AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:07 #61 Del Skrevet søndag kl 08:07 Enig. Handelsstanden koser seg. Anonymkode: 0db21...302 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet søndag kl 08:07 #62 Del Skrevet søndag kl 08:07 AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 21.49): Nope, hverken fråtsing eller sløseri Anonymkode: 1d813...f75 Jo,det er det i aller høyeste grad. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet søndag kl 08:08 #63 Del Skrevet søndag kl 08:08 AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 22.08): 😅😅😅😅 Har bare 5 kalendere stående klare. 😅😅😅😅 Alle bare for meg. 😅😅😅😅 Er det ikke dette man går på jobb og tjener penger for, å kunne gjøre akkurat det man vil? 😅 jeg jobber hardt, desember, advent og jul er den beste tiden i hele året, og jeg bruker heller penger nå enn resten av året. Reiser ikke på ferie noe sted, og bruker heller feriepenger på adventskalendere 😄 sammenlignet med hvor mange tusenlapper folk svir av på fly og hotell i året, så har jeg egentlig ikke brukt nok på adventskalendere 😄 Anonymkode: cd596...972 Grådighetskulturen lenge leve. Fysj😤 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:15 #64 Del Skrevet søndag kl 08:15 Vi bruker å kjøpe Røde Kors sin kalender der man kan vinne premier (lokale butikker som donerer). Like gøy hvert år☺️ Anonymkode: 9949a...6c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:19 #65 Del Skrevet søndag kl 08:19 Enig. Og så har barna fått 23 gaver før julaften. Anonymkode: 1c611...665 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsRose Skrevet søndag kl 08:23 #66 Del Skrevet søndag kl 08:23 Her har vi ingen kalendere for voksne, det velger jeg ikke å bruke penger på. De siste årene har barna fått velge sin egne kjøpekalender (pokemon, Lego, barbie etc), men i år er det pakkekalender som gjelder. Disse kjøpekalenderne for barn er etter min mening ræl - i alle fall de kalenderne som vi har hatt 😌 Så, nå er pakkekalender kjøpt inn, og jeg mener bestemt at i den ligger det i alle fall ting vi bruker eller har planlagt. Eks; billetter til julekonsert, ny pepperkakeformer med bakedag, julesokker, hårstrikk, viskelær, godis, julepynt mm. Så er det fort sånn at summen av laster er konstant, så hva folk prioriterer å bruke penger på legger jeg meg ikke så mye oppi. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:46 #67 Del Skrevet søndag kl 08:46 AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 8.28): Vi er to, med voksne barn som har flyttet. Barna, og vi, har Flax-kalendre (de får av oss). Jeg har i tillegg en beauty-kalender som jeg får i bursdagsgave i november. Det er mer enn nok. Barna hadde sjokoladekakender da de var små, og fikk Flax-kalendre da de ble litt større. Har god økonomi, men vil ikke at det skal være noen pakker før julaften etter kl 18. Anonymkode: f84e5...4f6 Synes dette med flax kalendere er en utrolig merkelig greie. Hva om ene barnet vinner stort, og andre ingenting? Det må jo føles helt forferdelig. Anonymkode: 6a29b...733 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:19 #68 Del Skrevet søndag kl 09:19 Hørte jeg Norwaytwins? Anonymkode: 282fe...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:31 #69 Del Skrevet søndag kl 13:31 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 9.37): Internett er noe ALLE trenger for å fungere i dagens samfunn. Julekalender er det INGEN som trenger. Anonymkode: e0d4f...2ca Om man skal kvitte seg med alt man faktisk ikke trenger for å fungere, så hadde det blitt en ganske grå hverdag. Anonymkode: 11b25...732 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:34 #70 Del Skrevet søndag kl 13:34 Adrenalina1 skrev (5 timer siden): Grådighetskulturen lenge leve. Fysj😤 Så man skal kun bruke penger på ting man trenger? Det er vel så å si ingen som frivillig lever slik. Anonymkode: 11b25...732 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:59 #71 Del Skrevet søndag kl 13:59 Adrenalina1 skrev (5 timer siden): Grådighetskulturen lenge leve. Fysj😤 Se rundt deg, om du er hjemme. Ta en titt inn i egne kjøkkenskap. Eget klesskap. Du trenger alt du ser? Anonymkode: 6a29b...733 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:04 #72 Del Skrevet søndag kl 14:04 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.40): Hilsen kalenderpolitiet Anonymkode: 5eee4...3f2 Hvis det heter det så tar jeg gjerne den. For det er tull at man må ha gaver hver dag i desember. Er så mye annet nyttig å gi ungene. Opplevelser er ting de husker mye bedre Problemet er at foreldrene frikjøper seg med ting isteden for å bruke ting med ungene. Anonymkode: f85ba...9a3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:23 #73 Del Skrevet søndag kl 14:23 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis det heter det så tar jeg gjerne den. For det er tull at man må ha gaver hver dag i desember. Er så mye annet nyttig å gi ungene. Opplevelser er ting de husker mye bedre Problemet er at foreldrene frikjøper seg med ting isteden for å bruke ting med ungene. Anonymkode: f85ba...9a3 Det er ikke "enten eller". Kalender er noe man har en gang i året, og er med på å gjøre julen ekstra spennende/koslig. En pakkekalender kan også fint inneholde aktiviteter man gjør sammen. Skjønner virkelig ikke at folk har så mye imot det. Er dere også imot at folk kjøper dyrere klær, hus, mat, bil osv fordi de har råd til det? Eller er det spesifikt pakkekalenderen foran alle andre ting? Anonymkode: 11b25...732 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:44 #74 Del Skrevet søndag kl 14:44 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke "enten eller". Kalender er noe man har en gang i året, og er med på å gjøre julen ekstra spennende/koslig. En pakkekalender kan også fint inneholde aktiviteter man gjør sammen. Skjønner virkelig ikke at folk har så mye imot det. Er dere også imot at folk kjøper dyrere klær, hus, mat, bil osv fordi de har råd til det? Eller er det spesifikt pakkekalenderen foran alle andre ting? Anonymkode: 11b25...732 Det jeg er imot er åpenbart pakkekalender da. Og ellers er jeg imot alt overforbruk ellers og. Hvorfor fylle huset med ting man ikke trenger når det som virkelig betyr noe er gratis? Anonymkode: f85ba...9a3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:46 #75 Del Skrevet søndag kl 14:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det jeg er imot er åpenbart pakkekalender da. Og ellers er jeg imot alt overforbruk ellers og. Hvorfor fylle huset med ting man ikke trenger når det som virkelig betyr noe er gratis? Anonymkode: f85ba...9a3 Alt i kalenderne blir brukt. Handler bare om å bruke hodet før man trykker kjøp. Anonymkode: 6a29b...733 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet søndag kl 15:41 #76 Del Skrevet søndag kl 15:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke "enten eller". Kalender er noe man har en gang i året, og er med på å gjøre julen ekstra spennende/koslig. En pakkekalender kan også fint inneholde aktiviteter man gjør sammen. Skjønner virkelig ikke at folk har så mye imot det. Er dere også imot at folk kjøper dyrere klær, hus, mat, bil osv fordi de har råd til det? Eller er det spesifikt pakkekalenderen foran alle andre ting? Anonymkode: 11b25...732 Julen begynner 24.12 kl 17. Du tenker på advent. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:46 #77 Del Skrevet søndag kl 15:46 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Julen begynner 24.12 kl 17. Du tenker på advent. Vi startet julen forrige helg. Her er det lys, pynt, to trær (det største venter vi med). Kalenderne står klare. Det er julemat i kjøleskapet, klementiner på bordet. Julemusikk på sonosen. Blir litt knapt å begynne med dette kl 17 24/12. Rydder uansett alt bort 27/12, Anonymkode: 6a29b...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:52 #78 Del Skrevet søndag kl 15:52 Enig. Anonymkode: 45955...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:56 #79 Del Skrevet søndag kl 15:56 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.15): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bruker-tusenvis-pa-julekalendere-fratsing-og-sloseri/17128176/ Er noen her i det hele tatt enige? Anonymkode: 68dbf...206 Helt enig. Masse man ikke trenger, og aller mest emballasje. Nøkterne julekalendere til barn (jeg har tre, de deler en pakkekalender) er nå en ting, men slike luksuskalendere til voksne er noe jeg aldri ville finne på å kjøpe til meg selv eller mannen. Vi vet at det er 24 dager til jul 1. desember og kjøper heller sminke/kroppspleie/øl/dyr sjokolade vi _vet_ at vi liker og som ikke kommer i minibeholdere som bare går i søpla. Andre får gjøre som de vil, såklart, men jeg har virkelig ikke sans for kalenderopplegget for voksne. Anonymkode: 8d5b9...e2a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:02 #80 Del Skrevet søndag kl 16:02 Gidder ikke begynne å skrive her i tillegg til andre tråder men holder å si at jeg synes gavekalender er noe tøys. Hadde det selv som barn og fikk en masse skit som jeg ikke fikk bruk for. Dvs, jeg syntes jo det var tipp topp med drøssevis at morsomme viskelær og annet dill men det er ikke bra å lære barn at det skal være sånn. De fleste barn har nok leker og småting. Min klarer ikke holde styr på det hun har fra før, så enda mere kinderegg og tusjer bare for å kjøpe er utelukket. Datteren ønsker seg ting og jeg kjøper ved hehov. Jeg kjøper ikke truser bare for å fylle en kalender. Hun har også en bestemor som har kjøpemani så det flyter nok over her. Men det har ikke noe for seg å diskutere med folk som kjøper julesokker (!) og som rettferdiggjør det å kjøpe enda mere dill med at vi har nok fra før og derfor kan vi likegodt bidra til at barna får usunne holdninger til uvettig forbruk og bruk og kast. Anonymkode: 45955...20a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå