AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #1 Del Skrevet 12. november 2024 Noen har vært infertile, men etter at livmorhalsen er åpnet plutselig blitt gravide? Fant ut for 1,5 år siden da jeg skulle sette inn spiral av livmorhalsen var tett, så ble henvist til narkose innsett og de måtte bruke instrument for å åpne opp. Noen opplevd det samme? Var infertilitet pga stengt kanal? Anonymkode: f189b...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #2 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg hadde regelmessig mens og eggløsning, men ble ikke gravid. Etter 8 mnd ble jeg anbefalt skylling av egglederne. Den var tett, men fikk åpnet med skylling. Jeg ble gravid på første forsøk ☺️ Anonymkode: cb773...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #3 Del Skrevet 24. november 2024 Samme som kommentar over. Prøvde i 2 år uten å bli gravid (traff nok ikke eggløsning hver syklus, men på godt over halvparten) Normale blodprøver, regelmessig menstruasjon. Fikk time til skylling av eggledere under røntgen. De skylte flere ganger og brukte lang tid før de åpnet seg helt, måtte ta mange bilder underveis. Ble gravid bare noen uker etterpå😊 Anonymkode: be290...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #4 Del Skrevet 25. november 2024 Ts her: jeg har vært utredet for endo men fant ikke annet enn arrvev fra tarmoprasjon. De sjekket da også eggledere og de var frie. Men da jeg skulle sette inn spiral hos gyn gikk det ikke pga tett og litt bøyd livmorhals, men fikk det til i narkose etter at de åpnet livmorhalsen med sånn stent ting:) Anonymkode: f189b...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #5 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde regelmessig mens og eggløsning, men ble ikke gravid. Etter 8 mnd ble jeg anbefalt skylling av egglederne. Den var tett, men fikk åpnet med skylling. Jeg ble gravid på første forsøk ☺️ Anonymkode: cb773...f3a Da har du hatt utrolig flaks, både som ble gravid, og at syklingen ikke skadet egglederne dine. Den metoden er svært omstridt blant gynekologer fordi den kan ødelegge egglederne permanent. Og da er alt håp ute mht graviditet den for naturlige graviditet. Anonymkode: 4e995...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #6 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Da har du hatt utrolig flaks, både som ble gravid, og at syklingen ikke skadet egglederne dine. Den metoden er svært omstridt blant gynekologer fordi den kan ødelegge egglederne permanent. Og da er alt håp ute mht graviditet den for naturlige graviditet. Anonymkode: 4e995...b34 Skylling av eggledere er en svært utbredt praksis og førstevalg ved mistanke om tette eggledere. Jeg selv aldri har hørt noe negativt om metoden foruten 1. som fikk infeksjon i etterkant. Veldig fint når du kommer med slike påstander som gir flere spørsmål enn svar, om du henviser til informasjon om hvorfor du sier det du sier Anonymkode: 84bc0...2fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #7 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har du hatt utrolig flaks, både som ble gravid, og at syklingen ikke skadet egglederne dine. Den metoden er svært omstridt blant gynekologer fordi den kan ødelegge egglederne permanent. Og da er alt håp ute mht graviditet den for naturlige graviditet. Anonymkode: 4e995...b34 Gynekologen min er «spesialist» i kvinnesykdom og fertilitet, har full tiltro til han og jobben han gjør. Har også hørt om flere som har fått skylling, ingen som har opplevd noe at det du påstår. I mitt tilfelle hadde jeg ikke blitt gravid naturlig hvis det ikke hadde vært for skylling. Så jeg er veldig glad for at jeg gjorde dette istedenfor utprøving av hormoner m.m. Hva mener du jeg heller burde gjøre? Anonymkode: cb773...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #8 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da har du hatt utrolig flaks, både som ble gravid, og at syklingen ikke skadet egglederne dine. Den metoden er svært omstridt blant gynekologer fordi den kan ødelegge egglederne permanent. Og da er alt håp ute mht graviditet den for naturlige graviditet. Anonymkode: 4e995...b34 Dette er bare tull. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her: jeg har vært utredet for endo men fant ikke annet enn arrvev fra tarmoprasjon. De sjekket da også eggledere og de var frie. Men da jeg skulle sette inn spiral hos gyn gikk det ikke pga tett og litt bøyd livmorhals, men fikk det til i narkose etter at de åpnet livmorhalsen med sånn stent ting:) Anonymkode: f189b...175 Men hvis livmorhalsen din var helt tett, hadde du ikke blødd under menstruasjon fordi blodet ikke hadde kommet seg ut av livmoren din. Så hvis du har menstruert, har ikke livmorhalsen din vært helt tett. Anonymkode: 69a6f...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #9 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er bare tull. Men hvis livmorhalsen din var helt tett, hadde du ikke blødd under menstruasjon fordi blodet ikke hadde kommet seg ut av livmoren din. Så hvis du har menstruert, har ikke livmorhalsen din vært helt tett. Anonymkode: 69a6f...7db Var ikke fullstendig tett men såpass at spiralen ikke gikk inn Anonymkode: f189b...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #10 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var ikke fullstendig tett men såpass at spiralen ikke gikk inn Anonymkode: f189b...175 Ja, det gir mening. Men sædceller er veldig små i forhold til en spiral som du sikkert vet, så jeg tror nok ikke det forklarer infertilitetsproblemet ditt dessverre. Anonymkode: 69a6f...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #11 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det gir mening. Men sædceller er veldig små i forhold til en spiral som du sikkert vet, så jeg tror nok ikke det forklarer infertilitetsproblemet ditt dessverre. Anonymkode: 69a6f...7db Nei usikker ja. Får se hvordan prøvingen når nå 😄 Anonymkode: f189b...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå