Gå til innhold

Daten har løyet om ikke vært utro tidligere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er snart 50 år og har vært gift I 20 år og har aldri vært utro mot mannen min.

Jeg var utro en gang som 20 åring med en kjæreste som jeg egentlig visste ikke var "for life". Da jeg var 19 røykte jeg hasj. Jeg stjal fra min mor da jeg var 15. 

Kanskje du ikke skal få folk til å dele med deg hvis du ikke tåler å høre sannheten? ...som du ikke fant ut. Men som han fortalte deg. 

Anonymkode: fcd2b...ec0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er snart 50 år og har vært gift I 20 år og har aldri vært utro mot mannen min.

Jeg var utro en gang som 20 åring med en kjæreste som jeg egentlig visste ikke var "for life". Da jeg var 19 røykte jeg hasj. Jeg stjal fra min mor da jeg var 15. 

Kanskje du ikke skal få folk til å dele med deg hvis du ikke tåler å høre sannheten? ...som du ikke fant ut. Men som han fortalte deg. 

Anonymkode: fcd2b...ec0

Det kan jo være en fordel å lese tråder før man svarer, da hadde du bla fått med deg at han ikke fortalte sannheten.

Anonymkode: 759f0...707

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jo være en fordel å lese tråder før man svarer, da hadde du bla fått med deg at han ikke fortalte sannheten.

Vel, han gjorde strengt tatt det. Om han så løy første gang så fortalte han sannheten til slutt. Men man velger selv hva man skal fokusere på. Noen har mindre forståelse for at enkelte ting kan man skamme seg så mye over at det er vanskelig å dele. 

Anonymkode: 72c99...37c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.48):

Som voksne folk skjønner man at livet ikke er svart/hvitt. Hvis han var utro en måned før det ble slutt med eksen har nok forholdet skrantet og vært rimelig «dødt» da han begikk den feilen. Synes det blir veldig umodent og dramatisk å reagere som hi.

Anonymkode: ed17f...f5a

Eller så er det kanskje en betydelig sammenheng mellom denne utroskapen og at forholdet tok slutt. Nesten rart å anta noe annet, syntes jeg.

Anonymkode: 88c4b...301

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.12):

Vel, han gjorde strengt tatt det. Om han så løy første gang så fortalte han sannheten til slutt. Men man velger selv hva man skal fokusere på. Noen har mindre forståelse for at enkelte ting kan man skamme seg så mye over at det er vanskelig å dele. 

Anonymkode: 72c99...37c

Enig med deg. Og kanskje er det ikke noe man nødvendigvis ønsker å være åpen om i startfasen med kreti og pleti, som jo for så vidt datingfasen er. Jeg tenker at han valgte å være ærlig om det fordi han nå stoler mer på henne og er mer investert. 

Anonymkode: 8bc28...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke dette nødvendigvis er så ille. Man må selvfølge se det helhetlige bildet av fyren, men det er veldig forståelige at man ikke vil innrømme tidligere utroskap helt i starten av en datingfase. Det vil skremme mange vekk. Jeg syns faktisk det er tidlig å innrømme det allerede nå etter 3 mnd, og jeg syns egentlig det er et ganske positivt trekk ved han. Han vil ikke lyve for deg. Det er også forskjell på å være utro over tid og leve et dobbeltliv hvor man overfor kjæresten later som om alt er helt fint, versus det å være utro én gang med alkohol i blodet når man er usikker på følelsene og forholdet. Ideelt sett burde man ikke være utro under noen omstendigheter, men sistnevnte scenario er en mye mer forståelig feil.

Anonymkode: d408f...8b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.16):

Hun har alt å gjøre med at han løy til henne.

Du kan vel ikke vente at gan pumper ut med slikt med en gang, han er i hvertfall ærlig selv om han har statistikk mot seg muligens 

Anonymkode: 16f9c...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 20.57):

Jeg og en fyr har datet i 3 måneder nå. På denne tiden har vi kommet veldig nære og er så godt som kjærester uten å ha definert det. Er ekslusive. Blitt mega glad i fyren. I dag fikk jeg vite at han har løyet til meg, om å ikke ha vært utro. Han snakket om utroskap tematikken nokså tidlig, og det ble sagt at han ikke hadde vært utro. I dag fortalte han at dette var løgn, og at han var utro mot sin ekskjæresten en måned før det ble slutt. Han hadde visst angret. Han er bartender og dette hadde visst skjedd på en stengepils. Kjenner fordommene mot barbransjen bare spe seg på etter jeg fikk vite. Etter jeg fikk vite dette, reagerte jeg med avsky og skjønner ikke helt hvordan jeg stole på han nå.... Han vil møttes og snakkes mer om det, allerede i kveld..... Jeg sliter nok med å vite hva jeg vil gjøre videre. Har litt behov for å få bekreftet historien hans, men føler det er for sykt. Forslag til hvordan navigere? 

Anonymkode: d54de...8a0

Det er jo ikke deg han har vært utro mot! Og hva hadde du trodd, når du spurte han om tidligere utroskap i starten av datingfasen? Da er han vel opptatt av å legge inn aksjer og tar glatt en hvit løgn på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan vel ikke vente at gan pumper ut med slikt med en gang, han er i hvertfall ærlig selv om han har statistikk mot seg muligens 

Så hvorfor tok han opp temaet i det hele tatt hvis det var for tidlig? 

"Han snakket om utroskap tematikken nokså tidlig, og det ble sagt at han ikke hadde vært utro." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hvorfor tok han opp temaet i det hele tatt hvis det var for tidlig? 

"Han snakket om utroskap tematikken nokså tidlig, og det ble sagt at han ikke hadde vært utro." 

Vet du at det var han som tok det opp ?

Er du TS ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du at det var han som tok det opp ?

Er du TS ?

Jeg siterte ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg siterte ts. 

Ok han snakket med TS, om dette ganske tidlig men vi vet ikke helt hvem som tok det opp.

Hvis han tok opp temaet ut av det blå et det verre en tidligere utroskap, for da han dårlig impulskontroll eller falsk evt lystløgner.

Synes ikke dette bør ødelegge et ellers bra forhold isolert sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erfarer at spørsmål om ting som ikke er så bra i et nytt bekjentskap blir svart med å glatte over sannheten, you never know om skjeletter i skapet, før du ev møter noen som kjenner personen godt, eller at den du blir kjent føler for å snakke når dere blir bedre kjent... det vil han nå. Ville hørt hva han sa, og deretter gå I tenkeboksen. Det du bør tenke på er om du har tillit til han, uten tillit er forholdet rett og slett dødfødt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Enni skrev (På 10.11.2024 den 22.05):

Evt det ble slutt fordi han var utro🤷🏼‍♀️

Det er som regel en grunn til at folk er utro. Det blir for enkelt å tro at forholdet er helt perfekt, for så å ende i brudd fordi ene parten er utro.

Forsvarer ikke utroskap, men det er nyanser her og ikke svart/hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er som regel en grunn til at folk er utro. Det blir for enkelt å tro at forholdet er helt perfekt, for så å ende i brudd fordi ene parten er utro.

Enig med deg, forskjell på notorisk utroskap Og et par tilfeller i et dårlig forhold hvor kanskje sex er begrenset eller fraværende.

Selvfølgelig er den riktige veien først gjøre det slutt men vi mennesker er ikke perfekte og det er alltid noe med  oppførsel elker annet med alle bare du kjenner de godt nok.

Mr eller mrs perfect finnes ikke(Hvis du finner det er det greit å se seg i speilet om også  du selv er det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du forsvarer jo utroskap, okke som. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Be han finne seg en annen jobb så er det håp. 
Restaurantmiljøet er ikke det sunneste miljøet for forhold og evt familie 

Anonymkode: 1e100...b19

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.04):

Fortid er fortid. Dette har du ikke noe med.

Anonymkode: 88c4b...301

Nei, men hun kan dumpe han

løgnhalser fortjener ikke kjærlighet

Anonymkode: ca915...cb9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ok han snakket med TS, om dette ganske tidlig men vi vet ikke helt hvem som tok det opp.

Hvis han tok opp temaet ut av det blå et det verre en tidligere utroskap, for da han dårlig impulskontroll eller falsk evt lystløgner.

Synes ikke dette bør ødelegge et ellers bra forhold isolert sett

Ts her. Det var han som tok det opp første gangen. Da sa han at en annen eks hadde vært utro, at det føltes jævlig og at han aldri hadde vært utro. Dette har jeg vite nå, at var løgn. Det var han som var utro mot en annen ekskjæresten da de var sammen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Be han finne seg en annen jobb så er det håp. 
Restaurantmiljøet er ikke det sunneste miljøet for forhold og evt familie 

Anonymkode: 1e100...b19

Han har foreslått å ikke være med på stengepils mer.... (ts). Er kanskje litt betryggende, men blir usikker. Merker jo fyren er redd for å miste meg og vi har hatt det supert sammen, så blir usikker på jeg skal la dette ødelegge alt eller gi det litt tid og forsøke. Men ikke love han noe. Tilliten er ganske brutt. Greier vi å bygge opp den, så kanskje et forhold på lenger sikt kan være mulig... Men jeg blir så usikker. Redd for å velge feil og endre. Trenger kanskje litt tid på å tenke på dette, få litt rom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...