Gå til innhold

Overvekt/valke/bul under beltelinjen innenfor trusen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva heter området som er nedenfor trusekanten? Hvorfor har så mange damer stor mage der. Som om ølmagen er plassert inni trusen under beltet. Gjelder også voksne damer uten barn.

Anonymkode: 4c3bc...837

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi damer som oftest foretrekker å kle seg skikkelig og ikke bare la den voksende magen velte ut over bukselinningen som en ølmage...

Og fordi kvinner og menn ofte bærer overvekt ulikt. 

Anonymkode: 7347e...ee4

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva heter området som er nedenfor trusekanten? Hvorfor har så mange damer stor mage der. Som om ølmagen er plassert inni trusen under beltet. Gjelder også voksne damer uten barn.

"Nedemagen"? :P 

Er vel noko som kjem med alderen vil eg tru.

Anonymkode: 413f3...e33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det etter to keisersnitt. Et lite heng over arret. Jeg slanka meg mye etterpå men fortsatt var det der. 

Anonymkode: e29a8...1c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk det etter to keisersnitt. Et lite heng over arret. Jeg slanka meg mye etterpå men fortsatt var det der. 

Det får du ikke fjernet verken ved slanking eller trening. Enten godta, eller fettoperasjon.

Anonymkode: 54a73...857

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det livmoren eller blæra du sikter til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som min eks navnga opptil flere ganger: Det er så ekkelt og utennende med sånn "mammamage". 

Jeg liker ikke menn med stygge tenner og utrent hengeræv heller, men jeg sa ikke det.

Endret av TinaChristina
  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om venusberget? Eller mellom navelen og venusberget?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg stilte dumme spørsmål som barn fikk jeg ofte dette svaret :

For at du skal få noe å spørre om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange damer som har flerdelt mage. Når vi er oppblåst, overvektig eller gravid vil altså det som er inni magen fordele seg på flere steder enn ett. 

Jeg har feks problemer med å lukke vanlige bukser under mensen fordi neder-magen blir så oppblåst, så da må jeg bruke bukse med strikk og ikke glidelås/knapp. 

Anonymkode: ab79e...d6e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har stor mage nedenfor navlen.  Jeg kan fortelle hvorfor jeg har det, så kanskje du blir litt klokere.

Jeg har forstørret livmor med muskelknuter og adenomyose.  Livmoren presser tarmene oppover fordi den trenger mye plass, og tarmene skaper en utstående mage nedenfor navlen.

Når livmoren blir enda mer forstørret og hard (før menstruasjon), hvis jeg har mye mat i tarmene, eller hvis det er mye luft i tarmene, vil magen nedenfor navlen være enda mer synlig enn ellers.

Anonymkode: 622ab...325

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det får du ikke fjernet verken ved slanking eller trening. Enten godta, eller fettoperasjon.

Anonymkode: 54a73...857

Har jeg sagt noe? Over 20 år siden siste graviditet. Så er ikke noe jeg spurte om råd om. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt for kvinner å ha en bul nederst på magen. Det har jeg hatt helt siden tenårene (er i 50-årene nå), uansett om jeg har vært normalvektig. Vet ikke hva det kalles da. Sier bare bulen nederst på magen jeg.

Anonymkode: 82e4a...ff1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er en av de som har stor mage nedenfor navlen.  Jeg kan fortelle hvorfor jeg har det, så kanskje du blir litt klokere.

Jeg har forstørret livmor med muskelknuter og adenomyose.  Livmoren presser tarmene oppover fordi den trenger mye plass, og tarmene skaper en utstående mage nedenfor navlen.

Når livmoren blir enda mer forstørret og hard (før menstruasjon), hvis jeg har mye mat i tarmene, eller hvis det er mye luft i tarmene, vil magen nedenfor navlen være enda mer synlig enn ellers.

Anonymkode: 622ab...325

Dette, det er en grunn til hos ods kvinner, livmor, tarmer og blære er i det området. 

Anonymkode: d5c91...c2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaChristina skrev (41 minutter siden):

Som min eks navnga opptil flere ganger: Det er så ekkelt og utennende med sånn "mammamage". 

Jeg liker ikke menn med stygge tenner og utrent hengeræv heller, men jeg sa ikke det.

Bra at du dumpet han. 

Min eks sa: "du er allerede 34, du er for gammel, jeg kunne funnet meg en 18åring om jeg ville". 

Psykisk vold heter det. 

Anonymkode: f894a...b52

• Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaChristina skrev (36 minutter siden):

Du valgte jo selv en mann med stygge tenner og utrent hengeræv. Og var vel derfor han måtte velge deretter når han skulle finne seg dame.

Anonymkode: 21a46...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra at du dumpet han. 

Min eks sa: "du er allerede 34, du er for gammel, jeg kunne funnet meg en 18åring om jeg ville". 

Psykisk vold heter det. 

Anonymkode: f894a...b52

For det første, for et svin, for det andre. Som om det er noe å skryte av, groome tenåringer til å være sammen med en godt voksen mann? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at denne nedre magen blir mer og mer vanlig jo eldre vi damer blir. Den dukker opp på kvinner som har født og på kvinner som ikke har barn, både på slanke damer og på litt rundere. Tror bare det er sånn vi skal være!

Jeg har vært noe overvektig hele mitt voksne liv (bmi 25-28), men fikk ikke denne magen før de siste årene. Er nå 44 år. Nå har jeg gått ned i vekt og er normalvektig (bmi 22) og magen har blitt merkbart mindre, men den er der fremdeles. 

Anonymkode: 13c3d...02f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig korsrygg og sliter mye med smerter, tung trening på kjernemuskler har gjort den bulen litt mindre hos meg, ikke med vilje, men som følge av det, så er vel noe muskler der en kan stramme da tydeligvis. Men jeg sier tung tung tung, hadde ikke gjort det om det ikke var for å holde ryggen smertefri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke nedenfor trusekanten, det bare ser sånn ut. Det er -for mange, rett og slett hengmage som gjør at det ser ut som om det er "nedenfor trusekanten".

Anonymkode: 0aa17...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...