Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var da mange kvinner som stemte på Trump.

Det er lavt utdannede mennesker som tror at Biden er skyld i inflasjonen, høye matpriser og renteøkninger. Helt ute av vater mange. Burde være IQ test for å få stemme.

Det er de samme type menneskene som tror at Støre har skyld i inflasjonen, økt rente og høye matpriser. 

Anonymkode: 272d5...0af

Prøv å les det jeg skrev en gang til. Det er mer sammensatt enn økonomi. Hvis du er så høyt utdannet så er det rart at du svarer på et innlegg med noe helt irrelevant. 

Anonymkode: 83dcc...b20

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Alt jeg hører blant menn på byen og blant bekjente/venner er at de vil ha små, tynne jenter de kan løfte og slenge rundt i senga. Ettersom jeg er 178 og normalvektig blir jeg sidestilt med en elg 😛 

Anonymkode: c4850...0b5

Da må dere være unge (<30) eller være i et meget spesielt miljø, sånn 'Paradise-Ex-on-the-beach-miljø'...

Anonymkode: 760e3...767

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn greier seg altså ikke uten en kvinne som kan ta vare på dem? 

😅

Delvis, men også fordi en enslig mann ikke har noen han må ta seg sammen for, noen å beskytte eller gjøre en innsats for.

James Brown sier det bedre enn meg:

This is a man's world
But it wouldn't be nothing
Nothing without a woman or a girl

Anonymkode: 27a90...845

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv å les det jeg skrev en gang til. Det er mer sammensatt enn økonomi. Hvis du er så høyt utdannet så er det rart at du svarer på et innlegg med noe helt irrelevant. 

En liten gruppe med menn som ikke får pult, greier ikke å snu et valg. 

At Trump ble valgt hadde alt med økonomi å gjøre. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Delvis, men også fordi en enslig mann ikke har noen han må ta seg sammen for, noen å beskytte eller gjøre en innsats for.

James Brown sier det bedre enn meg:

This is a man's world
But it wouldn't be nothing
Nothing without a woman or a girl

Man må elske seg selv, før man virkelig kan elske noen andre. 

• Liker 8
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En liten gruppe med menn som ikke får pult, greier ikke å snu et valg. 

At Trump ble valgt hadde alt med økonomi å gjøre. 

Gøy at du skriver om intelligens når du selv ikke er i stand til å se sammenhenger.

Jeg skjønner, det er enkelt å forholde seg til en forklaring på noe så sammensatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Alt jeg hører blant menn på byen og blant bekjente/venner er at de vil ha små, tynne jenter de kan løfte og slenge rundt i senga. Ettersom jeg er 178 og normalvektig blir jeg sidestilt med en elg 😛 

Slenge rundt i sengen? Men hvorfor kan ikke bare folk få sette pris på hvem de vil? Før eller siden finner man noen en har god kjemi med, enten en har noen kilo eller ikke. 

Anonymkode: 809ce...c74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du mener det er et strukturelt problem at noen har mer problemer med å finne noen enn andre, og at det er basert på ytre faktorer? Noen får mer hjelp til å stole på X-faktoren sin enn andre? Eller er det noen som forsøker om og om igjen på en skikkelig måte? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er et samfunnsproblem fordi de folk generelt ikke trives som tapere. Konsekvensen er at de kaster oppmerksomhet, stemmer og penger etter folk som Trump, Rogen og Tate, eller går helt av skaftet som Matapour, Breivik og skoleskyterne. Dette taper ALLE på, så ingen er tjent med å bare be de som faller utenfor å finne seg i det.

Anonymkode: 993bc...a56

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man må elske seg selv, før man virkelig kan elske noen andre. 

? Sier hvem? Og hvorfor det, egentlig?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor betegner du andre som tapere? Er ikke det et litt dumt utsagn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg hadde følt meg som en taper, hatt problemer med å finne frem noe jeg kan tilby andre, ved å bare å være den jeg er, uten alt annet, hadde jeg oppsøkt noen profesjonelle til å hjelpe meg. Men det er et utsagn fra noen om noen andre? Du ser på andres liv på den måten, uten å fokusere på deg selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dettte var nytt for meg, kan du vise til en undersøkelse som sier at menn ønsker kvinner med BMI under 20? Jeg har nemlig sett det motsatte. Menn vil gjerne ha kvinner med litt former, men vi kvinner tror vi må være syltynne og muskuløse for at menn skal like oss.

Anonymkode: 6fac6...2f2

Tror denne undersøkelsen ble gjort her på kg, i form av opprettelsen av nok en provoserende tråd.

Men for å svare på det som burde være åpenbart for alle. Når veldig mange menn opplever å ikke leve opp til høye krav, så må man søke der kravene ikke er like høye. En mann i 30 årene har gjerne mer penger å rutte med og mer på stell enn en dame i 20 årene. Men i forhold til en jevnaldrende kvinne, så ligger han gjerne likt, kanskje til og med litt under. Så da er han utelukket for alle kvinner som ønsker at mannen skal tjene mer og alt det innebærer. Så hvem er det egentlig som selekterer bort? 
Dette betyr ikke at yngre damer har lavere standard, de har bare ikke kommet like langt som menn som er eldre enn dam. De søker oppover også disse. 

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å høre på det umodne tullpratet der.

Mange mange menn er som meg og liker fullvoksne kjønnsmodne kvinner med både høyde og kjøtt på beina.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Når et samfunn nekter å anerkjenne utfordringene til en gruppe så får det konsekvenser.

I Amerika så fikk vi Trump, og i resten av Europa så ser vi nå en form for politisk endring som ikke lenger kjenner seg igjen i det gjeldende systemet. 

Venstresiden og feminister har en mulighet til å anerkjenne menns utfordringer, eller drite i dem og på sikt tape alt.

Jeg er enig i dette men det er kanskje litt på siden av trådens tema?

Altså, feministene har lykkes med en omvelting hvor det å latterliggjøre og/eller monsterforklare menn og maskulinitet har blitt normen i offentligheten, skoleverket og media.

At menn reagerer på noe slikt (og med noe tåpelig som Trump) burde ikke overraske noen.

Enten må feminismen være en interesse-organisasjon for kvinner (og da kan det ikke være pensum på skolen og i NRK). Eller så må feminismen rydde ut mannehatet i egne rekker.

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når et økende antall unge menn ikke er bra nok til sex (oppimot 1/3), vil det bli veldig få menn til de kvinnene som ønsker forhold. 

Så er det det med å binde seg, få barn, osv.

Jeg tror det er på tide å gjøre det attraktiv å ha barn i ung alder for både kvinner og menn om de ønsker dette.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er et samfunnsproblem fordi de folk generelt ikke trives som tapere. Konsekvensen er at de kaster oppmerksomhet, stemmer og penger etter folk som Trump, Rogen og Tate, eller går helt av skaftet som Matapour, Breivik og skoleskyterne. Dette taper ALLE på, så ingen er tjent med å bare be de som faller utenfor å finne seg i det.

Anonymkode: 993bc...a56

Både pragmatisk og etisk så ønsker jeg et samfunn hvor menn og kvinner, fattig og rik, hetro og homo, religiøs og ateist føler seg inkludert og at man har muligheter. Det gir antagelig produktive og smilende innbyggere, noe som er en bra ting.

Det betyr selvsagt ikke at Norske kvinner må legge seg på rygg for menn som ikke får seg noe. Men når noen ikke har det bra så fortjener de å bli lyttet til og behandlet med respekt.

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel litt samme greia som at da jentene gjorde det dårligere enn guttene på skolen, var det ikke noe problem (i alle fall ingen som sa at det var det), mens da jentene begynte å gjøre det bedre, ble det plutselig et problem...

Anonymkode: 31ff0...c7c

Ja, for jentenes plass var i hjemmet - da trengte man ikke høyt intellekt eller gode karakterer. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er vel at det fødes stadig færre barn. At noen ikke får sex er vel strengt tatt ikke noe problem... Men når det fødes færre og befolkningen ellers blir eldre (vi lever lengre) da har vi etter hvert et enormt stort samfunnsproblem. De er jo allerede åpne på at vi må regne med at barn/familie må ta mye større del av omsorgen for sine eldre slektninger enn de gjør i dag. Da blir det ikke lett å ikke ha nær familie...

Anonymkode: 6fac6...2f2

Men de fleste menn vil jo heller ha samboerskap eller uforpliktende sex, enn barn:

https://www.nrk.no/innlandet/samboende-vil-ikke-gifte-seg-1.1328747

https://www.babyverden.no/prover/adopsjon/er-mannen-bremsekloss-for-kvinner-som-vil-ha-barn/

https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246

Det nytter ikke at flere menn får ligge, når menn fortsatt vil ha færre barn enn kvinner vil. 

• Liker 19
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Slik jeg har forstått det så øker kriminalitet og uro i samfunn med mange enslige menn, spesielt om de ikke har jobb eller noe/noen de bryr seg om. Det er dyrt på mange måter for et samfunn. Få kvinner blir fysisk voldelige om de ikke har det godt, menn vender oftere aggresjonen utover i samme situasjon.

Anonymkode: e1c5b...0b5

Men løsningen er ikke å tvinge kvinner til å ligge eller bo sammen med menn de ikke liker. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...