Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2002 #1 Del Skrevet 16. november 2002 nå skal jeg trå til og lage mine egne julegaver til kjente og kjære! men hjva skal jeg lage? finnes det noen gode ideer? har heller ingen bøker å se i!!! trenger litt god hjelp i fra dere! hva kunne dere tenke dere å få? og hva lager dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 18. november 2002 #2 Del Skrevet 18. november 2002 Heihei! Jeg broderer i år jeg. Men nå tar det litt tid,så jeg har holdt på i over en måned allerede. Ellers, kan jo lage lys selv, eller noe julegodt du kan ha i krukker, som du kanskje kan pynte litt? Eller kanskje du kan titte på panduro.no sine sider, og få noen gode forslag der? har du symaskin, kan du jo sy noe? Putetrekk (jeg synes det er moro å bruke lappeteknikk) eller lignende? Ellers, så er det egentlig bare å bruke fantasien. Kan male noe (på tre, porselen, glass osvosvosv) Glass som er selvmalte, synes jeg er utrolig moro å få! Kanskje noen ideer? ' Lykke til! Klem fra Kosepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. november 2002 #3 Del Skrevet 18. november 2002 Samme med meg! I år blir det hjemmelagede julegaver til alle og enhver!! Til mine nære venninner har jeg strikket store og bløte skjerf. I tillegg skal de få kalendere med bilder av venninnegjengen. Har tatt farvekopier av bilder og laget månedene på data. Limer alt på svart papp - og lager spiralrygg selv. Det blir fint!! Til noen har jeg også strikket armbånd i ståltråd med perler. Noen andre venner syr jeg julestrømper til, og syr navnet deres på. Tenkte å putte litt julegodterier i strømpene, pluss noen småting jeg har funnet på. Lager kjøleskapsmagneter til mamma og svigermor osv. Det blir noen nissemagneter og noen andre slags magneter. Det meste kan brukes til å lage magneter av - jeg har bare kjøpt små magnetbrikker på en hobbybutikk, og limer dem på baksiden av forskjellige ting. Du kan feks lakke godterier og lime magneter bakpå. Eller klippe ut forsiden på en pastill-eske og laminere den. Lager også noen lekre julekuler som skal være gaver til noen venner som akkurat har flyttet inn i nytt hus. Bruker lamè-stoff, isoporkuler, bånd og paljetter - og det blir faktisk ganske fint! Til mamma skal jeg også lage kryddersild - hun liker det så godt. Pappa er glad i eksperimentere med asiatisk mat, så jeg tenkte å lage en liten utstyrsekse fra en innvandrer-sjappe her i byen. Har planer om å lime avispapir på utsiden av esken, fra asiatiske aviser. Hvis man lakker oppå avisene, får det en fin, gulnet farge. Tror det kan bli stilig!! I tillegg skal jeg lage en del julekonfekt som jeg skal legge i fine sølvesker (kjøpt billig på Ikea). Pynter med ståltråd og perler rundt esken - det har jeg sett på et bilde.. Puh - det var det jeg har kommet på til nå. Har en del prosjekter fram til jul.... Og en eksamen i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå