Gå til innhold

Hvorfor er det ikke flere kvinner som kler seg i skjørt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjørt er upraktisk, kaldt og irriterende. Kan du ikke finne deg et fint skjørt selv, ts? 

Anonymkode: a4716...16a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, men det er så åpenlyst at svarene kommer fra kvinner som later som de er menn når de svarer. Samme type kvinner som later som de er menn og skriver "jeg er mann og jeg elsker fyldige, formfulle damer med valker - jeg sleiker damer under valkene dems når jeg går ute på butikken luve it hilsen mann 37 😉". Jeans er et jævlig maskulint plagg, hater at alle kvinnene på studiet mitt går i det. Det er et par som går i kjole og skjørt her, og de tar seg veldig godt ut, men de er i fåtall dessverre.

Anonymkode: 8d794...91e

La vær å bestemme hvordan vi kvinner skal kle oss takk 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menn synes om klærne mine er helt uinteressant, bortsett fra at det er kjekt om kjæresten synes jeg er fin. 

Jeg bruker kjole og skjørt en del om sommeren, men i vinterhalvåret på Vestlandet, med regn og mye vind, holder det ikke med en tykk strømpebukse for å holde været fra leggene. Og så liker jeg variasjon i klesveien, kjedelig å gå i samme slags klær hele tiden. 

Anonymkode: 604eb...5a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Skjørt er upraktisk, kaldt og irriterende. Kan du ikke finne deg et fint skjørt selv, ts? 

Anonymkode: a4716...16a

Sikkert ment som en spøk, men faktisk ingen dårlig idé!☺️ Menn, spesielt de som vil at dere kvinner skal å gå i skjørt/kjoler/hæler/strømper/etc til enhver tid, burde prøve selv!

Jeg har selv prøvd det ved et par anledninger, og med den erfaringen, så har jeg full forståelse og respekt for at kvinner velger andre mer praktiske og komfortable løsninger. 🙌

Anonymkode: 32ee7...7f2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

Fordi jeg ikke vil! Liker bukse, som oftest turbukse.

Anonymkode: a804a...9ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kaldt. Hater å bruke strømpebukse. Skjørt er pynt og ikke hverdags. Skjørt krever helt andre typer sko som jeg ikke liker å gå med. 

Har ikke eid et skjørt på sikkert 20 år. Kjoler er mer behagelige, og bruker det til fint. 

Anonymkode: 65beb...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fungerer ikke på jobb.

Anonymkode: 992c6...4d8

Spørs vel hva slags jobb da, jeg bruker alltid skjørt på jobb! 

Anonymkode: d9e5b...a1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjørt er noe herk, kjole er mye bedre. På med en strømpebukse og kjolen over hodet, ferdig. 
Skalen ta på skjørt, så kan en like gjerne ta på bukser.

Anonymkode: def97...9a0

Skal en ta på seg klær i det hele tatt kan en like gjerne ta på seg noe en selv liker, det måtte nå være bukse, kjole eller skjørt. Skal en ta på seg strømpebukse i utgangspunktet kan en jo like gjerne ta på seg en bukse igrunn, same-same... Så det kommer helt an på hva en liker selv. Jeg foretrekker skjørt fremfor kjole, jeg foretrekker også ofte bukse fremfor både skjørt og kjole, smaken er som baken, og valgfriheten er ganske varierende for oss alle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så mye hat for skjørt hos kvinner som jeg leser her. Så får de kanskje bare gi det i fra seg før ingen går med det. 
Jeg kunne tenkt meg å gått mer i kilt. Ikke for å være feminin og kle meg ut som en kvinne. Men må være luftig og fint på en solskinnsdag. Kan hende mer menn ville gått med det, hvis ikke de som gjør det jåler seg til med høyhælte sko, sminke og skal se ut som kvinner. Det går ann å beholde maskuliniteten selv om man går med skjørt/kilt. 

Anonymkode: 97a85...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjørt og kjole er de beste plaggene på kvinner. Mystisk at de ikke vet dette selv. Har aldri møtt en gutt eller mann som ikke digger det. Hvordan heve utseende enkelt 101.

Anonymkode: 8d794...91e

Fordi jeg aldri kler meg for å bli sett på og få antrekket/meg selv vurdert for en fyr.

Det er titusenvis av "ting" folk mener man kan gjøre, men hvem bryr seg og kler seg etter hva en kanskje kan mene om en? 

Anonymkode: 020ec...0fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helt umulig å finne rett lengde. De korte blir for korte (jeg er høy med lange bein) og de mellomlange ender på det stedet på leggen de er tykkest, så det ser ut som jeg har trestammer til bein. 

Anonymkode: 38c9b...b4b

Jeg er hjulbeint og høy, og lengde midt på leggen er så stygt på meg. 

Anonymkode: 1c4f5...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi gidde å pynte oss for deg? Tar på det som er enklest, mest praktisk, mest behagelig osv. Og det er ikke skjørt. 

Anonymkode: 9d340...9d3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

Veldig ofte upraktisk og det begrenser ofte hvordan man kan gå og sitte. Strømpebukser og tights er ofte også upraktisk, vil man ha tynne strømpebukser så er faren for at de revner høy. Jeg har masse skjørt, men pga strømpebukser som glir ned, eller noe annet så er de ikke alltid greie å kjøre bil med heller, må samle beina i disse skjørtene.  På vinteren må strømpebuksene være varme og ull klør. 

Ofte blir det kaldt også, og når gjennomsnittstemperaturer ikke er basert på hvordan kvinner kler seg så blir det for kaldt både sommer som vinter. På sommeren for mye kjøling og på vinteren for lite varme. Med skjørt har jeg veldig ofte måttet sitte med teppe over meg.  

Hadde jeg fått velge selv hadde jeg gått rundt i ulike tights hele året, de er behagelige og skaper ikke noe ubehag pgså stoffet i det. Har 5-6 juletights  kjøpt i USA som jeg koser meg med hjemme. Jeg skifter når jeg skal ut dør…, 

Anonymkode: d6ca5...7f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trans og liker å bruke kjoler året rundt. Selvsagt ikke når jeg går turer. Men til butikker går det fint, er stort sett innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis det er så mye hat for skjørt hos kvinner som jeg leser her. Så får de kanskje bare gi det i fra seg før ingen går med det. 
Jeg kunne tenkt meg å gått mer i kilt. Ikke for å være feminin og kle meg ut som en kvinne. Men må være luftig og fint på en solskinnsdag. Kan hende mer menn ville gått med det, hvis ikke de som gjør det jåler seg til med høyhælte sko, sminke og skal se ut som kvinner. Det går ann å beholde maskuliniteten selv om man går med skjørt/kilt. 

Anonymkode: 97a85...b18

De færreste kvinner hater skjørt (selv ikke de som foretrekker å ikke gå i dem selv), men ganske mange kvinner er veldig lei av menn som vil fortelle dem hva de bør kle seg i, med det utgangspunkt at se bra ut for en mann tydeligvis er viktigere enn hva de selv føler seg mest vel i.

Det er vel ingen som hindrer deg i å gå i skjørt selv, så maskulinisert som du bare vil? Jeg hadde en mannlig kollega som gikk mye i skjørt, helt uten å framstå som feminin eller se ut som en kvinne på noe vis. Har du lyst, har du både lov og mulighet, og du vil ikle engang være så nyskapende og spesiell som du tror...

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 9.19):

Er ikke svaret opplagt? 

Fordi jeg bor i et fritt land og kan kle meg som jeg vil. Ingen sharialover som forteller meg hva jeg skal kle meg i, ingen tvang. Bukse er mer praktisk og jeg liker det, kjole og skjørt kan jeg og kle meg i men det er opp til meg. 

Anonymkode: b2fe1...752

Enn så lenge :P 

Anonymkode: 6e5a9...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enn så lenge :P 

Anonymkode: 6e5a9...9c2

Kjoler er mer praktisk enn bukser. Av med nattkjolen og på med en kjole, enkelt å lett å kle seg om i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst å finne en jakke som passer med skjørt. Skjørt er i tillegg veldig upraktisk, og jeg gidder ikke å samle beina og å være blyg hele tiden for at ikke noe privat skal synes.

Anonymkode: 8bfd2...39a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (7 minutter siden):

Kjoler er mer praktisk enn bukser. Av med nattkjolen og på med en kjole, enkelt å lett å kle seg om i løpet av dagen.

Mer styrete med strømpebukse enn bukse. 

Anonymkode: 8bfd2...39a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...