AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:51 #1 Del Skrevet mandag kl 22:51 Frokost/lunsj som ikke involverer brød/knekkebrød eller egg. Er møkklei egg og å ikke kunne spise "vanlig" brød. Magen og smaksløkene er ikke så glad i disse lavkarbobrødene, så ønsker å prøve noe helt annet i håp om litt matglede. Tips mottas. Anonymkode: a74f0...a4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:02 #2 Del Skrevet mandag kl 23:02 Smoothies på avokadobase spekeskinke surret rundt avokado rå grønnsaker stekte grønnsaker salat fiskekaker karbonader Anonymkode: 848fc...d55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:07 #3 Del Skrevet mandag kl 23:07 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Frokost/lunsj som ikke involverer brød/knekkebrød eller egg. Er møkklei egg og å ikke kunne spise "vanlig" brød. Magen og smaksløkene er ikke så glad i disse lavkarbobrødene, så ønsker å prøve noe helt annet i håp om litt matglede. Tips mottas. Anonymkode: a74f0...a4b Eg digger å lage chiapudding, sidan eg då kan lage den ferdig kvelden før. Litt chia, havremelk (eller kva du fortrekker) + det du måtte foretrekke av nøtter, bær og frukt. Favoritten er rett og slett eple med rosin og kanel. Anonymkode: c0edd...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 06:14 #4 Del Skrevet i går, 06:14 Mener du alle former for egg, eller kan du ha egg i noe? Disse proteinpannekakene med cottage cheese som tar helt over, eller vafler med det. Så ei hadde med helt perfekt tynne små pannekaker i lunsjen her en dag, og måtte spørre. Var egg og cottage cheese (og mulig noe mer, usikker her), blandet sammen med stavmikser til helt glatt røre, og stekt. De så helt fantastiske ut 🥰 (Kan ikke ha de selv, ellers hadde jeg prøvd) Chiapudding som nevnt over er også veldig godt. Om du kan ha noe karbohydrater kan du spe ut havregryn med havrefiber og chiafrø og lage havregrøten sånn. Gjerne proteinpulver også. Jeg bruker da bare 20-25gram havregryn i en grøt. Sett noen putte blomkål i havregrøten også, men ikke prøvd selv. Bruker mye revet gulrot i, samt revet squash om jeg har det da. Avokado spist med skje, er enkelt og godt. Personlig hadde jeg tatt noe protein til, for eksempel noen påleggskiver. Ruller med ost og pålegg. Tunfisk eller kyllingsalat på hjertesalatblader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:02 #5 Del Skrevet i går, 11:02 Ser du ikke vil ha tips om brød, men siden du også skriver at du er interessert i frokost med lavere karboinnhold og ikke bare lavkarbo, så tipser jeg deg om dette kjøpebrødet. Magen min tåler det veldig godt. Det smaker nesten som vanlig brød. Det er uten egg. Det er ikke lavkarbo men litt lavere. Om man spiser en brødskive i stedet for to så får du enda litt reduksjon i karbohydratene. Brødet metter godt. https://www.bakehuset.no/sortiment/brod/ovrige-brod/glutenfritt-kjernebrod/ Anonymkode: 8164a...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:17 #6 Del Skrevet i går, 15:17 Jeg spiser lavkarbo. Ikke korn og belgfrukter, men noe frukt/bær/grønt. Frokosten min er alltid smoothie, for jeg orke varmmat til frokost. Yoghurt naturell/gresk yoghurt, evnt hjemmelaget mandelmelk som base, og frosne bær/evnt frukt. Til lunsj f.eks salat med kylling og avokado. Avokado er også greit å bruke i smoothie. Anonymkode: 62a81...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:44 #7 Del Skrevet i går, 16:44 Hvorfor kan du bare spise enkelte retter til visse tider av døgnet? Middagsrester er veldig fin frokost, det. Anonymkode: bc914...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:50 #8 Del Skrevet i går, 16:50 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor kan du bare spise enkelte retter til visse tider av døgnet? Middagsrester er veldig fin frokost, det. Anonymkode: bc914...b05 Det kan man jo. Noen tips? Har allerede tenkt å lage en stor gryte med grønnsakssuppe og fryse i porsjoner. Anonymkode: a74f0...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:53 #9 Del Skrevet i går, 16:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan man jo. Noen tips? Har allerede tenkt å lage en stor gryte med grønnsakssuppe og fryse i porsjoner. Anonymkode: a74f0...a4b Bare lag ekstra middag. Det aller meste kan lagres noen dager i kjøleskapet, og det meste kan fryses. Anonymkode: bc914...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå