AnonymBruker Skrevet 13. november #21 Del Skrevet 13. november I steden for å sulte deg og risikere å bli underernært med følgesykdommer som kan resultere i en meget trist alderdom, så hadde jeg vurdert å kontakte en ernæringsfysiolog og en fysioterapeut/personlig trener (med utdanning utover 3 måneder på Bali) og slik sakte nå en flott og sunn kropp. Du kan også lese deg opp på ernæring selv. En kropp som er normalvektig kan se enormt forskjellig ut, alt etter om man trener eller ikke. Et sunt og næringsrikt kosthold vil også få deg til å se yngre ut, beholde gløden, OG passe klærne. Anonymkode: 6119d...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #22 Del Skrevet 13. november Er det muskler kanskje? Muskler veier mer enn fett. Anonymkode: 8642e...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #23 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): For noe tull. Det er enkelt å gå ned i vekt. Du må bare ville det. Anonymkode: 81960...65d Durek, er det deg? Anonymkode: c7164...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #24 Del Skrevet 13. november For meg hjalp det å flytte nærmere jobben. Før bodde jeg 11 km unna jobb og tok alltid buss. Nå bor jeg 3 km unna og går. Det holder kiloene i sjakk. Tipset er å utnytte det hvis du bor i gangavstand til "alt". Anonymkode: 7cbe1...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #25 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): For noe tull. Det er enkelt å gå ned i vekt. Du må bare ville det. Anonymkode: 81960...65d Enig, det handler selvfølgelig om viljestyrke. Hvordan kan man være uenig i det. Ikke dermed sagt at det er lett å motstå djevelen på skulderen (eller i magen...) Anonymkode: 7cbe1...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #26 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sier nyt livet. Nyt å være frisk og spise god mat og drikke, selv med noen kilo ekstra. Livet er for kort. Når vi ligger der som 100 åringer så tror jeg ikke vi vil tenke på hvor glad vi var for å ha holdt oss så tynne i mange år. Da vil vi tenke på hvor takknemlige vi er for all god mat, vin, vennskap og matglede vi hadde ❤️ Ingen ser ut som en 17 åring resten av livet uansett. Ingen! ☺️ Anonymkode: 73da2...3b5 Hvis ts har lyst til å gå ned så tror jeg hun bryr seg fint lite om din mening om hva man bør og ikke bør gjøre. Anonymkode: 80d67...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #27 Del Skrevet 13. november Fairy95 skrev (10 timer siden): Takk for tips! Har lagt meg på 1700 kalorier nå for å se om jeg over 2-3 mnd kan gå ned de 3-4 kiloene.. Løper 4 ganger i uka og snitter på 15.000 skritt de andre dagene. Er du aktiv? Og teller du kalorier? Eller følger du «bare» det du skrev ovenfor og vet at du ligger i et underskudd om du gjør det? Hvor lang tid ca tar det for deg å da gå ned de 3 kiloene? Og hva gjør du når det er sosiale sammenkomster? Er forresten enig med det du skrev om at oss normalvektige også må kjempe for å holde oss på ønsker vekt. Hvert fall mange av oss! Jeg har telt kalorier tidligere, så har veldig god oversikt over hva ting inneholder og øyemål. Men dersom vekten stagnerer, hender det at jeg begynner å telle og veie mat igjen. Men prøver å unngå det siden jeg blir litt oppslukt. Så kun når det er nødvendig😊 Nå handler jo min vektnedgang kun om estetikk, så jeg skal bare ned fra bmi 22 til bmi 20. Jeg må ligge betydelig lavere enn 1700kcal for å si det forsiktig, for å gå ned. Men om du har et høyere utgangspunkt kan du spise mer og samtidig gå ned. Nå har jeg virkelig utnyttet en periode med litt mindre matlyst, så bare spiser minst mulig. Jeg går mye, men for å være ærlig så fokuserer jeg kun på kostholdet disse periodene jeg skal ned i vekt. Fysisk aktivitet øker min apetitt og har sjelden mye å si for vektnedgang for min del uansett. Er en høy dame, men må likevel ligge lavt i matinntak for å holde meg slank (hvertfall etter 30år). Det blir en livsstil egentlig, men som sagt, jeg gjør det i faser. Har ikke så veldig mange sosiale sammenkomster om du mener typ 3retters og vinpakke, så det er så sjeldent at det er det fint plass til i mitt kosthold. Man må jo leve livet:) Om du bare mener besøk, jobbsammenkomster, møte venninner osv, så må disiplinen være med stort sett. Anonymkode: 989d1...b77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #28 Del Skrevet 13. november Jeg er 47 år og vært i overgangsalder noen år allerede, men jeg må si at jeg ikke merker noe til at det er vanskeligere å gå ned i vekt. Uansett jeg er overvektig og har telt kalorier i flere perioder, har trent 2-3 ganger i uka. Siste året har jeg begynt å trene styrke i tillegg til fjellturer som jeg har gjort tidligere. Etter sommeren hvor jeg gikk opp noen kilo bestemte jeg meg for å gå ned igjen, men for å unngå sprekker og å gå lei av å "slanke" meg så økte jeg mengden trening og turer til 4-6 ganger/uken, men spiser mer normalt. Skeier ut i helger men mye mindre enn før, har sakte men sikkert gått ned 5 kg på 2 mnd nå. Jeg jobber turnus så har mulighet til å trene på dagtid. Jeg spiser eks: Frokost: spiser ikke frokost, evt banan e.l før fjellturer. Lunsj: havregrøt med blåbær, eller andre fruktbiter, pluss 1 skje honning. Middag: normal middag, nesten alltid laget fra bunnen, dagens største måltid, ofte 2 porsjoner. Kvelds: 3 knekkebrød med smøreost. I helger blir det både sjokolade, smågodt og litt chips, gjerne 2 dager. Så at all vektnedgang bare er mat og ikke bevegelse er jeg ikke helt enig i, det kommer selvfølgelig an på aktivitetsnivået fra før. Anonymkode: 43c45...b74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå