Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julekalender til barna deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og da besitter du fasiten da eller? Du har ikke fakta, du har dine erfaringer. Andre er kanskje flinke til å finne ting på tilbud som ikke er ræl. 

Anonymkode: e2320...579

Stjeler et sitat fra en bruker over: VG har en sak i dag om all søpla og kostnadene med alle adventskalendere. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (Akkurat nå):

Stjeler et sitat fra en bruker over: VG har en sak i dag om all søpla og kostnadene med alle adventskalendere. 

Og? Jeg har aldri kjøpt ræl til kalenderne, så det er fullt mulig å unngå uten å bli ruinert. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og? Jeg har aldri kjøpt ræl til kalenderne, så det er fullt mulig å unngå uten å bli ruinert. 

Det er godt mulig du og jeg har ulik mening om hva som er ræl.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (20 minutter siden):

Gi meg md fakta? Jeg har to tenåringsdøtre og har sett hva de og deres venninner får i julekalenderen. Det er mye som ikke blir brukt mer enn en gang.

Det er ikke fakta at ting på salg er ræl ! 

Anonymkode: ee342...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Eller du kanskje ikke skjønner at barn er forskjellige 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (40 minutter siden):

Trives med å være litt nedlatende? 🤣 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (41 minutter siden):

Min definisjon av ræl er småting av f.eks plast som unger synes er gøy i 10 min og siden ligger slengt rundt, ting som blir fort ødelagt/dårlig kvalitet. 

Ting som faktisk brukes, lekes med og gir glede er det jeg leter etter og finner, helt uten å fylle kalenderen med ræl. Også på tilbud a gitt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 18.52):

Sjokoladekalender til begge to (kinder). Kostet vel 275 pr stk. Er skikkelig motstander av pakkekalender. 

Anonymkode: 759dc...541

Er skikkelig motstander av en stor sjokolade i 24 dager.

Anonymkode: 36ba8...937

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år koster kalenderen cirka 300 med porto, en Taylor Swift adventskalender i år.

Anonymkode: eed0b...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg gavekalender stjeler magien fra julaften. 24 gaver, hver dag, FØR selveste julaften? 

Jeg kan være med på spenningen ved å telle ned til jul med en kalender som man kan krysse av,ect, eller som man selv er vokst opp med, en liten sjokolade bit med en smak du kun får i desember, i en kalender til 20kr.

Anonymkode: 92cd9...7e2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt forskerfabrikken sin. Var på tilbud tidligere i høst, til litt over 1000. Den er til hele familien da, vi voksne her synes det er kjempegøy. Hadde samme type kalender i fjor. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Trives med å være litt nedlatende? 🤣 

Og yes , sånn er det alltid 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 19.25):

Ikke regnet ut totalen, men ble noen tusen per barn 🙈 to stykk i barneskole alder..

Anonymkode: c1725...24e

Noen tusen!? Da jeg laget pakkekalender kunne jeg fx dele opp en liten legoeske i flere pakker, bruksanvisning til slutt. Jeg har også delt opp en pakke sokker 😂 eller annet som behøves. Man må ikke gi ræl fordi om man ikke bruker flere tusen kroner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutt 12 og jente 8år kjøper en Lego til max 400 til hver av barna.  Fordeler delene i 24 pakker per barn, så bygger de litt hver dag.  Vi har gjort dette ett par år nå, barna er fornøyd, men en del jobb for de voksne. 

likte veldig godt den ideen om å kjøpe div på loppemarked.  

Anonymkode: a186d...029

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekalender som 2 deler (i år fra kitchn, av Bjørg Thorhallsdottir, godis + ett sitat). + at mormor til de lager en pakkekalender som de også deler på. Jeg hadde ikke laget pakkekalender selv (syns det er unødvendig).

Anonymkode: dcc46...f73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca 500 pr barn tidligere. Kjøpte gjerne pokemonfigurer på ebay eller annet smått på lekebutikken. Etterhvert så ble de så store at det var gøy å åpne, men det ble ikke lekt med. Da kom jeg med et forslag om billig sjokoladekalender til 30 kr, og så la vi til de 500 kr i julegavebudsjettet i stedet.

Anonymkode: b0401...aaa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Personlig mener jeg gavekalender stjeler magien fra julaften. 24 gaver, hver dag, FØR selveste julaften? 

Jeg kan være med på spenningen ved å telle ned til jul med en kalender som man kan krysse av,ect, eller som man selv er vokst opp med, en liten sjokolade bit med en smak du kun får i desember, i en kalender til 20kr.

Anonymkode: 92cd9...7e2

"Som man selv er vokst opp med" - vel jeg er født i 1974, og er vokst opp med pakkekalender, jeg lover at jeg fortsatt syntes selve julaften var helt magisk.  Det samme gjør mine barn, som har fått hjemmelaget pakkekalender i alle år - tenk så vidunderlig å stå og trippe av spenning hver morgen når man står opp i desember, selv nå som de er 11 og 14. 🥰

Anonymkode: 4c852...558

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Som man selv er vokst opp med" - vel jeg er født i 1974, og er vokst opp med pakkekalender, jeg lover at jeg fortsatt syntes selve julaften var helt magisk.  Det samme gjør mine barn, som har fått hjemmelaget pakkekalender i alle år - tenk så vidunderlig å stå og trippe av spenning hver morgen når man står opp i desember, selv nå som de er 11 og 14. 🥰

Anonymkode: 4c852...558

Det er så sant, jentene mine gleder seg som (ja) barn til adventstiden, de er 12 og 13 år gamle. Det er magisk for de😊 De deler én hjemmelaget pakkekalender (som bestemoren lager til de) og de er like spent når den andre skal åpne.

Anonymkode: dcc46...f73

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en rampenisse i fjor. Bestemor kjøper kalender med små bøker. That's it. Ingen godterikalender, ingen pakkekalender.

Hvorfor skal barn få gaver hver dag i tre uker og tre dager, pluss et lass med gave på julaften...? Min treåring har allerede for mye leker. 

Anonymkode: d607e...a02

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 kr på sjokoladekalender. Gaver gjennom hele desember ødelegger gleden og forventningen til julaften. 

Anonymkode: cdca6...e46

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...