AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:19 #1 Del Skrevet tirsdag kl 08:19 Jeg har lagt på meg jevn og trutt i det siste. Jeg er 175 høy og veier nå 67 kilo men vil ned på 62 (minst). Er over 40 så vet at alderen ikke er med meg akkurat. Prøver å telle kalorier i Lifesum og holde det under 1400 kcal, men noen få utskeielser i uken gir meg alltid ekstra kilo. Trener nesten hver dag. Da går det mest i jogging/løping. Hvordan skal jeg komme meg ned på 62 igjen? Anonymkode: cdd11...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:29 #2 Del Skrevet tirsdag kl 08:29 Ville bare slappet av og vært fornøyd med 67. Det er normalvekt. Blir jo et nitrist liv om du må sulte deg selv, og trene slavisk, for å holde en unormalt lav vekt som kroppen din ikke trives i. Anonymkode: 610ff...eee 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:33 #3 Del Skrevet tirsdag kl 08:33 Jo…ja… men klærne mine passer ikke mer. Har ikke råd til helt ny garderobe. Jeg vet at 67 ikke er mye, men har aldri veid så mye før så det er uvanlig for meg. Anonymkode: cdd11...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:39 #4 Del Skrevet tirsdag kl 08:39 Du får bli strengere på kalori tellingen og holde deg til målet ditt. Anonymkode: 80d67...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:39 #5 Del Skrevet tirsdag kl 08:39 Det er rett og slett kjempevanskelig å gå ned når man begynner å bli litt mer voksen. Er selv 49 og må ligge på sultegrensen for å gå ned i vekt, og da går det ikke fort heller. Sultegrensen vil for meg si å f.eks leve på ferske juicer/smoothier, og av og til (1-2 x uken) en liten porsjon middag. Tar av og til et glass vin, men satser på å leve så sunt som mulig når kaloriinntaket er såpass lavt. Hvis jeg vil være slank må jeg faktisk leve sånn. Trener 2-3 ganger i uken, men det er maten som monner. Og til alle som måtte mene at man må spise mer for å gå ned, pga forbrenningen, nei. Det er ikke slik det fungerer.. Anonymkode: d29b6...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:50 #6 Del Skrevet tirsdag kl 08:50 det høres ut som dette er kilo som har kommet snikende ganske raskt nå i det siste, da er det enklest mentalt å ta de med en gang. nå går vi en tid i møte frem mot jul hvor det er alt for mye usunt lett tilgjengelig overalt. null sukker og usunt frem til lille julaften, tell kalorier og fortsett den aktiviteten du har. er du konsekvent i 6 uker frem til jul skal du se at du plutselig har gått ned noen kilo, isteden for å legge på det et par typiske "førjulskilo". Anonymkode: 009a8...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:06 #7 Del Skrevet tirsdag kl 17:06 Er i samme alder, og det er virkelig en annen verden å holde vekten lav nå enn før. Har alltid klart å holde vekten rundt bmi 20 med normale mengder disiplin. Nå må jeg jobbe mye hardere, for å holde vekten på bmi 22. Personlig må jeg gjøre det slik: ha en periode jeg spiser mer fritt, for så å ha noen uker med STRENG disiplin. Så går ned de samme 3-4kiloene flere ganger i året. Men det fungerer. Ser mange av trådene her inne handler om damer som har gått ned typ 30kg, og klager på at de nå må spise mindre kalorier enn det er lov å nevne her nå som de er normalvektige. Og da tenker jeg alltid, ja det gjelder oss alle🥲 Anonymkode: 989d1...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fairy95 Skrevet tirsdag kl 19:13 #8 Del Skrevet tirsdag kl 19:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er i samme alder, og det er virkelig en annen verden å holde vekten lav nå enn før. Har alltid klart å holde vekten rundt bmi 20 med normale mengder disiplin. Nå må jeg jobbe mye hardere, for å holde vekten på bmi 22. Personlig må jeg gjøre det slik: ha en periode jeg spiser mer fritt, for så å ha noen uker med STRENG disiplin. Så går ned de samme 3-4kiloene flere ganger i året. Men det fungerer. Ser mange av trådene her inne handler om damer som har gått ned typ 30kg, og klager på at de nå må spise mindre kalorier enn det er lov å nevne her nå som de er normalvektige. Og da tenker jeg alltid, ja det gjelder oss alle🥲 Anonymkode: 989d1...b77 Kan jeg spørre hva du legger i STRENG disiplin? Hilsen en som ønsker å gå ned 3-4 kg som har sneket seg på🙈🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:22 #9 Del Skrevet tirsdag kl 19:22 Når man går opp i vekt, er det fordi man spiser mer enn man forbrenner. Forbrenningen går riktignok noe ned med alderen, men ikke så drastisk som mange tenker. Du har nok endra noen matvaner gradvis uten å merke det. Anonymkode: 2934b...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:28 #10 Del Skrevet tirsdag kl 19:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er i samme alder, og det er virkelig en annen verden å holde vekten lav nå enn før. Har alltid klart å holde vekten rundt bmi 20 med normale mengder disiplin. Nå må jeg jobbe mye hardere, for å holde vekten på bmi 22. Personlig må jeg gjøre det slik: ha en periode jeg spiser mer fritt, for så å ha noen uker med STRENG disiplin. Så går ned de samme 3-4kiloene flere ganger i året. Men det fungerer. Ser mange av trådene her inne handler om damer som har gått ned typ 30kg, og klager på at de nå må spise mindre kalorier enn det er lov å nevne her nå som de er normalvektige. Og da tenker jeg alltid, ja det gjelder oss alle🥲 Anonymkode: 989d1...b77 Jeg er en av de damene som har gått ned 30 kg. Har holdt vekten i 5 år og det har gått veldig greit. Men nå, plutselig, kjenner jeg at buksen strammer litt rundt lårene og magen er blitt litt rundere. Har ikke endret noe i kostholdet, men sluttet å røyke for 5 mnd siden. Og er 54 og midt i overgangsalderen. Men kjipt er det og jeg blir litt frustrert. Anonymkode: 73e13...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:41 #11 Del Skrevet tirsdag kl 20:41 Fairy95 skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hva du legger i STRENG disiplin? Hilsen en som ønsker å gå ned 3-4 kg som har sneket seg på🙈🙈 Dropper frokost (det er uansett normalt for meg). Spiser ett husman knekkebrød med et kokt egg på jobb, sammen med en litt stor mengde rå grønnsaker (knaskerøtter, cherrytomater, paprika, ca 300g tilsammen kanskje). En frukt når jeg kommer hjem. Middag: liten posjon med det familien spiser. Oftest rene råvarer, feks et stykke storfekjøtt, svinekjøtt eller ørret, med potet/grønnsaker. Det krever en del av meg, men det er verdt det å føle seg nogenlunde vel i egen kropp. Når jeg har «vanlig disiplin» har jeg som regel et kveldsmåltid i tillegg, spiser meg mettere til middag eller feks tar et stykke kake i lunsjen om noen har bursdag. Så det er ikke et hav av forskjell. Men det er ikke mye som skiller vektnedgang/vedlikehold/sakte oppgang egentlig. Forskjellen er at jeg tar tak når det er 3kg opp, framfor å vente til det er 20kg.. Anonymkode: 989d1...b77 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fairy95 Skrevet tirsdag kl 22:01 #12 Del Skrevet tirsdag kl 22:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dropper frokost (det er uansett normalt for meg). Spiser ett husman knekkebrød med et kokt egg på jobb, sammen med en litt stor mengde rå grønnsaker (knaskerøtter, cherrytomater, paprika, ca 300g tilsammen kanskje). En frukt når jeg kommer hjem. Middag: liten posjon med det familien spiser. Oftest rene råvarer, feks et stykke storfekjøtt, svinekjøtt eller ørret, med potet/grønnsaker. Det krever en del av meg, men det er verdt det å føle seg nogenlunde vel i egen kropp. Når jeg har «vanlig disiplin» har jeg som regel et kveldsmåltid i tillegg, spiser meg mettere til middag eller feks tar et stykke kake i lunsjen om noen har bursdag. Så det er ikke et hav av forskjell. Men det er ikke mye som skiller vektnedgang/vedlikehold/sakte oppgang egentlig. Forskjellen er at jeg tar tak når det er 3kg opp, framfor å vente til det er 20kg.. Anonymkode: 989d1...b77 Takk for tips! Har lagt meg på 1700 kalorier nå for å se om jeg over 2-3 mnd kan gå ned de 3-4 kiloene.. Løper 4 ganger i uka og snitter på 15.000 skritt de andre dagene. Er du aktiv? Og teller du kalorier? Eller følger du «bare» det du skrev ovenfor og vet at du ligger i et underskudd om du gjør det? Hvor lang tid ca tar det for deg å da gå ned de 3 kiloene? Og hva gjør du når det er sosiale sammenkomster? Er forresten enig med det du skrev om at oss normalvektige også må kjempe for å holde oss på ønsker vekt. Hvert fall mange av oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet tirsdag kl 22:08 #13 Del Skrevet tirsdag kl 22:08 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har lagt på meg jevn og trutt i det siste. Jeg er 175 høy og veier nå 67 kilo men vil ned på 62 (minst). Er over 40 så vet at alderen ikke er med meg akkurat. Prøver å telle kalorier i Lifesum og holde det under 1400 kcal, men noen få utskeielser i uken gir meg alltid ekstra kilo. Trener nesten hver dag. Da går det mest i jogging/løping. Hvordan skal jeg komme meg ned på 62 igjen? Anonymkode: cdd11...6be Masse masse deilig sex.. Finn deg en som liker damer med kjøtt på beina så slipper du sulte deg og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:13 #14 Del Skrevet tirsdag kl 22:13 For noe tull. Det er enkelt å gå ned i vekt. Du må bare ville det. Anonymkode: 81960...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah1 Skrevet tirsdag kl 23:23 #15 Del Skrevet tirsdag kl 23:23 Samme her, kiloene kommer snikende pga alder. Jeg teller kcal, men jeg går aldri sulten eller legger meg sulten. Hvis jeg er sulten på kvelden så kan jeg f.eks lage 200gr wok i en panne som ikke trenger olje, har over 1ss soyasaus. Det blir ca 75 kcal, vs en brødskive med smør og leverpostei som blir ca 180 kcal, spiser man to slike brødskiver til kveldsmat så er man plutselig oppe i 360 kcal. Nå mener jeg ikke at god gammeldags kost som grovbrød med leverpostei er fy-fy, men for å få minsket vommen min😄Så måtte jeg være nøye. Jeg skeier ut når det er helg, unner meg både godis og god mat, men har sluttet å overspise mat, og er bevisst på at godisskålen ikke er stappfull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:35 #16 Del Skrevet tirsdag kl 23:35 Alle legger på seg med alderen. Pluss at kroppen endrer seg og tyngdekraften setter inn. Anonymkode: 73da2...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:45 #17 Del Skrevet tirsdag kl 23:45 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du får bli strengere på kalori tellingen og holde deg til målet ditt. Anonymkode: 80d67...aff Jeg sier nyt livet. Nyt å være frisk og spise god mat og drikke, selv med noen kilo ekstra. Livet er for kort. Når vi ligger der som 100 åringer så tror jeg ikke vi vil tenke på hvor glad vi var for å ha holdt oss så tynne i mange år. Da vil vi tenke på hvor takknemlige vi er for all god mat, vin, vennskap og matglede vi hadde ❤️ Ingen ser ut som en 17 åring resten av livet uansett. Ingen! ☺️ Anonymkode: 73da2...3b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:54 #18 Del Skrevet tirsdag kl 23:54 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har lagt på meg jevn og trutt i det siste. Jeg er 175 høy og veier nå 67 kilo men vil ned på 62 (minst). Er over 40 så vet at alderen ikke er med meg akkurat. Prøver å telle kalorier i Lifesum og holde det under 1400 kcal, men noen få utskeielser i uken gir meg alltid ekstra kilo. Trener nesten hver dag. Da går det mest i jogging/løping. Hvordan skal jeg komme meg ned på 62 igjen? Anonymkode: cdd11...6be Det høres ut som om du stresser enormt med dette? Tenker mye på det? Selv er jeg slik at med en gang jeg begynner å ha stress i kroppen (uavhengig av grunn) så legger jeg på meg. Jeg må derfor i disse periodene fokusere på å avstresse og gi meg selv omsorg. Rett og slett litt mer self-love. Ta et vinterbad Snakke fint til kroppen om de tingene jeg er takknemlig for Kose meg med å komponere retter av hvilke ting kroppen trenger Være sosial Gjøre aktiviteter jeg vanligvis ikke gjør Gjøre meditasjon Gjøre beroligende øvelse mot angst. Ta en sykkeltur pluss pluss pluss ❤️ Anonymkode: 9825c...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:00 #19 Del Skrevet i går, 00:00 Ja, som andre skriver her, ikke våg å forbedre deg selv ts. VÆr fOrNØyD Anonymkode: 4fbdc...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet i går, 00:05 #20 Del Skrevet i går, 00:05 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg sier nyt livet. Nyt å være frisk og spise god mat og drikke, selv med noen kilo ekstra. Livet er for kort. Når vi ligger der som 100 åringer så tror jeg ikke vi vil tenke på hvor glad vi var for å ha holdt oss så tynne i mange år. Da vil vi tenke på hvor takknemlige vi er for all god mat, vin, vennskap og matglede vi hadde ❤️ Ingen ser ut som en 17 åring resten av livet uansett. Ingen! ☺️ Anonymkode: 73da2...3b5 Ikke dette. Hvor lenge har du slanka deg? Jeg opplever at det tar ukesvis å stabilisere vekta. Men dernest går det fort. Vei deg minst hver uke, og dropp den ekstra kosematen. Når du har nådd ønsket vekt må du bare fortsette med et vanlig kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå