Merlin Skrevet 10. november #21 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt usikker på om jeg skulle ta denne under dating, vennskap, eller skråblikk, men landet her pga. arenaen hvor jeg kommer i kontakt med menn. Jeg lurer på om andre også opplever menn som mer "misogynistiske", spesielt det siste året kanskje. Jeg treffer stadig menn gjennom dating-apps (ikke for ligging, så spar meg). De jeg treffer fremstår hyggelige i førsten, men jeg merker at de med tiden blir frekke, nedlatende, mindre tålmodig, etc. Hva er greia? Det har alltid vært noen sånne, fullt klar over det, men nå er jo "alle" sånn? Eller er det virkelig bare jeg som er uheldig? Anonymkode: 03602...6f7 Jeg tror mange menn opplever det samme. Da tenker jeg tilbake på min egen ungdomstid lenge før dating på nett som jeg forøvrig aldri har prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #22 Del Skrevet 10. november Det kan være at de alltid har vært sånn, men at det er lettere å vise det nå. Anonymkode: 6317a...946 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 10. november #23 Del Skrevet 10. november Jeg tviler vel litt på at menn har blitt så mye mer misogynistiske. Men det er vel liten tvil om at vi ødelegger oss selv med den industrielle samlebånd-datingen vi holder på med. Når sex kan bestilles på nettet omtrent som om det var hjemlevert pizza, og folk dater flere dusin nye mennesker i løpet av et år, så skjer det selvfølgelig noe med oss. Det er ingenting som blir veldig spesielt lenger, man sliter med å forelske seg og knytte bånd til andre, og enkelte kan til og med begynne å behandle mennesker de møter som dritt fordi menneskene er så uendelig lette å erstatte. Jeg har holdt på ganske mye med Tinder etc selv, så jeg driver ikke og retter med pekefingeren mot folk her. Men jeg må si jeg er glad jeg vokste opp i en tid før vi hadde sånt ræl, sånn at jeg vet hvor stor forskjellen er. Og jeg synes jeg kan se ganske tydelig hva denne teknologien gjør med folk. Og jeg må jo si at vi fikk mer ut av datingen vi holdt på med før enn det vi driver med nå. Og joda, det eksisterte drittsekker da også. Men normen var å være ålreit og behandle mennesker som mennesker - og ikke som verktøy for egen tilfredsstillelse. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #24 Del Skrevet 10. november Har merket det samme, og det er veldig ubehagelig. Vet ikke hvorfor, men det gjør jo at man mister lysten til å ha noe dating eller forhold med menn i det hele tatt. Anonymkode: 0008d...5e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #25 Del Skrevet 10. november Tror dere å date kvinner er en dans på roser så er dere deluluuuu Anonymkode: 29aac...4f2 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #26 Del Skrevet 10. november Har aldri brukt Tinder og hører jeg ikke skal heller. Synd dere sliter veldig. Lurer på hvordan man skal møte noen, når en så stor andel er litt miljøskadet? Vet jo ikke hvem som er sånn, selv om du møter dem utenfor app, og vil ikke date noen som har holdt på sånn før heller selv om de dels ikke har all skyld om det er miljøet som fører deg dit. Anonymkode: 1bcb0...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #27 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror dere å date kvinner er en dans på roser så er dere deluluuuu Anonymkode: 29aac...4f2 🥺 Nei, si at vi er som en blomstereng Ellers 🥄 Anonymkode: 1bcb0...fe8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #28 Del Skrevet 10. november Akhenaton skrev (2 minutter siden): ...og folk dater flere dusin nye mennesker i løpet av et år, så skjer det selvfølgelig noe med oss. Det er ingenting som blir veldig spesielt lenger, man sliter med å forelske seg og knytte bånd til andre... Ja, det her kjenner jeg på selv. Jeg treffer aldri en mann som jeg opplever som spesiell. Har alltid tanker i bakhodet om at han har vært med mange andre, sendt d***-pics til flere antall dusin kvinner, halve strøket har nudes av han, osv. Utrolig kjipt. Anonymkode: e05d2...1eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #29 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det her kjenner jeg på selv. Jeg treffer aldri en mann som jeg opplever som spesiell. Har alltid tanker i bakhodet om at han har vært med mange andre, sendt d***-pics til flere antall dusin kvinner, halve strøket har nudes av han, osv. Utrolig kjipt. Anonymkode: e05d2...1eb Ja og samme andre veien. Nesten verre jo mer attraktiv dama er, for hun har mest sannsynlig ligget med halve byen. Tror mye av dette reflekteres i den dårlige fødselsraten vi har. Kvinner og menn liker ikke hverandre lenger. Bare les inne på dette forumet. Nå tror jeg det er svært mange femcels, incels og ekstreme feminister her inne så det er kanskje ikke representativt for befolkningen som helhet. Anonymkode: 5c655...58b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #30 Del Skrevet 10. november Jeg valgte å ikke lenger drive med nettdating for noen år siden. Opplevde noe av det samme som Ts, og hadde sett en negativ utvikling siden sist jeg var der, noen år før. Som bl.a. @Akhenaton er inne på, så virket det som om det blant en del hadde utviklet seg en bruk og kast-mentalitet. Eller som en annen skrev, neste, neste, neste. Nesten som om folk konstant lever som unger som er sluppet løs i en godtebutikk - de må hele tiden smake på noe nytt, for det kan jo hende det er noe uoppdaget, eller bedre eller, eller,eller... der ute. Personer blir varer, objekter, blir nesten dehumanisert, og resultatet blir at flere og flere blir desillusjonerte. Og dette igjen skaper en polarisering av kjønnene som på sikt er farlig. Jeg merker at det å droppe alt av nettdating har gjort meg godt. Det har ikke klaffet helt enda, men jeg har fått nye venner, fått et større nettverk, får mer positive tilbakemeldinger i det virkelige liv, av virkelige personer. Jeg har til gode å bli behandlet som et objekt eller vare der jeg blir kjent med menn i virkeligheten, slik jeg ofte følte jeg ble av menn som tok kontakt via nett. Så jeg tenker folk flest burde droppe ulike typer for nettdating. Det er uansett algoritmer som helst vil at vi skal fortsette som kunder hos dem, ikke faktisk finne noen og forsvinne som inntektskilde for firmaene (enten vi betaler i kroner eller med informasjon om oss selv og/ eller reklame). Scrollingen, neste, neste, neste, det gjør ingen godt. Da er det bedre å heller gå ut i det virkelige liv, skape seg et større nettverk, oppsøke arenaer man kanskje ikke har oppsøkt tidligere, utvide positive opplevelser. Bli kjent med andre på en naturlig måte, hvor møte mellom personer blir langt viktigere enn salgsargumenter på nett. Anonymkode: 01ec3...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #31 Del Skrevet 10. november Bare for å være tydelig med hva jeg mener med innlegget over her: Jeg tror dette gjelder både kvinner og menn. Vi blir alle påvirket negativt av nettdating, det overfladiske og kunstige med det. Da er det bedre å droppe det og heller bli mer aktiv i å møte andre naturlig. Anonymkode: 01ec3...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #32 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg valgte å ikke lenger drive med nettdating for noen år siden. Opplevde noe av det samme som Ts, og hadde sett en negativ utvikling siden sist jeg var der, noen år før. Som bl.a. @Akhenaton er inne på, så virket det som om det blant en del hadde utviklet seg en bruk og kast-mentalitet. Eller som en annen skrev, neste, neste, neste. Nesten som om folk konstant lever som unger som er sluppet løs i en godtebutikk - de må hele tiden smake på noe nytt, for det kan jo hende det er noe uoppdaget, eller bedre eller, eller,eller... der ute. Personer blir varer, objekter, blir nesten dehumanisert, og resultatet blir at flere og flere blir desillusjonerte. Og dette igjen skaper en polarisering av kjønnene som på sikt er farlig. Jeg merker at det å droppe alt av nettdating har gjort meg godt. Det har ikke klaffet helt enda, men jeg har fått nye venner, fått et større nettverk, får mer positive tilbakemeldinger i det virkelige liv, av virkelige personer. Jeg har til gode å bli behandlet som et objekt eller vare der jeg blir kjent med menn i virkeligheten, slik jeg ofte følte jeg ble av menn som tok kontakt via nett. Så jeg tenker folk flest burde droppe ulike typer for nettdating. Det er uansett algoritmer som helst vil at vi skal fortsette som kunder hos dem, ikke faktisk finne noen og forsvinne som inntektskilde for firmaene (enten vi betaler i kroner eller med informasjon om oss selv og/ eller reklame). Scrollingen, neste, neste, neste, det gjør ingen godt. Da er det bedre å heller gå ut i det virkelige liv, skape seg et større nettverk, oppsøke arenaer man kanskje ikke har oppsøkt tidligere, utvide positive opplevelser. Bli kjent med andre på en naturlig måte, hvor møte mellom personer blir langt viktigere enn salgsargumenter på nett. Anonymkode: 01ec3...11d Men noen av mennene du møter har sikker app, selv om dere møtes på ekte, siden så mange har. Er det dem som er greie, selv om de har? Føler du at det er håp mener jeg? Har hatt forhold under hele tinder affæren, og har serriøst aldri vært med noen som er utsatt for dette markedet og bekymrer meg mye av å møte dette mer kyniske opplegget. Bare lurer på om folk er veldig påvirket på et punkt hvor alle du møter er besatt på et vis. Du merker det jo sikkert når du møter noen og blir kjennt, så kanskje det er et veldig dumt spørsmål. Anonymkode: 1bcb0...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #33 Del Skrevet 10. november Jeg har merket at det virker som om det å shame kvinner for å ha ligger med menn før, og å kalle kvinner for «løse» og «horer» har kommet tilbake sammen med et stort fokus på kvinners «antall» tidligere partnere. Har hørt folk i 20-årene si at «hvis hun har ligget med mer enn 5 i løpet av livet så er hun ikke konemateriale» (men implisitt god nok som ligg). Synes jeg ser en økende dobbeltmoral rundt dette. Føler det var mer avslappet og fritt på 2010-tallet. Det går vel i bølger. Anonymkode: 33197...d8e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #34 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Men noen av mennene du møter har sikker app, selv om dere møtes på ekte, siden så mange har. Er det dem som er greie, selv om de har? Føler du at det er håp mener jeg? Har hatt forhold under hele tinder affæren, og har serriøst aldri vært med noen som er utsatt for dette markedet og bekymrer meg mye av å møte dette mer kyniske opplegget. Bare lurer på om folk er veldig påvirket på et punkt hvor alle du møter er besatt på et vis. Du merker det jo sikkert når du møter noen og blir kjennt, så kanskje det er et veldig dumt spørsmål. Anonymkode: 1bcb0...fe8 Forbausende mange av de jeg møter nå har ikke datingapper. De har samme holdninger og erfaringer som meg. Noen av dem har erfaring med nettdating fra tidligere, andre ikke og ønsker det ikke. Men jeg tror at det å møtes naturlig i det virkelige liv gir en helt annen mulighet for relasjoner, fordi man ikke har gjort seg opp en mening om en annen før man møter denne. For på datingapper så har man bare en redigert salgsplakat, selv hos de som faktisk skriver mer og ærlig. I møter i det virkelige liv har man som regel møttes en eller flere ganger før man blir enig om å ha en date. Og i de møtene har man begynt å bli litt kjent med hverandre, man har sett hverandre, møtt blikket, sett kroppsholdning, snakket nok med den andre til å ha blitt interessert i hele personen. Kanskje kjenner man til personen via felles venner eller bekjente, felles interesser eller lignende også. Mitt inntrykk er at folk som møtes slik har langt mer respekt for hverandre, fordi det på en positiv måte forplikter mer til å oppføre seg hyggelig, fordi man har tatt et valg om å møtes på et langt bedre grunnlag enn bare en flat profil på en app. Man har tatt bestemmelsen om å møtes for date fordi man vet at man allerede liker det man kjenner av personen. Utgangspunktet blir helt annerledes. Anonymkode: 01ec3...11d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #35 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har merket at det virker som om det å shame kvinner for å ha ligger med menn før, og å kalle kvinner for «løse» og «horer» har kommet tilbake sammen med et stort fokus på kvinners «antall» tidligere partnere. Anonymkode: 33197...d8e Jeg føler det alltid har vært sånn. Kanskje vi opplever det som mer utbredt nå fordi gutter og menn har muligheten til å uttrykke det på sosiale medier nå. Anonymkode: 414eb...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #36 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forbausende mange av de jeg møter nå har ikke datingapper. De har samme holdninger og erfaringer som meg. Noen av dem har erfaring med nettdating fra tidligere, andre ikke og ønsker det ikke. Men jeg tror at det å møtes naturlig i det virkelige liv gir en helt annen mulighet for relasjoner, fordi man ikke har gjort seg opp en mening om en annen før man møter denne. For på datingapper så har man bare en redigert salgsplakat, selv hos de som faktisk skriver mer og ærlig. I møter i det virkelige liv har man som regel møttes en eller flere ganger før man blir enig om å ha en date. Og i de møtene har man begynt å bli litt kjent med hverandre, man har sett hverandre, møtt blikket, sett kroppsholdning, snakket nok med den andre til å ha blitt interessert i hele personen. Kanskje kjenner man til personen via felles venner eller bekjente, felles interesser eller lignende også. Mitt inntrykk er at folk som møtes slik har langt mer respekt for hverandre, fordi det på en positiv måte forplikter mer til å oppføre seg hyggelig, fordi man har tatt et valg om å møtes på et langt bedre grunnlag enn bare en flat profil på en app. Man har tatt bestemmelsen om å møtes for date fordi man vet at man allerede liker det man kjenner av personen. Utgangspunktet blir helt annerledes. Anonymkode: 01ec3...11d Åja, det er jo veldig fint å høre 😄😊 Tusen takk for at du deler. Og du har så rett, dating er mer som blind date for det emosjoenelle(Potensielt det fysiske også), og da blir det jo automatisk langt større sjangse for bom etter bom. Å kjenne på noens tilstedeværelse er så fint, når det er noen man merker det er mer med. Syns det er langt mer spennede å kjenne på dette over tid, la det brygge og bruse, undre seg, for å så ta denne daten. Fikk lyst til å legge inn mer innsats for å finne min, du er en knupp, som har delt. Anonymkode: 1bcb0...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #37 Del Skrevet 10. november Personlig synes jeg kvinner er fantastiske, men meldte meg ut fra nettdating fordi det ikke fungerte for meg. En kombinasjon av nesten ingen oppmerksomhet og lite seriøsitet gjorde det lite fristende. Jeg har hørt om mange med tilsvarende erfaring. Da forsvinner man fra disse plattformene raskt. Er man både grei og har så flaks at man finner noen forsvinner man også raskt. Anonymkode: 0405a...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #38 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Personlig synes jeg kvinner er fantastiske, men meldte meg ut fra nettdating fordi det ikke fungerte for meg. En kombinasjon av nesten ingen oppmerksomhet og lite seriøsitet gjorde det lite fristende. Jeg har hørt om mange med tilsvarende erfaring. Da forsvinner man fra disse plattformene raskt. Er man både grei og har så flaks at man finner noen forsvinner man også raskt. Anonymkode: 0405a...3a1 Nesten alle kvinner og menn jeg kjenner bruker Tinder så og si utelukkende for hook-up i dag. Vil mye heller anbefale deg å treffe noen fysisk hvis det er kjæreste du er ute etter. Da kommer hele deg frem også. Anonymkode: 414eb...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #39 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nesten alle kvinner og menn jeg kjenner bruker Tinder så og si utelukkende for hook-up i dag. Vil mye heller anbefale deg å treffe noen fysisk hvis det er kjæreste du er ute etter. Da kommer hele deg frem også. Anonymkode: 414eb...dcc Det stemmer nok. Sjokkerende få kvinner på Tinder osv. så kun etter forhold, det var et ørlite mindretall. Jeg har dessverre ingen bedre arenaer å lete på for øyeblikket fordi jeg har barn, så mest sannsynlig kommer jeg ikke til å være på markedet det neste tiåret ettersom nettet virker for useriøst. Har ikke så stort nettverk og kjenner så vidt jeg vet ingen single, så da blir det begrensa med muligheter. Den som lever får se. Anonymkode: 0405a...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #40 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Personlig synes jeg kvinner er fantastiske, men meldte meg ut fra nettdating fordi det ikke fungerte for meg. En kombinasjon av nesten ingen oppmerksomhet og lite seriøsitet gjorde det lite fristende. Jeg har hørt om mange med tilsvarende erfaring. Da forsvinner man fra disse plattformene raskt. Er man både grei og har så flaks at man finner noen forsvinner man også raskt. Anonymkode: 0405a...3a1 Har du funnet noen nå da? Anonymkode: 739eb...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå