Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Slutt og snakk dritt om meddebattanter. Som brukeren spurte, og du ikke svarte på: 

Helt konkret, hva foreslår du samfunnet skal gjøre for å løse at noen menn ikke finner en partner/får sex?

Anonymkode: 9b9e9...b47

Åpne grensene for enslige kvinner under 45, så løser problemet seg selv når det er flere kvinner i forhold til menn.

Anonymkode: fc3c1...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ufrivillige single er gjerne ensomme. Dette kan føre til utenforskap, noe som også kan få konsekvenser for samfunnet. Det er først og fremst en tragedie for den enkelte, men er det mange nok går det utover mer.

Sinte menn som føler samfunnet har sviktet dem... forrige uke hadde vi et valg i USA hvor vi så konsekvensene av det. Vi har også sett det før.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slutt og snakk dritt om meddebattanter. Som brukeren spurte, og du ikke svarte på: 

Helt konkret, hva foreslår du samfunnet skal gjøre for å løse at noen menn ikke finner en partner/får sex?

En kommentar til skal du få. Mange menn opplever å feile hele livet. Sex og barnløshet er bare spikeren i kisten. Men du er ikke interessert i å utforske hva det kan skyldes? Bare interessert i å beskytte DINE rettigheter? Ikke allés rettigheter? 
Jeg synes det er skremmende at man ser på menns rettigheter som at man automatisk da må ta fra kvinners rettigheter. For siste gang, INGEN kvinner skal ha sex med noen de ikke ønsker å ha sex med. Kan vi snart komme oss forbi dette punktet nå?

Anonymkode: 95593...81d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 minutt siden):

Ufrivillige single er gjerne ensomme. Dette kan føre til utenforskap, noe som også kan få konsekvenser for samfunnet. Det er først og fremst en tragedie for den enkelte, men er det mange nok går det utover mer.

Sinte menn som føler samfunnet har sviktet dem... forrige uke hadde vi et valg i USA hvor vi så konsekvensene av det. Vi har også sett det før.

Men når vi kvinner er utenfor hva skjer da? Når vi sier vi er ensomme?

Gå på gata å si du vil ha kuk

Er så lei av dere! Jeg er ensom, hører dere jeg sutre over antall men  i Norge eller at menn er kravstore?!?! Nei jeg gjør ikke det, jeg lever mitt liv og det er det.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste Mensa-medlemmer er brødhuer.

Anonymkode: cc3e3...a26

I likhet med de fleste som stemte i USA? 

Anonymkode: d1da6...b82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eksempelvis, når begynner gutter å falle ifra? Det merkes allerede tidlig i skolealder. Hvorfor det? Og dette frafalle tiltar seg bare mer og mer med alderen. Sluttresultatet er at veldig mange menn blir ufrivillig barnløse, eller incel.

Det store flertallet menn blir ikke barnløse, og incels er en liten minoritet. 

For oss som lever i den virkelige verden så vet vi at alle typer av menn får barn og kjærester, eller for den delen tilfeldig sex for dem som liker slikt. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei jeg klarte ikke det, for kroppen min dirrer av sinne av å lese slike holdninger slik du har.

Kommer aldri til å ha en god diskusjon med noen som deg, for du har aldri hatt den fra starten av om du tenkte s det jeg gjør.

Har snakket om dette i flere år allerede og aldri opplevd noe positivt av det. Det er dere. Forhold dere til folk som individer, ikke generealiser hele verden å tro bal bla prosent billshitt. Bryt ut av den kollektive psykoser å se alle grunner til at det ikke er så dumt i virkeligheten. Om en app er problemet, er appen problemet. Å møte dfolk ansikt til ansikt er fortsatt eksisterende.

Det er så dumt. Vare dropp den føkings appen!! Å la oss gå videre med livene våre.

Anonymkode: 13c04...055

Hvilke holdninger er det som får deg så sint? At jeg vil at menn og kvinner skal ha det bra alle sammen? 
Du tar meg som en av de hatefulle, men jeg er veldig glad i damer. Men jeg er glad i mennesker generelt, og jeg ser veldig tydelig at mange menn sliter og at veldig få tar dem seriøst og synes også dem, som alle andre som sliter fortjener å bli møtt med respekt. Er det dette som gjør deg så sint?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Det store flertallet menn blir ikke barnløse, og incels er en liten minoritet. 

For oss som lever i den virkelige verden så vet vi at alle typer av menn får barn og kjærester, eller for den delen tilfeldig sex for dem som liker slikt. 

Virkelig? Om du ser deg rundt å tar med absolutt alle du kjenner over 40, hvor stor andel er barnløse menn? I nordnorge er det hver fjerde mann.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En kommentar til skal du få. Mange menn opplever å feile hele livet. Sex og barnløshet er bare spikeren i kisten. Men du er ikke interessert i å utforske hva det kan skyldes? Bare interessert i å beskytte DINE rettigheter? Ikke allés rettigheter? 
Jeg synes det er skremmende at man ser på menns rettigheter som at man automatisk da må ta fra kvinners rettigheter. For siste gang, INGEN kvinner skal ha sex med noen de ikke ønsker å ha sex med. Kan vi snart komme oss forbi dette punktet nå?

Kan du svare på det jeg spør om heller enn å finne opp ting jeg ikke har sagt? Takk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I likhet med de fleste som stemte i USA? 

Anonymkode: d1da6...b82

Nei. Hvor har du dette fra?

Anonymkode: cc3e3...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virkelig? Om du ser deg rundt å tar med absolutt alle du kjenner over 40, hvor stor andel er barnløse menn? I nordnorge er det hver fjerde mann.

Fatktisk hver tredje mann. 
https://www.nrk.no/ytring/en-stille-sorg-for-menn-1.14932068

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke mitt problem i det hele tatt. 

Anonymkode: 49137...28f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser på de menn jeg møter på cuper, juleavslutninger på skolen, på jobb... Er alle typer av menn. 

Jepp, når jeg jobbet på et sted der kvinner flyttet når dem ble 16, men "gutta" ble igjen... Så var det mye jenter fra Thailand og Russland på den tiden og sikkert en del barnløse menn. Men handlet i hovedsak om tiltaksløse menn som ikke flyttet bort fra et liv med NAV tiltak...

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Ser på de menn jeg møter på cuper, juleavslutninger på skolen, på jobb... Er alle typer av menn. 

Jepp, når jeg jobbet på et sted der kvinner flyttet når dem ble 16, men "gutta" ble igjen... Så var det mye jenter fra Thailand og Russland på den tiden og sikkert en del barnløse menn. Men handlet i hovedsak om tiltaksløse menn som ikke flyttet bort fra et liv med NAV tiltak...

Så det er mennene sin skyld at kvinner flytter? Skal alle flytte fra distriktene så de blir avfolket da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du svare på det jeg spør om heller enn å finne opp ting jeg ikke har sagt? Takk.

Jeg har gitt deg et svar, et eksempel på hvor man kan begynne å se om endringer trengs. Og det er allerede tidlig i skoleårene da man merker at frafallet allerede begynner der. Om skolen bør tilpasses på annen måte eller hva enn. Om det er slik som alltid har blitt hevdet, at jenter modnes raskere, så er det jo veldig urettferdig at man har samme de samme forventningene til gutter og jenter i et system som er likt for begge. Burde det være mer fokus på eventuelle forskjeller mellom gutters og jenters utvikling? 

Dette er et eksempel på hvordan man kan se annerledes på problemet. Jeg har ingen svar, men det er mulig å finne svar om man ønsker å finne dette ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er mennene sin skyld at kvinner flytter? Skal alle flytte fra distriktene så de blir avfolket da? 

Der var det opplagt mennenes feil at dem valgte å bli istedenfor å flytte. 

Vi mennesker har alltid flyttet rundt, ellers hadde det ikke vært et eneste menneske i Norge. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Ehe, dette handlet om par som ikke klarer å få barn og gjennomfører fertilitetsbehandling. 

Første setning forteller at en av tre var barnløse ved fylte 40, det var poenget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Åpne grensene for enslige kvinner under 45, så løser problemet seg selv når det er flere kvinner i forhold til menn.

går det ikke an å dra til det aktuelle landet selv? :P 

Anonymkode: c6820...ce1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alt jeg hører blant menn på byen og blant bekjente/venner er at de vil ha små, tynne jenter de kan løfte og slenge rundt i senga. Ettersom jeg er 178 og normalvektig blir jeg sidestilt med en elg 😛 

Anonymkode: c4850...0b5

Dette er trolig sagt av menn som aldri får seg noe.

Anonymkode: abe13...413

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...