Gå til innhold

Aktiviteten til barnet mitt krever salg av ting for inntekt til klubben, jeg har ikke råd

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det finnes støtteordninger. Søk det opp, og se om det finnes i din kommune. Her jeg bor heter det fritidsfond. 

Anonymkode: c1ae9...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

hva lærer barna av å gå rundt og tigge på dørene? I beste fall lærer de ingenting, evt at man kan tjene penger på å tigge eller prakke på andre unødvendige produkter, i verste fall blir de skjelt ut av noen som er møkklei overforbruk og tigging.

Jeg kjøper konsekvent ikke ting jeg ikke ønsker eller trenger, samme hvem som selger.

Anonymkode: 9adc3...541

Barna lærer å jobbe selv og ikke bli bortskjemt med at foreldrene gjør jobben for dem.

Anonymkode: 74345...d15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (34 minutter siden):

Det er ikke tigging!

https://no.wikipedia.org/wiki/Tigging

De lærer å lese mennesker, ta ett nei for ett nei, hvem som vil kjøpe (dropper nei husene), selvstendighet, mestring m m

Ah, ja, den nyttige egenskapen å lære å lese svakhet så du kan utnytte folk - akkurat det jeg ønsker å lære mine barn også 🙏🏻❤️

Jo, er tigging, kamuflert i å prakke på personen som donerer penger et produkt de sannsynligvis ikke vil ha, men de synes synd på barnet.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barna lærer å jobbe selv og ikke bli bortskjemt med at foreldrene gjør jobben for dem.

Å gå rundt og tigge og plage naboer er ikke jobb. La dem vaske badet til bestemor, klippe gresset hos nabo hansen og passe naboungene mot en slant i stedet hvis måler er å lære dem arbeidsmoral.

Anonymkode: 9adc3...541

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det også på en av aktivitetene til det ene barnet mitt. Turn. De forventer at vi skal selge for et minstebeløp (men åpner også for at det går an å vippse summen uten å kjøpe varer). Så må man komme og hente varene i arbeidstida. Jeg har rett og slett begynte å ignorere dugnads-mailer og dugnadspurringer. Synes det er så utrolig rart at de forventer at vi skal selge masse greier i tillegg til å BETALE FOR Å SE PÅ DATTEREN VÅR "OPPTRE"!! Og medlemsavgifter i hytt og gevær.

Anonymkode: 39e02...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Barn lærer å jobbe gratis, uten arbeidskontrakt eller forsikring, for selskaper som håver inn millioner på at små barn og slitne foreldre selger de dårlige, overprisede produktene deres?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (18 minutter siden):

Barn lærer å jobbe gratis, uten arbeidskontrakt eller forsikring, for selskaper som håver inn millioner på at små barn og slitne foreldre selger de dårlige, overprisede produktene deres?

Herregud. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine barns aktiviteter er det mulig å få dekket utgiftene dersom man bare spør. Vi (jeg er leder) pleier å informere om muligheten minst en gang årlig.

Når det gjelder salg, der trenger du ikke nettverk. Vi ringer på dørene med våre barn, enten det er lodd, kort, syltetøy eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 8.29):

Derfor har jeg begynt å vippse summen for kakebokser, dopapir og spekemat direkte til klubben/foreningen, uten å kjøpe varene. Bedre for begge parter å bare donere pengene rett formålet. 

Anonymkode: e0014...74e

Hvor mye pleier du å måtte betale for å gjøre det slik da?

Anonymkode: 3d989...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 16.51):

Her fikk jeg 2 gutter på døra som spurte rett ut om jeg hadde pant til de. Jeg syntes det var ubehagelig. I det minste burde de har varslet at de kom og i det minste presentere saken sin greit. Jeg avviste de, og da kom det frem at de samlet inn penger til fotball turnering. Nå hadde jeg tidligere på dagen pantet tomgods så jeg hadde igjen ting. 

Anonymkode: f43e2...bac

Ubehagelig? Hvorfor det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...