Gå til innhold

Hvorfor er det ikke flere kvinner som kler seg i skjørt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håpløst å finne en jakke som passer med skjørt. Skjørt er i tillegg veldig upraktisk, og jeg gidder ikke å samle beina og å være blyg hele tiden for at ikke noe privat skal synes.

Anonymkode: 8bfd2...39a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LiseTV skrev (7 minutter siden):

Kjoler er mer praktisk enn bukser. Av med nattkjolen og på med en kjole, enkelt å lett å kle seg om i løpet av dagen.

Mer styrete med strømpebukse enn bukse. 

Anonymkode: 8bfd2...39a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts ville ha en runketråd, og får istedenfor en haug med svar om søm og passform 🤣🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (1 minutt siden):

Kjoler er mer praktisk enn bukser. Av med nattkjolen og på med en kjole, enkelt å lett å kle seg om i løpet av dagen.

Synes du. Når en må ut av huset, gjerne ta kollektiv transport i øsende regnvær og høst stormer eller isende kulde holder det ikke bare å "på med en kjole". Det er ikke spanske sommertemperaturer det norske klimaet består av i all hovedsak. Så stort sett må en alltid på med en strømpebukse og det er vesentlig mer både styrete og upraktisk enn bukser. Dessuten: norske kvinner sine liv består heller ikke i all hovedsak av å trippe rundt innendørs til pynt. Vi er småbarnsforeldre, vi leker både høyt og lavt, vi går i fjellet, vi måker snø og sitter på kalde kontorer, i det hele tatt vi gjør annet enn å bare sitte inne og bytte fra nattkjoler til andre kjoler for så å bytte tilbake til nattkjoler. Noen trives i kjole, andre synes det både er finere og mer praktisk med bukser, spesielt i den årstiden vi har og går i møte nå. 

Anonymkode: f91e4...d11

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 9.11):

Jeg foretrekker kjoler fremfor skjørt da det er lettere å få kjoler til å sitte pent over magen. Men etterhvert (jeg har blitt slankere igjen rundt midjen) vil jeg prøve å gå mer i skjørt.

Helst skulle jeg gått i skjørt og kjoler hele tiden, men noen ganger blir det for upraktisk avhengig av aktiviteter og når jeg holder på med barna.

Anonymkode: eb006...d0f

Jeg har også litt ekstra rundt midjen (men små bryster) og synes det er helt umulig å finne en kjole som er flatterende på meg. Da er det bedre med todelt antrekk. Men i butikkene er det mest kjoler, veldig få virkelig pene skjørt. Og spesielt matchende skjørt og overdel som jeg kunne tenke meg. Men nå foretrekker jeg bukse uansett. Hadde bare vært greit å ha et fint "skjørteantrekk" i skapet.

Anonymkode: 66a6b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen skriver at de har problemer med å finne sko til, men nå om vinteren finnes det masse gode, varme støvletter å velge blant. Jeg går en del i både skjørt og kjole (spesielt strikkekjoler) for jeg synes det er behagelig.

product gallery image

Anonymkode: b7008...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 8.47):

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

Fordi vi bor i et jævla kaldt land, som har minusgrader 9 måneder i året. Om sommeren er det mange som går i skjørt og kjoler. Og ja, det er et ork å bruke strømpebukse. Det er stramt og ubehagelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 8.47):

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

Greit å gå i av og til men for upraktisk i hverdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.44):

Herregud for en drama-queen du er, det er ikke det han skrev eller antydet.

Forøvrig er jeg helt enig. Kjole og skjørt på kvinner er virkelig fint. Utvilsomt favoritt-plaggene mine på dem. Husker jeg ble små-betatt av en liten SV-frøken som spradet rundt i sommerkjolen sin i felles kantine, nå i sommer. Og jeg som ikke kan fordra damer som stemmer SV....kraftig kognitiv dissonans. Jaja, mannen i meg talte høyest.

Anonymkode: 170ed...62e

Men når jeg leser sånne nedlatende innlegg som dette, får jeg lyst til å gå i bukse hver eneste dag.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Synes du. Når en må ut av huset, gjerne ta kollektiv transport i øsende regnvær og høst stormer eller isende kulde holder det ikke bare å "på med en kjole". Det er ikke spanske sommertemperaturer det norske klimaet består av i all hovedsak. Så stort sett må en alltid på med en strømpebukse og det er vesentlig mer både styrete og upraktisk enn bukser. Dessuten: norske kvinner sine liv består heller ikke i all hovedsak av å trippe rundt innendørs til pynt. Vi er småbarnsforeldre, vi leker både høyt og lavt, vi går i fjellet, vi måker snø og sitter på kalde kontorer, i det hele tatt vi gjør annet enn å bare sitte inne og bytte fra nattkjoler til andre kjoler for så å bytte tilbake til nattkjoler. Noen trives i kjole, andre synes det både er finere og mer praktisk med bukser, spesielt i den årstiden vi har og går i møte nå. 

Det er forskjell på mann som bruker kjole omtrent kun inne, mot damene som bruker det over alt….

Anonymkode: 95879...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 9.02):

Elsker å gå i skjørt, jeg🥰 Men nå om høsten og vinteren synes jeg det er vanskelig å finne riktig type jakke som kan kombineres med skjørt (og kjoler), for kåper føler jeg blir litt for kjerring for meg (brukte kåper for 10-20 år siden, men nå føler jeg at jeg ser så kjerring ut med det). 

Har en stund snust på å kjøpe dette skjørtet til friluftslivbruk: https://amundsensports.com/product/huntress-skirt-womens/?attribute_pa_color=450-olive&attribute_pa_size=xs&currency=NOK&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIrcetuanWiQMVfwqiAx0lxiAwEAQYASABEgJzXPD_BwE

Men igjen: hvordan kombinere det med turjakke? Og hvor dumt vil folk se på meg når jeg klyver oppover i fjellsiden i skjørt? Jeg har noen ganger brukt sportsskjørt på fjelltur med klyving, og gjett om det skal kommenteres av folk🙄 Burde vel vært helt innafor med skjørt på tur?

Anonymkode: 2e908...fb1

Samme her.

Anonymkode: 9d29c...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk veldig glad i skjørt. Over knærne skjørt med tykk strømpebukse og høye boots funker perfekt på vinterstid. 

Anonymkode: c12e2...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på mann som bruker kjole omtrent kun inne, mot damene som bruker det over alt….

Anonymkode: 95879...54e

Ja det har du helt rett i og jeg begynner å bli mektig lei dette kjole maset til denne personen, det har ingen relevans til norske kvinner sin hverdag i det hele tatt. Det er jo bare et evinnelig kjole mas fra den kanten og det er flott det, lev ut den innsittende  tilværelsen med å være en hjemmeværende mann i kjoler, ingen problemer med det jeg. Men ikke kom her til kvinner og hevd at det er en mer praktisk tilværelse i sommerkjoler og nattkjoler året rundt for det vet vedkommende meget fint lite om.  Og når kjoler er det eneste som står i hodene til både trans og menn så er jeg meget fristet til å si #metoo til denne kommentaren 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men når jeg leser sånne nedlatende innlegg som dette, får jeg lyst til å gå i bukse hver eneste dag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, vi bor i et kaldt land da. Synes rumpa og bena forsvinner litt dersom man må ty til tykke ullstrømpebukser og knelange skjørt. Sverger til jeans eller bukser som former seg til kroppen.

Anonymkode: c595a...d1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å bruke skjørt, men finner ikke så mange som er kledelige dessverre... Formen på skjørtene som er mote nå funker ikke på min kropp. Men, jeg bruker endel kjoler da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange negative svar på ett enkelt spørsmål? Virker dessverre som en del damer her er jevnt over sure og irriterte over at en spør hvorfor dere ikke bruker oftere skjørt. Det er jo en kjensgjerning at kvinner er fine når de kler seg pent og kvinnelig,og skjørt og kjole er vel det optimale kvinneplagget. Dere som blir krenket over spørsmålet som blir stilt kan vel strengt tatt bare scrolle videre så dere slipper den irritasjonen ? Jeg ønsker til slutt alle en riktig god helg, om dere skal pynte dere eller ei....det viktigste er å ha godt humør og evne å ta ting med et smil 🙂

Anonymkode: 77ea4...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Behagelig å gå med men upraktisk når jeg sykler, og så går det fort hull på strømpebuksene, de tjukke også. Jeg sliter mye sokker. Blir ikke til at jeg gidde å ta med skiftetøy. Går en del med skjørt hjemme.

Anonymkode: ae26c...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Behagelig å gå med men upraktisk når jeg sykler, og så går det fort hull på strømpebuksene, de tjukke også. Jeg sliter mye sokker. Blir ikke til at jeg gidde å ta med skiftetøy. Går en del med skjørt hjemme.

Anonymkode: ae26c...2f9

Kan jeg spørre hvorfor og hvor det fort blir hull? Her er det nok slurv med stell av negler og grov hud under helen som har skylden...

Anonymkode: e52c2...f7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor er det så mange negative svar på ett enkelt spørsmål? Virker dessverre som en del damer her er jevnt over sure og irriterte over at en spør hvorfor dere ikke bruker oftere skjørt. Det er jo en kjensgjerning at kvinner er fine når de kler seg pent og kvinnelig,og skjørt og kjole er vel det optimale kvinneplagget. Dere som blir krenket over spørsmålet som blir stilt kan vel strengt tatt bare scrolle videre så dere slipper den irritasjonen ? Jeg ønsker til slutt alle en riktig god helg, om dere skal pynte dere eller ei....det viktigste er å ha godt humør og evne å ta ting med et smil 🙂

Krenket? Ser ingen her som er krenket, bare kvinner som forklarer hvorfor de ikke bruker skjørt. 

Og her er det litt mer kvinnekunnskap du kan ta med deg på veien videre: det er ikke sånn at vi kvinner plent ønsker framstå «pent og kvinnelig» hele tiden. For svært mange av oss er det ikke viktig i det hele tatt, vi har annet å fylle livene våre med enn å være eyecandy for menn. 

Anonymkode: 604eb...5a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ingen her er krenket. Vi forklarer jo hvorfor. For min del er det fordi det er jævla kaldt nesten hele året, og jeg tåler ikke ullstrømpebukser. Da fryser jeg. I tillegg er det janteloven - pynter du deg for mye, så ser folk stygt på deg.

Anonymkode: faf88...486

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...