AnonymBruker Skrevet 12. november #21 Del Skrevet 12. november Folk flest liker best å snakke om miljøet og alt de gjør for kommende generasjoner. Å droppe julekalenderene blir for stort offer. Anonymkode: b6a27...938 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #22 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det syns jeg var veldig fint gjort!! Og ganske lurt i en sånn setting. Men 5-åringen trenger ikke 24 pakker med ræl. Anonymkode: 600c6...826 Trenger det å være ræl, da? Anonymkode: 79edf...45a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #23 Del Skrevet 12. november Vi hadde rampenissen som kom med gaver av og til, men ifjor fikk barna kun hver sin sjokoladekalender og brev fra rampenissen om at han prioriterer de minste barna, da det ikke er nok rampenisser i nisse-verden. Dette godtok barna. Anonymkode: d7061...7d3 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #24 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk flest liker best å snakke om miljøet og alt de gjør for kommende generasjoner. Å droppe julekalenderene blir for stort offer. Anonymkode: b6a27...938 Det er allerde i butikken. Spiller ingen rolle om jeg kjøper det eller ikke. Anonymkode: 5eee4...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #25 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er vanlig familie med 1,5 lønn som også sender to barn på privatskoler. Anonymkode: 1a269...ee2 Hvilke privatskoler i Norge? Anonymkode: 68dbf...206 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #26 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er allerde i butikken. Spiller ingen rolle om jeg kjøper det eller ikke. Anonymkode: 5eee4...3f2 Man snakker her om hjemmelagde pakkekalendere. Anonymkode: 600c6...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisaaaaa Skrevet 12. november #27 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er allerde i butikken. Spiller ingen rolle om jeg kjøper det eller ikke. Anonymkode: 5eee4...3f2 Selvsagt spiller det noen rolle. Jo flere som kjøper, jo mer blir produsert til neste år. 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 12. november #28 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er allerde i butikken. Spiller ingen rolle om jeg kjøper det eller ikke. Anonymkode: 5eee4...3f2 Jo det gjør det faktisk.... Salg og etterspørsel... 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 12. november #29 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Man snakker her om hjemmelagde pakkekalendere. Anonymkode: 600c6...826 Nope, om du leser artikkelen så snakkes det om julekalendere for voksne - fra div kosmetikk produsenter f.eks. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #30 Del Skrevet 12. november Jeg har to beauty kalendere, mannen ølkalender. Ser ingenting miljøfiendelig med det. Utover hva vi uansett ellers ville konsumert/brukt. Anonymkode: 6a29b...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #31 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk hvor mye miljøet er ødelagt for at du skulle kunne poste denne tråden. Anonymkode: 5eee4...3f2 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk på alt som er ødelagt for at du skulle kunne ha Internett. Kom deg ned av din høye hest. Anonymkode: 5eee4...3f2 Internett er noe ALLE trenger for å fungere i dagens samfunn. Julekalender er det INGEN som trenger. Anonymkode: e0d4f...2ca 2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:49 #32 Del Skrevet fredag kl 20:49 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.15): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bruker-tusenvis-pa-julekalendere-fratsing-og-sloseri/17128176/ Er noen her i det hele tatt enige? Anonymkode: 68dbf...206 Nope, hverken fråtsing eller sløseri Anonymkode: 1d813...f75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:50 #33 Del Skrevet fredag kl 20:50 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.33): Enig. Det er bare å lese tråden om hva barnas julekalendere koster. Det er enkelte foreldre som jeg bare rister på hodet av. Det verste er at det er barna det går utover. Foreldrene skaper ufyselige, bortskjemte drittunger og ser det ikke selv. Anonymkode: 4cfc1...389 Så sjarmerende du er! Anonymkode: 1d813...f75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:51 #34 Del Skrevet fredag kl 20:51 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.39): Det syns jeg var veldig fint gjort!! Og ganske lurt i en sånn setting. Men 5-åringen trenger ikke 24 pakker med ræl. Anonymkode: 600c6...826 Vi kjøper ikke ræl , kanskje du burde slutte med det Anonymkode: 1d813...f75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:51 #35 Del Skrevet fredag kl 20:51 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 8.02): Så fint gjort. Vi har også god økonomi, kunne fint hatt pakkekalender. Men det er faktisk helt uaktuelt. Guttene her våkner og gleder seg sjokoladekalenderen like mye som de ville gledet seg til pakkekalender. Anonymkode: 600c6...826 Mens vi ikke vil gi godteri hver dag Anonymkode: 1d813...f75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:56 #36 Del Skrevet fredag kl 20:56 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.15): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bruker-tusenvis-pa-julekalendere-fratsing-og-sloseri/17128176/ Er noen her i det hele tatt enige? Anonymkode: 68dbf...206 Jeg synes det er interessant,rent psykologisk, at de fleste som klager og bærer seg over adventskalendere er det man kaller «godt voksne» som jo er en generasjon som har valgt å fylle eget hus til randen med nips de kaller «julepynt». Personlig kunne jo jeg velge p synes at alt utover til nød en adventsstjerne man har brukt de siste 15 årene er sløseri. Feks juletrær er jo det rene vanvidd. Men, altså; er du en dame av litt eldre årgang? Og handler kanskje irritasjonen din mer om at dine vaner og tradisjoner om å sette frem masse nips nå blir vraket heller om at adventskalenderen er så «sløsete»? (For er den egentlig miljømessig verre enn en skjenk full av julenisser eller et juletre..?) Anonymkode: 15b3e...a66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:59 #37 Del Skrevet fredag kl 20:59 Blir en kalender fra kiwi og flax kalender til hver Anonymkode: 2e329...00b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 20:59 #38 Del Skrevet fredag kl 20:59 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 8.26): Det er allerde i butikken. Spiller ingen rolle om jeg kjøper det eller ikke. Anonymkode: 5eee4...3f2 For å kverulere bare, så blir det jo ikke lenger solgt kalendere om alle slutter å kjøpe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet fredag kl 21:01 #39 Del Skrevet fredag kl 21:01 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.15): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bruker-tusenvis-pa-julekalendere-fratsing-og-sloseri/17128176/ Er noen her i det hele tatt enige? Anonymkode: 68dbf...206 Enig. Og parallelt med denne tråden går en tråd om en kalender til en toåring. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl 21:02 #40 Del Skrevet fredag kl 21:02 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.15): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bruker-tusenvis-pa-julekalendere-fratsing-og-sloseri/17128176/ Er noen her i det hele tatt enige? Anonymkode: 68dbf...206 Kommer an på. Våre består av ting de trenger eller aktiviteter vi skal gjøre, feks pepperkakebaking kan være i ene luken 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå