Gå til innhold

Folk som sier at utseendet ikke er alt i dating-markedet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min oppfattelse av det som du argumenterer for er at det ikke ønsker å gi et helhetlig bilde av situasjonen, men stakkarsliggjøre menn og responsen din bekreftet egentlig mitt inntrykk av situasjonen.. nemlig at menn liker å klage, men nekter å ta noe som helst ansvar fordi at alt er bare kvinners feil.

Anonymkode: 70743...085

En utfordring for meg er at når jeg prøver å beskrive situasjonen etter beste evne så blir jeg mistenkeliggjort for å være incel eller hate kvinner. Akkurat som om det finnes noen ståsteder man ikke kan ha, og hvis man har dem likevel så er man misogynist.

Det synes jeg er rart. Man kan mene mye rart om måten menn møter kvinner selv om man selv er en lesbisk kvinne, kan man ikke? Så lenge man underbygger godt, hva betyr det hva du selv er?

Om Norske menn og kvinner i 2023:

»Et annet overraskende funn er sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen. »

https://www.idunn.no/doi/10.18261/nat.34.2.2

Anonymkode: 0120b...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.43):

Hva er begrunnelsen deres? 

Anonymkode: e2428...d0e

Er det virkelig nødvendig? Hvorfor skulle utseende være alt? Det vil si at man bryr seg katta om personlighet, kjemi og alt annet bortsett fra utseendet. Det vil jeg påstå gjelder en særdeles liten andel av befolkningen. Så liten at det ikke er noe å diskutere.

Anonymkode: a13be...751

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En utfordring for meg er at når jeg prøver å beskrive situasjonen etter beste evne så blir jeg mistenkeliggjort for å være incel eller hate kvinner. Akkurat som om det finnes noen ståsteder man ikke kan ha, og hvis man har dem likevel så er man misogynist.

Det synes jeg er rart. Man kan mene mye rart om måten menn møter kvinner selv om man selv er en lesbisk kvinne, kan man ikke? Så lenge man underbygger godt, hva betyr det hva du selv er?

»Et annet overraskende funn er sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen. »

Det er så mange lag og så mange ulike personligheter 

Jeg har hatt øyne for en kjendis før, vil jeg aldri like noen andre? Kjæresten min jobbet på butikk, vil jeg aldri forelske meg i en eiendomsmegler? Å om jeg gjør, vil jeg da aldri forelske meg i en bartender?

Det er så mye. En mann er ikke stygg om jeg ikke finner har attraktiv, en person kan være objektiv fin men ikke din samk, ikke de egenskapene du liker. 

Tenker dere aldri på alt som finnes?

Anonymkode: dcb14...3db

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vet ikke hvordan det er å være stygg.

Anonymkode: c7d7e...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo jeg er stygg.

Men når vi ser oss rundt, har fortsatt folk kjærester. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du syns det er rart? Mange grunner av dette er fordi at menn prøver å latterliggjøre og nedvurdere kvinner sine erfaring som med det meste andre. Åja, er du singel ennå? Da er du for kravstor, dum, senk forventningene, finn deg en mann, få barn. På samme måte som du har bestemt deg for at menn lider og at kvinner kan bare knipse med fingrene. Du er ikke interessert i å se på helheten, men kjøre på med en mentalitet med at menn er ofre, menn er det synd på, menn lider. Personlig så er jeg utrolig lei av at menn alltid skal klage, sutre og syte når de ikke får det som de vil. Folk må faktisk legge inn en innsats og jobbe for å få resultater her i livet. Hele den der holdningen med at «jeg skal få alt servert på et sølvfat fordi jeg er mann» er utrolig slitsom å forholde seg til. 

Sammenhengen med ressurser er at menn i den kategorien er ofte veldig emosjonelt intelligente, rolige, stabile, man kan ha en god samtale med dem og man får en partner, samtalepartner, en anstendig og god mann, som stiller opp, som ser deg, som er med deg. På samme måte som menn, som er gjentatte her flere ganger på KG av andre menn, liker gode og pene damer, at damer som er fylt 30 år er ikke verdt å satse på, at damer som er 30 år er stygge, ekle og patetiske, at alle som er sammen med en dame som er over 30 år har tatt til takke med henne og at han egentlig lengter etter en ung dame. Det skal være greit å si, det skal være greit for menn å ha krav og ønsker, men gud forby at kvinner har lyst til å ha noen krav til partner, at kvinner har noen tanker og refleksjoner om hva hun ønsker.. Det er bare ødeleggende og slemt mot menn.. alt her i livet handler selvfølgelig om hvordan menn har det og kvinner er bare leketøy.. som ikke skal ha meninger, følelser og tanker.. 

Noen ganger så tror jeg faktisk ikke menn forstår hva det betyr at man faktisk må jobbe for noe.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo jeg er stygg.

Men når vi ser oss rundt, har fortsatt folk kjærester. 

Dette. De som klager over at dette med utseendet, er etter min mening mennesker med en elendig personlighet. Og da er det et forsøk på å skylde på noe overfladisk istedenfor å jobbe med seg selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men mangel på jobb er jo en valid grunn. Det er bare menn som kan være så dumme og overfladiske, at de blir sammen med dama selv om hun er arbeidsledig, eventuelt lat, psykisk syk, kravstor, bitch osv. bare hun er peeeeeen.

Anonymkode: 8d62d...d41

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du syns det er rart? Mange grunner av dette er fordi at menn prøver å latterliggjøre og nedvurdere kvinner sine erfaring som med det meste andre. Åja, er du singel ennå? Da er du for kravstor, dum, senk forventningene, finn deg en mann, få barn. På samme måte som du har bestemt deg for at menn lider og at kvinner kan bare knipse med fingrene. Du er ikke interessert i å se på helheten, men kjøre på med en mentalitet med at menn er ofre, menn er det synd på, menn lider. Personlig så er jeg utrolig lei av at menn alltid skal klage, sutre og syte når de ikke får det som de vil. Folk må faktisk legge inn en innsats og jobbe for å få resultater her i livet. Hele den der holdningen med at «jeg skal få alt servert på et sølvfat fordi jeg er mann» er utrolig slitsom å forholde seg til. 

Sammenhengen med ressurser er at menn i den kategorien er ofte veldig emosjonelt intelligente, rolige, stabile, man kan ha en god samtale med dem og man får en partner, samtalepartner, en anstendig og god mann, som stiller opp, som ser deg, som er med deg. På samme måte som menn, som er gjentatte her flere ganger på KG av andre menn, liker gode og pene damer, at damer som er fylt 30 år er ikke verdt å satse på, at damer som er 30 år er stygge, ekle og patetiske, at alle som er sammen med en dame som er over 30 år har tatt til takke med henne og at han egentlig lengter etter en ung dame. Det skal være greit å si, det skal være greit for menn å ha krav og ønsker, men gud forby at kvinner har lyst til å ha noen krav til partner, at kvinner har noen tanker og refleksjoner om hva hun ønsker.. Det er bare ødeleggende og slemt mot menn.. alt her i livet handler selvfølgelig om hvordan menn har det og kvinner er bare leketøy.. som ikke skal ha meninger, følelser og tanker.. 

Noen ganger så tror jeg faktisk ikke menn forstår hva det betyr at man faktisk må jobbe for noe.. 

Jepp. "Har du blitt ghostet etter sex? Hva forventet du, da? Du kunne ikke seriøst mene at denne kjekke mannen ville bruke deg for annet enn sex? Finn deg en på ditt eget nivå". "Vi vil ha kvinner med FEMININE kvaliteter - prioriterer du karriere/har kort hår/tatoveringer/liker ikke husarbeid, så er du ikke kjæresteemne".

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Prøv å være pen, men med "feil" nasjonalitet 

Anonymkode: a251f...de3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Prøv å være pen, men med "feil" nasjonalitet 

Anonymkode: a251f...de3

Eller stygg og "feil" nasjonalitet ...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (På 10.11.2024 den 22.39):

Hadde vært artig hvis menn plutselig sluttet å ville ha sex med damer i ett år. Jeg lurer på hva damer hadde sagt da.  

Det hadde vært himmelen hvis menn sluttet å ha sex med damer i et år. Men for menn hadde det vært et helvete.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Makan til stereotypisk generalisering og ja, kvinner innrømmer selv det bare er til å knippe med fingrene for å skaffe ONS som jeg vet dere liker å bagatellisere.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (7 minutter siden):

Det hadde vært himmelen hvis menn sluttet å ha sex med damer i et år. Men for menn hadde det vært et helvete.

I dette scenarioet er menn aseksuelle. Kvinner hadde blitt gærn og da snakker jeg ikke om de som allerede lever i sølibat.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Lever du i bakvendt land? Det er jo menn som må ta alt initiativet i sjekke sammenheng, kvinner trenger bare å stå der og ikke gjøre eller si noenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (17 minutter siden):

Lever du i bakvendt land? Det er jo menn som må ta alt initiativet i sjekke sammenheng, kvinner trenger bare å stå der og ikke gjøre eller si noenting. 

Jeg har prøvd å stå der og gjøre ingenting. Da ble jeg stående, gitt. Hilsen kvinne.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
askjiir skrev (1 time siden):

Makan til stereotypisk generalisering og ja, kvinner innrømmer selv det bare er til å knippe med fingrene for å skaffe ONS som jeg vet dere liker å bagatellisere.

du må klare å skille mellom ons og forhold. 

Ons er ikke det kvinner vil ha. 

Anonymkode: 96156...6ba

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du sex er det eneste som betyr noe for oss? 

Anonymkode: 36f4d...39f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er veldig trist med sånne holdninger som du har. Du virker ikke å forstå hva omsorg, respekt, tillit, kjærlighet er og det må være fryktelig vondt å leve sånn. Du tror alt handler seg om sex og one night stands - som om alle lever og ånder for det - som om det er det eneste som betyr noe i hele verden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det om både utseende og personlighet. Hjelper ikke å være kjekk og fin, hvis man er drittsekk. Og har man en god personlighet, blir ofte den jeg er forelska i ennå kjekkere og fin. Det henger gjerne sammen. Ja, som et førsteinntrykk kan det ha noe å si, men i det lange løp er det ikke utseendet som avgjør hvorvidt jeg blir forelska i dem eller ikke.

Jeg traff for øvrig min mann på Tinder. Jeg syntes han var vanvittig kjekk, og hadde liten tro på at han kom til å like meg. Vi matchet riktig nok, men jeg gikk inn i den daten uten noen forhåpninger. Jeg var i grunn ganske negativ til hele greia, men jeg klistra på meg et smil, og prøvde å gjøre mitt beste. Men, jeg gjorde alt jeg ellers ikke ville gjort: jeg var fullstendig meg selv. Jeg kjøpte en diiiger pose smågodt i kiosken når vi gikk på kino (en mann som ikke tåler at jeg vil ha godteri når jeg får lyst på det, er ikke mannen for meg), jeg spiste en god porsjon til både lunsj og middag (jeg valgte ikke en liten salat, for å si det sånn) - for en mann for meg tåler at jeg faktisk har god appetitt, og jeg snakket åpent og ærlig om alt fra samfunn og politikk, til film og musikk.

Heldigvis for meg gav jeg han en sjanse, og han er i dag min ektemann. Han er den kjekkeste jeg vet om, men først og fremst den meste interessante, spennende og intelligente jeg vet om. Jeg får sommerfugler bare jeg ser på ham, og det handler jo ikke kun om utseendet. Og tenk det, til tross for mitt utseende, ser jeg jo hvordan han ser på meg, at jeg kan "ta han" i å se på meg når han tror jeg ikke ser det. Og det blikket, blikket av kjærlighet, lyst, beundring og omsorg er fantastisk å føle på.

MEN, jeg har aldri vært noen konvensjonell flott og vakker dame. Jeg har blitt beskrevet som søt, men aldri som vakker og fin. Mannen min var den første som faktisk sa det til meg, og han har "kun" øyne for meg (jada, vi kan alle erkjenne at andre også er flotte og fine, det er ikke det jeg sier, men det er tydelig at han virkelig synes jeg er vakker og fin).

Så, tja. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Mitt inntrykk er at menn syntes jeg var søt, og derfor matchet de med meg på Tinder, mange av dem seriøse for øvrig. Jeg vet jeg ikke er spesielt pen og vakker (selv om mannen min mener jeg er det). Jeg tror dog at det kanskje er viktigere at jeg virket snill og søt, som også gav meg et litt mer seriøst inntrykk. For jeg var helt ærlig, i min profil sto det f.eks "lettere overvektig, ønsker barn" osv, og jeg var åpen om hva jeg var ute etter. Jeg hadde selvfølgelig bilder både av ansikt og i helfigur. De menn jeg matchet med (som var ganske mange, faktisk), var interessert i noe seriøst, og jeg chattet også med dem en stund.

Mitt inntrykk er at menn muligens også ser etter litt andre ting hvis de er ute etter noe seriøst, kontra noe useriøst og bare et ligg eller tre?

Endret av SPOCA
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...