Gå til innhold

Har menn blir mer misogynistiske de siste to årene? (dating)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Litt usikker på om jeg skulle ta denne under dating, vennskap, eller skråblikk, men landet her pga. arenaen hvor jeg kommer i kontakt med menn.

Jeg lurer på om andre også opplever menn som mer "misogynistiske", spesielt det siste året kanskje. Jeg treffer stadig menn gjennom dating-apps (ikke for ligging, så spar meg). De jeg treffer fremstår hyggelige i førsten, men jeg merker at de med tiden blir frekke, nedlatende, mindre tålmodig, etc. Hva er greia? Det har alltid vært noen sånne, fullt klar over det, men nå er jo "alle" sånn? Eller er det virkelig bare jeg som er uheldig?

Anonymkode: 03602...6f7

Da må du gjøre noen grep på profilen din eller noe med de du liker. Ikke vet jeg,men noe er jo feil her. Ikke alle menn er drittsekker. Mange slemme kvinner på slike apper og hvis det hjelper,men det må man ikke bry seg om.

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Trump vant valget med stor margin.

Anonymkode: 739eb...4e0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det stemmer nok. Sjokkerende få kvinner på Tinder osv. så kun etter forhold, det var et ørlite mindretall. Jeg har dessverre ingen bedre arenaer å lete på for øyeblikket fordi jeg har barn, så mest sannsynlig kommer jeg ikke til å være på markedet det neste tiåret ettersom nettet virker for useriøst. Har ikke så stort nettverk og kjenner så vidt jeg vet ingen single, så da blir det begrensa med muligheter. Den som lever får se.

Anonymkode: 0405a...3a1

Men møter du ikke kvinner gjennom barnet? 

Anonymkode: 1bcb0...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men møter du ikke kvinner gjennom barnet? 

Jo, men de er ikke single. Kan faktisk ikke huske sist jeg kom i prat med en singel kvinne utenfor nettet. Når jeg tenker meg om er bestemor på over 90 den eneste single kvinnen jeg kjenner. Hverken på jobb, blant venner eller i barnehagen finnes det noen single. Vi har vel et lite mannsoverskudd i Norge, så det er jo egentlig ikke så overraskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Personlig synes jeg kvinner er fantastiske, men meldte meg ut fra nettdating fordi det ikke fungerte for meg. En kombinasjon av nesten ingen oppmerksomhet og lite seriøsitet gjorde det lite fristende. Jeg har hørt om mange med tilsvarende erfaring. Da forsvinner man fra disse plattformene raskt. Er man både grei og har så flaks at man finner noen forsvinner man også raskt.

Jeg er av samme oppfatning som deg. Kvinner er fantastiske 😊 Har nå fortsatt profil på Tinder, selv om jeg har erfart litt det samme som deg. Mistenker at jeg ligger helt i grenseland hva gjelder å bli oppfattet attraktiv eller ikke bland dem jeg finner attraktiv. For matcher har jeg aldri hatt problemer med å få, men har tilgode å få svar, eller at noen tar seg bryet med å vise interesse og stille spørsmål tilbake. 
Profilen ligger nå der, men nå venter jeg på damen som tar kontakt først, og viser interesse. Så langt i år 0 😅 men ønsket og håpet tror jeg aldri går bort. I mellomtiden har jeg heldigvis nok av ting å bruke tiden på

Anonymkode: f13b1...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg høres ut som en gretten pensjonist nå, men jeg tror i det hele tatt at datingapper blir verre og verre. Man blir helt emosjonelt nummen av alt av profiler man sveiper forbi, og de sprøeste er de som tar mest kontakt og tar mest plass (og som jo aldri finner seg noen), så alle blir grunnleggende mer skeptiske og kjipe jo lengre de er i disse appene. Og mange får et mer klinisk forhold til dating og tillater seg former for avvisninger, spørsmål og fremstøt man aldri hadde ment var ok i virkeligheten.

Sier ikke at løsningen på det er å slutte å bruke datingapper og at det er kjempelett å finne seg noen på annet vis, det er mange som har funnet seg gode partnere digitalt. Men jeg tror egentlig at både menn og kvinner i disse appene i snitt blir kjipere og kjipere med hverandre med tiden. 

Anonymkode: 559df...dc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, hele tiden på let etter noe bedre, det kan jo dukke opp, så hva om...

Individualisttiden er også et problem, alle har fokus på seg selv og det er meg og mitt og hva jeg tenker og føler som er viktigst. Hvordan skal man kunne få ett forhold til å fungere når man ikke er villig til å gi, men bare ta ta ta hele tiden. Da er det ikke rart at alle går hvileløse rundt og ønsker noe bedre fordi det beste som er å oppdrive er deg selv😅

Anonymkode: 47add...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, men de er ikke single. Kan faktisk ikke huske sist jeg kom i prat med en singel kvinne utenfor nettet. Når jeg tenker meg om er bestemor på over 90 den eneste single kvinnen jeg kjenner. Hverken på jobb, blant venner eller i barnehagen finnes det noen single. Vi har vel et lite mannsoverskudd i Norge, så det er jo egentlig ikke så overraskende.

Det forstår jeg ikke at er mulig. Men ser barnet ditt er bare i barnehagen, kanskje det blir mer drama mellom par når barn blir større? Å det automatsik er flere single foreldre? 

Kan jo være det er en tante til noen barn, som blir med dem på 17 mai på skolen eller lignende.

Eller at du kommer i snakk med andre foreldre på et typisk barn møtes i byen fordi et eller annet opplegg, så er det ei der som snakker med noen du tar av en prat med samtidig?

Eller at du går forbi noen fra barnehagen mens de er ute og spiser med fler?

Det må jo være mange slike? 

Når barn blir større blir det kanskje lettere å bli med på ting utenfor bare barn..har du hobbyer?

Jo fler folk, jo større sjangse. Kanskje du ikke er så god på å se mulighetene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt hva TS mener og har opplevd / observert denne oppførselen blant enkelte menn lenge. Før datingapper.

Tidligere trodde jeg det bare gjaldt unge menn som ikke hadde fått nødvendig oppdragelse, at det var snakk om ubehandlet adhd, eller bare "internet-rage" av èn eller annen sort, men det gikk liksom aldri over. Hyggelige, nesten manipulative til å begynne med, så sklir det plutselig over i frekke kommentarer, kritikk, nedlatenhet og andre uforskammetheter. For min del er det ikke et problem da jeg bruker lang tid på å bli kjent og knytte meg til noen, så jeg går bare videre. Men det er absolutt en oppførsel jeg har stusset på - spesielt i disse tider når det er en hel bevegelse av norske menn som ikke får ligget. Jeg humrer jo litt i mitt stille sinn og syns ikke det er så rart at de ender opp alene og barnløse. Hadde de trodd noe annet? 

Hva med å oppføre seg normalt? Klarer man ikke det, fortjener  de ikke hverken tiden vår eller kroppen vår. Jeg gikk i allefall videre og håper det beste for mine medsøstre ❤️ 

Anonymkode: 8414b...db1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår godt hva TS mener og har opplevd / observert denne oppførselen blant enkelte menn lenge. Før datingapper.

Tidligere trodde jeg det bare gjaldt unge menn som ikke hadde fått nødvendig oppdragelse, at det var snakk om ubehandlet adhd, eller bare "internet-rage" av èn eller annen sort, men det gikk liksom aldri over. Hyggelige, nesten manipulative til å begynne med, så sklir det plutselig over i frekke kommentarer, kritikk, nedlatenhet og andre uforskammetheter. For min del er det ikke et problem da jeg bruker lang tid på å bli kjent og knytte meg til noen, så jeg går bare videre. Men det er absolutt en oppførsel jeg har stusset på - spesielt i disse tider når det er en hel bevegelse av norske menn som ikke får ligget. Jeg humrer jo litt i mitt stille sinn og syns ikke det er så rart at de ender opp alene og barnløse. Hadde de trodd noe annet? 

Hva med å oppføre seg normalt? Klarer man ikke det, fortjener  de ikke hverken tiden vår eller kroppen vår. Jeg gikk i allefall videre og håper det beste for mine medsøstre ❤️ 

Anonymkode: 8414b...db1

Jeg tror du forenkler problemstillingen en hel del. Men når det kommer til ts sin tittel, så tror jeg hun har rett. Min påstand er at veldig mange av disse mennene var helt normale menn, men de har opplevd å stadig bli valgt bort. De aller fleste, både menn og kvinner opplever å bli valgt bort. Men en del blir alltid valgt bort. Noen av disse faller til ro med at de blir alene, finner en annen mening med livet enn å stifte familie. De resterende blir aggressive, og dyrker frem et hat mot kvinner. Som igjen blir deres mening med livet. I dag er det også veldig enkelt å rettferdiggjøre hatet med alt det søppelet som blir lagt ut på SoMe. I tråd med dette tror jeg også hatet mot menn også er voksende. 
Poenget er at det er helt normale menn si radikaliseres. 
Tror jeg i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du forenkler problemstillingen en hel del. Men når det kommer til ts sin tittel, så tror jeg hun har rett. Min påstand er at veldig mange av disse mennene var helt normale menn, men de har opplevd å stadig bli valgt bort. De aller fleste, både menn og kvinner opplever å bli valgt bort. Men en del blir alltid valgt bort. Noen av disse faller til ro med at de blir alene, finner en annen mening med livet enn å stifte familie. De resterende blir aggressive, og dyrker frem et hat mot kvinner. Som igjen blir deres mening med livet. I dag er det også veldig enkelt å rettferdiggjøre hatet med alt det søppelet som blir lagt ut på SoMe. I tråd med dette tror jeg også hatet mot menn også er voksende. 
Poenget er at det er helt normale menn si radikaliseres. 
Tror jeg i alle fall

Da er det noe som kanskje kan hjelpe.

Når vi går i en mengde med mennesker og skal bli kjennt med noen, så er det bestandig noen som ikke passer og noen som gjør. 

Hvem som passer er utifra oss en hel del. 

Men på tinder må du avvise og bli avvist hver eneste gang du kunne ha gått fobi noen og ingen parter engang trengt å annerkjenne hverandre.

På en side er det veldig sårt, jeg var mye alene før så forstår sårbarheten å ikke bli valgt. Men samtidig så er det det at folk også blir slitne av å måtte si nei nei nei nei, bli sagt nei nei nei til i så utrolige mengder, at det er mange lag forbi at man ikke får kontant med noen i tilegg til at det ikke trenger å være noe personlig om det er genuine grunner.

Mange vet ikke at de sender ut signaler som gjør at noen ikke tar sjangsen, eller hvor lite som skal til for at folk bare antar vi er ikke samme styre person du er alt for sprek for meg, du fester for mye, jeg fester for mye osv.

Å alt i alt, var det bestandig gjennom en skjerm, å folk kjenner ikke hvordan noen faktisk er der og må bare tyde utifra lite. 

Om noen sliter med egentlig vil møte noen, i det minste prøv på ekte.

Tinder er virkelig objektivt en dårlig utførelse av attraksjon. Å som andre sier, mange antar at andre er playere og ikke til å stole på.

Om en mann din mening med livet er å hate kvinner, må han jobbe med det. Lover at en kvinne må ha serriøse problemer for å bli sammen med noen som hater henne. Det er meningsløst å forvente endring når du urimelig ikke prøver å forstå folk bedre enn det. Syns de er sosialt dumme for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da er det noe som kanskje kan hjelpe.

Når vi går i en mengde med mennesker og skal bli kjennt med noen, så er det bestandig noen som ikke passer og noen som gjør. 

Hvem som passer er utifra oss en hel del. 

Men på tinder må du avvise og bli avvist hver eneste gang du kunne ha gått fobi noen og ingen parter engang trengt å annerkjenne hverandre.

På en side er det veldig sårt, jeg var mye alene før så forstår sårbarheten å ikke bli valgt. Men samtidig så er det det at folk også blir slitne av å måtte si nei nei nei nei, bli sagt nei nei nei til i så utrolige mengder, at det er mange lag forbi at man ikke får kontant med noen i tilegg til at det ikke trenger å være noe personlig om det er genuine grunner.

Mange vet ikke at de sender ut signaler som gjør at noen ikke tar sjangsen, eller hvor lite som skal til for at folk bare antar vi er ikke samme styre person du er alt for sprek for meg, du fester for mye, jeg fester for mye osv.

Å alt i alt, var det bestandig gjennom en skjerm, å folk kjenner ikke hvordan noen faktisk er der og må bare tyde utifra lite. 

Om noen sliter med egentlig vil møte noen, i det minste prøv på ekte.

Tinder er virkelig objektivt en dårlig utførelse av attraksjon. Å som andre sier, mange antar at andre er playere og ikke til å stole på.

Om en mann din mening med livet er å hate kvinner, må han jobbe med det. Lover at en kvinne må ha serriøse problemer for å bli sammen med noen som hater henne. Det er meningsløst å forvente endring når du urimelig ikke prøver å forstå folk bedre enn det. Syns de er sosialt dumme for å være ærlig.

Jeg er enig i mye av det du skriver. Dette var ikke et forsøk på å fordele noen skyld. Men jeg tror nok at en mann som har nådd så langt som hat, han har forsøkt alt og feilet på alt, ikke bare vært på en app. Han har nok også opplevd total ydmykelse fra en kvinne eller flere. Og måten det blir snakket om slike menn på, slik du selv sier, at de er sosialt dumme, det heller bare mer bensin på bålet for slike menn. For det er slike bekreftelser de ser etter, grunner til å hate. De ser ikke etter grunner til å legge dette fra seg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feminisme har gjort menn mer misogynistiske ja.

Populariteten på folk som Andrew Tate er bare et symptom av et større problem, han er ikke roten.

Mangel på fedre og en immaskulert skole gjør gutter frustrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig i mye av det du skriver. Dette var ikke et forsøk på å fordele noen skyld. Men jeg tror nok at en mann som har nådd så langt som hat, han har forsøkt alt og feilet på alt, ikke bare vært på en app. Han har nok også opplevd total ydmykelse fra en kvinne eller flere. Og måten det blir snakket om slike menn på, slik du selv sier, at de er sosialt dumme, det heller bare mer bensin på bålet for slike menn. For det er slike bekreftelser de ser etter, grunner til å hate. De ser ikke etter grunner til å legge dette fra seg

De mennene jeg har snakket med har mindre forståelse enn det jeg har. De forteller meg om ting, men de spør heller aldri tilbake når det er relevant. De involverer seg ikke med kvinner sine liv, de bare kommer til oss og tar ikke imot noen svar. Har møtt en hater, som var skikkelig morsomt å snakke med fordi han hadde liv i seg og faktisk involverte seg skikkelig, men han var en mysognistisk player.

Har du opplevd dette? Er du en som har blitt ydmyket og nå hater?

For de jeg har pratet med, som har hatet noen er ulike, noen som ligger rundt i store mengder og er dobbeltmoralske(kvinner må være rene, de kan ligge så mye de vil), gifte menn?? (De er på en måte verst) Noen som er svært uerfaren, og som faktisk bare har vært på app og sett på podcast bros. 

Noen som ikke nødvendigvis hater har prøvd på fest. Noen har vært skikkelig flinke å være på mange hobbyer, men da har jeg ofte ikke sett det hatet i dem, bare normal frustrasjon og sorg over å ikke møte noen.

Jeg syns menn er urimelige, men jeg har noe som kan være likt. Men syns ofte kvinner er urimelige for å være redd menn, fordi de er redd overgrep. Vi får høre vi er mannehatere om vi er frustrerte over verdens tilstand på det området. Dette blir litt likt selv om det ikke handler om fysisk tortur. Men vi må være flinke å tenke, ikke alle menn og fortsatt forholde oss til menn som vanlige folk og bli kjennt, tilegne oss normal kunnskap og ha fine opplevelser. Menn over langt mindre, går rett til hat og er ikke engang kommunikative. Kvinner har stått i langt verre, men forventes mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 19.29):

Tror du er uheldig. Samtidig tror jeg en del menn har fått fatigue av å se på at en del kvinner tror de kan si og gjøre akkurat det de vil, uten at det får langsiktige konsekvenser. Det sier seg selv at menn ikke gidder når det stadig dukker opp innlegg på Instagram og TikTik av jentegjenger som slenger dritt, håner og henger ut menn digitalt når de manner seg opp til å spørre en jente på byen om de ønsker å utveksle SoMe, telefonnummer, hva nå enn det skulle være, på en ordentlig måte. Disney-prinsessa dør med det, og det gjenspeiles i digital dating som med tinder, sukker, etc.

Har alltid lurt på det. Hadde dere kvinner giddet hvis dere så at menn holdt på sånn når dere kom bort og tok initiativ på en ryddig måte?

Anonymkode: 414eb...dcc

Hvis "en del menn" har "fått fatigue" av dette, får de pent skjerpe seg. De vet godt at dette ikke forekommer i noe nevneverdig omfang.

Men for all del, hvis noen er så dumme at de tror at en viralvideo av et par idioter er representative for det man hadde møtt om man prøvde sjekke opp noen IRL, fortjener de kanskje ikke bedre. Litt kognitivt omløp og common sense må det være lov å forvente.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 19.29):

Samtidig tror jeg en del menn har fått fatigue av å se på at en del kvinner tror de kan si og gjøre akkurat det de vil, uten at det får langsiktige konsekvenser.

Dette. 

Anonymkode: 4d5fe...bb8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 20.42):

Har alltid tanker i bakhodet om at han har vært med mange andre, sendt d***-pics til flere antall dusin kvinner, halve strøket har nudes av han, osv. Utrolig kjipt.

Anonymkode: e05d2...1eb

Men dine tvangstanker må du jobbe med selv, uavhengig av partner. Man kan ikke date noen som tenker på den måten.

Anonymkode: de491...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (20 timer siden):

Feminisme har gjort menn mer misogynistiske ja.

Populariteten på folk som Andrew Tate er bare et symptom av et større problem, han er ikke roten.

Mangel på fedre og en immaskulert skole gjør gutter frustrerte.

De mangler sosiale kompetanse. De stiller ikke spørsmål, hvordan har denne personen det? Hva vil det si? Men er det slik? Er alle sånn? Hvorfor gjør noen sånn? Hva vinner noen på at jeg ser denne videoen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...