AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #21 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dette handler om ventetid. TS "tør ikke" få behandling i Norge. Det er ikke det samme. Anonymkode: 043ea...fd1 Og du vet at der ikke er ventetid der ts bor, på behandling ts trenger? Ja, jeg ser at hun har skrevet at hun ikke tørr få behandling i Norge, men hva ligger under ikke tørr, i en tråd på KG? Å gi en ts informasjon slik at en ts kan ta bedre valg fremfor å avvise det en ts spør om som umulig, er å sette seg på sin høye hest. Anonymkode: a6bb2...db4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #22 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at det hadde vært fint å komme til et annet miljø (land) og fokusere fullt på behandling. Anonymkode: 84d56...d5f Ønsker ikke å være kritisk. Men min erfaring er at man fort drar nissen med på lasset om man flytter for å løse problemene som ligger inni en selv. Ser du skriver at du ikke tør å ta utredningen her i Norge. Men om du hadde flyttet til England, er du da sikker på at du hadde turt å ta behandlingen? Det er lett å tro at ting blir lettere i nytt miljø, men min erfaring er som sagt at det er litt ønsketenking og at man tar med seg problemene til det nye miljøet når problemene er i ens eget hode. Igjen, jeg ønsker ikke være kritisk. Men om jeg var deg så ville jeg fokusert på å prøve å tørre å ta behandlingen i Norge, siden det er den du får dekket. Anonymkode: 5e75f...0e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #23 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Og du vet at der ikke er ventetid der ts bor, på behandling ts trenger? Ja, jeg ser at hun har skrevet at hun ikke tørr få behandling i Norge, men hva ligger under ikke tørr, i en tråd på KG? Å gi en ts informasjon slik at en ts kan ta bedre valg fremfor å avvise det en ts spør om som umulig, er å sette seg på sin høye hest. Anonymkode: a6bb2...db4 Det kan du si, men ut ifra informasjonen TS gir så handler dette altså ikke om ventetid. I en tråd på KG må man forholde seg til den informasjonen som blir delt. Jeg synes ikke det er å sette seg på noen høy hest, snarere en realitetsorientering. Det er helt bananas tro at man skal få behandling i et annet land fordi man ikke tør prøve her. Anonymkode: 043ea...fd1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #24 Del Skrevet 10. november 2024 Terapi er så personlig at det bør foregå på morsmålet ditt. Man tenker og uttrykker seg annerledes på et fremmedspråk. Psykologiutdannelsene i ulike land er dessuten kulturspesifikke og ganske forskjellige. Du kan derfor ikke regne med å få like god behandling i utlandet som vi regner med her. Psykologiutdannelsen i Norge er unik. Det er god terapi i utlandet også selvfølgelig, men den er lagt opp annerledes og møter ikke nødvendigvis din forventning. Og du må selvfølgelig betale selv, som du også må gjøre for å få tilgang til best behandling her også, privat. Anonymkode: edc63...d4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå