Gå til innhold

Nytt jobbtilbud

Påliteligkar

Anbefalte innlegg

Hei! Etter ca 1 år med jobbsøking ble jeg kalt inn til intervju til en jobb jeg vet passer meg bra. Jeg ble innstilt som nr 2, og en annen fikk tilbud. Det er greit nok. 
i etterkant så får jeg beskjed om at den som var innstilt nr 1 svarte ETTER at fristen hadde gått ut, men fikk jobb likevel. 

jeg sa i førsteomgang at det er greit men tenker nå at det kanskje er ikke helt innenfor? Mann har jo svarfrist for en grunn og hvis en ikke klarer å overholde fristen så må jobben ta hensyn til de andre aktuelle kandidatene.

jeg lurer på hvordan jeg kan gå videre med dette og om det finnes håp å få denne jobben likevel?

dette skjedde på Fredag forrige uke, og gjelder en offentlig stilling. Har kontakt foreningen for å høre deres mening men ikke fått svar enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe å tenke på. Du har ingen sak her.

La oss likevel si at du "har rett" og kjører prosess og det ender med at du får jobben og den andre mister den. 

Hvordan tror du ditt arbeidsforhold blir der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påliteligkar skrev (7 minutter siden):

Hei! Etter ca 1 år med jobbsøking ble jeg kalt inn til intervju til en jobb jeg vet passer meg bra. Jeg ble innstilt som nr 2, og en annen fikk tilbud. Det er greit nok. 
i etterkant så får jeg beskjed om at den som var innstilt nr 1 svarte ETTER at fristen hadde gått ut, men fikk jobb likevel. 

jeg sa i førsteomgang at det er greit men tenker nå at det kanskje er ikke helt innenfor? Mann har jo svarfrist for en grunn og hvis en ikke klarer å overholde fristen så må jobben ta hensyn til de andre aktuelle kandidatene.

jeg lurer på hvordan jeg kan gå videre med dette og om det finnes håp å få denne jobben likevel?

dette skjedde på Fredag forrige uke, og gjelder en offentlig stilling. Har kontakt foreningen for å høre deres mening men ikke fått svar enda. 

Hadde ikke brydd meg om dette i det hele tatt. 

Og den kampen vil du heller ikke ta, når man har litt vett i skallen, velger man sine kamper. 

Anonymkode: 77679...985

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (4 minutter siden):

Ikke noe å tenke på. Du har ingen sak her.

La oss likevel si at du "har rett" og kjører prosess og det ender med at du får jobben og den andre mister den. 

Hvordan tror du ditt arbeidsforhold blir der?

Dårlig .. men jeg ventet 1 år da og får nødvendig erfaring og kompetanse som jeg kan med videre. Men medt sannsynlig kjører jeg ingen sak, bli bare obs på det til neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...