AnonymBruker Skrevet 15. november #101 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor er det så mange negative svar på ett enkelt spørsmål? Virker dessverre som en del damer her er jevnt over sure og irriterte over at en spør hvorfor dere ikke bruker oftere skjørt. Det er jo en kjensgjerning at kvinner er fine når de kler seg pent og kvinnelig,og skjørt og kjole er vel det optimale kvinneplagget. Dere som blir krenket over spørsmålet som blir stilt kan vel strengt tatt bare scrolle videre så dere slipper den irritasjonen ? Jeg ønsker til slutt alle en riktig god helg, om dere skal pynte dere eller ei....det viktigste er å ha godt humør og evne å ta ting med et smil 🙂 Anonymkode: 77ea4...86a Blir på ingen måte krenket over spørsmålet og det å slenge ut "ble krenket nå ja" er kanskje ikke den heldigste diskusjonsmåten å svare på sånn jevnt over heller. Men det er klart at det er vel ikke uten grunn at dette svaret har fått en del liker Daria skrev (På 12.11.2024 den 21.54): De færreste kvinner hater skjørt (selv ikke de som foretrekker å ikke gå i dem selv), men ganske mange kvinner er veldig lei av menn som vil fortelle dem hva de bør kle seg i, med det utgangspunkt at se bra ut for en mann tydeligvis er viktigere enn hva de selv føler seg mest vel i. Det er vel ingen som hindrer deg i å gå i skjørt selv, så maskulinisert som du bare vil? Jeg hadde en mannlig kollega som gikk mye i skjørt, helt uten å framstå som feminin eller se ut som en kvinne på noe vis. Har du lyst, har du både lov og mulighet, og du vil ikle engang være så nyskapende og spesiell som du tror... Når en må gi teskje forklaringer til menn om hva og hvorfor en kler seg som en gjør så blir det trøttende i lengden. Å kle seg fint for menn kommer sånn ca sist på listen for de fleste av oss i hverdagen til hvorfor vi velger de klærene vi gjør. At en overlever og har det komfortabelt i det jævlige klimaet vi har og at vi liker det vi selv går kledd med kommer mange mil over "jeg må kle meg fint for menn". Hvorfor skulle vi kle oss slik som du vil når vi enten ikke er komfortabel med det selv eller det er upraktisk? Det gir ingen mening. Vi ønsker ikke å føle oss ille til mote eller måtte ikle oss noe vi ikke ønsker. Det er jo ikke noe vanskeligere enn det. Og det er så enkel logikk at det burde vært unødvendig å engang spørre eller oppmuntre igrunn. Vi lever ikke nødvendigvis bare for å være til pynt skjønner du. Men ønsker deg og en fin helg enten du selv kler deg med slips og dress eller kjole eller jeans, you do you Anonymkode: 25449...b50 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 15. november #102 Del Skrevet 15. november Fryser lett og hater strømpebukser. Men er ellers glad i skjørt til tross for at det er upraktisk. Gjør desverre at jeg aldri kler meg i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 15. november #103 Del Skrevet 15. november (endret) Jeg kler meg nesten bare i kjoler og skjørt. Men det er pga graviditet og at nesten ingen bukser passer Endret 15. november av Sefanja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #104 Del Skrevet 15. november Skjørt gjør at man må matche mer. Finne strømpebukse som har rett nyanse til skjørtet, finne sko som passer fargen og en jakke som passer i lengden. Så det er litt mer bal med å bruke skjørt og kjole. Jeg gjør det ganske ofte likevel. Men det krever mer enn å bruke bukse. Anonymkode: bb4ea...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 15. november #105 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes du. Når en må ut av huset, gjerne ta kollektiv transport i øsende regnvær og høst stormer eller isende kulde holder det ikke bare å "på med en kjole". Det er ikke spanske sommertemperaturer det norske klimaet består av i all hovedsak. Så stort sett må en alltid på med en strømpebukse og det er vesentlig mer både styrete og upraktisk enn bukser. Dessuten: norske kvinner sine liv består heller ikke i all hovedsak av å trippe rundt innendørs til pynt. Vi er småbarnsforeldre, vi leker både høyt og lavt, vi går i fjellet, vi måker snø og sitter på kalde kontorer, i det hele tatt vi gjør annet enn å bare sitte inne og bytte fra nattkjoler til andre kjoler for så å bytte tilbake til nattkjoler. Noen trives i kjole, andre synes det både er finere og mer praktisk med bukser, spesielt i den årstiden vi har og går i møte nå. Anonymkode: f91e4...d11 Må ha strømpebukser på nå om vinteren ja og i flere varianter etter tempen ute. Jeg har brukt kjole til det meste også utendørs. Har gått på lavere fjell i kjole og mye arbeid ute også. Kjørt traktor i kjole også. For en del år siden skiftet jeg hjul på nabos bil i rosa miniskjørt. Jeg har ikke på kjoler for å pynte meg, men fordi jeg liker det. Sjelden jeg bruker skjørt, fordel med kjole er det er ingen linning som strammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #106 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes du. Når en må ut av huset, gjerne ta kollektiv transport i øsende regnvær og høst stormer eller isende kulde holder det ikke bare å "på med en kjole". Det er ikke spanske sommertemperaturer det norske klimaet består av i all hovedsak. Så stort sett må en alltid på med en strømpebukse og det er vesentlig mer både styrete og upraktisk enn bukser. Dessuten: norske kvinner sine liv består heller ikke i all hovedsak av å trippe rundt innendørs til pynt. Vi er småbarnsforeldre, vi leker både høyt og lavt, vi går i fjellet, vi måker snø og sitter på kalde kontorer, i det hele tatt vi gjør annet enn å bare sitte inne og bytte fra nattkjoler til andre kjoler for så å bytte tilbake til nattkjoler. Noen trives i kjole, andre synes det både er finere og mer praktisk med bukser, spesielt i den årstiden vi har og går i møte nå. Anonymkode: f91e4...d11 Dette er en smaks sak. Å påpeke klima er lite relevant, med unntak av dager med mange minus hvor man er veldig mye ute. Men da bruker man jo vinterklær utenpå. Jeg bruker gjerne to strømpebukser i ull, ikke strammer de, ikke blir jeg kald. En bukse er ikke varmere enn to strømpebukser. En bukse er ikke mer praktisk heller. Skjørt trenger ikke å være trange miniskjørt. Jeg syntes skjørt kan være enklere å finne enn bukse feks og også være mer behagelig. Hvorfor må det å bruke skjørt bety at man tripper rundt i nattkjole og kjole og være til pynt? Jeg jobber hver på kontor og bruker skjørt der, henter i barnehagen i skjørt, jeg har skiftet dekk i skjørt, klippet plen i skjørt, er på lekeplassen i skjørt. Hva er det du mener som ikke er mulig å gjennomføre med skjørt? Man trenger på ingen måte å være mer forsiktig. Skjørt og jeans er likestilt for meg. I noen situasjoner bruker jeg tights eller arbeidsklær men det er vel så mye for å ikke ødelegge de finere plaggene, og det gjelder jo buksene også. Helt greit at du ikke liker skjørt. Men så si det da. Du liker det ikke. For ingen av argumentene dine mot skjørt holder vann. Anonymkode: bb4ea...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #107 Del Skrevet 15. november Upraktisk og passer sjeldent min stil. Jeg foretrekker jeans. Anonymkode: 4d458...58f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #108 Del Skrevet 15. november Jeg er helt avhengig av gode sko. Synes skjørt/kjole og joggesko ser så dumt ut, kanskje med unntak av sommerkjoler. Noen som har noen tips? Anonymkode: 50d01...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #109 Del Skrevet 15. november Blir helt sjokka over hvor sterke meninger det kan være om noe så vanlig som kjole/skjørt og strømpebukser. Noen hater det liksom, og noen elsker det🤭 Anonymkode: e52c2...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #110 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Blir helt sjokka over hvor sterke meninger det kan være om noe så vanlig som kjole/skjørt og strømpebukser. Noen hater det liksom, og noen elsker det🤭 Anonymkode: e52c2...f7f Jeg tror det er mer at vi "hater" at noen andre skal bestemme eller lufter tanker om at det ene alternativet er bedre av en eller annen grunn. Det tror jeg gjelder om en liker å gå i kjole/skjørt og ville blitt fortalt eller spurt om å spesifikt gå i bukser eller det er den andre veien som i denne tråden. Men joda det er for all del preferanser både hit og dit av kvinner fordi vi kvinner er ulike og liker ulike klær og stil og det er igrunn kanskje ikke så rart. Merkeligste blir det kanskje når en mann mener sine synspunkter bør ha så stor innvirkning på kvinner at alle kvinner plutselig kler seg på måter de selv ikke er komfortabel med, det tror jeg mange kvinner i denne tråden og i samfunnet generelt er møkk lei av. Anonymkode: 25449...b50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #111 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det er mer at vi "hater" at noen andre skal bestemme eller lufter tanker om at det ene alternativet er bedre av en eller annen grunn. Det tror jeg gjelder om en liker å gå i kjole/skjørt og ville blitt fortalt eller spurt om å spesifikt gå i bukser eller det er den andre veien som i denne tråden. Men joda det er for all del preferanser både hit og dit av kvinner fordi vi kvinner er ulike og liker ulike klær og stil og det er igrunn kanskje ikke så rart. Merkeligste blir det kanskje når en mann mener sine synspunkter bør ha så stor innvirkning på kvinner at alle kvinner plutselig kler seg på måter de selv ikke er komfortabel med, det tror jeg mange kvinner i denne tråden og i samfunnet generelt er møkk lei av. Anonymkode: 25449...b50 Ja, men samtidig ser jeg i f.eks. Polen (der jeg har vert 25+ ganger) at Polske jenter og damer bruker mye mer skjørt og kjole en her hjemme. Kan vi rett og slett være oppdratt med å bruke bukser? Fått det inn fra barnsben, eller er det klimaet? Anonymkode: e52c2...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. november #112 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men samtidig ser jeg i f.eks. Polen (der jeg har vert 25+ ganger) at Polske jenter og damer bruker mye mer skjørt og kjole en her hjemme. Kan vi rett og slett være oppdratt med å bruke bukser? Fått det inn fra barnsben, eller er det klimaet? Anonymkode: e52c2...f7f Selvfølgelig er klær - hva som er er vanlig, hva som er akseptabelt, hva som er forventet - både kultur- og samfunnsrelatert. Er kjønnrollene mer tradisjonelle generelt, påvirker det også hva folk kler seg i. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #113 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, men samtidig ser jeg i f.eks. Polen (der jeg har vert 25+ ganger) at Polske jenter og damer bruker mye mer skjørt og kjole en her hjemme. Kan vi rett og slett være oppdratt med å bruke bukser? Fått det inn fra barnsben, eller er det klimaet? Anonymkode: e52c2...f7f Jeg tror ikke Polen er et godt eksempel å sidestille norske kvinner med. Takk og lov for at det er en forskjell på Norge og Polen (og hvis en skulle likestilt disse landene og kvinner måtte det være at en heier på at polske kvinner blir mer lik de norske i likestilling). https://amnesty.no/polen Polen ligger på 27. Plass av 177. Norge på 7. plass i likestilling mellom kjønnene. https://giwps.georgetown.edu/the-index/ Vi har en kultur der kvinner og menn er likestilt og selvfølgelig preger det oss, det skal det gjøre det. Det preger oss med at menn blir sykepleiere, dyrepleiere, trailersjofører og tømrere og det samme blir kvinner. Det preger oss i at kvinner går med jeans og dress bukser og finbukser og menn kan helt fint gå med kjole eller skjørt. At flere kvinner går med bukser enn menn går med kjole kan både ha noe med at kvinner føler det er mer praktisk enn at menn velger kjoler og pga kjønnsroller. Jeg vet ikke. Jeg håper ikke du ønsker at Norge skal under Polen på likestilling bare slik at du kan se kvinner gå i skjørt? Vi går i det vi vil fordi vi har en kultur for at kvinner kan gå i det vi vil. Den totalitære styresmåten en har i Polen ligger mange tiår bak Norge og selvfølgelig preger det norske kvinner at vi har vokst opp med å kunne ha friheten til å kunne velge selv hva vi ønsker å kle oss i. Anonymkode: 25449...b50 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #114 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke Polen er et godt eksempel å sidestille norske kvinner med. Takk og lov for at det er en forskjell på Norge og Polen (og hvis en skulle likestilt disse landene og kvinner måtte det være at en heier på at polske kvinner blir mer lik de norske i likestilling). https://amnesty.no/polen Polen ligger på 27. Plass av 177. Norge på 7. plass i likestilling mellom kjønnene. https://giwps.georgetown.edu/the-index/ Vi har en kultur der kvinner og menn er likestilt og selvfølgelig preger det oss, det skal det gjøre det. Det preger oss med at menn blir sykepleiere, dyrepleiere, trailersjofører og tømrere og det samme blir kvinner. Det preger oss i at kvinner går med jeans og dress bukser og finbukser og menn kan helt fint gå med kjole eller skjørt. At flere kvinner går med bukser enn menn går med kjole kan både ha noe med at kvinner føler det er mer praktisk enn at menn velger kjoler og pga kjønnsroller. Jeg vet ikke. Jeg håper ikke du ønsker at Norge skal under Polen på likestilling bare slik at du kan se kvinner gå i skjørt? Vi går i det vi vil fordi vi har en kultur for at kvinner kan gå i det vi vil. Den totalitære styresmåten en har i Polen ligger mange tiår bak Norge og selvfølgelig preger det norske kvinner at vi har vokst opp med å kunne ha friheten til å kunne velge selv hva vi ønsker å kle oss i. Anonymkode: 25449...b50 Altså, bare fordi man er likestilt, så trenger man ikke å kle seg som en mann. Anonymkode: faf88...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonnaK Skrevet 15. november #115 Del Skrevet 15. november (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor er det så mange negative svar på ett enkelt spørsmål? Virker dessverre som en del damer her er jevnt over sure og irriterte over at en spør hvorfor dere ikke bruker oftere skjørt. Det er jo en kjensgjerning at kvinner er fine når de kler seg pent og kvinnelig,og skjørt og kjole er vel det optimale kvinneplagget. Dere som blir krenket over spørsmålet som blir stilt kan vel strengt tatt bare scrolle videre så dere slipper den irritasjonen ? Jeg ønsker til slutt alle en riktig god helg, om dere skal pynte dere eller ei....det viktigste er å ha godt humør og evne å ta ting med et smil 🙂 Anonymkode: 77ea4...86a TS stilte ikke bare et enkelt spørsmål, var mye om at han synes kvinner er finest i skjørt og derfor burde bruke det mer. Jeg tror de fleste kler seg slik de føler passer til det de skal gjøre og så komfortabelt det lar seg gjøre. Og det er ikke alle som synes man er finest i skjørt. Jeg synes ikke jeg er det, jeg trives ikke ikke skjørt eller kjole og føler meg mye finere i jeans som jeg føler meg vel i. Eneste kjole jeg faktisk føler meg ganske fin i er bunad Endret 15. november av DonnaK 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #116 Del Skrevet 15. november Vanskelig å finne riktig fasong og lengde. Jeg ma ha kort og utsvingt, men ikke for kort. Dessuten er det kaldt, og jeg tåler ikke ull i det hele tatt, takler også dårlig syntetiske klær inntil huden. Det er mye inn og ut av bil i løpet sv en dag, det er vær og vind. Hinden skal luftes osv. Bruker tights hjemme til husarbeid og bytter til bukse når jeg skal ut døra. Så på en vanlig dag ville skjørt og strømpebukse blitt for mye styr. Anonymkode: 11227...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonnaK Skrevet 15. november #117 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ja, men samtidig ser jeg i f.eks. Polen (der jeg har vert 25+ ganger) at Polske jenter og damer bruker mye mer skjørt og kjole en her hjemme. Kan vi rett og slett være oppdratt med å bruke bukser? Fått det inn fra barnsben, eller er det klimaet? Anonymkode: e52c2...f7f Jeg er også mye i Polen, og synes ikke det er så mye mer skjørt og kjole der til hverdags enn her. Synes de fleste polske kler seg ganske så likt som vi gjør i Norge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #118 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså, bare fordi man er likestilt, så trenger man ikke å kle seg som en mann. Anonymkode: faf88...486 Hmm, skjeldent jeg ser menn i kvinne bukser, det er en forskjell vet du😉 Kanskje du trenger en time til specsavers om synet ditt er så dårlig. Det er enge siden bukser kom på markedet for kvinner så det er like mye et kvinnelig plagg som kjoler. Det er på tide å følge litt med på årstallet du lever i også og ikle sitte fast i 1920 tallet for alltid. Og du har også ubeskrivelig lite makt hva det gjelder hva vi kvinner kler oss i uansett så det spiller ingen rolle hva du mener kvinner skal kle seg i. Sorry not Sorry Anonymkode: 25449...b50 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #119 Del Skrevet 15. november Skifter forresten sokker flere ganger i løpet av dagen fordi jeg blir våt når jeg holder på på kjøkken eller vaskerom. Stress om det var strømpebukse. Anonymkode: 11227...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonnaK Skrevet 15. november #120 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså, bare fordi man er likestilt, så trenger man ikke å kle seg som en mann. Anonymkode: faf88...486 Svært skjelden jeg ser kvinner som kler seg som menn, ser ofte motsatt.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå