Gå til innhold

Smerter i ryggen under trening

ops2

Anbefalte innlegg

Vil en waist trainer eller en waist cincher støtte korsryggen? Jeg er overvektig og har Fibromyalgi. Å trene magen er vanskelig siden ryggen gjør vondt. Alle øvelser for nedre rygg, hofter og mage gjør vondt.

Bena er lett å trene opp med tyngre vekter, og jeg har også fått sterkere armer, men midjen er tjukk som før. Jeg har blitt forfengelig, og tenker at en kraftig waist cincher kan både støtte korsryggen og gi meg smalere midje mens jeg trener?

Har dere noen mening om det? Og hva skulle jeg kjøpe? Merke/modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du får vondt i ryggen så gjør du det feil

Anonymkode: 2d0bc...42b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler deg å ta en time hos manuellterapeut eller fysioterapeut så du kan få øvelser du kan gjøre. 

Anonymkode: 07ab3...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.22):

Hvis du får vondt i ryggen så gjør du det feil

Anonymkode: 2d0bc...42b

Jeg har akkurat avsluttet 10 timer med personlig trener...

Jeg lurte på om det er oppskrytt og bortkasta penger med et Fitness Belt. https://shapewears.no/products/fitness-belt

På den annen side så betalte jeg 1300kr i 5 måneder for PT, så å bruke 700 kroner på et belte er verdt det hvis det hjelper. En av de som har lagt igjen vurdering sier at hun har smerter i ryggen, og at det hjelper henne når hun trener.

Jeg har hatt gått igjennom mange diverse program og opptrening med forskjellige fagfolk gjennom Nav i flere år. Nå er jeg ufør og Nav er ferdig med meg. Men jeg gir ikke opp, ellers blir jeg sittende i stua og ese ut som Jabba the Hutt. Jeg må trene selv om det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei nei nei, det gjør motsatt; det gjør at støttemusklaturen som du trenger å styrke, ikke lenger jobber så mye som den skal. På sikt vil støttemusklaturen altså bare svekkes i stedet.

Er du helt sikker på at du har god og riktig form når du trenger tungt for bena? Det er veldig vanlig å få vondt i rygg ved feil form. Klarer du å aktivere magemusklene godt når du trener bein? Hvis ikke burde du gå ned i vekt og heller øke repitisjoner! Riktig form er alfa og omega.

Anonymkode: 14205...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...