Stormur Skrevet 10. november 2024 #41 Del Skrevet 10. november 2024 Vi har tatt alvorsprat med ungane om desse adventskalenderane. Det er heilt sjukt kor mykje dette har tatt av her i landet. Kalendrer til tusenvis av kroner - Kva skal ein da gi til jul? Og kva med miljøaspektet? Eg har god råd, men dette kjøpepresset knytta til kalender seier vi no nei til. Det er ikkje lenger koselig. Over og ut med det! 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #42 Del Skrevet 10. november 2024 Når jeg leser om foreldre som bruker mer på adventskalender enn det som er vanlig å bruke på julekalender da ser jeg ikke noe poeng i å svare seriøst i denne tråden. Det er rett og slett ingenting som kan forsvare den pengebruken. Stakkars barn. Anonymkode: 310cb...e47 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #43 Del Skrevet 10. november 2024 Det blir en Legokalender på 5-åringen. Hun fikk en i fjor og, det var stor stas! 😊 Anonymkode: 58495...9a8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #44 Del Skrevet 10. november 2024 5 barn som jeg har kjøpt konsertkalender og godtekalender til, ut ifra hvem som liker hva. Kostet +/- 100kr stk. Kjøpte også hver vår digge sjokoladekalender til meg og mannen til ca 100kr hver. Anonymkode: b9729...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #45 Del Skrevet 10. november 2024 Tre barn som får kinder kalener. Anonymkode: 47c18...5d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #46 Del Skrevet 10. november 2024 Ca 2500 kr pr barn, 3 barn, to av dem tenåringer. Ja, vi har god råd, og sånn gjør vi det. De setter like stor pris på gavene på juleaften, og er takknemlige. Anonymkode: cbc6b...add 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #47 Del Skrevet 10. november 2024 Stormur skrev (33 minutter siden): Vi har tatt alvorsprat med ungane om desse adventskalenderane. Det er heilt sjukt kor mykje dette har tatt av her i landet. Kalendrer til tusenvis av kroner - Kva skal ein da gi til jul? Og kva med miljøaspektet? Eg har god råd, men dette kjøpepresset knytta til kalender seier vi no nei til. Det er ikkje lenger koselig. Over og ut med det! Enig. Jeg kommer sikkert til å begynne med det selv om noen år fordi "alle andre" men har ikke noe til overs for det. Min har nok av det meste. Hadde gavekalender selv når jeg var liten, og ser at det er vanskelig å finne ting som blir brukt. Det blir for mye ting rett og slett. Det hoper seg opp. Anonymkode: fc20b...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #48 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hjemmelaget sjokoladekalender (pakker inn en plate melkesjokolade i 24 biter) x 3 barn så blir det vel 150 kr ca. Synes tradisjonelle gavekalendere er veldig utdatert. Bruke masse penger på ræl som ender opp som rot i huset og søppel etterhvert. Nei, de får nok på selve julaften om de ikke skal få 24 småting i tillegg. Anonymkode: 7316a...ff2 Den var ikke dum. Eneste problemet er at når man har spist sjokolade hver dag i tre uker (selv om det er små mengder) så er det ikke helt enkelt å slutte igjen uten dårlig stemning. Når jeg tenker på erfaring fra egen barndom.🤭 Men kan være en ide hvis min går lei rampenisse. Sjokokalenderne smaker høgg og pakkekalender er ikke helt min greie. Advent skal jo være koselig for oss vokse også synes jeg, og jeg synes ikke pakkekalender er noe koselig. Anonymkode: fc20b...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #49 Del Skrevet 11. november 2024 Uanonym bruker skrev (7 timer siden): Synes du ikke at de da allerede har fått 24 julegaver når julaften kommer? Jeg synes pakkekalendere skal være "ræl" - det er jo i utgangspunktet bare meninga det skal være noe småtteri mens de venter på jula. Jeg kjøper sjokoladekalender til ungene hvis de vil ha det, koster vel 30 kr eller noe. Men da kan du kjøpe ræl, jeg er enig med hun som sier de ikke vil ha ræl Anonymkode: ee342...8ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #50 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du vet da vel det at unger i dag skal drukne i gaver? Så de kan briefe om det på skolen. Anonymkode: f8201...350 Herregud.. Anonymkode: ee342...8ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #51 Del Skrevet 11. november 2024 Brunello skrev (6 timer siden): det blir vel fortsatt mye ræl når det er snakk om gaver fra kr 20-100? Neppe…du vet man kan kjøpe på salg f.eks. Anonymkode: ee342...8ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #52 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 24,90,- per barn, var gått opp i pris i år dei billege kalenderane 😂 Har born på 5 og 7 år, og dei gledar seg til den fine, enkle sjokoladekalenderen 😊 har i tillegg bok kalender så vi les litt kvar dag Synast det er sinnsjukt å bruke fleire tusen per born på kalender, ikkje rart born veks opp med høge forventningar og blir bortskjemte 🙈 gjeld sjølsagt ikkje alle, men fins nok av dei. Anonymkode: 54dbe...6d3 Man blir ikke bortskjemt av å få en dyr kalender en gang i året 🙄 Anonymkode: ee342...8ad 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #53 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når jeg leser om foreldre som bruker mer på adventskalender enn det som er vanlig å bruke på julekalender da ser jeg ikke noe poeng i å svare seriøst i denne tråden. Det er rett og slett ingenting som kan forsvare den pengebruken. Stakkars barn. Anonymkode: 310cb...e47 Uff ha stakkars barn som får noe ordentlig i kalenderen Anonymkode: ee342...8ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #54 Del Skrevet 11. november 2024 18 år, lander vel på 800 for to kalendere , en ferdig og en pakkekalender , den siste er stort sett flaxlodd Anonymkode: ee342...8ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente-23 Skrevet 11. november 2024 #55 Del Skrevet 11. november 2024 I fjor begynte vi med aktivitetskalender og han ville ha det i år også. Vi gjør litt forskjellige aktiviteter hver dag også legger vi på litt sjokolade og smågaver de dagene vi ikke får mulighet til å gjøre en aktivitet. Det var en stor suksess i fjor, så håper det blir bra i år også. 😀 vi får masse tid til å gjøre aktiviteter sammen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #56 Del Skrevet 11. november 2024 4 år. Har kjøpt en eventyrkalender til rundt 350 kroner. En liten bok med et eventyr hver dag. Anonymkode: 370fb...18f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #57 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man blir ikke bortskjemt av å få en dyr kalender en gang i året 🙄 Anonymkode: ee342...8ad Tror du det stopper der? Tror du seriøst at de som bruker 2000 kr på adventskalender gir nøkterne jule- og bursdagsgaver og lærer barna måtehold resten av året? Selvfølgelig ikke! Anonymkode: 310cb...e47 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 11. november 2024 #58 Del Skrevet 11. november 2024 Her blir det plekter kalender. Hun spiller elgitar. Så har vel blitt 300++,- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. november 2024 #59 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Neppe…du vet man kan kjøpe på salg f.eks. Anonymkode: ee342...8ad Det er begrenset hvor store avslag man får. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. november 2024 #60 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uff ha stakkars barn som får noe ordentlig i kalenderen Anonymkode: ee342...8ad Det er vel mer den ekstreme pengebruken vedkommende kritiserer. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå