Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du klar over at mange kvinner ikke engang ligger rundt?

Å om de gjør er det aldeles ikke bare med attraktive menn?

Dette er bare tull. Prøv for en gangs skyld å tenk nøyere gjennom disse grove påstandene. 

Anonymkode: 13c04...055

Helt enig 

Hvem er disse attraktive menneskene som ligger rundt hele tiden

40års erfaring fra livet og møter stort sett helt vanlige mennesker, og samlivsproblemer eller relasjonsproblemer fins om du er fattig eller rik, ung eller gammel, atraktiv eller mindre attraktiv

Det jeg ser mer av er aleneboere og mindre sosialisering

Anonymkode: 9dde7...fa1

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er jo legaliseringsargumentet du kommer med nå da og som jeg baserte tidligere innlegg på. 

Legalisering og bordell gjør at man kan ha større kontroll på de som selger og forsikre seg om at de ikke er utsatt for trafficking. 

Det finnes de som selger av egen fri vilje, men jeg tror de er en minoritet. 

Men dette blir veldig offtopic tror jeg.

Anonymkode: 83dcc...b20

De får ikke noe mer oversikt. Det blir bare enda vanskeligere for dem å gjøre noe, fordi handlingene er gjemt bak, det er lovlig. 

I dag har vi alt for lite ressurser og voksende problemer. Om noen som kjøper sex av ei på 12 ikke får straff forbi 5 måndner i fengsel og liten bot, hva tror du de vil gjøre i fremtiden?

De lar voldsmenn gå, de lar overgrep med bevis gå, de er bundet av lov etter lov som jobber imot at vi skal være trygge. Ikke tro at en legalisering lov vil hjelpe, den vil ikke det. Det blir bare et nytt lag av svik mot dem som trenger hjelp. Det er langt mer sårende for ei som er i fare, at folk grønncasker hennes situsjon, bagatelliserer og lyver om at hun vil, det er lov.

Se på andre land, det er forferdelig der ute. Tror du Nederland har det fint? Det er nakne damer i vinduer, dette er menensker! Det er ubegripelig hvordan de blir behandlet som objekter.

Det er bare en jobb, så for alvor behandle det som det. Menn er så ubegripelig perverse mot oss kvinner. Det er ulevelige forhold.

Jeg hater hvordan verden kan være. Folk får ikke verdig trygg behandling. De blir ikke sett. 

Norge skal aldri bli som det, vi har nok problemer. Mer politi, punktum.

Bygg fengsel. Rydd i systemer. Snakk med barn om det å bry seg om andre, slå ned på vold. Vi må rydde opp i ukultur.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har kanskje noe å gjøre med at kroppsvekt enkelt kan gjøres noe med.

Anonymkode: cc3e3...a26

Nei. BMI på 20 og lavere er i nedre område for normalvekt. Det er ikke enkelt for mange av oss å komme ned dit og bli der uten å leve i et sultehelvete hver dag. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. BMI på 20 og lavere er i nedre område for normalvekt. Det er ikke enkelt for mange av oss å komme ned dit og bli der uten å leve i et sultehelvete hver dag. 

Å det er ikke sikkert vi vil heller. Jeg er ikke noe pen når jeg er så slank, liker med selv best rundt 22 i bmi. Det fylker ut ansiktet og skjelettet mitt bedre. Får litt mer pupper og rumpe å.

Men det er min kropp, syns andre er fine som de er å må bestemme selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at "samfunns" problemet har mangen fasetter.

Mye er at ved "ensomhet" som kanskje er hovedsakelig bak 0 sex premise.

Føleser av utilstrekkelighet,mangel på mestring gir resultater i depression.

Tiltrekking mulig inn i usunt insel ,misygoni eller annet ekstrem syn/miljø for å unnskylde å ta tak i seg selv, som igjen kan øke risikoen for uønsket adferd i samfunnet som vold,trakassering, rus, ekstremisme, selvmord og terrorisme.

Problemet løses ikke med fri tilgang til sexpartnere, men med å åpne for sunnere arena for menn/gutter til å bli sett,hørt og aksepterer at selv verd ikke kommer fra andre. Og sex ikke løser problemet av dårlige karakterer, mangel på jobb eller motivasjon til å føle verdi i samfunnet. 

Jenter er flinkere å prate, gi feedback og tilpasse seg i ulike faser av livet.

Kanskje janteloven har fungert bra som både provokasjon og som tøyle, vi tar enten plass og kaster den eller lever fult ut med troen om at vi ikke kan noe eller er noen. 

Så er det jo drit skummelt å gi slipp på "gamle " rolle modeller inprentet gjennom religion og samfunns normer skapt av menn.

Skitt pomfritt, kvinner har nå snudd på flisa, skaper regler og normer tilpasset feminine egenskaper og verdier,samt mestrer menns arena i større grad. Men ta det med ro, plass og behov for alle kjønn og roller. 

Så til 0 sex mennesker, er problemet egentlig sex? 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at "samfunns" problemet har mangen fasetter.

Mye er at ved "ensomhet" som kanskje er hovedsakelig bak 0 sex premise.

Føleser av utilstrekkelighet,mangel på mestring gir resultater i depression.

Tiltrekking mulig inn i usunt insel ,misygoni eller annet ekstrem syn/miljø for å unnskylde å ta tak i seg selv, som igjen kan øke risikoen for uønsket adferd i samfunnet som vold,trakassering, rus, ekstremisme, selvmord og terrorisme.

Problemet løses ikke med fri tilgang til sexpartnere, men med å åpne for sunnere arena for menn/gutter til å bli sett,hørt og aksepterer at selv verd ikke kommer fra andre. Og sex ikke løser problemet av dårlige karakterer, mangel på jobb eller motivasjon til å føle verdi i samfunnet. 

Jenter er flinkere å prate, gi feedback og tilpasse seg i ulike faser av livet.

Kanskje janteloven har fungert bra som både provokasjon og som tøyle, vi tar enten plass og kaster den eller lever fult ut med troen om at vi ikke kan noe eller er noen. 

Så er det jo drit skummelt å gi slipp på "gamle " rolle modeller inprentet gjennom religion og samfunns normer skapt av menn.

Skitt pomfritt, kvinner har nå snudd på flisa, skaper regler og normer tilpasset feminine egenskaper og verdier,samt mestrer menns arena i større grad. Men ta det med ro, plass og behov for alle kjønn og roller. 

Så til 0 sex mennesker, er problemet egentlig sex? 

Godt skrevet, tror du treffer spikeren midt på.

Om menn kommer å sier de er ensomme uten den sex MÅ jeg få eller alle kvinner er SÅNN biten, er jeg helt sikker på at vi møter dem mye bedre 💖 

Å savne sex er også bra å si i segselv, den samtalen kan vi godt ha, kan vi ikke det? Kan ikke vi kvinner også savne til tider?

Savner at vi har litt mer dype, nære, morsomme, personlige, støttende samtaler.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (12 timer siden):

Kvinner får gjort mye seksuelt i 20 årene som mange menn må vente med til de er i 30-årene. Da har disse mennene opplevd på skjev maktbalanse i mellomtiden. De har sett at eldre menn har gjort det bedre enn de selv fordi de var eldre. Det skaper en bitterhet

En annen faktor er at sex blir sett på som det viktigste som kan skje mange menn. Å oppnå forhold eller tjene mye penger oppleves ikke som like mye "status" som å ha sex med flere damer enn de rundt seg. Så når folk klager over fattigdom kan en bare tenke seg hva disse mennene måtte føle på. Og de følelsene disse mennene føler på blir heller ikke anerkjent. De blir gjort nar av. Menn tør altså ikke si hva de virkelig føler 

Det siste er isåfall en manneskapt og manneopprettholdt "status", og et issue vi kvinner på ingen måte kan gjøre noe med. Om så er tilfellet må menn ta et oppgjør med menns holdninger, verdier og hva menn tillegger status. 

Angående det første er det såpass kjent at det løser seg for veldig mange menn etterhvert at dette burde gi menn håp om lys i enden av tunnellen istedenfor å dyrke frem bitterhet. Hvilket enormt mange menn også takler godt. 

Det er ikke nødvendigvis slik at vi kvinner kan fikse menns holdninger og "regler" menn setter for å ha "status" ovenfor seg selv og andre menn. Det vi som kvinner og som samfunn kan og bør jobbe med er at færre gutter faller ut av et skolesystem som ikke fungerer godt for svært mange. Der bør vi gjøre noe. For eksempel få på plass en mulighet til mer praktisk utdanning fra tidlig i løpet for dem som ikke er godt egnet for teoretisk rettet undervisning. Samt sørge for støtte og oppfølging av dem som sliter psykisk og med ensomhet. 

Jeg kjenner to idioter som har hatt sex med svært mange kvinner. Jeg klarer ikke engang å se hvordan det skulle gi dem noe status hos oss kvinner. De faller heller ned i kategorien tullinger som aldri har vokst opp, og tross en viss tiltrekningskraft angående fulle og kåte kvinner som ønsker seg et nummer der og da er de ikke akkurat partnermateriale. 

Menn får velge sine helter og sine måleenheter på å ha status selv, men skyld ikke på kvinner når dere legger lista for slikt på noe dere generelt vil ende opp med å være en taper i forhold til. Å ha sex med flere damer enn dem rundt seg er det kun en mann i hvert miljø som kan vinne. Det blir liksom litt som om vi kvinner skulle stemple oss selv som tapere dersom vi ikke er den aller peneste blant alle rundt oss. Noen gjør kanskje det også, men det blir (også!) å lage seg et problem som egentlig ikke er der. 

Min mening er at målet burde være å finne sitt menneske i livet, for det man ser er jo at dem som gjør det har betydelig mye større trivsel i livet enn andre. Inkludert dem som har knullet mange kvinner, men ikke funnet den rette. Ensomhet et et økende problem, og tilfeldig sex fikser ikke ensomhet. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Viktig å få provosert frem disse svarene. 

De viser seg fra sin verste side og man får bevis for de dårlige holdningene ovenfor menn. 

Anonymkode: 83dcc...b20

Mens dere viser dere fra deres beste

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn har grunnleggende problemer, og da er det alltid kvinners feil og kvinner som skal fikse det. 

Menn blir bortskjemt og mangler ansvar fra de er små, sånn generelt sett, og læres verken empati eller kontakt med egne følelser. 

I steden for å se på egen rolle og jobbe med seg selv, oppstår det hatbevegelser mot kvinner. Det er flaut, rart og veldig skremmende. 

Anonymkode: 8dcca...a13

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (11 timer siden):

Kvinner får gjort mye seksuelt i 20 årene som mange menn må vente med til de er i 30-årene. Da har disse mennene opplevd på skjev maktbalanse i mellomtiden. De har sett at eldre menn har gjort det bedre enn de selv fordi de var eldre. Det skaper en bitterhet

En annen faktor er at sex blir sett på som det viktigste som kan skje mange menn. Å oppnå forhold eller tjene mye penger oppleves ikke som like mye "status" som å ha sex med flere damer enn de rundt seg. Så når folk klager over fattigdom kan en bare tenke seg hva disse mennene måtte føle på. Og de følelsene disse mennene føler på blir heller ikke anerkjent. De blir gjort nar av. Menn tør altså ikke si hva de virkelig føler 

"Får gjort mye seksuelt"? Hva da liksom? Ha en samboer og ha sex med ham? For det er stort sett det kvinner i 20-årene gjør. Eller er single i sølibat.

Mens single menn i 20-årene lyver om hvor mange de har hatt sex med for å tekkes han ene i gjengen som faktisk ligger rundt. 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Får gjort mye seksuelt"? Hva da liksom? Ha en samboer og ha sex?

Anonymkode: 16223...972

Ja.

Anonymkode: 5a834...8f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn: vi får ikke pult.

Også menn: kvinner som har sex med flere enn 2-3, eller har one night stands, er horer og ikke kjærestemateriale.

Også menn: kvinner med BMI på 22 eller høyere er overvektige, og overvekt er turn off.

Også menn: de fleste menn foretrekker unge kvinner, er du over 30, så må du forstå at du blir utkonkurrert av lekre, unge 20-åringer.

Også menn: vi får fortsatt ikke pult. Hvorfor?

• Liker 9
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Menn: vi får ikke pult.

Også menn: kvinner som har sex med flere enn 2-3, eller har one night stands, er horer og ikke kjærestemateriale.

Også menn: kvinner med BMI på 22 eller høyere er overvektige, og overvekt er turn off.

Også menn: de fleste menn foretrekker unge kvinner, er du over 30, så må du forstå at du blir utkonkurrert av lekre, unge 20-åringer.

Også menn: vi får fortsatt ikke pult. Hvorfor?

Og kvinner er bare hyggelige, snille, uskyldige,  gode, respektfulle ❤️ i en farlig verden 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og kvinner er bare hyggelige, snille, uskyldige,  gode, respektfulle ❤️ i en farlig verden 😢

Det har jeg aldri sagt. Jeg illustrerer mange menns problem - de ønsker seg sex, men vil ikke at damer skal pule rundt. De ønsker seg damer som tilhører den desiderte minoriteten (unge, vakre, i nedre område for normalvekt/undervekt), uten å ha noe særlig å tilby slike kvinner utseendemessig, personlighetsmessig eller statusmessig. De overvurderer også sitt eget utseende:

https://www.forskning.no/psykologi-kjonn-og-samfunn-overvekt/menn-tror-kvinner-veier-for-mye/740662

Forstår ikke disse mennene at hvis alle kvinner blir dydige over natta, så blir mennene nødt til å gifte seg for å i det hele tatt oppleve sex?

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Les tråden her, så ser du at kvinner ikke er noe bedre. Blir kvalm av å se så mye dårlig holdninger ovenfor menn 

Anonymkode: 520b7...23f

Hvordan? Inntrykket jeg har er at mange kvinner er drittlei av å få høre at deres verdi baserer seg på en mann. Er du singel som kvinne så er det et deg-problem. Er du singel som mann så er det kvinner som har for høye forventninger. Du som kvinne skal ta deg av hjemmet, barna, smile pent, ha på deg sminke, ikke bli gammel (for da er du ubrukelige og stygg), kle deg pent, trene og være tynn (må for all del ikke bli feit...), må for all del ikke spise for mye men ikke for lite. Du som mann kan ta på deg en uren skjorte og bare møte opp, ta med barna til en lekeplass en gang i året og det holdes en faens parade for deg. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri sagt. Jeg illustrerer mange menns problem - de ønsker seg sex, men vil ikke at damer skal pule rundt. De ønsker seg damer som tilhører den desiderte minoriteten (unge, vakre, i nedre område for normalvekt/undervekt), uten å ha noe særlig å tilby slike kvinner utseendemessig, personlighetsmessig eller statusmessig. De overvurderer også sitt eget utseende:

https://www.forskning.no/psykologi-kjonn-og-samfunn-overvekt/menn-tror-kvinner-veier-for-mye/740662

Forstår ikke disse mennene at hvis alle kvinner blir dydige over natta, så blir mennene nødt til å gifte seg for å i det hele tatt oppleve sex?

:klappe: Veldig enig! I tillegg, som jeg personlig har erfart på tinder, er at du får mye av den der "Jeg er ikke interessert i et forhold nå" for så at de blir rasende over at jeg ikke er interessert i å møtes igjen eller at jeg da ikke interessert i å komme hjem til dem for å se på film. Jeg sa at jeg er interessert i et forhold, har ikke noe interesse av noe annet, men det der evige bullshitet om sex som de tror de er noe spesielt og jeg da skal gjøre et unntak for dem. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fatktisk hver tredje mann. 
https://www.nrk.no/ytring/en-stille-sorg-for-menn-1.14932068

Anonymkode: fc3c1...d70

De som jeg vet om som er "ufrivillig" barnløse menn over 40 år, har reist, drukket, ligget rundt som unge, så fant de ut at de skulle få barn i 40-årene og syns det er litt vanskelig å finne seg noen. De skulle jo ha noen som ikke har barn fra før av, men... en kvinne som da vil ha barn.. som de da liker og trives med. Personlig så har jeg veldig vanskelig for å ha sympati med ufrivillige barnløse menn. De skal finne seg selv også tror de at kvinner står på døren deres, den dagen de finner ut at de plutselig syns det var ok, at de kanskje har lyst på det.. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Veldig enig! I tillegg, som jeg personlig har erfart på tinder, er at du får mye av den der "Jeg er ikke interessert i et forhold nå" for så at de blir rasende over at jeg ikke er interessert i å møtes igjen eller at jeg da ikke interessert i å komme hjem til dem for å se på film. Jeg sa at jeg er interessert i et forhold, har ikke noe interesse av noe annet, men det der evige bullshitet om sex som de tror de er noe spesielt og jeg da skal gjøre et unntak for dem. 

Ja, det sto jo tydelig i profilen min at jeg kun var ute etter seriøse forhold. Likevel ble jeg kontaktet av flere menn som ønsket one night stand eller noe kort, uforpliktende - og forventet enda at JEG skulle reise land og strand til dem for å ha tilfeldig sex med dem. En av dem sendte meg dickpics, og klikket helt da jeg sluttet å svare ham etter det. Da var jeg kald, bitch, ufølsom, og "ikke rart du er singel".

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som jeg vet om som er "ufrivillig" barnløse menn over 40 år, har reist, drukket, ligget rundt som unge, så fant de ut at de skulle få barn i 40-årene og syns det er litt vanskelig å finne seg noen. De skulle jo ha noen som ikke har barn fra før av, men... en kvinne som da vil ha barn.. som de da liker og trives med. Personlig så har jeg veldig vanskelig for å ha sympati med ufrivillige barnløse menn. De skal finne seg selv også tror de at kvinner står på døren deres, den dagen de finner ut at de plutselig syns det var ok, at de kanskje har lyst på det.. 

Ja, og de vil jo gjerne helst ha fruktbare damer i 20-årene ... Gjenganger her i nord.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

«La oss se på 40 år gamle menn som tilhører toppen og bunnen i samfunnshierarkiet. De fem prosent rikeste på toppen har en barnløshet på 11 prosent, mens de fattigste fem prosentene har en barnløshet på hele 72 prosent

https://agendamagasin.no/kommentarer/menns-tilgang-pa-sex-henger-sammen-med-fattigdom/

Men hey, kanskje hvis alle landets kvinner samt oss menn med master-grad og barn gjør narr av dem så «skjerper» de seg?

Anonymkode: 29ba7...27a

Trolltunge skrev (11 timer siden):

De fattigste 5% består i stor grad av menn med diverse avhengigheter og utfordringer. Ikke særlig smart at de får barn, så dette er strengt talt som det skal være. 

Dette. Jeg håper alle, både kvinner og menn, som sliter med avhengigheter og utfordringer tenker seg nøye om før de får barn. Det er noe med at folk må forstå at barn er en livslang forpliktelse, at det krever mye av deg, både tid og ressurser. Et barn er ikke et leketøy, men et barn krever omsorg, kjærlighet, respekt, trygghet. Å argumentere på den måten som AB gjør her syns jeg er skremmende og veldig spesielt. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...