Gå til innhold

Verkstedet påstår plutselig at vinterdekkene er nedslitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk igjen for svar. Har sjekket datoen på dekkene, de er produsert i 2019 og jeg ser det anbefales å bytte etter seks år, men at de kan holde 10 år om de oppbevares riktig utenom sesong. Og det har mine.

Dekkene er slitt noe ulikt, men ikke mye. Dekk som er veldig skjevslitt, kommer av feil hjulstilling. Og bilen kom nylig fra full service, så det hadde de oppdaget.

Så jeg finner et annet verksted og ber om å få dem satt på.

Det som egentlig plager meg, er ikke at mannen på verkstedet plutselig har endret mening eller at han vil forsøke å selge meg nye dekk. Det som plager meg, er at han fikk meg til å føle meg som en komplett idiot som leverte dekk til ham som i følge ham var fullstendig nedslitt og ubrukelige, som om jeg liksom ikke hadde skjønt det selv. Hadde han fortalt meg i påsken at dekkene måtte fornyes, hadde jeg jo møtt opp der med splitter nye dekk nå. Og ikke kommet med dekkene fra forrige sesong. Å få folk til å føle seg som idioter er virkelig ikke et salgstriks jeg støtter.

Anonymkode: 55a31...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.49):

Takk igjen for svar. Har sjekket datoen på dekkene, de er produsert i 2019 og jeg ser det anbefales å bytte etter seks år, men at de kan holde 10 år om de oppbevares riktig utenom sesong. Og det har mine.

Dekkene er slitt noe ulikt, men ikke mye. Dekk som er veldig skjevslitt, kommer av feil hjulstilling. Og bilen kom nylig fra full service, så det hadde de oppdaget.

Så jeg finner et annet verksted og ber om å få dem satt på.

Det som egentlig plager meg, er ikke at mannen på verkstedet plutselig har endret mening eller at han vil forsøke å selge meg nye dekk. Det som plager meg, er at han fikk meg til å føle meg som en komplett idiot som leverte dekk til ham som i følge ham var fullstendig nedslitt og ubrukelige, som om jeg liksom ikke hadde skjønt det selv. Hadde han fortalt meg i påsken at dekkene måtte fornyes, hadde jeg jo møtt opp der med splitter nye dekk nå. Og ikke kommet med dekkene fra forrige sesong. Å få folk til å føle seg som idioter er virkelig ikke et salgstriks jeg støtter.

Anonymkode: 55a31...e47

utifra hva du sier er dekkene innafor ihht mm (ikke under 4mm noe sted) og ikke eldre enn 2019, dvs ikke ekstremt gamle (glem tullingene som babler om utløpsdato) så ser det ut som disse dekkene klarer en sesong til.  Og han derre snålingen på verkstdet som ga forskjellige svar er tydligvis ingen å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...