkelige og de ødelegger gjennomsnittsmannen ved å spre sånn hat. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skader den gjennomsnittlige mannen er at kvinner blir "mettet" av å ligge rundt med attraktive menn, dermed mister de motivasjonen til å finne en partner på sitt eget nivå.

Kvinners motivasjon for å finne en kjæreste har aldri vært og kommer trolig aldri til å bli sex med en attraktiv mann. Det er en grunn for at disse mennene må late som om de er interessert i noe mer for å få tilgang til sex med dem. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt enig 

Hvem er disse attraktive menneskene som ligger rundt hele tiden

40års erfaring fra livet og møter stort sett helt vanlige mennesker, og samlivsproblemer eller relasjonsproblemer fins om du er fattig eller rik, ung eller gammel, atraktiv eller mindre attraktiv

Det jeg ser mer av er aleneboere og mindre sosialisering

Anonymkode: 9dde7...fa1

Det er bare fantasier som menn lager seg oppi hodet for å unnskylde seg selv. Det er veldig enkelt å sette seg ned i offermentaliteten og sutre over livet enn å ta ansvar, jobbe med seg selv. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det har jeg aldri sagt. Jeg illustrerer mange menns problem - de ønsker seg sex, men vil ikke at damer skal pule rundt. De ønsker seg damer som tilhører den desiderte minoriteten (unge, vakre, i nedre område for normalvekt/undervekt), uten å ha noe særlig å tilby slike kvinner utseendemessig, personlighetsmessig eller statusmessig. De overvurderer også sitt eget utseende:

https://www.forskning.no/psykologi-kjonn-og-samfunn-overvekt/menn-tror-kvinner-veier-for-mye/740662

Forstår ikke disse mennene at hvis alle kvinner blir dydige over natta, så blir mennene nødt til å gifte seg for å i det hele tatt oppleve sex?

Men du ser at dette ikke er ulikt hva mange kvinner holder på med? Man er bare opptatt av ulike ting. Så er det heller ikke slik at alle kvinner og menn har denne holdningen heller. Men for å illustrere, 

Mange kvinner ønsker blant annet høyere sosioøkonomisk status enn de selv har. De forventer at menn for eksempel tjener mer enn dem. Hvordan blir det da annerledes om en mann forventer mer dydighet enn man selv har? 

Det er veldig forvirrende å følge denne drakampen. Jeg tenker jo at det er rett og rimelig da at om en kvinne krever en mann som er mer bemidlet enn henne selv, så kan en mann fint kunne kreve at hun har hatt færre partnere enn ham selv. 
og dette gjelder jo på alle områder. 

- Kan en dame spørre om en manns høyde, så kan en mann spørre om en kvinnes vekt

- Om en dame spør hvor mye en mann tjener, kan en mann spørre hvor mange hun har ligget med

Om en dame spør om noe som er viktig henne, så må en mann kunne spørre om det som er viktig for ham

Dette tror jeg man begynner å bli ganske trøtt av. At det er frekt og dobbeltmoralsk når en mann stiller spørsmål, men helt på sin plass når kvinner stiller spørsmål.

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BMI under 20 unnskyld meg 😆 

Alle menn som ønsker det, går glipp av mange flotte kvinner da er det ikke så rart se ikke finner seg en partner.

Anonymkode: 6499b...d90

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BMI under 20 unnskyld meg 😆 

Alle menn som ønsker det, går glipp av mange flotte kvinner da er det ikke så rart se ikke finner seg en partner.

Anonymkode: 6499b...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Majer skrev (21 minutter siden):

Siden unge kvinner ofte dater eller er sammen med menn som er et par år eldre reduserer det mulighetene for jevngamle menn. Det er nok med på å forklare hvorfor så mange unge menn støtter Trump osv.

Jeg sliter litt med å se hvorfor menn i USA stemmer Trump, fordi unge kvinner dater menn som er et par år eldre?

Anonymkode: 9626d...cdd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men du ser at dette ikke er ulikt hva mange kvinner holder på med? Man er bare opptatt av ulike ting. Så er det heller ikke slik at alle kvinner og menn har denne holdningen heller. Men for å illustrere, 

Mange kvinner ønsker blant annet høyere sosioøkonomisk status enn de selv har. De forventer at menn for eksempel tjener mer enn dem. Hvordan blir det da annerledes om en mann forventer mer dydighet enn man selv har? 

Det er veldig forvirrende å følge denne drakampen. Jeg tenker jo at det er rett og rimelig da at om en kvinne krever en mann som er mer bemidlet enn henne selv, så kan en mann fint kunne kreve at hun har hatt færre partnere enn ham selv. 

- Kan en dame spørre om en manns høyde, så kan en mann spørre om en kvinnes vekt

- Om en dame spør hvor mye en mann tjener, kan en mann spørre hvor mange hun har ligget med

Om en dame spør om noe som er viktig henne, så må en mann kunne spørre om det som er viktig for ham

Dette tror jeg man begynner å bli ganske trøtt av. At det er frekt og dobbeltmoralsk når en mann stiller spørsmål, men helt på sin plass når kvinner stiller spørsmål.

Men da må du også forstå at menn, dersom de føler at dette er viktig for seg, ikke kan klage over at de er ensomme, kan ikke klage over at de er barnløse, fordi at da handler det om at kravene deres er hva det er og da må du si "ja, det er min egen skyld at jeg er SINGEL". 

For meg, som har veldig få partnere, dersom en mann spør meg om hvor mange partnere jeg har så lyser det lav emosjonell intelligens og usikkerhet, så jeg takker nei og går videre. Det er ikke noe som jeg har noe interesse av å utdype til en jeg ikke kjenner, på samme måte som jeg ikke utgir min hjemmeadresse til et menneske jeg ikke kjenner. Det er personlige detaljer om mitt liv. Enten så liker han meg for den jeg er, for det menneske jeg er, fordi at han bryr seg om meg og verdsetter det mennesket jeg er. (Og for ordens skyld for du blir gretten og grinete - så har jeg aldri spurt en mann om hvor høy han er eller hva han tjener). 

• Liker 4
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Litt av poenget er at alle har preferanser. Kvinner og menn.

Svært mange har preferanser som utelukker de som er opptatt av seksuell historikk. På samme måte har noen preferanser som gjør at en mann på 160cm er uaktuell eller en at en kvinner på 132 kilo er uaktuell.

Om jeg dater en mann som spør meg om min seksuelle historikk, så er han utenfor mine preferanser og følgelig uaktuell for meg. Om mine 4 partnere hittil i livet er innenfor eller utenfor han sine preferanser er helt irrelevant. Han har gjort seg selv uaktuell og vil aldri bli min nummer 5 uansett. 

Det er jo ikke slik at noen sine preferanser er mer dobbelmoralsk en andre sine. 
Man må finne noen med kompatible preferanser.

Som du selv sier. Man kan spørre om akkurat hva man vil, men man må forvente at ens preferanser kan gjøre deg uaktuell. Ikke noe galt eller dobbelmoralsk ved det.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da må du også forstå at menn, dersom de føler at dette er viktig for seg, ikke kan klage over at de er ensomme, kan ikke klage over at de er barnløse, fordi at da handler det om at kravene deres er hva det er og da må du si "ja, det er min egen skyld at jeg er SINGEL". 

For meg, som har veldig få partnere, dersom en mann spør meg om hvor mange partnere jeg har så lyser det lav emosjonell intelligens og usikkerhet, så jeg takker nei og går videre. Det er ikke noe som jeg har noe interesse av å utdype til en jeg ikke kjenner, på samme måte som jeg ikke utgir min hjemmeadresse til et menneske jeg ikke kjenner. Det er personlige detaljer om mitt liv. Enten så liker han meg for den jeg er, for det menneske jeg er, fordi at han bryr seg om meg og verdsetter det mennesket jeg er. (Og for ordens skyld for du blir gretten og grinete - så har jeg aldri spurt en mann om hvor høy han er eller hva han tjener). 

Kan man da si at en kvinne som har krav om at mannen har høyere sosioøkonomisk status også er veldig usikker og mangler emosjonell intelligens? 

Jeg er enig i at syting og klaging er veldig uattraktivt. Men dette forekommer fra begge sider. Menn klager over at de ikke får sex, og kvinner klager over at det ikke finnes noen gode menn. Og resultatet vil naturligvis bli at flere ender opp alene, om de så til slutt ønsker dette selv eller om det er ufrivillig. 

Enkelt sagt, jo flere krav man har til en partner, jo flere krav må man forvente å kunne innfri. Men om man man har en lang kravliste og et av kravene på listen er at mannen ikke skal ha en lang liste med krav. Da har man egentlig allerede tatt valget om å være alene. For krav møter krav. Des færre krav man har, des færre krav møter man.

Dette går naturligvis begge veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noe problem at menn spør. Men det er et problem når de så blir sure fordi "ingen kvinner vil ha dem", bare fordi kvinner avviser dem på grunn av spørsmålene eller viser seg å være utenfor deres preferanser. 

• Liker 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (12 timer siden):

Om vi skal lære av historien så er mengder med sinte menn farligere for samfunnet enn sinte kvinner. 

Det betyr ikke at ikke ensomhet ikke like ille på et personlig nivå. Jeg vil nok dog påpeke at der gjerne er litt ulik form for ensomhet kvinner og menn nederst på rangstigen kan føle på. De aller fleste kvinner finner menn å ha sex med, men de er ofre mindre aktuelle som partnere for noen av disse mennene de ligger med. Menn nederst på rangstigen har i praksis null mulighet for å ha sex uten å betale for det. 

Tilfeldig sex med en som ikke er interessert i deg som menneske og du ikke tenner noe spesielt på gir ikke nytelse for kvinner. Sex med menn som forfører deg og ghoster deg fordi du ikke er god nok gir ingen bekreftelse. Hva er det som gjør denne tilgangen på sex til et argument for at det er lettere å være singel «taper-kvinne» enn «taper-mann»

Spør du meg så er det å vite at menn du er interessert i kan komme til å lure deg for å då ligge med deg et like stort minus for kvinner som ingen sex er for menn.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men om du hadde spurt en mann om det, så hadde det vært greit det også. Så kan han velge om slike spørsmål gjør at du blir uaktuell for han 😊

Jeg tenker at alt av spørsmål er greit. Men man må forvente at spørsmålet kan gjøre deg uaktuell.

Jeg har selv få partnere. Jeg kunne allikevel aldri datet en fyr som spurte meg om det eller ville vite hvor mange/få. Som du sier, så viser det noen holdninger til seksualitet som gjør at han ikke ville vært kompatibel med meg.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan man da si at en kvinne som har krav om at mannen har høyere sosioøkonomisk status også er veldig usikker og mangler emosjonell intelligens? 

Jeg er enig i at syting og klaging er veldig uattraktivt. Men dette forekommer fra begge sider. Menn klager over at de ikke får sex, og kvinner klager over at det ikke finnes noen gode menn. Og resultatet vil naturligvis bli at flere ender opp alene, om de så til slutt ønsker dette selv eller om det er ufrivillig. 

Enkelt sagt, jo flere krav man har til en partner, jo flere krav må man forvente å kunne innfri. Men om man man har en lang kravliste og et av kravene på listen er at mannen ikke skal ha en lang liste med krav. Da har man egentlig allerede tatt valget om å være alene. For krav møter krav. Des færre krav man har, des færre krav møter man.

Dette går naturligvis begge veier

Kvinner som spør en mann på første date, eller tidlig i datingen, hvor mye han tjener, mangler emosjonell intelligens, ja. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...