AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #41 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 13.50): Jeg krangler ikke på at svart arbeid er fullstendig galt på så mange måter, men jeg skjønner bare ikke at folk må klage på andre. Liker ikke konseptet «klage på andre.» Anonymkode: 9e139...c72 Så hvis noen stjeler i butikkene står du bare og ser på? Eller om du ble vitne til et ran? Anonymkode: 14d4c...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #42 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 13.59): Jeg tenker at noe svart arbeid faktisk er greit. F eks hvis en ufør tar på seg å gjøre helgevasken til en nabo for noen kroner synes jeg ikke det er nødvendig å oppgi. Men hvis en person som driver å leverer meldekort pga arbeidsledig jobber mer eller mindre heltid på noe så snakker vi at man oppgir det. Hva slags svart arbeid ønsker du å melde da? Anonymkode: a4912...7e7 Man kan fint jobbe for noen kroner uten å utløse skatteplikt. Det er jo beløpsgrenser her. Anonymkode: 14d4c...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #43 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.31): Men hvor? NAV eller skatteetaten? Melder de hverandre eller begge? NAV er kanskje bare dersom du driver trygdesnusk? Anonymkode: 78d6d...13e Bare misunnelige folk som gidder å bry seg om noen tjener litt ekstra. Skjerp deg!!! Anonymkode: 98edd...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #44 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du har misforstått ordet moralpoliti. Og svart arbeid stjeler penger fra fellesskapet. Alle som kjøper eller utfører svart arbeid har i alle fall frasagt seg all rett til å klage på statlige og kommunale tjenester som veier, skolegang, helsetjenester mm. Anonymkode: 14d4c...8d2 For noe forbanna vås..... jeg har like fullt rett til å klage på kommunale tjenester selv om jeg jobber svart. Så lenge jeg bruker stemmeretten min så forbeholder jeg meg retten til å klage på det jeg er uenig i. Du mener jeg frasier meg retten til å klage om jeg tjener 30000 svart??? Dummeste jeg har lest på lenge! Anonymkode: 98edd...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #45 Del Skrevet 12. november 2024 Det kommer litt an på hva det gjelder. Er det noen med lav lønn/vanskeligstilte som trenger å få noe fikset eller kan fikse noe for noen (hvor samfunnet har sviktet hva angår hjelp) en sjelden gang tenker jeg ja, la det gå. Eller vennetjenester. En person er flink til noe en annen person trenger, og motsatt. F.eks frisørklipp mot strikket tøy osv. Er det snakk om noen (et firma) som gjør karriere av dette bør det og tjener mye penger må jo dette meldes fra. Anonymkode: 903a9...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #46 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer litt an på hva det gjelder. Er det noen med lav lønn/vanskeligstilte som trenger å få noe fikset eller kan fikse noe for noen (hvor samfunnet har sviktet hva angår hjelp) en sjelden gang tenker jeg ja, la det gå. Eller vennetjenester. En person er flink til noe en annen person trenger, og motsatt. F.eks frisørklipp mot strikket tøy osv. Er det snakk om noen (et firma) som gjør karriere av dette bør det og tjener mye penger må jo dette meldes fra. Anonymkode: 903a9...86e Man går liksom ikke i strupen på frisøren som hjelper venner å klippe håret, siden noen nevnte frisør. Dersom det er en bedrift derimot, da melder man inn. Anonymkode: 903a9...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #47 Del Skrevet 12. november 2024 Det er ytterst få som kan melde slik og ha hundre prosent sikkert bevis. Hvis du ikke har bevis så hold den store kjeften din lukket så du ikke lager problemer for folk som gjør ting riktig!! Anonymkode: f36c3...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #48 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Man går liksom ikke i strupen på frisøren som hjelper venner å klippe håret, siden noen nevnte frisør. Dersom det er en bedrift derimot, da melder man inn. Anonymkode: 903a9...86e Hvorfor ikke? Anonymkode: 1b402...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #49 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: 1b402...890 Hvorfor? Anonymkode: 903a9...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #50 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: 903a9...86e Fordi vedkommende jobber svart Anonymkode: 1b402...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #51 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det vil det ikke si. Veldig mange jobber ikke svart. Noen jobber svart for store summer. Det er skatt på lønn, arbeidsgiveravgift mm som går tapt. Anonymkode: 14d4c...8d2 Det vil altså si at det er mye mer, siden summen som blir snytt unna er 42500 i tapte avgifter og skatt pr jobbhode. Vi er da langt over 150000 pr arbeidsfør i landet. Dette stemmer bare ikke. Anonymkode: d8e40...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #52 Del Skrevet 13. november 2024 Ganske merkelig å lese hvor mange som mener svart arbeid er greit, dette gjelder stortsett hver gang det kommer tråder om dette. Enda mer merkelig hvordan det er motsatt dersom det er snakk om uføretrygd/aap, satt på spissen skal alle som får disse ytelsene tas på en eller annen måte. I 2025 er kostnadene til uføretryg og aap forventet å lande på rundt omkring 182 milliarder, stor deler av dette er ærlige tildelte penger. Altså de fleste snylter seg ikke til dette. Til sammenligning taper staten 170 milliarder i året på svart arbeid, dette er penger som stjeles fra staten, og som ingen er berettiget å tilegne seg på dette viset. Anonymkode: 82952...920 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #53 Del Skrevet 13. november 2024 Meget spesielt og sladre på andre. Dessuten trenger d ikke være svart arbeid fordi om du tror d , kan være venner som hjelper hverandre Anonymkode: d1824...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå