Gå til innhold

Aktiviteten til barnet mitt krever salg av ting for inntekt til klubben, jeg har ikke råd

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Faytastic skrev (På 13.11.2024 den 15.29):

Slutt å sy puter under armene på ungene!!! Ungene har bare godt av å gå fra dør til dør å selge. Dette har mine barn gjort uten problemer. De som faktisk kommer på døren min å selger, kjøper jeg av, om jeg trenger det eller ei, for di de faktisk gjør en egeninnsats. 

Vi har null familie og nesten null nettverk, men datteren min var den som hadde mest Lommepenger da de reiste med hvite busser, for hun gikk fra dør til dør og solgte, samt fikk sitte ved ingangen til rema 1000 for å selge. Solgte alt fra kake bokser, Toalettpapir, ampler og Gud vet hva, alt ila ett år. Skal man komme noen vei i livet, må man faktisk gjøre noe for det. 

Tror ikke suksess i voksenlivet er avhengig av å ha vært svært delaktig i toalettpapir og kakeboksdugnader, du! Faktisk det dummeste jeg har hørt 

Anonymkode: 93079...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (På 12.11.2024 den 8.24):

Salg er per definisjon ikke dugnad. Jeg nektet å selge da vår gamle klubb begynte med det. Jeg er som deg - null nettverk, ingen å selge til, og verken råd eller plass til masse overpriset ræl. De kan heller ikke kreve at du selger. Du kan overføre den lille summen klubben sitter igjen med etter at alt er solgt, og nekte å jobbe gratis for millionselskap, uten arbeidskontrakt, forsikringer eller lønn. For det er nettopp det du gjør - du er gratis salgsagent for selskapet. 

Dobbelt pokal! Jeg er ikke fattig selv, men er ikke interessert i å selge eller kjøpe overprisede varer. 
Jeg har 3 barn på fritidsaktiviteter, og de begynner vel snart å mase om salg. Nå veit jeg hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 4f41c...447

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Må da være mye bedre å bare vippse direkte til klubben? Jeg hater å selge ting, ender opp med å kjøpe alt selv. Klok av skade driver jeg ikke med det lenger. Kan jeg ikke vippse direkte til klubben så blir jeg ikke med på det.

Nei da lærer barna ikke noe og får alt rett oppi hendene. 

Barn bør lære seg å måtte legge inn litt egeninnsats 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror ikke suksess i voksenlivet er avhengig av å ha vært svært delaktig i toalettpapir og kakeboksdugnader, du! Faktisk det dummeste jeg har hørt 

Det lærer en kreativitet, ståpåvilje, mestring, lese mennesker, motstand m m 

Alt er ikke negativt med at barna selger til inntekt for org de er med i, mye er og positivt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (14 minutter siden):

Det lærer en kreativitet, ståpåvilje, mestring, lese mennesker, motstand m m 

Alt er ikke negativt med at barna selger til inntekt for org de er med i, mye er og positivt 

Og manglende respekt for andre menneskers tid og penger. Det er intet positivt å bidra til at griske, late selskaper får masse fortjeneste, og folk kjøper ting de ikke trenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Og manglende respekt for andre menneskers tid og penger. Det er intet positivt å bidra til at griske, late selskaper får masse fortjeneste, og folk kjøper ting de ikke trenger.

Nå er det primært lodder og greie ting de må selge, men de tar et nei eller en nei takk med ett smil.

Hvordan er det mangel på respekt for andres tid og penger å gå på dører og spørre om de vil kjøpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salgsdugnader er helt greit så lenge inntekten går direkte til laget. Når pengene går direkte til klubben som betyr a-laget så syns jeg ikke noe om det. Vår klubb, som har en av de dyreste treningsavgiften for håndball og fotball i Norge, har en storskilt adventskalenderdugnad nå for alle lag opp til junior. A-lagene er ikke med og selger hvilket er helt uforståelig.

Anonymkode: eb0f1...b12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...