Gå til innhold

Folk som sier at utseendet ikke er alt i dating-markedet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å jeg sier det igjen, jeg vil ikke ha bare sex og har vært uten i årevis. 

Virker som at du føler deg avslått av at jeg og andre ikke har lyst på uforpliktet sex. 

Anonymkode: dcb14...3db

Har ingen som sier de vil ha sex med meg. Blir ikke kontaktet, ikke bedt på date. Lever helt uten den type manne kontakt. Får ikke høre jeg er fin, søt eller sexy. 

Er ikke fra et sex næret, selvtilittsnæret ståsted jeg sier jeg ikke vil ha noe med den kontakt å gjøre. Føler ikke at det er en garanti at akkurat jeg vil få tilbud, å uansett ser jeg etter en mann som betyr mer for meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å jeg sier det igjen, jeg vil ikke ha bare sex og har vært uten i årevis. 

Virker som at du føler deg avslått av at jeg og andre ikke har lyst på uforpliktet sex. 

Ok da gjentar jeg at det ikke gjelder damer flest. På en måte er det synd at menn gjør det så lett for damer, det gir damer et oppblåst ego. Det er for mange såkalte "simps" blant menn.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Ok da sier jeg igjen at det ikke gjelder damer flest. På en måte er det synd at menn gjør det så lett for damer, det gir mange damer et oppblåst ego. Det er for mange såkalte "simps" blant menn.

Om alle menn hatet damer fra i morgen av, og kvinner i frustrasjon om 3-4 månder var så lei seg og frustrerte at de begynte som menn, ville det ikke gitt deg ei. Du må lete for at hun skal dukke opp. 

Vil du bare kvinner skal føle det du føler? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (På 11.11.2024 den 0.38):

Ingen sex og ingen kjærlighet er verre 🤷‍♂️

Det er jo bedre å bare onanere da. Men det er min mening. Når det gjelder dating er det  personlighet og humor som overgår utsseende

Endret av Sefanja
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er begrunnelsen deres? Alt jeg ser, enten jeg følger med på venners dating-reise på apps (bruker ikke selv) eller hvis vi er ute på fest/byen, er at de med utseendet er de som finners seg en bra fyr. Joda, en del oppmerksomhetsutveksling her og der, men ser man bort ifra det så er det jo de med utseendet som faktisk finner seg en verdig partner?

Anonymkode: e2428...d0e

Kjemi og tiltrekning.  Menn har vel lettere for å bli tiltrukket. Men for meg er begge deler  viktig. Har bommet på noen forhold alikevel.  Men lettere å finne noe som varer. Har hatt kjærester som har vært mindre pene. Det droppet jeg, fordi de hadde  for dårlig selvtillit iht utseende og lot det komme i veien for forholdet. Og da hjelper det ingenting hva man sier og hva de egentlig betydde for meg. Forholdet ble giftig og surt. Så jeg dro.

Han jeg giftet meg med, var en kjekkas. Men det er ikke oga utseendet. Men han jobbet hardt på for at det skulle bli oss to. I tillegg til god kjemi og gjensidig respekt.  

Og lever nå sjalusifritt ekteskap over noen tiår.

Anonymkode: a84ce...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har hatt kjærester som har vært mindre pene. Det droppet jeg, fordi de hadde  for dårlig selvtillit iht utseende og lot det komme i veien for forholdet. Og da hjelper det ingenting hva man sier og hva de egentlig betydde for meg.

Anonymkode: a84ce...333

Hvorfor ble du sammen med disse mennene i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (20 minutter siden):

Hvorfor ble du sammen med disse mennene i utgangspunktet?

Tror du at alt handler om utseende alltid? Så trist.

Anonymkode: 36f4d...39f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er begrunnelsen deres? Alt jeg ser, enten jeg følger med på venners dating-reise på apps (bruker ikke selv) eller hvis vi er ute på fest/byen, er at de med utseendet er de som finners seg en bra fyr. Joda, en del oppmerksomhetsutveksling her og der, men ser man bort ifra det så er det jo de med utseendet som faktisk finner seg en verdig partner?

Anonymkode: e2428...d0e

Hm... det dreier seg vel om kvinners utseende nå?

Min venn hadde i motsetning til meg draget og han lå med endel pene damer, hadde ofte suksess, men ikke alltid. 

Han endte da også opp med ei pen og hyggelig  dame på alle måter.

Selv måtte jeg på internettet og kom i kontakt med ikke fult så pene damer, ei av dem ble jeg sammen med og det gikk bra til jeg mistet draget og vi omsider ble skilt. 

Mulig han er en mer verdig partner en meg....

Så da har du vel rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (7 timer siden):

Hat fordamper ikke av seg selv. 

Skjønner at du antagelig har det tøft, og den forklaringen du gir deg selv, er at du blir avvist på grunn av utseendet.

Jeg tror ikke det er så enkelt. Etter å ha lest mange av alle trådene du har opprettet på forumet om nøyaktig samme problemstilling/tema, så er det tydelig for meg at du blir avvist av mange andre grunner enn utseendet. En svært fiendtlig og ensporet innstilling, og repeterende oppførsel, vil gi de fleste kvinner et dårlig inntrykk. Det virker sykelig.

Du må først og fremst finne deg en person å snakke med (psykolog er nevnt), og du må jobbe med deg selv og hvordan du fremstår overfor andre mennesker.

Jeg vet at jeg sannsynligvis snakker for døve ører. Det er ditt største problem, at alt er alle andres feil.

Påståelighet og trass, og å gnåle på det samme hele tiden, vil ikke forandre noe for deg. Det som kan bidra til å forbedre din situasjon, er at du innser at den første som må endre seg, er deg selv.

Når vi ser hvor mange ulike par som ferdes rundt oss i samfunnet, så skjønner selv den enkleste sjel at det går an å finne seg partner for alle og enhver.

Anonymkode: db0a2...9fb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende er ikke alt. 

Nasjonalitet / opprinnelse spiller en stor rolle også. 

Anonymkode: a251f...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (8 timer siden):

Ok da gjentar jeg at det ikke gjelder damer flest. På en måte er det synd at menn gjør det så lett for damer, det gir damer et oppblåst ego. Det er for mange såkalte "simps" blant menn.

Simps er ett negativt ladet uttrykk. Menn er ikke dumme, de er bare biologisk annerledes enn kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende er alfa og omega for kvinner å ha når kvinner dater. Jeg er dessverre ikke pen, og har alltid vært henvist å bli tatt til takke med, når mannen ikke hadde datinglykke med damer han FAKTISK ville ha. Det nytter ikke å ha slank, fin kropp og bra personlighet når fjeset er stygt. Ikke er det mulig å sminke bort alt heller.

Anonymkode: 8d62d...d41

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Absolutt ikke. Jeg tror misforståelsen her er at de fleste menn rett og slett grovsorterer fisken først, for så å finsile etterpå. Så fremstår de da som lite kravstore, "sveiper jo på alt", mens sannheten er en helt annen. Mindre kravstore er de ihvertfall ikke.

Anonymkode: 3f7ed...b87

Jeg ble også "sveipet til høyre" av en del menn. Matchene ble slettet med en gang jeg sveipet dem tilbake og de faktisk gadd å sjekke hvordan jeg så ut.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (9 timer siden):

De er jo mindre kravstore når de er villig til å ligge med kvinner flest.

1. Å LIGGE er ikke en menneskerett. De fleste kvinner vil ikke bare ligge. Dere tilbyr noe de fleste kvinner ikke vil ha. Det er ikke noe rart dere mislykkes.

2. Det er sannhet med modifikasjoner at menn er villig til å ligge med kvinner flest. Jeg har blitt avvist både romantisk og seksuelt av flere menn, og jeg er verken overvektig, lukter vondt eller har dårlig personlighet.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner at du antagelig har det tøft, og den forklaringen du gir deg selv, er at du blir avvist på grunn av utseendet.

Jeg tror ikke det er så enkelt. Etter å ha lest mange av alle trådene du har opprettet på forumet om nøyaktig samme problemstilling/tema, så er det tydelig for meg at du blir avvist av mange andre grunner enn utseendet. En svært fiendtlig og ensporet innstilling, og repeterende oppførsel, vil gi de fleste kvinner et dårlig inntrykk. Det virker sykelig.

Du må først og fremst finne deg en person å snakke med (psykolog er nevnt), og du må jobbe med deg selv og hvordan du fremstår overfor andre mennesker.

Jeg vet at jeg sannsynligvis snakker for døve ører. Det er ditt største problem, at alt er alle andres feil.

Påståelighet og trass, og å gnåle på det samme hele tiden, vil ikke forandre noe for deg. Det som kan bidra til å forbedre din situasjon, er at du innser at den første som må endre seg, er deg selv.

Når vi ser hvor mange ulike par som ferdes rundt oss i samfunnet, så skjønner selv den enkleste sjel at det går an å finne seg partner for alle og enhver.

Anonymkode: db0a2...9fb

Jeg prøver meg aldri på damer 🤷‍♂️ Hvordan skal forandringen skje? "Bare slutt å vær sur, vipps!" Tror du det er noe som oppstår i ett vakum? Hvordan skal denne endrede utgaven se ut? Psykologer kommer som regel bare med plattheter og har lite nytteverdi.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så er fordelingen ca 75% menn der også. Da er det jo ikke nok damer til alle uansett. Selvfølgelig får de beste profilene napp da

Anonymkode: 4e13d...1dd

Det interessante med eksempelet hans var at det var et bilde av en mannlig modell uten tekst.

Veldig mange kvinner her inne benekter at kvinner generelt prioriterer menns utseende høyt.

Jeg som mann innrømmer lett at utseende betyr mye for meg.

Anonymkode: 0120b...9df

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

På tinder som har man stort sett kun utseende å gå etter, så da er det ikke rart at de peneste menneskene får mest oppmerksomhet.

Anonymkode: 74f57...19a

Må bare poengtere her at et bra bilde er nok viktigere enn et bra utseende... Kjipe biler av folk som egentlig er pene får ikke nødvendigvis mye match. Selv er jeg helt middels, men har lagt en del jobb i å få tatt skikkelig kule og bra bilder. Fikke en god del match når jeg var aktiv. I tillegg er jeg flink med ord og artige kommentarer så jeg hadde relativt lett for få til treff med folk også. Rett og slett ganske flink med humor og å få jentene til å ha det gøy. Resultatet ble for å være helt ærlig ganske mye puling, og jeg gikk egentlig litt lei fordi når jeg først fant formelen så ble det for lett å få seg et ligg på tinder, selv for en fyr med helt gjennomsnittlig utseende. Ble liksom bare repeat og nesten copy paste av de tinga jeg visste funka.. så ble det treff og et glass vin og puling...  Og å ligge med nye folk hele tiden var egentlig ikke så gøy i lengden... 

Anonymkode: c39b0...8bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mange år siden, men når jeg gikk i ungdums og videregående skole så la jeg merke til at de aller fineste jentene nesten alltid var single. Mens de jentene som ofte var i forhold var over snittet utseendemessig ja, men ikke blant de aller fineste. Vet ikke hvorfor det var slik, men kanskje gutta var redd for å prøve seg på de aller fineste?

Anonymkode: e29b1...bf9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (10 timer siden):

De er jo mindre kravstore når de er villig til å ligge med kvinner flest.

Tror du alt her i verden handler om å ligge med noe med puls? Hva med tillit, kjærlighet, respekt, omsorg? Hva med det? Tror det man hopper i taket over at en mann vil ligge med en? Halleljua, han der.. som ikke har lyst på meg i det hele tatt egentlig, han har lyst til å ligge med meg, ta på meg, for kvelden, så kommer han til å blokkere meg dagen etterpå eller ghoste meg fordi at han fordrar personligheten min - han fikk bare det han ønsket. Vet du hva? Du har en fucked up syn på verden.. Og i tillegg, som en annen sa, at når du tror alt bare handler om utseendet så viser det bare hvor umoden og dum du er. 

Anonymkode: 70743...085

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...