AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Del Skrevet 11. november 2024 Min samboer var så idiot å skaffe ikke en, men to voksne innekatter som han skulle gi til sin datter. Begge kom med masse utstyr og hver sin kattekasse, men det tok ikke lange tiden før samboer kuttet ned til én kasse fordi det ble mye arbeid, og selv den klarer hverken han eller datteren å rense hver dag. Resultatet nå er at den ene katten har tilpasset seg (den var absolutt mest sky og redd i starten) og går enten i kassen eller ut på do, mens den tillitsfulle katten som tilsynelatende tok flyttingen svært greit, nå har pisset i hver eneste seng i huset. Vi har fire barn i hus og det er klinisk umulig å få alle fire til å huske å lukke dørene hele tiden. Vi har også en hund som kan åpne dører... Jeg synes jo samboer er en forbanna idiot som leker med dyrs velferd på denne måten (for ja, jeg gjorde det veldig klart at jeg ikke ønsket katt), men hva gjør man nå? Bare til å prøve å omplassere den? Disse kattene har vokst opp sammen. Anonymkode: bb658...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. november 2024 #2 Del Skrevet 11. november 2024 Det kan høres ut som om omplassering kan være et godt valg for alle involvert. I det minste bør de få to kasser igjen, for å redusere sjansen for at det blir tissing i sengene. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #3 Del Skrevet 11. november 2024 3 kasser til 2 katter. Dyrevelferd. Pus er stresset og syk. Dyrlege for å sjekke UVI. Jeg ville omplassert kattene. Anonymkode: 229af...be8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min samboer var så idiot å skaffe ikke en, men to voksne innekatter som han skulle gi til sin datter. Begge kom med masse utstyr og hver sin kattekasse, men det tok ikke lange tiden før samboer kuttet ned til én kasse fordi det ble mye arbeid, og selv den klarer hverken han eller datteren å rense hver dag. Resultatet nå er at den ene katten har tilpasset seg (den var absolutt mest sky og redd i starten) og går enten i kassen eller ut på do, mens den tillitsfulle katten som tilsynelatende tok flyttingen svært greit, nå har pisset i hver eneste seng i huset. Vi har fire barn i hus og det er klinisk umulig å få alle fire til å huske å lukke dørene hele tiden. Vi har også en hund som kan åpne dører... Jeg synes jo samboer er en forbanna idiot som leker med dyrs velferd på denne måten (for ja, jeg gjorde det veldig klart at jeg ikke ønsket katt), men hva gjør man nå? Bare til å prøve å omplassere den? Disse kattene har vokst opp sammen. Anonymkode: bb658...4fc La han vaske sengene? Anonymkode: 491cf...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #5 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): La han vaske sengene? Anonymkode: 491cf...585 Han gidder ikke det en gang. Total ansvarsfraskrivelse. Får sette inn en kasse til, og prøve å omplassere den. Den andre katten trives godt og er mye ute for første gang i livet, så ser ikke helt grunnen til å omplassere den. Men hvorfor 3 kasser på 2 katter, som det står over her? Anonymkode: bb658...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #6 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 3 kasser til 2 katter. Dyrevelferd. Pus er stresset og syk. Dyrlege for å sjekke UVI. Jeg ville omplassert kattene. Anonymkode: 229af...be8 Pus virket veldig rolig i starten, kosete fra første stund og ble fort venner med hunden. Den andre tok mange uker før den turde å være i samme rom som hunden. Kan det være bare kassen som er problemet? At den andre katten er sjefen og ikke "lar" den andre tisse der? Anonymkode: bb658...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #7 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han gidder ikke det en gang. Total ansvarsfraskrivelse. Får sette inn en kasse til, og prøve å omplassere den. Den andre katten trives godt og er mye ute for første gang i livet, så ser ikke helt grunnen til å omplassere den. Men hvorfor 3 kasser på 2 katter, som det står over her? Anonymkode: bb658...4fc Sjekk i alle fall først om den kan ha uvi. Vi hadde en katt for mange år siden som plutselig begynte å tisse i senga vår. Vi fikk tips om å sjekke for uvi, siden det at de begynner å tisse andre steder kan være et tegn på det. Det svir jo når man tisser ved uvi, da forbinder de etter hvert dokassen med smerte, og begynner å gjøre fra seg andre steder i håp om at det er bedre. Vi tok henne med til dyrlege, og joda, uvi hadde hun! Hun fikk antibiotika, og det ble slutt på å tisse i senga. Anonymkode: bdc2f...7bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #8 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekk i alle fall først om den kan ha uvi. Vi hadde en katt for mange år siden som plutselig begynte å tisse i senga vår. Vi fikk tips om å sjekke for uvi, siden det at de begynner å tisse andre steder kan være et tegn på det. Det svir jo når man tisser ved uvi, da forbinder de etter hvert dokassen med smerte, og begynner å gjøre fra seg andre steder i håp om at det er bedre. Vi tok henne med til dyrlege, og joda, uvi hadde hun! Hun fikk antibiotika, og det ble slutt på å tisse i senga. Anonymkode: bdc2f...7bf Ok takk, dette kan vi gjøre 🥰 får nesten "håpe" at hun er syk da 😅 Anonymkode: bb658...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #9 Del Skrevet 11. november 2024 Jeg blir fysisk dårlig av å lese hvor kaotisk dere har det! Dere skulle aldri ha skaffet dere katter, for det høres ut som dere har nok med dere selv og hunden. Gjør kattene en stor tjeneste og omplasser de Anonymkode: 33918...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå