Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er man ensom som voksen har man et ansvar for selv å ta tak i dette, det får være grenser for hva samfunnet skal være ansvarlig for. Ikke dermed sagt at man ikke kan og bør lage sosiale arenaer for å gjøre det enklere for folk å komme i kontakt med andre, men ufrivillig single menn har en lei tendens til å skylde på kvinner for at de er single. Kvinner derimot skylder typisk på seg selv om de er ufrivillig singel.

Det må også være lov å være frivillig singel, vi har nå et langt mer likestilt samfunn hvor kvinner ikke blir tvunget til å være med menn for å overleve, men kan velge en singel tilværelse. Da betyr det, naturlig nok, at en del kvinner er "tatt vekk fra markedet" og ikke er tilgjengelig for menn, noe som fører til et overskudd av menn som vil ha forhold men ikke får det. Det er ikke et problem vi som samfunn kan løse, vil kvinner være alene så må de få lov til å være alene.

Anonymkode: f409a...82b

Jeg bare lurer. Feminismen oppstod av en grunn, en stor gruppe mennesker krevde en endring. Er det ikke naivt å tro at det rent hypotetisk kunne oppstått noe som f.eks het maskulinismen? 
Man kan lukke både øyner og ører for alt man ikke liker, men det betyr ikke at det blir borte. Det er bare en tanke, hvor poenget er at det er på tide å begynne å lytte, og slutte å bagatellisere og mistro opplevelsen en voksende gruppe mennesker har av virkeligheten. Prøve å finne konstruktive løsninger..

Bare en tanke

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinner greier seg helt supert alene. Single kvinner er dokumentert de lykkeligste. Hvorfor er menn så avhengig av en kvinne for å være lykkelig?

Hva er det disse mennene mangler? Er det hysteri?

https://snl.no/hysteri 🙂

Anonymkode: 272d5...0af

Du har helt rett til at kvinner er lykkeligst alene. Men likvel er det ett samfunnsproblem at nesten 1.5 millioner mennesker bor alene. Ensomhet fører til at selvmordsraten er høy, og 70% av de som tar selvmord er menn og over 90% i fengsel er menn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bare lurer. Feminismen oppstod av en grunn, en stor gruppe mennesker krevde en endring. Er det ikke naivt å tro at det rent hypotetisk kunne oppstått noe som f.eks het maskulinismen? 
Man kan lukke både øyner og ører for alt man ikke liker, men det betyr ikke at det blir borte. Det er bare en tanke, hvor poenget er at det er på tide å begynne å lytte, og slutte å bagatellisere og mistro opplevelsen en voksende gruppe mennesker har av virkeligheten. Prøve å finne konstruktive løsninger..

Bare en tanke

Maskulinismen lever da i beste velgående de fleste steder i verden. Det har den gjort siden tidenes begynnelse.

Når begynte kvinner å få helt like rettigheter som menn? På 70 tallet? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare en tanke

Jeg hverken mistror eller bagatelliserer. At det er ensomt å være ufrivillig singel forstår jeg utmerket godt, også at det kan føles vondt å kjenne seg avvist, og valgt bort. Det jeg sier er at på tross av dette finnes det ingen løsning samfunnet kan tilby.

Det eneste måtte være at de ufrivillig single mennene (i dette tilfellet) jobber med seg selv så de blir så fantastiske partnere at de frivillig single damene heller får lyst til å være sammen med dem enn å være single. Eller at menn må finne selskap på annet sett, for eksempel ved å bli samboere med andre menn (venner), eller bli med i andre former for fellesskap (idrettslag, hobbyklubber o.l).

• Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men de fleste menn vil jo heller ha samboerskap eller uforpliktende sex, enn barn:

https://www.nrk.no/innlandet/samboende-vil-ikke-gifte-seg-1.1328747

https://www.babyverden.no/prover/adopsjon/er-mannen-bremsekloss-for-kvinner-som-vil-ha-barn/

https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246

Det nytter ikke at flere menn får ligge, når menn fortsatt vil ha færre barn enn kvinner vil. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

Dette er for de populære mennene. De som betegnes som tapere er de som ønsker barn og familie.

Anonymkode: fc3c1...d70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg om evige ungkarer?

sånn er det for hannløver også, ikke alle er «verdig» en partner

Anonymkode: f7cb7...af6

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet er vel at det fødes stadig færre barn. At noen ikke får sex er vel strengt tatt ikke noe problem... Men når det fødes færre og befolkningen ellers blir eldre (vi lever lengre) da har vi etter hvert et enormt stort samfunnsproblem. De er jo allerede åpne på at vi må regne med at barn/familie må ta mye større del av omsorgen for sine eldre slektninger enn de gjør i dag. Da blir det ikke lett å ikke ha nær familie...

Anonymkode: 6fac6...2f2

Ikke akkurat noe løsning å få flere barn heller :

I 2020 hadde Sarpsborg 168 familier som trengte omfattende oppfølging og ressurskrevende tjenester. Tre år senere var antallet steget til 433 familier. 

Neste år har kommunen satt av 663 millioner kroner til skole. Samtidig går 726 millioner kroner til barnevern og det som kalles boveiledningstjenesten, som bistår personer med utviklingshemming, diagnoser i autismespekteret eller andre funksjonshindringer.  Sagt på en annen måte: Kommunen vil neste år bruke 63 millioner kroner mer på de rundt 1.000 brukerne innen boveiledning og barnevern enn på de 6.690 elevene fra første til tiende trinn i grunnskolen.

En forskningsrapport som kom tidligere i år, peker på nedbygging av institusjoner som en annen, beslektet forklaring. Utviklingen i medisin og teknologi knyttet til fødsels- og nyfødtomsorg trekkes også fram.

Enklere sagt: Flere enn før vokser opp som sterkt pleietrengende.

https://www.nrk.no/norge/sjokktallene-bak-kommunekrisen_-_-en-yngrebolge-1.17110741

Anonymkode: 59e73...ec3

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke et samfunnsproblem, selvfølgelig. For hver singel kvinne i Norge er det nesten én singel mann - hvis man ser fra det lille mannsoverskuddet i samfunnet. Det er ikke slik at flere kvinner er i forhold enn menn er (også når man ser bort fra overskuddet). Det betegnes ikke som samfunnsproblem at uattraktive kvinner enten blir brukt som tømmestasjoner, eller totalt oversett av menn, og at disse kvinnene ikke får barn. Men at uattraktive menn ikke får sex eller forhold, det er krise. For mannen er mer verdt, må vite.

Jeg har for øvrig observert flere kronisk single menn. Felles for dem er: dårlige holdninger mot kvinner, dårlig utseende/hygiene/overvekt osv, ikke jobb/lavtlønnet jobb som de hater, og null sosiale antenner. 

Mannsoverskuddet er ikke rent lite. 2023 viser ett overskudd på 67328 menn i aldersgruppen 15-54.

https://www.ssb.no/statbank/sq/10103858

Det er disse menne som trenger hjelp til å finne noen som ikke finnes i Norge.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (2 timer siden):

"20% av menn" teorien stemmer i tenåringsaldren siden jenter er mer utseende fikserte da. De guttene som blir oversett bærer med seg disse observasjonene inn i voksenlivet. Det er der mye av teorien kommer fra.

Når kvinnene blir eldre begynner de og legge merke til disse tidligere oversette mennene. Den stereotypiske "incel" teorien er at damene har hatt dårlige erfaringer med de kjekke guttene og er nå åpen for å være med de mindre pene. Kvinnene har hatt sex, mens de oversette mennene har stått i bakgrunnen til de omsider er blitt aktuelle. 

Det siste er en generalisering, men når du spør damer hvorfor preferenasene endret seg får du ofte høre "fordi jeg fant ut at de kjekke mannfolka var drittsekker, useriøse, etc."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, om menn må ta seg sammen for å fungere som vanlige oppegående mennesker, for blant annet det å ta vare på egen helse må sies å være noe vanlige oppegående mennesker gjør, så er det kanskje ikke så rart at stadig flere kvinner velger bort menn.

Hva skjer den dagen mannen ikke gidder å ta seg sammen lenger da? Er det derfor så mange ekteskap ender i brudd? Og har du tenkt på at det er enda mer ansvar å legge på kvinner? Ikke bare må vi passe på å følge opp barnas helse, vi må følge opp mannen også.

Kanskje dere menn skulle prøve med å ta dere sammen for dere selv? Så lenge dere ikke er barn eller på et eller annet vis feiler noe, så burde det være fullt oppnåelig. 

Anonymkode: 896d6...d47

Jeg er ikke mann.

Det kan bety så utrolig mye å møte noen som ser mer verdi i seg enn det man føler selv. På alle områder i livet, både for utdanning, jobb og relasjoner. Hvis man har et verdenssyn der en «bra mann» er en som stiller opp for og tar vare på familien sin, hvilken verdi har man da hvis man aldri klarer å stifte familie?

I steden for å møte verden med fordommer (bla. om mitt kjønn) og slenge rundt deg med skamme-seg-retorikk til folk som mangler mening i livet kan du kanskje jobbe litt med empatien din. Det går an å ha empati med en gruppe uten å legge ansvaret for denne gruppen over på noen andre.

Anonymkode: 27a90...845

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette er for de populære mennene. De som betegnes som tapere er de som ønsker barn og familie.

Nei. Jeg har sett flere uattraktive menn jakte etter uforpliktende sex. Jeg er også gift med en kjekk mann. Lurer på når i ekteskapet han kommer til å opplyse meg om at han egentlig ikke ville ha barn og familie. Dere må slutte å fare med myter om at alle kjekke menn er slemme, og alle uattraktive menn er snille.

• Liker 4
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mannsoverskuddet er ikke rent lite. 2023 viser ett overskudd på 67328 menn i aldersgruppen 15-54.

https://www.ssb.no/statbank/sq/10103858

Det er disse menne som trenger hjelp til å finne noen som ikke finnes i Norge.

"Menn" på 15-17 trenger da ikke å ha barn og kone.

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var da mange kvinner som stemte på Trump.

Det er lavt utdannede mennesker som tror at Biden er skyld i inflasjonen, høye matpriser og renteøkninger. Helt ute av vater mange. Burde være IQ test for å få stemme.

Det er de samme type menneskene som tror at Støre har skyld i inflasjonen, økt rente og høye matpriser. 

Jeg er Mensa medlem og ville ha stemt Trump hvis jeg var i USA.

Anonymkode: d1da6...b82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskulinismen lever da i beste velgående de fleste steder i verden. Det har den gjort siden tidenes begynnelse.

Når begynte kvinner å få helt like rettigheter som menn? På 70 tallet? 

Tror poenget gikk forbi deg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hverken mistror eller bagatelliserer. At det er ensomt å være ufrivillig singel forstår jeg utmerket godt, også at det kan føles vondt å kjenne seg avvist, og valgt bort. Det jeg sier er at på tross av dette finnes det ingen løsning samfunnet kan tilby.

Det eneste måtte være at de ufrivillig single mennene (i dette tilfellet) jobber med seg selv så de blir så fantastiske partnere at de frivillig single damene heller får lyst til å være sammen med dem enn å være single. Eller at menn må finne selskap på annet sett, for eksempel ved å bli samboere med andre menn (venner), eller bli med i andre former for fellesskap (idrettslag, hobbyklubber o.l).

Så det du sier da er at disse menneskene som opplever verden slik de gjør må finne det ut selv? Jeg snakker ikke om at kvinner skal drive veldedighet med kroppen sin. Jeg mener det være strukturer i samfunnet som mangler, evt er til hinder for at mange menn faller utenfor. Og dette tror jeg samfunnet er tjent med å se på. 

Det poenget som ikke ble fanget opp av et par over her er at meningsfeller kan være starten på en ideologi, og blir det mange nok får de stor innflytelse. På samme måte som feminismen. Kall det maskulinismen eller incellismen. Jeg tror ikke samfunnet ville vært tjent med noe slikt. Men hvorfor skulle det ikke kunne skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

"Menn" på 15-17 trenger da ikke å ha barn og kone.

Var no noe å henge seg opp i? Ta fra 8288, så får du de mellom 20-54.  Er ikke flere jenter enn gutter i noen av gruppene, som er i alderen for å kunne lage barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så prøver de å gjøre dette til ‘et samfunnsproblem’ heller enn å gå i seg selv.

Anonymkode: 7775f...fb1

Jeg løste problemet for meg selv, men det er fortsatt et samfunnsproblem. Nå kan jeg velge og vrake, men dette betyr bare at jeg stjeler kvinner fra andre menn.

Anonymkode: 346c2...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Mensa medlem og ville ha stemt Trump hvis jeg var i USA.

Anonymkode: d1da6...b82

Trenger ikke å ha særlig sosial intelligens for å være Mensa medlem. Kan være ganske lav faktisk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Har kanskje noe å gjøre med at kroppsvekt enkelt kan gjøres noe med.

Anonymkode: cc3e3...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var kvinner sterke, de tok i et tak, de visste de måtte lære å lage mat, vaske opp, rydde og vaske klær. Så skulle mor i huset ut i full jobb og barna ble plassert i barnehage fra kl.7 på morgen. Der fikk jenta skiven i hånden, ble kledd på av de voksne og trengte ikke å lære seg dette selv. Mor og far kostet veien frem for sine sønner og døtre. 

I dag er resultatet: skolevegring, orker ikke, mamma skal fikse og pappa skal ordne. Å bidra selv er vanskelig. Da er det bedre å sitte på tik tok og følge med på andre sine liv, hva de gjør på.

Derfor er menn og kvinner svake i dag. De er vokst opp som prinser og prinsesser. Dette blir ikke noe bedre fremover. Ingen skal stilles krav til i dag. Alle andre skal ordne opp. Snart får helt vanlige folk vedtak av kommunen, om hjelp til alt.

Anonymkode: 50c03...d4e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...