Lillemy1977 Skrevet 1. desember #41 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 19.01): Er det en grunn til at dere ikke tar ut skilsmisse når det har gått hele 7 år siden separasjonen? Anonymkode: 5c466...74b Han vil ikke. Og han har fått ny dame. Vet det er snodig, lurer litt på om han er redd pga fasaden. Men jeg vet faktisk ikke. Har spurt flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #42 Del Skrevet 1. desember @Lillemy1977 du kan søke alene. Sitat Etter ett år, kan én eller begge søke om skilsmisse. Sitat Anonymkode: 5c466...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #43 Del Skrevet 1. desember Har en tenåring som sannsynligvis er ute av redet om et par år. Kunne godt tenkt meg et forhold, i første omgang en kjæreste og særbo. Men som tråden også viser, menn flest er bare interessert i å ligge uten noe forhold eller forpliktelser. Synes det er ubehagelig å tenke på at jeg skal innlede noe med noen som sannsynligvis bare er ute etter å ligge. Så jeg oppsøker ingen arenaer hvor det kan skje. Anonymkode: 0c5e1...a35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy1977 Skrevet 2. desember #44 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (13 timer siden): @Lillemy1977 du kan søke alene. Anonymkode: 5c466...74b Jeg vet, men er singel aå jeg bryr meg lite. Har ikke tenkt å gifte meg igjen. Tenker litt om det er noe økonomisk ved det å ikke skille seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #45 Del Skrevet 2. desember Vært alene med barn noen få år, ikke skillt men enke. Kunne ikke tenke meg noe nytt forhold, absolutt ikke. Hadde flott forhold med min mann over flere år. Har 2 barn, hvor en bor hjemme fortsatt mens den andre er student og bor på hybel. Savner ikke noe med å ha en mann. Har god økonomi, flott jobb jeg trives med og mange fine venner og familie. Gjør som jeg vil når jeg vil Anonymkode: e4f60...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. desember #46 Del Skrevet 2. desember (endret) Lillemy1977 skrev (På 1.12.2024 den 10.36): Han vil ikke. Og han har fått ny dame. Vet det er snodig, lurer litt på om han er redd pga fasaden. Men jeg vet faktisk ikke. Har spurt flere ganger. Du trenger da ikke vente på hans godkjennelse for å skille deg? Trodde du det? Når dere har registrert separate bostedsadresser i minst to år, kan du skille deg uten motpartens samtykke. Bare send inn skilsmissesøknaden om du vil. Etter sju år som separert og med ulike adresser, går den gjennom med en gang. For du vil vel ikke gå rundt og fortsatt være gift etter sju år? Husk at dere arver hverandre om en av dere plutselig dør nå, siden dere på papiret er gift ennå. https://www.statsforvalteren.no/nb/portal/Folk-og-samfunn/separasjon-og-skilsmisse/skilsmisse-etter-samlivsbrudd/ Hva skjer om man ikke signerer skilsmisse? Om en ektefelle ikke signerer søknaden, vil Fylkesmannen forkynne vedtaket til vedkommende ektefelle. Forkynning betyr at Fylkesmannen sender et brev til ektefellen og orienterer om separasjonen eller skilsmissen. Når klagefristen er ute får dere separasjonsbevilling eller skilsmissebevilling. Skilsmisse: Hvilke konsekvenser har det? Familierettsadvokater https://www.familierettsadvokater.no › skilsmisse Endret 2. desember av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy1977 Skrevet i går, 10:54 #47 Del Skrevet i går, 10:54 Million skrev (På 2.12.2024 den 17.29): Du trenger da ikke vente på hans godkjennelse for å skille deg? Trodde du det? Når dere har registrert separate bostedsadresser i minst to år, kan du skille deg uten motpartens samtykke. Bare send inn skilsmissesøknaden om du vil. Etter sju år som separert og med ulike adresser, går den gjennom med en gang. For du vil vel ikke gå rundt og fortsatt være gift etter sju år? Husk at dere arver hverandre om en av dere plutselig dør nå, siden dere på papiret er gift ennå. https://www.statsforvalteren.no/nb/portal/Folk-og-samfunn/separasjon-og-skilsmisse/skilsmisse-etter-samlivsbrudd/ Hva skjer om man ikke signerer skilsmisse? Om en ektefelle ikke signerer søknaden, vil Fylkesmannen forkynne vedtaket til vedkommende ektefelle. Forkynning betyr at Fylkesmannen sender et brev til ektefellen og orienterer om separasjonen eller skilsmissen. Når klagefristen er ute får dere separasjonsbevilling eller skilsmissebevilling. Skilsmisse: Hvilke konsekvenser har det? Familierettsadvokater https://www.familierettsadvokater.no › skilsmisse nei vi arver ikke hverandre nå. Jeg leste at etter 2 års seperasjon går det ut. Vel alt går til vår datter uansett. Ellers så bryr jeg meg ikke enda siden jeg ikke har noe kjæreste. Skal heller aldri gifte meg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:18 #48 Del Skrevet i går, 11:18 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 11.32): Lurt. Jeg fant ikke meg selv før jeg utga meg på dette. Ikke han heller defor var det veldig greit at han fant meg for det var det som skjedde. Jeg har hele tiden sagt jeg ikke vil noe mer, og sier det er ikke noe med han. Men nå grubler jeg litt. Det er kanskje greit å lufte det litt. Men hinla skummelt🫣 Anonymkode: c78b5...6af Jeg synes det virker som at du generelt begynner å bli klar for et forhold igjen, og nå når du har begynt å undre litt på denne mannen så er det på tide å stoppe opp og tenke litt. For nest sannsynlig kommer du nå fremover til å utvikle mer og mer følelser for han, og sjansen for en hekt og at du kaster bort lang tid på denne mannen er stor. Jeg skjønner godt tanken din om at du heller ønsker å ta det videre med en mann du allerede kjenner og synes er flott enn å begynne på ny. Men samtidig så er det godt mulig at du likevel bør avslutte dette forholdet før du får skikkelige følelser han og ender opp såret. Da er det bedre å bruke tiden sin på en lete etter en mann som også har lyst å være i et forhold Så jeg tenker at dette forholdet uansett må avsluttes, og da må du ut på markedet igjen. Men før dette er det ingenting i veien for å forsøke med denne mannen først. Det kan jo være at han liker deg veldig godt og at han kanskje vil være åpen for å ta det videre. Men du må være klar over at sannsynligheten for dette nok er lav. Men dersom det uansett er på tide å avslutte og heller bruke tiden på en mann som ønsker et forhold, så er det jo ingenting i veien for å forsøke med denne mannen først, og så er du klar over at sannsynligheten for brudd er stor. Men akkurat hvordan du skal gå frem og hvilken fremgangsmåte som vil være best vet jeg ikke.. Anonymkode: 66dfd...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 11:24 #49 Del Skrevet i går, 11:24 Lillemy1977 skrev (27 minutter siden): nei vi arver ikke hverandre nå. Jeg leste at etter 2 års seperasjon går det ut. Vel alt går til vår datter uansett. Ellers så bryr jeg meg ikke enda siden jeg ikke har noe kjæreste. Skal heller aldri gifte meg igjen. Har dere separasjon gjennom bevilling eller dom? Det er nødvendig om det skal være sånn at dere ikke arver hverandre som separerte. For jeg finner dette: "Har man arverett når man er separert? Ektefellens arverett kan bare begrenses gjennom testament som ektefellen har fått kjennskap til før arvelaters død. NB: Dersom ektefellene var separert ved dom eller bevilling på dødsfallstidspunktet, har den gjenlevende ingen arverett etter avdøde." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet i går, 11:30 #50 Del Skrevet i går, 11:30 AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.37): Har hatt sex med samme mann i snart 5 år, kun korte besøk. Han har helt fra starten av vørt veldig tydelig på at han ikke vil ha noe nytt forhold, samme har har jeg. Vi begge har barn som begynner å bli store. Vi gjør ikke annet enn å ha fantastisk sex, litt snakk, nok til at vi vet litt om hverandre men ikke de dypeste tingene. Vi er begge ikke alltid super tilgjengelig, treffes ca 1 gang i mnd bare for å få behovene våres. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg spør om her men den siste tiden har jeg tenkt at jeg kanskje kunne åpne meg litt mer og kanskje prøve å få litt følelser. Han er absolutt en flott fyr. Er det mulig at han plutselig vil ha et forhold. Er det bien menn der som har vørt super alergisk mot forhold etter skilsmisse som alikevel ga det en sjans? Anonymkode: c78b5...6af Han har sagt til deg hva han ønsker. Det er bare å belage seg på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:35 #51 Del Skrevet i går, 11:35 Fridtjof Nansen likte best gifte kvinner, for da slapp han å ha noe å gjøre med dem etterpå. Tror det er mange av oss som egentlig er der. Anonymkode: 48277...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 11:50 #52 Del Skrevet i går, 11:50 Du må jo bare spørre. Men jeg synes ikke det høres så sannsynlig ut at han plutselig vil ha et seriøst forhold med deg når han har hatt uforpliktende sex med deg i 5 år OG har gjort det klart at han ikke ønsker et forhold. Det er du som bestemmer om du vil fortsette i et sånt uforpliktende forhold eller om du vil ha noe mer. Om du vil ha noe mer, vil jeg tro det er større sannsynlighet for å finne det et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:29 #53 Del Skrevet i går, 12:29 Ikke skilt, men jeg gift og mor til 3 om jeg skulle blitt singel nå så hadde jeg ikke ønsket samboer/forhold egentlig da skulle det vært lenge til og 🌟spesielt🌟 tror jeg hadde heller levd alene med mine barn og egentlig helst sølibat, mine barn hadde vært det viktigste, og jeg har en hjerne så jeg er ikke avhengig av sex Anonymkode: 07041...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #54 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): og jeg har en hjerne så jeg er ikke avhengig av sex Alle med hjerne har sex også. Hjernen er svært sentral for god seksualfunksjon. Uten hjerne blir det ikke sex, for å si det forsiktig. Anonymkode: 5c466...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå