Gå til innhold

Gått fra 61.5 til 64 kg på 4 dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså veide 61,5 på onsdag morgen og har blitt en del fet middag , selsksp osv veide meg ikveld og den viser 64 😱 altså wtf ? Skal i bryllupp til lørdag hvordan gå ned disss 3-4 kg til da 😔

Anonymkode: 50f4c...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på do og gjør nr 2. 

Anonymkode: aaaba...d5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare vannvekt. Dropp karbohydrater og salt og drikk masse vann så går vannvekten av 😉 En kilo er 7000 kalorier over det du forbrenner. Du har ikke gått opp så mye på få dager.

Anonymkode: ae532...1bc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt vanlig ut for meg. Har gått ned over 30 kg, men tar jeg en "skeie ut langhelg" feks, så er det fort 2-4 kg på. Men det er ikke fett da, såpass skjønner jeg også.

Anonymkode: 66f59...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spist 21 000 kalorier ekstra på 4 dager? 

Anonymkode: e990c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er nok bare vannvekt. Dropp karbohydrater og salt og drikk masse vann så går vannvekten av 😉 En kilo er 7000 kalorier over det du forbrenner. Du har ikke gått opp så mye på få dager.

Anonymkode: ae532...1bc

1 kilo fett er 7700 kalorier, ikke 7000.

Anonymkode: 437cf...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fett. Det er vann og innhold i tarmen. Ikke stress, det er jo ingen som har med seg badevekt for å sjekke vekta di! 

Anonymkode: 8d1f9...257

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Altså veide 61,5 på onsdag morgen og har blitt en del fet middag , selsksp osv veide meg ikveld og den viser 64 😱 altså wtf ? Skal i bryllupp til lørdag hvordan gå ned disss 3-4 kg til da 😔

Det er nok hovedsakelig væske og kanskje relatert til hvor du er i menstruasjonssyklus. P.s. fra 61,5 kg til 64 kg er det ikke 3-4 kg - det er jo ganske enkel matematikk! 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gram karbohydrat holder på 4 gram vann. Fort gjort å holde på 3 kg om man skeier ut en helg da. Men om du kutter karbene i et par dager forsvinner alt igjen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner går ofte opp og ned 2-3 kg i løper av måneden. Kommer an på hvor du er i syklusen.

Anonymkode: 62e5d...325

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, her var det mye av det jeg vil kalle bortforklaringer. Min vekt varierer kun i et spenn på 2 kg. Syklus og annet påvirker aldri mer enn det.  Ja, det er sikkert mye vannvekt, men det er faktisk ikke så vanskelig å komme opp i 2000 kcal på et måltid + snacks. Har du jevnt overspist på nesten en uke, så har du faktisk gått opp reelt i vekt. 

Anonymkode: 34726...502

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hm, her var det mye av det jeg vil kalle bortforklaringer. Min vekt varierer kun i et spenn på 2 kg. Syklus og annet påvirker aldri mer enn det.  Ja, det er sikkert mye vannvekt, men det er faktisk ikke så vanskelig å komme opp i 2000 kcal på et måltid + snacks. Har du jevnt overspist på nesten en uke, så har du faktisk gått opp reelt i vekt. 

Anonymkode: 34726...502

Selv om DIN vekt ikke varierer mer enn 2 kg, så er det mulig TS sin varierer 2,5 kg. Min varierer med 3,5 kg, og det er ingen bortfortklaring. Det er vann, salt og syklus.

Det er ikke noe problem spise 2000 kalorier på ett måltid nei, absolutt ikke. Men å spise 20-30 000 kalorier overskudd i løpet av en langhelg er veldig mye...

Anonymkode: d6805...785

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ble 2,5kg det samme som 3-4kg? Sikkert litt vanlig vektoppgang (du har spist mer), og litt vannvekt og litt tarminnhold.

Anonymkode: c62cc...4d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sammenligne veiinger som er gjort på morgenen. Da blir vekten mer sammenlignbar. Veldig vanlig at man veier mer på kvelden enn morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier fremdeles 63 :(  

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veier fremdeles 63 :(  

Ts

Da har du jo gått ned en hel kilo😊 Det kan også være at du var uvanlig tom i tarmen på onsdag og at det er den vekten som er uriktig lav. Også går man jo faktisk litt opp av å øke kaloriene voldsomt noen dager da. Så du har nå egentlig økt vekten 1,5kg (63-61,5), og det er helt overkommelig å gå dette ned om du har litt disiplin de neste to ukene.

Anonymkode: c62cc...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige lørdag veide jeg 53.7. På mandag, altså to dager etter, veide jeg 55.9. Opp 2.2 kilo på to dager. Koste meg litt mye med godteri og snacks, og vipps så hoppet vekta litt. Er på vei ned igjen nå, er jo bare snakk om å spise sunt igjen og gå skikkelig på do.

Anonymkode: a149a...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...