Gå til innhold

Hvorfor er det ikke flere kvinner som kler seg i skjørt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bbbb skrev (1 minutt siden):

Bruker mye skjørt og kjole når det er varmt nok. Jeg fryser lett så på høsten og vinteren blir det bukse. 

Jeg har det omvendt. Bruker mest kjoler og skjørt på vinteren, for da kan jeg bruke ett tyk strømpebukse. Og da er det jo faktisk varmere enn å bruke bukse. For bukse med stilongs eller strømpebukse under synes jeg er ubehagelig. Skjørt  om sommeren går jeg veldig gjerne i, men dessverre er det ikke veldig mange dager hvor det er varmt nok.

Anonymkode: 1bda2...1ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med å finne et skjørt som sitter pent og godt rundt livet. Kjoler er litt enklere. Nå på denne årstiden er det også for kaldt pga jeg ikke har bil.

Anonymkode: df3c9...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å gå med skjørt, og gir somoftest i skjørt om vinteren. Men det er ikke veldig behagelig med strømpebukser, så hjemme går jeg ofte med noe annet behagelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

Trives ikke i det, lite praktisk, ved vind må man gå og holde på det, strømpebukser er no herk osv osv.

Men du kan jo alltids ta på deg det selv, kanskje det er for deg? Det er ikke ulovlig det. 

Anonymkode: 020ec...0fb

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes skjørt er pent, men upraktisk. Buksene mine er varmere, har bedre lommer og gir mer bevegelsesfrihet.

Anonymkode: 31394...d72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, ikke praktisk. Jeg sykler til kontoret, og på kontoret er det kaldt å sitte i strømpebukser. Nå begynner meg med tights under bukser, fordi jeg er kald. Jeg velger klart komfort og lettvinthet fremfor utseende, for min egen del. 

Anonymkode: 5bb7a...3d2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker mest skjørt om vinteren faktisk fordi ull strømpebukser og støvletter er mye varmere enn bukse :) ikke så flink til å gå i det om sommeren fordi kontoret er for aircondition kaldt til null strømpebukse og alt unntatt svart(som ser idiotisk ut til sommerkjoler og skjørt uansett hva motepolitiet sier) har blitt forbudt.

Anonymkode: 3d5a1...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er tryggere med bukser. Der er det knapper og belte, som oftest i solid stoff. Så man er mer beskyttet for voldtekt. Mye lettere å voldta en dame som går i skjørt. 

Anonymkode: 750c0...8fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg la på meg på magen, elsket jeg å gå med skjørt. Nå når jeg har litt ekstra rundt magen, føles det rart. Jeg har også en jobb der det kreves at jeg går i bukser.

Men går gjerne i kjole dersom jeg skal pynte meg.

Men du har helt rett. Skjørt er kjempefint

Anonymkode: 36636...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørt er ikke «in» blant de yngre jentene hvertfall. Sikkert en del middelaldrende og eldre damer som fortsatt går i det. Men det er i mine øyne hverken pent eller flatterende med mindre man er eksepsjonelt fit.

Anonymkode: 8abfd...263

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er bredest på midten = ikke særlig pent med skjørt 🤭

men helt enig, veldig fint på de som kler det.

Anonymkode: 10413...524

Samme her 😅

Elsker derimot kjoler!

Anonymkode: 605c0...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... en av grunnene er at det kan være helsikes kaldt på denne årstiden... Tynne strømpebukser gir ekstremt lite varme!🥶

Hilsen mann (som har hatt den tvilsomme æren av å prøve kort kjole på vinteren...😬)

Anonymkode: 32ee7...7f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mer utfordrende å finne et skjørt jeg virkelig liker, enn kjole. Kjole syns jeg er veldig enkelt og praktisk. Bare hive den over hodet så er man "good to go" 👏👏👏👏

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk litt fordi det er vanskelig å finne praktiske gode sko til, og jakke som passer. 

Anonymkode: 8b6e6...897

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg syns det ser litt kjerring ut med jakke faktisk. 

Anonymkode: 81649...be9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mest kjoler men har mange skjørt også. Er det for kaldt blir det knestrømper. Som regel en kortere kåpe eller en jeansjakke. Sko er det litt vanskeligere med, men det er avhengig av lengden på kjolen eller skjørtet.

Anonymkode: 28f28...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det fineste jeg ser så er dere kvinner som går i skjørt.  Så da lurer jeg er det at det ikke trend å bruke skjørt til hverdags? Er det for kaldt? Et det for mye arbeid å kle på seg? Eller det å bruke strømpebukse er et ork å bruk?

Anonymkode: 679ed...0c6

Tja, jeg vil anta at det er litt av samme grunn som at menn flest ikke bruker skjørt, nikkers eller kilt til hverdags. 
Det er vanskelig å få det til å passe med det andre man bruker, det er i mange tilfeller upraktisk, og det kan lett bli kaldt. 
Og så er det ikke sånn at alle føler seg fine i skjørt. (Ofte er det vanskelig å finne det skjørtet som sitter fint på en.)

Anonymkode: a253f...35d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Skjørt er ikke «in» blant de yngre jentene hvertfall. Sikkert en del middelaldrende og eldre damer som fortsatt går i det. Men det er i mine øyne hverken pent eller flatterende med mindre man er eksepsjonelt fit.

Anonymkode: 8abfd...263

Hva er inn for de yngre? 
Jeg kjøper mye design klær, skjørt er veldig inn. Ull, denim, tweed, sateng i alle lengder er i det mote bilde nå. Det er ganske gøy for nå kan jeg bare hente klær i mamma sitt skap :) 

Jeg bruker både skjørt og kjoler, helst kjoler for da klemmer det ingen steder 

Anonymkode: 757fa...5c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er forferdelig upraktisk. Pent er det heller ikkje. Går heller i kjole.

Anonymkode: e4ee5...88a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker skjørt jeg. Og kjoler enda mer. 

Men orker ikke mye om vinteren. Men syns det er veldig fint med tjukke strømpebukser og kort skjørt om vinteren også 😊

Om sommeren liker jeg lange skjørt, litt sånn maxi kjole med en stram topp til.

Men kjoler er best av alt. DET skjønner ikke jeg at flere ikke bruker. Så lettvint, ett plagg på, ferdig! Og det spiller jo ikke noe rolle hva slags fasong du har, da du kan velge tykk tynt stoff, kort eller lang lengde. Snitt her eller der. Og på tross av at det er minimum effort så ser det fint ut å! 

Anonymkode: 5ed28...b9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...