AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:44 #1 Del Skrevet tirsdag kl 07:44 Sliter for tida med urolige ben, veldig plagsomt får mindre søvn. Kjenner det hjelper å tøye og massere, men typisk at jeg ikke tenker på det før jeg har lagt meg, fordi dette kommer og går litt. Har prøvd magnesium, men hører det er ingen grunn til å ta magnesium om man ikke har mangel. Syns det ble verre etter jeg begynte å trene. Er det noen som har gode tips? Anonymkode: 7b0e9...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:50 #2 Del Skrevet tirsdag kl 07:50 Ulltråd! Placebo el ei, funker for meg 👍🏼 Knyter en ulltråd rundt ankelen hver kveld Anonymkode: cf17f...03a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:24 #3 Del Skrevet tirsdag kl 08:24 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ulltråd! Placebo el ei, funker for meg 👍🏼 Knyter en ulltråd rundt ankelen hver kveld Anonymkode: cf17f...03a Ja dette har funket for meg også😁 Ellers -prøv magnesium litt til, gjort underverker for meg, mangel eller ikke. Hva blodprøver viser betyr ikke at du kan få hjelp av å ta ekstra magnesium selvom du er innafor ref grensen. Ref grense er bare en pekepinn, ikke fasit for oss hva vi trenger eller ikke. Det er det symptomene og symptomlette av å tilføre ekstra tilskudd av noe som avgjør. Anonymkode: cdbe7...c73 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:25 #4 Del Skrevet tirsdag kl 08:25 Litt mer vitenskapelig enn ulltråd, men uansett: Magnesium. Lag saltlake av magnesiumklorid og vann og smør saltlaken på beina etter at du har dusja. Anonymkode: e258b...a0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:28 #5 Del Skrevet tirsdag kl 08:28 Magnesium hjelpe her ja. Ta det før du legger deg. Anonymkode: 7c1b5...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:30 #6 Del Skrevet tirsdag kl 08:30 Klikket meg inn for å skrive heve-senke seng med separate madrasser. For da slipper jeg å våkne av alle bevegelsene hans 😂 Anonymkode: 3b661...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:33 #7 Del Skrevet tirsdag kl 08:33 Magnesium. Anonymkode: 7a057...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:45 #8 Del Skrevet tirsdag kl 08:45 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Klikket meg inn for å skrive heve-senke seng med separate madrasser. For da slipper jeg å våkne av alle bevegelsene hans 😂 Anonymkode: 3b661...5b5 Hehe. Kjenner til det de ja. Som jeg sier. Du snur deg så hardt. Jeg aner jo ikke hva jeg sier til han når jeg blir vekket om natten. Han flire litt av meg da. Anonymkode: 7c1b5...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet tirsdag kl 08:51 #9 Del Skrevet tirsdag kl 08:51 Hva slags trening driver du med? For meg har det hjulpet veldig å gå en lang tur hver dag, beina mine liker rett og slett ikke å "slappe av"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet tirsdag kl 09:02 #10 Del Skrevet tirsdag kl 09:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd magnesium, men hører det er ingen grunn til å ta magnesium om man ikke har mangel. Har du sjekket om du har mangel da...? For min del er magnesium nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Jenny* Skrevet tirsdag kl 09:04 #11 Del Skrevet tirsdag kl 09:04 For meg hjalp det å slutte og løpe (og finne andre treningsformer). Rastløse bein er et folkehelseproblem, og det er en liten, interessant "innsamling" av problemet koblet med IBS og annet, fra Vestlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:33 #12 Del Skrevet tirsdag kl 09:33 Reign skrev (21 minutter siden): Har du sjekket om du har mangel da...? For min del er magnesium nødvendig. Når du "sjekker mangel", er det mangel i blodet som sjekkes. Altså om magnesiumnivåene i blodet er lavere enn anbefalt. Problemet her er at magnesiumnivået i blodet er regulert, nettopp fordi det skal holde seg stabilt. Hvis du sjekker hvor mye magnesium en voksen, frisk person har i hele kroppen, finner du ut at magnesiumbeholdningen i kroppen normalt er 25 gram. 25.000 milligram. Bare en liten brøkdel av dette befinner seg i blodet. Når magnesiumnivået i blodet faller, hentes det magnesium fra lageret inne i cellene og skjelettet, som fylles på i blodet. Derfor er blodet det siste stedet i kroppen som vil vise magnesiummangel. Mangel på magnesium oppstår inne i cellene i kroppen og i skjelettet. Der er det køl umulig å måle mangel. Anonymkode: e258b...a0f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:39 #13 Del Skrevet tirsdag kl 09:39 For meg hjelper det 100 % å ta magnesium. Det hender at jeg glemmer det noen dager, og da er krampene tilbake og forstyrrer nattesøvnen. Anonymkode: dceaa...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet tirsdag kl 09:41 #14 Del Skrevet tirsdag kl 09:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sliter for tida med urolige ben, veldig plagsomt får mindre søvn. Kjenner det hjelper å tøye og massere, men typisk at jeg ikke tenker på det før jeg har lagt meg, fordi dette kommer og går litt. Har prøvd magnesium, men hører det er ingen grunn til å ta magnesium om man ikke har mangel. Syns det ble verre etter jeg begynte å trene. Er det noen som har gode tips? Anonymkode: 7b0e9...9aa Magnesium spray eller krem. Det hjelper meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:46 #15 Del Skrevet tirsdag kl 09:46 Schweppes indian tonic. Drikk et stort glass før sengetid. Anonymkode: 4f8b0...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:00 #16 Del Skrevet tirsdag kl 10:00 Du kan få legen til å skrive ut neurontin. Det hjelper for mange (også meg).. Anonymkode: 235ec...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:07 #17 Del Skrevet tirsdag kl 10:07 Jerntilskudd hvis ferritin er under 50 (jeg merker godt at kriblingen begynner når jeg blir for lav). Massasje, tøying, evt med skumrulle/foam roller. Iskaldt vann på leggene rett før leggetid og legge seg med litt fuktige bein utenfor dyna (kuldefølelsen har førstepri inn i hjernen, så den maskerer kriblingen). Ulltråd kan gjøre noe av det samme som over, jeg synes spiralhårstrikker i plast fungerer bedre. Anonymkode: 916d5...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:13 #18 Del Skrevet tirsdag kl 10:13 Magnesium. Eneste som funker. Anonymkode: 5797b...6b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet tirsdag kl 10:15 #19 Del Skrevet tirsdag kl 10:15 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kan få legen til å skrive ut neurontin. Det hjelper for mange (også meg).. Anonymkode: 235ec...a3e Kjenner mange som har opplevd bivirkninger som går ut over hukommelse og gir kognitiv svekkelse over tid med dette preparatet. Noen har også hatt store problemer med å slutte på dem. Virker som legene tror dette prep er helt ufarlig, gjør egne undersøkelser og vær forsiktig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:17 #20 Del Skrevet tirsdag kl 10:17 Magnesium kan du ta uansett. Bruker det forebyggende for urolig bein, anbefalt av lege, og jeg har ikke mangel. Fikk konkret anbefaling av denne https://www.life.no/kosttilskudd/mineraler/magnesium/life-magnesium-boost-350mg pga den er av det mest effektive magnesiumet (eller noe slikt, jeg husker ikke nøyaktig). Jeg fikk en fin-fin bonusvirkning også: hodepinen forsvant! Anonymkode: 9c9cb...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå