AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #21 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er ikke Nav stedet for deg. Anonymkode: 43ef3...0bd AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sikkert at man er mest "ute i felt", men noe må man regne med. Poenget er at Nav er skvisa i alle bauger og kanter, det bærer arbeidshverdagen preg av. Anonymkode: 43ef3...0bd AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det stemmer nok, men det kan nok oppleves enda hardere når det er mennesker man prioriterer på (hjemmesykepleier kunne vært et annet godt eksempel). TS nevner spesifikt at nedskjæringer og umenneskelig krav tar gnisten fra henne, at hun opplever at hun ikke får jobben sin godt, og blir utslitt og ulykkelig av dette. Da er det bare rimelig å påpeke at dette i alle høyeste grad også gjelder i Nav, sånn at TS kan ta et informert valg. Det er en grunn for at det på de lokale Nav-kontorene generelt er høyt sykefravær og høy turnover. Anonymkode: 43ef3...0bd 100 % enig med deg. Ikke for å snakke ned min egen arbeidsgiver eller være en "negativ hater", men det er slik jeg opplever å være ungdomsveileder i Nav. Anonymkode: 6d1b6...2b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 12. november 2024 #22 Del Skrevet 12. november 2024 Sikker på at du blir å gå så mye ned i lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #23 Del Skrevet 13. november 2024 nordlending skrev (15 timer siden): Sikker på at du blir å gå så mye ned i lønn? Ja, det står lønnstrinn i annonsen. Maks er så mye ned. Det er en stilling som kun krever bachelor, mens jeg har master. Anonymkode: 498d3...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 13. november 2024 #24 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det står lønnstrinn i annonsen. Maks er så mye ned. Det er en stilling som kun krever bachelor, mens jeg har master. Anonymkode: 498d3...a09 De har ikke åpnet for høyere lønn i noen tilfeller? Husker jeg har lest det i flere annonser, type høyere lønn kan vurderes hvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 13. november 2024 #25 Del Skrevet 13. november 2024 Husk at 150 000 ned i lønn gir mindre skatt på hele lønnen som er igjen, så det blir fort en del lavere skatteprosent på alt, men ja mindre lønn totalt uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #26 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg tok et valg for noen år siden. Jeg hadde en jobb med skiftarbeid, og jeg var utslitt av å kontinuerlig snu døgnet, og det å føle at jeg aldri hadde fri når alle andre hadde fri. Så jeg søkte og fikk en annen jobb, og gikk ned 100 000-150 000 i årslønn. Det ble ganske tydelig at jeg hadde en del tusenlapper mindre i måneden, men jeg angrer ikke. Det å ha en helt normal dagtid jobb var absolutt verd det. Og etter å ha vært i jobben, fått andre muligheter har jeg steget i lønn og tjener nå ganske så greit uten å måtte ofre helsa for det. Jeg vil si at uavhengig av grunn, så er det absolutt verdt å bytte jobb om man ikke trives. Anonymkode: 717b0...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 13. november 2024 #27 Del Skrevet 13. november 2024 På KG nytter det ikke å spørre om noe som helst av yrker man vil bytte til, for da raser det bare inn med negativ omtale av yrket det er snakk om. I en annen tråd er det tannhelsesekretær som er Verdens Verste Yrke. 😅 Jeg jobber tett med mange fra NAV og felles for alle er at de elsker jobben sin. 😊 NAV kan også jobbe mye ute i felt, og det er litt opp til kommunen om de for eksempel vil plassere en spennende stilling i NAV eller for eksempel oppvekstsektoren. Så man kan absolutt ha en utypisk NAV-jobb i NAV. Om det er verdt reduksjon i lønn vet jeg ikke, annet enn at jeg personlig vurderer det samme, men for en jobb som lærer (et annet forhatt yrke...). Kan det være aktuelt å søke ulønnet permisjon fra nåværende jobb for å teste ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #28 Del Skrevet 13. november 2024 issoras skrev (1 time siden): På KG nytter det ikke å spørre om noe som helst av yrker man vil bytte til, for da raser det bare inn med negativ omtale av yrket det er snakk om. I en annen tråd er det tannhelsesekretær som er Verdens Verste Yrke. 😅 Jeg jobber tett med mange fra NAV og felles for alle er at de elsker jobben sin. 😊 NAV kan også jobbe mye ute i felt, og det er litt opp til kommunen om de for eksempel vil plassere en spennende stilling i NAV eller for eksempel oppvekstsektoren. Så man kan absolutt ha en utypisk NAV-jobb i NAV. Om det er verdt reduksjon i lønn vet jeg ikke, annet enn at jeg personlig vurderer det samme, men for en jobb som lærer (et annet forhatt yrke...). Kan det være aktuelt å søke ulønnet permisjon fra nåværende jobb for å teste ut? Hvis det er mine kommentarer du sikter til, så synes jeg ikke de er negative, men realistiske og det er basert på egen erfaring. TS tegner et bilde av en arbeidshverdag hun ikke trives med og vil bort fra. Mye av det TS opplver som negativt kan hun møte på der hun vurderer å søke seg til. Veldig mange trives i Nav, det gjorde jeg også da jeg jobbet der, jeg hadde en kjempespennende stilling og mange muligheter. Men, ressursknappheten og arbeidsmengden kan for mange være krevende. Det bekrefter jo en annen bruker her, som jobber i Nav. Anonymkode: 43ef3...0bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 13. november 2024 #29 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvis det er mine kommentarer du sikter til, så synes jeg ikke de er negative, men realistiske og det er basert på egen erfaring. TS tegner et bilde av en arbeidshverdag hun ikke trives med og vil bort fra. Mye av det TS opplver som negativt kan hun møte på der hun vurderer å søke seg til. Veldig mange trives i Nav, det gjorde jeg også da jeg jobbet der, jeg hadde en kjempespennende stilling og mange muligheter. Men, ressursknappheten og arbeidsmengden kan for mange være krevende. Det bekrefter jo en annen bruker her, som jobber i Nav. Anonymkode: 43ef3...0bd Det er jo ekstremt generelt det ts beskriver, og du kan absolutt ikke vite om ressursknapphet vil ha en negativ effekt på den stillingen ts har søkt på. Ressursknapphet vil påvirke alle yrker i fremtiden, som følge av de demografiske endringene vi står i. Det er ikke noe man enkelt bare kan søke seg bort fra hvis man samtidig har noen faktorer som påvirker trivsel. Men det finnes svært forskjellig grad av ressursknapphet, og NAV er virkelig ikke verst rammet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #30 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg er i nesten samme situasjon som deg. Topplønn som lærer, men vil bort fra læreryrket. «Alle» jobbene jeg kan få, innebærer en ganske stor nedgang i lønn. Problemet mitt er store boutgifter. Vi bor i Oslo, og jeg kan ikke gå ned særlig mye i lønn. Jeg ønsker ikke å flytte pga barna. Min løsning er å ta videreutdanning i norsk som andrespråk for å undervise voksne. Ikke det jeg helst vil, men bedre enn å jobbe i barneskolen, tenker jeg. Anonymkode: b372a...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #31 Del Skrevet 14. november 2024 issoras skrev (16 timer siden): Det er jo ekstremt generelt det ts beskriver, og du kan absolutt ikke vite om ressursknapphet vil ha en negativ effekt på den stillingen ts har søkt på. Ressursknapphet vil påvirke alle yrker i fremtiden, som følge av de demografiske endringene vi står i. Det er ikke noe man enkelt bare kan søke seg bort fra hvis man samtidig har noen faktorer som påvirker trivsel. Men det finnes svært forskjellig grad av ressursknapphet, og NAV er virkelig ikke verst rammet. Hun skriver blant annet om "nedskjæringer og umenneskelige krav", så det er ikke helt far-fetched. Jeg sier ikke noe sted at dette ikke er en generell tendens, eller at det er aller verst i Nav. Det gjelder imidlertid flere sektorer spesielt, hvor utdanning og velferd er eksempler på dette. Det er en realitet at for eksempel antallet sykemeldte er rekordhøyt og at utenforskapet aldri har vært større - dette påvirker Nav og arbeidshverdagen der i aller høyeste grad. Anonymkode: 43ef3...0bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #32 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg trivdes godt med jobb med ungdom i NAV. Interessant jobb og flotte kollegaer! Men hvis du tror det er færre krav enn i nåværende jobb, så er det nok ikke aktuelt for deg. Anonymkode: bd1ff...955 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #33 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trivdes godt med jobb med ungdom i NAV. Interessant jobb og flotte kollegaer! Men hvis du tror det er færre krav enn i nåværende jobb, så er det nok ikke aktuelt for deg. Anonymkode: bd1ff...955 Ja, og nedskjæringer er det overalt i det offentlige for tiden, med unntak av Forsvaret. Det er eneste offentlige arbeidsplass jeg vet om som ikke sparer penger som bare det… Anonymkode: c319e...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #34 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg trivdes godt med jobb med ungdom i NAV. Interessant jobb og flotte kollegaer! Men hvis du tror det er færre krav enn i nåværende jobb, så er det nok ikke aktuelt for deg. Anonymkode: bd1ff...955 Jeg tror ikke det er færre krav, men jeg ser for meg at det er annerledes. Kravene er ikke problemet i seg selv, men at det er umulig å møte dem alle innenfor nærheten av normal arbeidstid. Det tærer på. Når det er sagt tror jeg egentlig at arbeidslivet har hardnet til, at det er større dokumentasjonskrav og mindre rom for tilpasning for den enkelte. Da handler det vel mest om hva man orker å leve med. Anonymkode: 498d3...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #35 Del Skrevet 14. november 2024 Hadde ikke hatt råd. Du får dårligere pensjon også. Anonymkode: e8578...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #36 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke det er færre krav, men jeg ser for meg at det er annerledes. Kravene er ikke problemet i seg selv, men at det er umulig å møte dem alle innenfor nærheten av normal arbeidstid. Det tærer på. Når det er sagt tror jeg egentlig at arbeidslivet har hardnet til, at det er større dokumentasjonskrav og mindre rom for tilpasning for den enkelte. Da handler det vel mest om hva man orker å leve med. Anonymkode: 498d3...a09 Du rekker ikke alt innenfor ordinær arbeidstid der heller. Sånn er arbeidslivet. Anonymkode: bd1ff...955 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #37 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du rekker ikke alt innenfor ordinær arbeidstid der heller. Sånn er arbeidslivet. Anonymkode: bd1ff...955 Det man ikke rekker, rekker man ikke. Har jobbet såpass lenge i offentlig forvaltning til at jeg har sluttet å bry meg om det. Anonymkode: 69cb3...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #38 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg bytta først til en skole, trivdes litt bedre, men ikke optimalt. Bytta skole igjen og nå trives jeg godt i jobben som lærer, uten å gå ned i lønn. Kanskje prøve dette før du bytter? Anonymkode: 9d196...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #39 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg har byttet meg ned i lønn 2 ganger i karrieren for å få mer erfaring/annen kunnskap. i 2007 byttet jeg meg ned fra 600.000 til 480.000 og i 2016 fra 780.000 til 600.000. Den ekstra kompetansen/erfaringen fra disse jobbene var sterkt medvirkende at jeg ble headhuntet i 2017 til en jobb jeg startet på 850.000 og nå har 1.400.000. Ingen av byttene var jobber jeg søkte på, men ble spurt om å ta. Ingen fin tittel på papiret, men har blitt lagt merke til for jobben jeg gjør innen mitt fagfelt. Så jeg anbefaler å bytte jobb om oppgavene virker spennende og du får muligheten til å lære nye ting/utvikle deg for det kan også positivt utslag i lommeboka på lengre sikt. 😊 Anonymkode: 565dd...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #40 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror ikke det er færre krav, men jeg ser for meg at det er annerledes. Kravene er ikke problemet i seg selv, men at det er umulig å møte dem alle innenfor nærheten av normal arbeidstid. Det tærer på. Når det er sagt tror jeg egentlig at arbeidslivet har hardnet til, at det er større dokumentasjonskrav og mindre rom for tilpasning for den enkelte. Da handler det vel mest om hva man orker å leve med. Anonymkode: 498d3...a09 Dette kjennetegnet i alle fall min arbeidshverdag da jeg jobbet i Nav. Anonymkode: 43ef3...0bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå